Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:03

Hoi lieve mensen,

Op dit moment gaat het mij ook niet zo lekker, helaas.
En ik zou graag wat tips/contact willen van mensen die bekend zijn met wel/niet overspannen/burnout en zelf niet
aan toe willen geven en gewoon doorgaan, met het ''normale leven''.

Ik heb namelijk het een en ander meegemaakt de laatste 2/2,5 jaar...En ben nu erg moe, kan wel de hele dag slapen
als ik net wakker ben, en goed heb geslapen ben ik nog moe. Ik heb nergens geen puf voor alles is me teveel!
Ik wil van alles, maar kan mezelf er gewoon niet toe aan zetten. Kan huilen om helemaal niks, ben prikkelbaar en kan niks hebben.
Kan om niks boos worden, als ik een ochtend heb gewerkt ( werk als huishoudelijke hulp) dan ben ik kapot!
Ben futloos, en op!

Polivy

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:08

Hele dikke :(:) beauty26! Dat herkennen we hier allemaal wel. Ben je al eens naar de huisarts of een andere hulpverlener geweest?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:12

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:24

Bedankt voor de reacties :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:31

hé bah een natte amanda :D wel top dat je je pown zo onder appél had staan en dat je op dat stukje toch een fijn gevoel had. en je hebt meer punten gehad ( gemiddeld) dan dat je je zelf gegeven had, dus dat is ook mooi toch?

beauty26: een dikke knuffel allereest. en helaas, join the club.
het beste is toch echt je er bij neer leggen, en luisteren naar jezelf en je lichaam. dan gaat het het snelste weer de goede kant op. ga je echter door, dan komt het daarna des te harden binnen, en duurt het ook weer langer voor het weer beter gaat.
dus als je kan/wil, ga naar de dokter,laat je even onderzoeken, bv ijzer, vitamines,... dat je geen tekorten ofzo hebt( kan ook een hoop schelen) en kijk of je werkmatig gezien gewoon een stapje terug kunt doen.
bepaal je zelf je uren als HH?

in ieder geval staat mijn pb voor je open.

en ja hoor hier is het werk nog steeds goed, heb vandaag gehoord dat ik as woensdag wss het meeste alleen ga moeten doen, omdat het gewoon goed gaat.
leuk! ben nu 2 dagen vrij.
ik ga naar bed, en hopelijk heerlijk slapen. morgen lekker naar de paardjes, beetje uitwaaien, en ontspannen.
truste.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:59

Lekker crazyshar, even opladen voordat je woensdag wat meer taken krijgt. Fijn dat het zo goed gaat, geeft vast een goed gevoel!

Hier maandagmorgen, zo na het weekend merk ik extra tegenzin te hebben om naar mijn werk te gaan. Even zo´n gevoel dat ik heleboel wil veranderen maar vast zit ofzo. Stalgenootje startte zaterdag in zelfde rubriek als ik en die had véél hogere punten. Dan vind ik het lastig om tevreden te zijn (en blijven). Vooral omdat ik al zo sterk idee heb nergens goed in te zijn en niet weet wat ik wil. Enige waar ik wel echt plezier aan beleef is paardrijden, maar ook daar ben ik dus niet goed genoeg in voelt het dan. Heel stom eigenlijk.

Zo voelt het stiekempjes. Vrijdag maar eens bij afspraak met psychologe over hebben. En sprak van het weekend mijn toekomstige schoonzus, die zit dus ook met een soort van burn-out. Ook vanwege wat ze heeft meegemaakt en toen bedacht ik mij dat ik misschien ook nog wel wat mag toelichten aan mijn psychologe..

Beauty26, welkom! Door willen en niet toegeven heeft je gebracht waar je bent. Het is lastig, maar zoek je alwel hulp? Ik dnek dat je zelf ook alwel realiseert dat het zo niet door kan gaan? En het hoeft zo ook niet te zijn. Probeer je tijd te nemen, hoe moeilijk ook en mijn pb staat ook open hoor :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:21

Welkom Beauty26!
Even een korte reactie van deze kant hoor, maar wou je even verwelkomen!
Gisteren alles wel bijgelezen via mobieltje, maar typt nogal ehhhhh ***

Fijn crazyshar dat het werk je dus goed bevalt! en dat ze er goeie vertrouwen in hebben! Zolang het voor jou ook maar fijn voelt!
En Bienotje, dus je as schoonzus ook in een dip! kun je het goed bij haar vinden? dat jullie wat aan elkaar kunnen hebben? In elk geval wel "grappig" dat je je dan nu bedenkt dat je nog het een en ander toe te lichten hebt aan je psych! Maar zo kom je meestal weer op issues hoor, je komt weg bij de psych, stapt in je auto en bedenkt: oh maar eignelijks hadik dat en dat nog willen zeggen/doen.....

