Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:04

pearl_tje schreef:
Nu ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd via welk systeem jullie lopen ;)

Ik loop met het trainingsschema van Dutchrunners op m'n mp3. Heb eerst 0-5 km gedaan, toen 5 km onderhoud en nu bezig aan mijn 4e week van het 5-10 km schema. Hierna wil ik nog 4 weken het onderhoudsschema 10 km doen en daarna weet ik t ff niet meer :=

KDS

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:12

ik wilde gaan... maar heb nu al een paar natte broeken gehaald vandaag dus vind het eventjes genoeg...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:31

euhh ik loop morgen wel. :D mij nu te nat buiten. :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:26

Ik ging op tijd naar huis om te lopen..... des te dichter ik bij huis kwam, des te harder begon het te regenen! :( Ik heb in mijn sport outfit mij flink op de WII uitgeleefd, veel spier- en krachttrainingen gedaan :D Morgenochtend zou het droog zijn, dus we gaan dan maar...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:23

Klinkt als 'n leuke baan Angela! Succes & vooral veel plezier gewenst.

Ik ben best een beetje trots dat ik ondanks de regen toch netjes lesje 6 heb gelopen, enne .. het viel echt zooooo mee! _O- Ik liep 'm met gemak!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:53

precies vandaag weer een dag... Maar jemig! Hebben jullie naar buiten gekeken?? Want een wind!! :oo
Ik ga straks voor mijn run naar Zuidlaren. Doel? Onder de 28 minnuten lopen, nu maar hopen dat ik de wind in mijn rug heb, dan loop ik de 5 km volgen mij wel binnen een kwartier :D

Ik ben zenuwachtig! :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:56

Mirkim, veel plezier en succes vandaag! Lukt jou wel onder de 28 minuten! :D

Vandaag clubkampioenschappen maar ik denk niet dat ik ga, rotweer en ik heb eigenlijk gewoon geen zin. Ik denk toch niet dat ik zo'n enorm 'loopjes'mens ben... :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:24

Heb een tijdje niet gereageerd, maar wel iedere keer globaal bijgelezen. Vele wedstrijden al gelopen zag ik en leuke foto's. Knap hoor die wedstrijden, zover ben ik nog lang niet.

Het hardlopen heeft een paar weekjes stil gelegen bij mij. Ik had het zo druk en was steeds zo moe. Ik ben begonnen op de universiteit, elke dag 4 uur reizen en daarnaast paard nog blijven rijden. Maar vandaag is het weer zover, lesje 10 met evy. Het regent wel behoorlijk, maar goed dat overleven we wel

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:38

Oh wat een regen he gister? Heb Lis wel in de buitenbak gereden (die kan wel wat hebben en met haar vind ik ruimte wel zo fijn) maar met het jonge dier ben ik mooi naar binnen gegaan...

Daarna met de hond naar de DA heeft waarschijnlijk girardia (ofzo) en nu antibiotica, hij knapt meteen al op... De andere hond heeft een vlooienallergie. Zodra er dus een vlo zit krijgt ie uitslag. Wel een mooie indicator.

Hardlopen vanmorgen ging niet zo lekker. Het waait erg hard en ik had moeie benen van het lopen donderdag en het rijden gister. Heb er na 20 minuten verder maar een interval van gemaakt. Was in 39 minuut en een beetje weer thuis. Nog best hard gelopen aangezien dit een rondje van zo'n 6,5 km was...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:52

Mijn complimenten voor iedereen die in de regen heeft gelopen :) mij niet gezien, zodra het harder is dan miezeren..duimen dat het snel weer droog wordt.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:18

Ik ben ook weer terug van het lopen, ging best lekker. Wel een beetje zware benen maar heb het vol gehouden

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:04

Ik vind lopen in de regen heerlijk :o Door de extra zuurstof die er dan in de lucht komt heb ik het idee dat ik veel harder kan en meer uithoudingsvermogen krijg :j

Zo ons kidsloze weekend is erg lekker :D Gisteravond uitgebreid uit eten geweest, alles erop en eraan, lekker wijntje erbij, koffie met een likeurtje :9 En vanochtend tot 10 u uitgeslapen :Z

Zo even boodschappies doen, dan gaan we vanavond kaasfonduen, lekker vers stokbroodje en ook weer een wijntje en morgen dan de 7 km lopen en 's middags kids ophalen bij oma en vriend en dan met z'n allen bij de chinees eten :D

En ik ga NIET op de weegschaal staan maandagochtend, die zakt door, vrees is := van al het eten en drinken. Vanaf maandag weer even streng op eten en drinken letten :j

Phylos, ga je dat volhouden, 4 uur reizen per dag? Pffff wordt al moe als ik eraan denk, wel knap hoor.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:35

zowwwww hier ben ik weer!!! Walgelijk gelopen daar in Zuidlaren. Ik kreeg het benauwd onderweg (astma), en vooral de laatste kilometer was zwaar afzien. Ik liep steeds gelijk op met een man en vanwege mijn benauwdheid kon ik de laatste paar honderd meter niet met hem meekomen.
Toch een fantastische tijd (vind ik) neergezet van 25.46! Gemiddelde snelheid was 11.66 km/h. Die man kwam later nog naar me toe en complimenteerde mij dat ik zo'n constante manier van lopen had! :D En ik was 40e in het eindklassement! :)

Was trouwens wel kicken toen ik over de finish kwam, die omroeper riep mijn naam om, hihi :)) "Geweldig gedaan, Kim!" riep hij :D En langs de lijn mensen: "Kom op Kim!"

