Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:21

Dat was ik al veeeel eerder hoor Alwiene!
Ik bedoel: er mist gewoon iets in die bovenkamer, dat moet nou eenmaal aangevuld worden.
De een moet insuline spuiten de ander pillen slikken voor die bovenkamer.
Who cares?

Echt ik vind het oerdom om het niét te doen als je wel problemen hebt.
Nu stoot ik vast iemand tegen het zere been. :o

Alwiene

Re: Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:24

Haha ja ik ben het helemaal met je eens hoor, die insuline vergelijking maak ik zelf ook vaak. Helaas is medicatie niet voor iedereen zo'n geweldig uitkomst als het nu bij jou werkt.
Dus medicijnen zijn niet altijd voor iedereen zaligmakend en dat moet je denk ik wel onthouden ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:53

Niks is zaligmakend. :Y)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 01:41

moonfish13 schreef:
Ladypaard: Schop onder je kont en ga de juiste medicijnen zoeken.
Stug volhouden dat het toch niet werkt heeft geen zin. Ik was alles goed zat een paar weken geleden.
Nu ben ik er weer, slik welliswaar om de drie uur overdag medicijnen, maar who cares?
Als ik nou pillen moet slikken om me goed te voelen doe ik dat, kan mij het schelen wat een ander denkt.
Een suikerpatient moet ook om de zoveel tijd spuiten.

mn asperger zit me niet dwars, maar gewoon mezelf. Ik voel me altijd zo dom, en doe steeds dingen fout. En schaam me dan zo erg, en ben dan bang dat anderen heel erg boos zijn. (rationeel weet ik ook wel dat dat niet altijd zo is).
Maar hier helpt geen pilletje tegen, of ze moeten mij een superbrein geven, waardoor ik geen fouten meer maak.

Daarbij komt nog dat mijn lijf niet wil meewerken, naast de extra spanning wordt de luchtvochtigheid weer hoger, wat resulteerd in altijd pijn. naast chronische verkoudheid en oorontsteking zijn nu ook mijn ogen raar bezig. Kan steeds slechter zien, (licht is moeilijk en alles beweegt) en ook nu kunnen ze niet vinden wat het is.

Heb altijd naar een doel toe geleeft, maar mijn doel is aan flarderen gegaan, zonder verder enige toekomstperspectief. En wil dat gewoon niet.
Heb gewoon niks te betekenen hier op aarde. Voel me gewoon op de verkeerde plaats hier. en dus niet levenswaardig. Zie dus niet waarom een pilletje mij zou helpen.

expres even klein :7

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 07:58

Och meis, ik dacht precies hetzelfde als jij..

En als je eens wist waar ik nu stond..
dat kan jij ook! Gebruik die medicijnen! Als je dat niet wilt, dan moet je maar met jezelf aan de bak. Zodat je wel beter in je vel gaat zitten, uiteindelijk zelfs trots op jezelf kan zijn..
Aan jezelf werken, jezelf verbeteren/ontwikkelen is altijd goed natuurlijk.
Je bent het wél waard! Maar het is heel moeilijk om uit deze negatieve spiraal te komen..

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:54

Ladypaard, ik snap absoluut wat je meemaakt. Ik slik ook geen medicijnen, omdat ik bang ben mezelf te verliezen. Ik heb Ritalin gehad(welsiwaar dachten ze dat ik alleen ADHD had) en werd daar suf van. Was mezelf niet meer.

Dat is heel angstig als je jezelf niet bent...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:42

Hier ging het vanmorgen helemaal verkeerd,ik ga toch denken over medicijnen.Op school loopt ze zo erg op haar tenen(gedrag) van de week moest ze een keer binnen blijven in de pauze.Ze zei ik qwil niet meer naar school, ik kan me toch niet gedragen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:51

Ladypaard: Mijn leven was net zo goed niks voor die medicijnen.
Probeer het dus gewoon..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 16:28

ik weet t gewoon niet,
alles wat ik ooit al heb geprobeerd aan medicijnen die kant op, had ik weinig controle over mijn doen en laten. Wat resulteerd in nog meer schaamte.