Zal nu naar Groningen, ik heb ook een gesprek, maar zie er beetje tegenop!

En ohja, vergeten, Amanda, jouw topic zal ik later vandaag even bekijken hoor!!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:14

Geen gesprek om tegen op te zien toch, ofwel? Komt vast goed, succes!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:33

Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb 2/2,5 jaar geleden van de HA te horen gekregen dat ik tegen een burnout aan zat, (toendertijd) En heb toen inderdaad een paar sessies gehad bij een psycholoog, maar niet echt geholpen... daarna verder gegaan, en eigenlijk na die tijd niet lekker in mijn vel gezeten...Maar toch door gaan, want ja zal wel aan mezelf liggen... Maar ik doe mijn best om hier uit/over heen te komen. En ga inderdaad ook weer hulp zoeken

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:26

beauty26: als je bij de vorige psych geen goed gevoel had, ga dan op zoek naar een andere, en blijf zoeken tot je wel die persoon gevonden hebt waarbij je je gewoon goed voelt en niet als een nummer.

je kunt het ook zo bekijken, je ben nu al 2.5jaar sterk en aan het doorgaan, voor wie? voor jezelf? blijkbaar niet want je gaat eraan onderdoor, voor je evt man?kinderen?werk?....? ook niet want als jij een wrak bent dan hebben ze ook niet veel aan je.
dus neem nu de tijd voor jezelf en vind jezelf ook weer terug. waar is het mis gegaan, hoe kan ik ermee omgaan, waar wil ik naartoe,... het kan je echt enorm helpen.

vaak zeggen mensen ik wil weer worden zoals ik voor mijn burn-out/overspannenheid/depressie/... was, maar vaak is het "het zo zijn" de reden ( met een hoop problemen uiteraard, maar heb het even over je instelling op die punten) waar het probleem hem inzit.

dus het is ook wel een mooie om te kijken welke dingen je kunt combineren zodat je een evenwichtig persoon wordt, sterk wanneer je sterk moet zijn, zwak wanneer je zwak kan zijn.
niet alleen maar sterk want je hebt zelf ook gevoelens, en niet alleen maar "zwak" want je moet je ook kunnen openen voor anderen en dat gaat niet als er geen plaats voor is.

hihi ben eindelijk wakker hoor, pff hoezo lang slapen:D
ik ben wel blij met de verantwoordelijkheid, maar ik weet niet of ik hem al wil, ze houden me natuurlijk toch nog in de gaten en als het druk is/word dan komen ze er weer bij. maar toch. ik ga het zien, en als ik het na een half uur niks vind roep ik hem er weer bij :D al leest ie maar een boekje ofzo als ie naast me zit, i dont care, zolang die er maar zit dan hahaha.

@bienotje: je legt zelf je lat zo hoog als dat je wilt. jij alleen bepaalt wanneer je tevreden bent, en als iemand anders beter scoort als jij, dan kun je ook naar andere dingen kijken, hoe is haar paard? hoe vaak traint ze daar echt voor, heeft ze naast die training nog lol met haar knol? ... en ga zo maar door. de dingen die jij allemaal wel hebt met je paard, kunnen imo net zo veel als het niet meer is waarde hebben dan een WP.