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:57

het bommeke. Ik houd het nu 6 weken vol en het gaat redelijk. Maar of ik het echt 4 jaar vol ga houden, dat weet ik niet

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:07

Goed bezig allemaal! Gisteren was inderdaad veel regen, tijdens het stappen vannacht was dat ook niet geweldig.

Wat goed Mirkim, gefeliciteerd!

Ik heb ondanks mijn brakke hoofd toch mijn training gedaan, les 3 van mijn hardloopschema. Ging wel goed, kon hem prima volhouden!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:20

Mag ik me ook weer melden?

Mijn hardlopen heeft een poosje op de rug gelegen, maar ik wil het graag weer oppakken. Ik zou graag over 9 weken 5km uitlopen, haalbaar denken jullie? En zitten hier nog wat sportkenners? Want ik heb een planning nodig van nu tot begin december waar ik in de week 3x hardlopen en 2x sportschool in kwijt kan (1x spinning en 1x fitness of 2x spinning)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:41

Keurig gedaan Kim! :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:57

Kim +:)+

Phylos, bestaat er geen mogelijkheid om dichterbij te wonen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:00

jawel, maar dan moet ik op kamers en dat wil ik vanwege het paard, de lessen en de concoursen ook niet...
Lastige situatie, maar ik kijk het gewoon nog een tijdje aan

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:40

Wow Kim, wat een supertijd!!! En 40e int klassement, mèèènnn, wat goed!!!! :j :j :j

@dieuwke: dus je wilt 5x per week sporten? Hoeveel doe je nu? Anders overleggen met je fitnesstrainer? Die moeten dat ook weten nl.
Ene dag kracht en andere dag cardio (bv hardlopen) moet zeker kunnen, zou je zelfs nog op 1 dag kunnen doen. Zou zeker 1x kracht doen, en vraag dan ook specifieke oefeningen voor je benen, daar heb je met hardlopen alleen maar profijt van!

Ik ga maandag weer, al heb ik nu echt zin.... :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:56

Netjes hoor Mirkim, en leuk dat ze je naam riepen...

Dieuwke, loop je dan buiten hard of in de sportschool, anders zou je het idd wellicht kunnen combineren.

Ik denk dat ik een beetje verzuringsprobleempje in mijn beentjes heb. Lopen ging natuurlijk niet lekker (te harde start, te veel wind en te snel na donderdagavond). Rijden ging met de 1e wel, maar bij Lis (die ik als 2e reed) verloor ik echt even de kracht in m'n benen, kon ze niet meer op spanning houden en haar bij elkaar rijden. Heb niet al te lang gereden, maar had heel de tijd in de auto onderweg naar het zuiden des lands een soort zeurende spierpijn in mijn benen die pas aan het eind van de middag overging in een heel moe en zwaar gevoel... Maar ff kijken wat de nacht doet, want morgen moet ik alle 3 de paarden rijden, waaronder Lis die ik eigenlijk weer ff aan d'r lijf wil zitten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:25

Kim wat goed *\o/* Echt super hoor!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:31

@ Phylos, die dubio heb ik ook gezeten. Ik hoefde dan niet 4 uur te reizen, maar 3 uur (als het meezat) op een dag. Ik koos in de eerste jaren voor het paard, maar in het derde jaar ben ik op jaarstage geweest in Alkmaar. Voor mij is het heel goed geweest om het paard tijdelijk even los te laten! (en na het eerste jaar heb ik hem ook vanwege hij op leeftijd was en last kreeg van kwaaltjes uit de sport gehaald). Kan jouw dubio goed begrijpen! Als het jou niet meer lukt het reizen, kun je altijd nog zien wat je gaat doen!! En voordeel van het lange reizen is toch dat je wel veel kunt doen in de trein/bus.

Dank jullie allemaal, ik ben ook erg trots! :D Nu eerst maar een paar dagen vakantie voor mijn benen! Ik begin mijn knie weer enigzins te voelen, dus even een klein stapje terug. De eerst volgende run is pas 10 december, misschien in november nog een loopje tussendoor. En ik heb toch de afgelopen weken heel intensief getraind!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:27

WenK schreef:
Dieuwke, loop je dan buiten hard of in de sportschool, anders zou je het idd wellicht kunnen combineren.

Buiten, dat gaat niet via de sportschool. Ik heb maar een abo van 2x in de week en ik wil sowieso 1x spinning doen. Gewoon los fitness heb ik nog nooit volgehouden, omdat je dan heel makkelijk dingen kunt schrappen van het schema. En in een groepsles wil ik niet voor anderen onder doen, dus zet ik door. Maar misschien moet ik dat punt ook eens op gaan zoeken met fitness? Denken jullie dat het te combineren is, 3x hardlopen, 1x spinning en 1x fitness?

Goed gedaan Kim :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:59

Mirkim, wauw! Als je zo moeizaam je loop hebt gelopen en dat toch zo'n tijd neer zetten! Goed zeg!
Bom, heerlijk weekend dus! Je mag ook best eens genieten! :j Die weegschaal vergeet je maar even :)

Heb zaterdagmorgen lesje 19 gelopen, 5-6-7-8 met 2 minuten wandelen. Zag er flink tegenop, maar..... ik heb hem uitgelopen!! *\o/* De volgende les 4x8 minuten, vind het een flinke stap. Volgens Evy ben ik er klaar voor. >;)
Bah, ik ben enorm misselijk, gisteren was de zalm niet helemaal lekker meer. Moet niet overgeven of zo, maar zo'n enorme steen op mijn maag. Zo maar een stukje met pony lopen, hopen dat ik het kwijt raak. Het heeft hier gewoon gevroren!