Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:02

rocymax schreef:
Oef wat heftig weer Lammie :(:)
Laurabram, als ik in de gevarenzone zit neem ik ook wat in hoor, ik ben als de dood me aldoor zo ellendig te voelen en zo ziek.

Mandy, fijn dat het beter lijkt te gaan, is metropolol een broertje van bisoprolol??

ja inderdaad weer heftig en ben het nu ook goed zat...en heb van mijn huisarts ook de tip om helemaal te gaan stoppen met hormonen als anticonceptie...maar daar moest ik maar eens goed over nadenken...

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:07

Balen Lammie, dat schiet niet op zo zeg.

Rocymax, maar helpt die Imigran dan ook al bij de eerste verschijnselen? Ik wordt van die Imigran ook altijd zo zweverig en dan heb ik zo'n regen in de drup gevoel.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:09

Laurabram schreef:
Balen Lammie, dat schiet niet op zo zeg.

Rocymax, maar helpt die Imigran dan ook al bij de eerste verschijnselen? Ik wordt van die Imigran ook altijd zo zweverig en dan heb ik zo'n regen in de drup gevoel.

inderdaad en sta ook onwijs in dubio...maar wil in ieder geval echt van die aanvallen af dus heb volgens mij geen keus...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:12

Zonder Imigran lig ik dagen in bed.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:14

Lammie denk je dan dat het beter wordt als je geen anticonceptie meer slikt?

Mandy, die neem ik dus in
Laurabram, ik krijg nooit geen immigran voorgeschreven, ik heb last van hoge bloeddruk en ik neem daar tabletjes voor in en de HA zegt dat dat niet samenkan.

Ik zal je wel eerlijk zeggen ik moet zoveel medicijnen innemen dat ik er af entoen genoeg van heb, en die hoofdpijnen en migraineaanvallen blijven maar komen, met de eisprong, als ik ongesteld wordt, daarna, als ik iets zwaars getild heb, als ik gehuild heb, door het weer, je kunt het zo gek niet bedenken of ik voel al weer een aanval aankomen :( En dan die misselijkheid, dat is echt heel erg en bar en boos.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:15

Mij houdt het meestal gelukkig aardig op de been, zonder wil ik met m'n kop tegen de muur rammen en functioneer ik helemaal niet, maar dat gaat helaas niet met 2 kids.

Edit: Rocymax, dat heb ik dan weer niet gelukkig, mijn bloeddruk is eerder te laag.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:19

rocymax schreef:
Lammie denk je dan dat het beter wordt als je geen anticonceptie meer slikt?

Mandy, die neem ik dus in
Laurabram, ik krijg nooit geen immigran voorgeschreven, ik heb last van hoge bloeddruk en ik neem daar tabletjes voor in en de HA zegt dat dat niet samenkan.

Ik zal je wel eerlijk zeggen ik moet zoveel medicijnen innemen dat ik er af entoen genoeg van heb, en die hoofdpijnen en migraineaanvallen blijven maar komen, met de eisprong, als ik ongesteld wordt, daarna, als ik iets zwaars getild heb, als ik gehuild heb, door het weer, je kunt het zo gek niet bedenken of ik voel al weer een aanval aankomen :( En dan die misselijkheid, dat is echt heel erg en bar en boos.

ik denk het wel aangezien ik er last van heb sinds ik de pil slik (heb ook enorm last van andere bijwerkingen, maar dit is nog het ergste)...
maar goed volgens mijn huisarts heb ik dus blijkbaar 2 triggers voor migraine: hormonen en stress...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:20

Laurabram schreef:
Mij houdt het meestal gelukkig aardig op de been, zonder wil ik met m'n kop tegen de muur rammen en functioneer ik helemaal niet, maar dat gaat helaas niet met 2 kids.

Edit: Rocymax, dat heb ik dan weer niet gelukkig, mijn bloeddruk is eerder te laag.

mijn bloeddruk is ook laag en kan daardoor ook geen bloeddrukverlagers als pre medicatie gebruiken...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:21

Was bij mij ook nog maar de vraag ivm mn bloeddruk, moet maandag naar de huisarts voor evaluatie.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:22

Ja dat is ook lastig :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:25

Lage bloeddruk is inderdaad ook niet handig.