@bobomelo: ik kruis mijn vingers voor je hoor, het klinkt als een zwaar gesprek. succes.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:11

heyhey,
@crazyshar,
nja zwaar gesprek....het is geloof ik niet helemaal mijn type kwa psycholtherapeute...heb haar nu 4 keer gezien, en het voelt gewoon niet heel fijn/goed/relaxt.
Dat gevoel heb ik wel bij de psychologe/psychiater waar ik ook bij loop. Heb ook al bij die psychiater-mevrouw aangegeven, dat wat ik in principe bij die psychotherapeute bespreek, dat ik dat ook met die psychologe bespreek, mss op iets ander gebied, maar hoofdonderwerp is dan wel: meer voor je eigen mening rechten opkomen. Meer ervoor zorgen dat ik ook mijn eigen keuzes/beslissings maak, enz...
bij de psychologe krijg je dan nog wat tips mee van 'hoe te beginnen'in een gesprek bv, hoe je het aan kan pakken. (cognitieve gedragstherapie)
bij deze psychotherapeute heb ik het idee dat ze gewoon mega sprongen en stappen wil maken! En dat past niet bij mij. Ik weet dondersgoed wat mijn rechten zijn en dat ik mijn ideeen/meningen ook moet geven, maar soms moet je gewoon kleiner beginnen, en niet gelijk de leeuw al bij de strot willen pakken zeg maar. Ik klap gewoon ook beetje dicht bij haar.

Na de bevalling maar es zien met wie ik door ga, heb bij psychiater-mevrouw al aangegeven, dat ik 3 mensen echt teveel vindt, maar dat ik ook veel heb aan gesprek dus gewoon zo even met haar, en met de psychologe, en als ik indd eentje zou laten vallen dan laat ik die psychotherapeute vallen(Haar gebied is relaties en kinderen.......nou mijn relatie zit verder echt wel goed hoor, angst heb ik voor de toekomst, en dus de weg ernaartoe ook, ook kwa kinderen krijgen etc, angst voor het onbekende, angst dat mijn kind mss ooit ook gepest zal worden, of ontspoort of of of.....of dat ik het kind niet de baas kan etc....
Nou naar mijn idee leer ik veel van de gewone 2e lijns psychologe, gewoon op het gebied: dat ik mij niet altijd het kaas van het bord hoef te laten eten, dat ik ook es vaker NEE moet zeggen etc etc etc, dat ik ook moet leren omgaan dat ik anderen ook wel es teleur moet stellen, dat ik gewoon weg niet altijd voor anderen kan klaarstaan etc.

Maarklein voorbeeldje:
mijn schoonvader rookt als een ketter, zware shag.
Ons kind gaat 1 dag in de week daarheen. Schoonpaps werkt overdag, maar ze kruizen elkaar vast wel even(omdat wij die dag daar ook eten). Dus hij zal ongetwijfeld paar shaggies roken...
Ja, ik vind dat sowieso al onwijs smerig, maar goed. Het liefs zou ik ook vragen of hij dat buiten wil roken zolang de kleine er is....
Er staat ook een box straks voor de kleine daar, met box kleed, gevolg: hele week in huis gerookt? kleedje meurt dan ook!
Oplossing 1: ik doe niks
Oplossing 2: plastic achtige boxkleed kopen, en dan zodra je je kindje brengt, neem je een fleescedekentje mee en leg je die over het boxkleed, zodat je kindje niet in een stoffen doorrookte boxkleed ligt en dat dus inademt, en einde van de dag, neem je fleece deken weer mee en kan ik die wassen en volgende week weer hetzelfde ritueel zeg maar.

En als we daar zijn, ja ik vind roken gewoon onwijs stinken, maar als we daar op visite zijn, om dan je schoonvader te vragen of ie buiten wilt roken...??
Nou, ja, ik zie daar wel tegenop, want het is immers zijn huis.....en schoonpaps is zeg maar superlaag opgeleid, en vind het sowieso onzin dat roken stinkt, en schadelijk is! rookverbod in cafes/restaurants vind ie ook super belachelijk!

Dus ergens denk ik, nou, is toch ook genoeg als we daar alleen maandags zijn? maar schoonmams kennende, die vind het heel fijn als je nog es 3 keer in de week komt!(gok dat dat dan wegens tijdgebrek hem ook niet gaat worden!
en mijn ouders willen de kleine ook wel zien, mijn moeder heeft MS, rolstoel gebonden, dus die kan sowieso niet makkelijk hier komen!

maar goed, gaat erom, dat ik dan graag het lef zou willen hebben om bv wel te vragen, als schoonpa wel vrij is zo'n dag, of ie dan niet hele dag binnen wilt gaan roken. Of als schoonmams zegt: ik heb mooi boxkleed gekocht, dus je hoeft echt niet zo'n kleedje mee te nemen, dat ik dan wel durf te zeggen van: nja, boxkleed ligt hele week hier in de kamer, en stinkt dus echt naar rook, ik heb liever dan even een fris kleedje erover als de kleine daar ligt!