En ook al zou ik nu rustiger blijven, moet ik nog steeds leven in deze wereld. Het liefst zou ik alle mensen gewoon niet meer onder ogen willen komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:50

Just give it a try..
Ik ben erg opgeknapt sinds ik medicijnen slik, ook sociaal gezien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:37

Ga je echt veel eten van die pillen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:40

Ik ga er juist slechter van eten. Maar daar moet je even handig in worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:22

Is er een lange wachtlijst bij een psychiater,ik ga eerst op vakantie en na de vakantie meteen naar de huisarts.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:58

Ligt er natuurlijk aan waar je gaat he..
Ik weet alleen dat ik anderhalfjaar heb gewacht op de psycholoog..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:05

Nee psycholoog is ze al geweest het gaat om een psychiater want die mogen medicijnen voor schrijven.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:31

Echt waar?
Mijn begeleider stelde ook medicijnen voor, maar mijn huisarts zei dat hij dat ook gemakkelijk zelf kon en daarom eerst contact wilde leggen met mijn begeleider. Dit is nu 4 weken geleden en ik had dus al aan de medicijnen kunnen zitten áls ik niet zo'n rare huisarts heb die eerst mijn begeleider wil spreken...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:45

Oh ik heb het namelijk in dit topic gevraagd en ze zeiden dat een huisarts het niet mag voor schrijven.Nou ik hoop dat hij het wel kan dat scheelt een hoop.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:46

Ja het mag officiëel wel, maar de meeste huisartsen willen het niet zomaar voorschrijven ofzoiets.
Dat werd mij verteld :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:55

hier weer stressmoment, moet morgen essay af hebben, en samenvatting maken, beiden betekent kort en to the point, en ja wat kan ik natuurlijk weer niet. ........................
Zit er ook over te denken om psych af te bellen, heb helemaal geen zin om te praten. maar ja dan zie ik weer op tegen het bellen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:29

Bij mij schrijft de psych de medicijnen voor, ik ben nog nooit bij de huisarts geweest voor medicijnen voor m'n ADD.
Ik bestel trouwens me medicijnen op het intenet. :+

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:30

Meiden, nog een vraagje! :)

Hoe denken jullie over het niet kunnen vanwege je beperking? Denken jullie dat iets echt onmogelijk is, of denken jullie dat je het uiteindelijk wel kan ( al is het misschien nog wel minder dan iemand zonder een beperking), na heel veel oefenen en met heel veel moeite? Zodat je misschien vroeg of laat datgeen je eigen zult maken..

Misschien een domme vraag.. :o

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:41

Ik denk dat met veel begeleiding en oefening ik wel wat zou kunnen met mijn beperking. Het is moeilijk de juiste begeleiding te vinden..helaas, maar als ik het had, dan was ik veel verder.

Vraagje voor de moeders onder ons: hoe ga je ermee om als je kind vreselijk aanhankelijk en hangerig is? Mijn dochter kan me de laatste tijd geen moment rust geven en ik merk dat ik hier chagerijning van wordt(niet naar haar toe, maar inwendig). Ik wil niet dat het escaleert en ik haar afsnauw..ze is tenslotte nog maar 5

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:28

@xdniesje:
Ik denk dat mensen met ADD eigenlijk alles kunnen als wat 'gewone' mensen kunnen.
Alleen is het een stuk moeilijker om dat te bereiken, en zal het wel altijd lastig blijven.
Zoals bij mij het plannen en niet alles op het laatste moment te doen. Ik denk dat ik het best kan alleen gaat het allemaal wat lastiger en moet ik er veel meer moeite voor doen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:06

@TinekeHorses vind ook dat er verschil is tussen ADD en Autisme, Waarbij met begeleiding ADD normaal zou kunnen functioneren.
Autisme zit m in zoveel dingen. Zoals al eerder gezegt, met juiste begeleiding zou je redelijk ver kunnen komen,
Maar merk ook dat sommige dingen invloed van emoties vereist, en dat gaat bij mij toch wel verkeerd. Ik kan het redelijk rationeel oplossen, maar daar blijft t dan bij.
Dus je loopt op gegeven moment wel tegen dingen aan, die je gewoon echt niet kunt (ook al blijf je maar proberen)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:16

Ja, ik heb het dan ook alleen over ADD. ;)
Maar ik merk zelf ook, ik loop met veel kleine dingentjes tegen de lamp aan.
Idd, bij mij lukt ook niet alles en geef ik het eigenlijk al op, maar ik denk dat het met heel veel doorzettingsvermogen en goede begeleiding wel kan.
Maar ik heb gewoon het idee, ik heb ADD dus hoef ik het ook niet te kunnen. Maar ik doe wel me best ervoor. :)