Ik ben trouwens ook 'hormoonloos', maar ik houd nog wel steeds de hormoonschommelingen als trigger.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:33

Laurabram schreef:
Lage bloeddruk is inderdaad ook niet handig.

Ik ben trouwens ook 'hormoonloos', maar ik houd nog wel steeds de hormoonschommelingen als trigger.

tjah ik heb er nooit last van gehad met de hormonen enz. maar nu dus wel...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:34

Laurabram schreef:
Ranna. Als jij in de gevaren zone zit, wat doe je dan eigenlijk? Wachten of het overgaat en zo niet, of neem je dan vast wat in?

Ik neem er nooit wat voor. Mijn aanvallen worden gelukkig minder heftig door het klimmen van de jaren en de overgang maar er vanaf ben ik helaas nog niet. Wat bij mij altijd helpt is zorgen dat ik geen honger krijg. Ik blijf soms thuis van het werk zonder dat ik echt migraine heb maar gewoon omdat ik dan in de buurt van koelkast en fornuis wil blijven om ieder moment te kunnen eten.
Vroeger kon ik dagenlang niets eten maar nu móet ik eten.
Tja, het kan verkeren.

@Lammie, meid heeeeeel veel sterkte. Maar het is denk ik echt de moeite waard om eens helemaal te stoppen met hormonen maar goed, dat is een keus die jij alleen kunt maken ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:37

ranna schreef:
Laurabram schreef:
Ranna. Als jij in de gevaren zone zit, wat doe je dan eigenlijk? Wachten of het overgaat en zo niet, of neem je dan vast wat in?

Ik neem er nooit wat voor. Mijn aanvallen worden gelukkig minder heftig door het klimmen van de jaren en de overgang maar er vanaf ben ik helaas nog niet. Wat bij mij altijd helpt is zorgen dat ik geen honger krijg. Ik blijf soms thuis van het werk zonder dat ik echt migraine heb maar gewoon omdat ik dan in de buurt van koelkast en fornuis wil blijven om ieder moment te kunnen eten.
Vroeger kon ik dagenlang niets eten maar nu móet ik eten.
Tja, het kan verkeren.

@Lammie, meid heeeeeel veel sterkte. Maar het is denk ik echt de moeite waard om eens helemaal te stoppen met hormonen maar goed, dat is een keus die jij alleen kunt maken ;)

ik neig er ook enorm naar om inderdaad even helemaal te stoppen met die troep...even weer helemaal "schoon" worden van troep...en wie weet dat het later wel weer kan...maar voor nu denk ik inderdaad dat ik ga stoppen...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:40

Dan is het misschien wel het proberen waard Lammie.
Bij mij is het trouwens begonnen na de geboorte van de 2e.

Ranna, op tijd eten is voor mij ook echt een must, een lege maag geeft standaard een raar hoofd, en nog als vervelend bijverschijnsel: een ontzettend slecht humeur :+ . Ik neem wel wat in als ik een aanval heb, anders kan ik helemaal niet functioneren in m'n gezin.

Overgang moet ik nog even op wachten, zou waarschijnlijk voor de migraine wel een uitkomst zijn, mijn moeder is er sindsdien wel van verlost.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:50

@Lammie: Ik ben vorig jaar ook gestopt met de pil. om te kijken hoe dat zou gaan ivm de migraine. Ik vind het wel lekker hoor, om te weten dat mn lichaam het zonder al die hormonen ook nog gewoon "doet" en mn migraine is praktisch weg! Maar toch denk ik nog steeds dat het meeste komt door die vitamine D tabletten. Of wellicht is het een combi van beide dingen, maar dat zal ik toch nooit weten.

Ik hoop echt zo dat jullie uiteindelijk ook iets vinden waardoor jullie minder last hebben van migraine! Na 8 jaar had ik de moed wel opgegeven en geaccepteerd dat ik er maar mee moest leren leven, of over moest gaan stappen op preventieve medicijnen. Gelukkig is dat niet nodig geweest!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:52

joyce2 schreef:
@Lammie: Ik ben vorig jaar ook gestopt met de pil. om te kijken hoe dat zou gaan ivm de migraine. Ik vind het wel lekker hoor, om te weten dat mn lichaam het zonder al die hormonen ook nog gewoon "doet" en mn migraine is praktisch weg! Maar toch denk ik nog steeds dat het meeste komt door die vitamine D tabletten. Of wellicht is het een combi van beide dingen, maar dat zal ik toch nooit weten.