Maar deze therapeute is gelijk van: Taak voor jouw man, zijn zijn ouders, en iedereen weet toch dat het slecht is en blablabla, maar ze komt dan gewoon beetje zo over dat ik er van dichtklap! Dat het allemaal wel mijn volste recht is etc, het is wel ons kind, en het is toch bewezen dat roken slecht is? en blablabla, nja ik weet ze heeft wel gelijk, maar het zijn te grote stappen voor mij om dat zo maar ff te doen bij mijn schoonouders/man........en dan klap je daar wat van dicht zeg maar! bij de psychologe krijg je nog beetje voorbeelden mee van hoe je het evt zou kunnen zeggen enz....

nja, lang verhaal, snappen jullie het beetje mijn wirwar verhaal?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:47

crazyshar: tja ik hou me sterk voor iedereen eigenlijk, ik heb het er toen ook met de Huisarts over gehad, en die heeft ook wel gezegd hoe en wat, en hoe het komt dat ik er zo aan toe ben. Ik wil voor iedereen de verantwoordelijkheid dragen, en wil iedereen helpen en ik zich kom wel een x. Tot mijn vader kwam te overlijden ging het ook wel goed... Maar toen dat gebeurde wou ik iedereen opvangen, en ben mezelf min of meer ''vergeten''...Maar net wat je inderdaad zegt, ik moet kijken waar het is misgegaan, en ik weet waar en hoe het is misgegaan, gelukkig!

@bobomelo: ik snap je verhaal... En ik snap dat je dat niet zo ff 1,2,3 doet om aan je schoonvader te vragen of hij buiten wilt roken als de kleine er is. Succes!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:02

Bobomelo, heb je het er al eens met je man over gehad dan?
Zo rookt de schoonmoeder van mijn zus heel erg. Ook binnen. Maar zij heeft er met mijn zwager over gesproken en hij heeft (toen ze nog zwanger was) aangegeven aan zijn moeder dat hij liever heeft dat ze buiten rookt of in ieder geval bij de deur/onder de afzuigkap/o.i.d. als mijn toen zwangere zus en nu mijn nichtje er is. Of dat nou bij hen thuis is of bij die ouders thuis.

Kan me voorstellen dat dat vervelend is voor jou om aan te geven. Sluit me dan ook wel aan bij de therapeute. Maar denk dat het dus de eerste stap is om het met je man te bespreken.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:16

bobomelo je hebt een pb'tje.

beauty26 het is echt heel moeilijk, maar zolang jij jezelf niet geeft wat jij nodig hebt, hoe kun je er dan zijn voor anderen?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:52

Tuurlijk dat is ook zo, maar ik probeer tijd voor mezelf te nemen... Als ik in de middag vrij ben dan ga ik even slapen, want dat heb ik gewoon nodig, anders red ik het gewoon niet. Maar ik baal ervan dat ik zoveel wil doen maar er gewoon geen energie voor heb, en er dan als een berg tegen op zie om alles te doen... Zoals het huishouden, lijkt heel wat maar is eigenlijk niks! Het is net als de HA zei: de berg wat ik voor mijn gevoel ''moet doen'' is heel groot...En de berg voor wat ik wil, is genoeg maar geen tijd voor (voor mijn gevoel) :) maar ik ga der aan werken!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:55

Je omschrijft precies wat ik ook voel.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:45

@crazyshar, thanks!!
en polivy, dapper van je zus!! en tof van je zwager dat ie dat dus daadwerkelijk heeft aangekaart!
ik heb het ook echt wel besproken met mijn man hoor! hij vindt het ook vies, maar heeft er mindermoeite mee dan ik, en hij is daar ook niet zo sterk in om er wat van te zeggen......omdat ie vind dat zijn ouders ook genoeg voor ons doen...dus ja lastig...

