Kentaro schreef:Heel bewust is het niet, iemand is zo ziek dat hij/zij het misschien wel als de ENIGE uitweg ziet!?!
M'n beste vriendin haar vader is uiteindelijk tot deze keuze gekomen. Instellingen stuurden hem naar huis (nadat die arme man daar in zijn blootje, want ja je weet niet wat hij zichzelf aan zou doen...., VOL met medicijnen....) omdat ze niet meer wisten wat ze met hem aan moesten..........
Je kunt je niet voorstellen hoe zo'n situatie thuis is!!!!!!!!!!!!! NOOIT mochten er vriendinnen of wat voor visite ook thuis komen, dat kon hij niet aan... Wanneer moeders met een tas boodschappen thuis kwam, vloog hij erop af, om te kijken of er geen 'onzinnige' dingen gekocht waren..... (hij had het idee dat er door zijn ziekte geen geld was....) Wanneer ze hem eindelijk zo ver kregen om een stukje mee te gaan wandelen, kwamen ze toevallig een collega van hem tegen en die vond het nodig een opmerking te maken 'Goh, het gaat wel goed allemaal zo te zien!'............. Buiten kwam hij voorlopig niet meer......
M'n vriendin werkte in het dorp. Tussen de middag ging ze naar huis. De weg naar huis was met lood in haar schoenen.... Zou haar vader zichzelf iets aangedaan hebben of niet........ Haar zusje had geen vriendinnen. Je werd toch geen vriendin met iemand die haar vader 'GEK' was..........................
En zo kan ik nog uren doorgaan.
Wanneer je in zo'n situatie leeft, kun je je heel misschien iets beter voorstellen dat zo'n stap misschien toch niet zo heel raar is.......
Daar sluit ik me bij aan..