Ik hoop echt zo dat jullie uiteindelijk ook iets vinden waardoor jullie minder last hebben van migraine! Na 8 jaar had ik de moed wel opgegeven en geaccepteerd dat ik er maar mee moest leren leven, of over moest gaan stappen op preventieve medicijnen. Gelukkig is dat niet nodig geweest!

dit geeft me wel hoop en ik denk dat ik de gok waag...die migraine aanvallen van afgelopen week waren echt een hel (veeeel heftiger dan mijn andere aanvallen...)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:56

Zou wel fijn zijn als vitamine D tabletten helpen. Maar het is vaak moeilijk om de oplossing vast te stellen, net als de trigger van de hoofdpijn trouwens.

Bij mij helpt imigran eigenlijk standaard binnen een uur, mits ik dan dat uur rustig blijf (bij voorkeur rechtop zittend). Innemen en naar bed gaan werkt niet, netzomin als innemen en volop doorgaan met activiteiten. Ben altijd heel blij als ik merk dat ie het weer doet, dan ben ik toch weer zo'n 8 uur hoofdpijnvrij. In het algemeen komt het daarna wel altijd weer terug en ben ik zo een paar dagen zoet.

Lammie :(:) .

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:59

Herkenbaar Simodi, ik heb zo ongeveer hetzelfde patroon.
Ik eet er meestal ook wat bij, bij de Imigran, dan doet 'ie het ook sneller/beter.
Ik merk meestal aan mijn tong dat hij het 'doet'. Die gaat dan soort van tintelen en is ook veel gevoeliger voor warm en koud. Als dat gevoel er eenmaal is zakt het kloppende gevoel in m'n hoofd meestal ook af.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:01

imigran neusspray hielp eerst ook altijd super, maar nu doet het praktisch niks...

simodi: dank je...

iedereen met halve hoofden sterkte...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:12

@lammie: Ik zou gewoon een periode stoppen, bijv. een half jaar of een jaar! Dan weet je zeker dat alle troep uit je lijf is en hoe je lichaam reageert! Ik voel me ook wat minder vlak, heb qua emotie weer meer "highs en lows"

@Simodi: Ik had ook nooit verwacht dat mijn vitamine D tekort een trigger kon zijn van de migraine! Het viel me op een gegeven moment alleen zo erg op dat ik geen last van aanvallen meer had, sinds ik die tabletten slikte. Je mag die tabletten ook niet zomaar slikken, teveel vitamine D is heel slecht voor je, omdat je lichaam het geloof ik niet af kan breken ofzo (heeft met calcium en je botten te maken). Het enige wat ik erover kan zeggen (ik val in herhaling, ik weet het...) is dat het misschien handig is om een heel uitgebreid bloedonderzoek te laten doen, ook naar dingen zoals vitamine B12, vitamine D, etc. Niet elke huisarts test daar op, terwijl het juist in van die kleine dingetjes kan zitten...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:41

Ik gebruik metroprolol in lage dosis *50mg per dag* dit helpt bij mij al een flimk stuk!
Ik heb instabiel astma en astma en beta blockers bijten elkaar zeg maar.
Verder.slik ik magmesium en b2 dit kan ook preventief helpen dus ook dat zpu mooi zijn!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:32

Kido, waar is magnesium voor bedoeld?? weet je dat?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:03

Magnesium weet ik zo ff een twee drie niet want dat slikte ik al met oog op spier krampen ed!
Maar hier staat t wel van de B2!
http://www.ergogenics.org/supplement62.html

Die B2 slik ik nu pas een goede week de metroprolol al een week of vier denk ik...
Mijn aanvallen zijn van 4 naar 1 a 2 per week gegaan!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:29

Dat is wel fijn Kido! ik hoop voor je dat het zo blijft! :)