@beauty,
jee, en dan je vader die nog overleden is, is ook niet niks!
indd es tijd om aan jezelf te denken! hulp zal je mss ook wel echt wat aan kunnen hebben! ook om te leren, nou wat moet vandaag, wat kan vandaag, wat kanwachten etc, en hoe leer jij om goed voor jezelf te zijn!
jeslaapt verder wel goed snachts?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:32

bobomelo: ik slaap s'nachts wel goed, maar word niet uitgerust wakker.. Heel vreemd. Maar duurt ook ff voor ik in slaap ben, en dan denk ik wel eens ben zo moe... En dan kan ik niet slapen :z

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:37

Nou ja, weet je wat het ook is Bobomelo, het gaat om de gezondheid van je kind. Volgens mij is er geen argument sterker en meer aan jouw zijde, met als back up veel wetenschappelijk onderzoek.
Hoe betrokken zijn jullie ouders eigenlijk bij de zwangerschap e.d.?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:39

Beauty26 schreef:
bobomelo: ik slaap s'nachts wel goed, maar word niet uitgerust wakker.. Heel vreemd. Maar duurt ook ff voor ik in slaap ben, en dan denk ik wel eens ben zo moe... En dan kan ik niet slapen :z

Wil jij niet elke keer mijn teksten jatten :')

Geintje :D Maar ik kan ze zo quoten voor mijzelf. Heb ook periodes dat ik heel erg droom.

Morgen trouwens weer naar de psycholoog na een maand ofzo. Zijn vakantie is voorbij.

Mijn taart van vandaag was zo mislukt. Er ging van alles fout en het was zoveel minder tof het eindresultaat als ik in mijn hoofd had. En dat vreet toch energie! Maar hoe ik dat er uit ga krijgen weet ik niet...
(zwager was trouwens wel erg blij met zijn 'tietentaart', en ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van zijn collega's op het werk).

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:13

Owww chippies.... dikke paniek hier.
Ontdek een rode plek met een grote rode ring op mijn kuit, zo even naar de huisarts toe.
Jakkie bah zeg!

Lees strakkies bij....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:21

Bobomelo, jammer dat het met die persoon niet zo lijkt te klikken. Op zich kan ik me wel voorstellen dat een hulpverlener je met grotere ´stappen´ op weg helpt. Ik ken het van mezelf, dat in praktijk je er een eigen weg in zoekt en de stap iets kleiner maar wel op jouw manier maakt. Maar klinkt alsof de persoon niet bij je past en misschien te belerend overkomt idd :)

Polivy, taarten hoeven niet perfect te zijn hoor. Hij smaakt vast prima toch! :)

Crazyshar, nog even terug op stalgenootje en prestatie. Zij rijdt zeker niet vaker dan ik, heeft haar paard minder lang dan ik deze rij etc. Maar dan nog, zij is wel van jongsaf aan opgegroeid met paardne en wedstrijden. Ik start pas sinds vorig jaar eigenlijk voor het eerst. Gister gezien dat ik 10e was van de 24 starters, dus dat gaf me stiekem alweer wat meer vrede ermee. Maar daar moet ik echt nog gaan leren om mee om te gaan.

Gister weer crossles gehad, dat is toch wel zo leuk hé :) Ga vanavond of morgen de foto´s bekijken en ik denk dat er wel wat tussen zitten die ik wil showen :D

Nektosha, succes! Hopelijk is het toch iets onschuldigs achteraf!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:57

@beuty en polivy
dat beter slapen komt vanzelf wel weer hoor! wees in elk geval blij dat jullie in elk geval kunnen slapen! Maar je bent geestelijk en lichamelijk nog zoooo uitgeput, dat even een weekje goed slapen niet genoeg is.... en je bent nu vollop bezig met je zelf, met de dingen om je heen etc! ja dat vreet energie!

