Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:amandananana schreef:Ik ben duidelijk geen indigo-kind. Ik wist wel dat het bestond, maar nooit wat het was. Het is dus hetzelfde als nieuwetijdskinderen?
lisanne: http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/?q=node/162 deze test heb ik gedaan. Die is 100 vragen en dus erg precies.
Toch is het ergens wel jammer dat die eigenlijk alleen opgaat voor introverte HSP. Tenminste, volgens die test zou ik wss geen HSP zijn omdat ik nooit angstig/verlegen/introvert etc ben geweest.![]()
Misschien ben ik wel geen HSP maar herken ik me gewoon in alle andere kenmerkeneen diagnose stellen is natuurlijk altijd lastig.
Duke schreef:Ik herken mezelf totaal niet in het Indigogebeuren.Fiffill schreef:Toch is het ergens wel jammer dat die eigenlijk alleen opgaat voor introverte HSP. Tenminste, volgens die test zou ik wss geen HSP zijn omdat ik nooit angstig/verlegen/introvert etc ben geweest.![]()
Misschien ben ik wel geen HSP maar herken ik me gewoon in alle andere kenmerkeneen diagnose stellen is natuurlijk altijd lastig.
En 30% van de HSP-ers zijn extrovert.
balance schreef:Toch denk ik dat psychologen ook met die testjes werken. Wat overigens handig is want dan doe jij het werk en zij krijgen betaald, grijns. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
lisanne87 schreef:De test doet het jammer genoeg niet![]()
Maar herken veel van mezelf in wat jullie schrijven.
Mensen hoeven maar met hun vinger te prikken of ik heb blauwe plekken. De eerste nacht slaap ik ook altijd slecht op een 'nieuwe' plek. Ook al kom ik daar al tijden over de vloer, slapen wil gewoon niet.
Ik voel ook de stemming goed aan. Als mensen chagerijning zijn probeer ik gewoon vrolijk te blijven, maar dat is vaak best lastig.
Ik merk ook aan mezelf dat ik me af en toe moet terug trekken. Ben van het zomer 4 dagen met een vriendin weggeweest, in zo'n klein koepeltentje. Alle dagen hebben we samen doorgebracht, alles deden we samen. Toen ik thuis kwam was ik gewoon helemaal op. Die tijd die ik normaal alleen doorbreng, heb ik blijkbaar gewoon nodig om mezelf op te laden.
terlygert schreef:Heb ''bij paarden zijn'' ook altijd als een rustmoment gezien, nu valt de vinger op te leggen waarom.
lisanne87 schreef:terlygert schreef:Heb ''bij paarden zijn'' ook altijd als een rustmoment gezien, nu valt de vinger op te leggen waarom.
Dit heb ik ook heel erg. Ben sinds kort bezig met een shetje, en doe vanalles met het dier. Als we klaar zijn ga ik altijd bij hem in de wei zitten. Even helemaal niks en alleen maar kroelen. Hij gaapt dan aan één stuk door, dus denk dat hij het ook wel ontspannend vindt. Voor mij is dat het in ieder geval wel
lisanne87 schreef:De test doet het jammer genoeg niet![]()
Maar herken veel van mezelf in wat jullie schrijven.
Mensen hoeven maar met hun vinger te prikken of ik heb blauwe plekken. De eerste nacht slaap ik ook altijd slecht op een 'nieuwe' plek. Ook al kom ik daar al tijden over de vloer, slapen wil gewoon niet.
Ik voel ook de stemming goed aan. Als mensen chagerijning zijn probeer ik gewoon vrolijk te blijven, maar dat is vaak best lastig.
Ik merk ook aan mezelf dat ik me af en toe moet terug trekken. Ben van het zomer 4 dagen met een vriendin weggeweest, in zo'n klein koepeltentje. Alle dagen hebben we samen doorgebracht, alles deden we samen. Toen ik thuis kwam was ik gewoon helemaal op. Die tijd die ik normaal alleen doorbreng, heb ik blijkbaar gewoon nodig om mezelf op te laden.