en wat betrefto nze ouders die betrokken zijn bij de zwagnerschap...
mijn schoonmams is helemaal blij dat ze haar 1e kleinkind krijgt, en koopt zelf ook al veel dingen enz, soms dat ik wel es denk van....nu is het wel genoeg hoor, wil mijn eigen dingen ook kopen....hihi
mijn schoonpa vind het allemaal wel prima, maar dat is gewoon weg geen prater! als er bv water met jerrycans naar de waterton moeten worden vervoerd, zeg mijn schoonma: ben je gek, dat doe ji niet!!!
nou, nu wil het ook niet meer, doet gewoon zeer met lopen, maar als schoonpa dan niet kan, dan zegt schoonpa wel: nja, heb zo'n handig steekkarretje op luchtbanden staan, dus het gaat wel heel makkelijk :+
ja.....dat bedoel ik dus: het is een hele aardige man, maar hij is zo.........simpel........en heeft dus van medische dingen al helemaal geeeeeeeeeeeeeeen kaas gegeten! Hij loopt soms zelf krom van de rugpijn, maar naar de HA of Fysio???? nope.......

en mijn ouders, nja, ze vragen wel es hoe het nu gaat, mijn diepte punt had ik toen mijn moeder zelf tijdelijk lichamleijk ook haar dieptepunt had, dat ze in ziekenhuis, en verpleegtehuis lag, maar goed, die vraagt heus wel es hoe het gaat, maar daar is ook alles meegezegd. Die heeft het te druk met haarzelf en dingen die dan niet soepel verlopen tussen haar en mijn pa....
waarvan ik wel es zeg tegen die 2: communiceren moet je leren.....(maw, ga es hulp zoeken voor jullie beiden...want mijn moeder "verwacht"dan dat pa dit en dat doet, maar goed, als hij dat niet ziet, dan kan je hem dat toch gewoon vragen???????) dus ja.....
maar goed, ze zijn wel blij dat hun 5e kleinkind op komst is hoor! maar ook hier, tjah, mannen zijn geen praters, me vader is verder wel heel lief hoor, als ik nu vraag of ie dit of dat wil doen, dan doet ie dat hoor!! maar uit zichzelf komt ie ook niet effe aanwaaien ofzo(wonen maar 8 km bij hun vandaan).

dus ja, ze zijn allemaal wel lief......

@polivy, niet te druk maken om die taart, ze zullen er wss even lol omhebben om de tietentaart, maar wss helemaal niet bedoeld richting jouw bakkunsten, maar gewoon omdat ie op tieten lijkt!
nou, zou zelf ook lol hebben om mijn eigen taart als ie uiterlijk mislukt is, maar toch smaakt!
enne, 1 hap van die taart van je schoteltje en je taart valt vaak ook als een plumpudding uitmekaar en ze komen er al helemaal een paar later niet uit je lichaam zoals je hem erin hebt gestopt! hihi, dus als ie smaakt.......lekker van genieten!

@bienotje:
over je stalgenootje, tsjah, jursport, dat heb je en dat houd je!!
probeer dat te onthouden, en 10e van de 24....nou lijkt mij geen redenom te klagen! dus geniet van wat jij bereikt hebt met knollie! en niet vergelijken met anderen! Bedoel, stel je paard heeft moeite met bv rechtergalop aanspringen, en hij deed het nu super.....nou wees daar dan superdebuper trots op! Omdat JULLIE dat nu goed deden......de jury weet dat probleem niet, en ziet een simpele nette aanspringen in galop....dus je krijgt een 6, maar goed, voor jullie kan dat wel een 10 waard zijn!!! dus onthoud dat soort dingen! enje moet het niet zien en voelen als: zij zijn dus beter oid....en ik kan het niet enz....
gun het die ander ook, die ander gunt het jou wss ook!

@nektosha
hoop niks engs, mss een tekenbeet? dan krijg je uit voorzorg antibiotica!
in elk geval, sterkte!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:24

Bobmelo, ik weet het alleen soms heeft toch even dat kritische stemmetje in mezelf de overhand. Maar al met al ben ik gelukkig toch wel tevreden :)

Jammer dat je (schoon)ouders zo op zichzelf zijn. Maar het andere uiterste is dat ze met alles op je stoep staan en voro je beslissen en je leven sturen elk moment van de dag en daar zou ik in ieder geval zeker niet op zitten te wachten ;) Heb je wel fijne steun aan je vriend op dit moment trouwens? Dat scheelt ook al een hele hoop waarschijnlijk :)

En mag ik stiekem nog even paar foto´s spammmen van crossls op KNHS maandag? :D

Nektosha, hoe is het afgelopen trouwens? :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:31

Tuurlijk, spam maar!

Ik reageer later uitgebreider meiden.