Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:06

Ow, dat is mooi dan ga ik hem zeker proberen.

Anoniem

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:06

Wordt van die shampoo je haar ook minder vet dan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:47

Iris82 schreef:
Die is zo duur... :=
Ik heb nog 50 euro op mijn rekening en daar moet ik nog tot de 21e mee doen. :') (en ik rook ook nog eens...)

Zo herkenbaar :')

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:19

Rebeccaa schreef:

van yes to carrots?
qua vet vind ik het geen verschil met gewone drogisterijshampoo,
maar het feit dat er veel minder rommel in zit, maakt het voor mij wel de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:43

Oh, dan moet ik alsnog elke dag m'n haar wassen als ik die zou hebben, jammer..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:53

Je kan 't altijd uitproberen toch. Jouw haar is vast niet precies hetzelfde als het haar van JL :P

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:16

Als mijn haar wat begint vet te worden gebruik ik babypoeder. Zo kan ik het nog een dag langer houden zonder het te wassen. En het ziet er dan echt niet vet uit. :) Gewoon een beetje aan de haarwortels.
Maar weet iemand als het daardoor op termijn niet vetter van wordt?
Laatst bijgewerkt door Ilova op 10-10-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:16

_JL_ schreef:
Rebeccaa schreef:

van yes to carrots?
qua vet vind ik het geen verschil met gewone drogisterijshampoo,
maar het feit dat er veel minder rommel in zit, maakt het voor mij wel de moeite waard.

Mijn haar werd er een stuk minder vet en slap van juist (niet van YTC maar L'Oreal Nature zonder siliconen/parabenen/sulfaten). Was het nu 1 a 2 keer in de week max en ziet er 0,0 vet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:17

Dan zal ik die shampoo toch maar eens proberen. Want ik merk dat mijn haar enerzijds elke dag gewassen wilt worden ivm vet worden, maar het door het vele wassen ook droog wordt de laatste tijd + last van hoofdhuid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:32

mijn haar wordt wel minder vet van ytc .... en voelt echt een stuk gezonder, maar dat is na 1 wasbeurt...

die shampoo van de the bodyshop vond ik ook geweldig de eerste keer, maar daaamn, daar werd mijn haar lelijk van joh op lange termiijn... maar in the bodyshopstuff zit ook een stuk meer zooi dan je verwacht met hun 'imago'... echt heel typisch :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:45

Dat is met De Tuinen eigen merk precies hetzelfde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:16

Wat? Dat je haar er lelijk van wordt? :oo

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:24

Nee dat je denkt dat 't natuurlijk is maar dat 't alsnog vol chemische middelen zit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:41

Oh, ik schrok al :').

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:02

Ik gebruik nu sinds een weekje shampoo van de body shop zitten ook geen sulfaten siliconen en parabenen in. Het is wel echt even wennen in gebruik want het schuimt eigenlijk nauwelijks, maar heb wel het idee dat mijn haar er beter van word het word niet meer zo slap en ziet er minder snel vet uit. Alleen de jeuk op mijn hoofdhuid blijft nog aanhouden, maar ik hoop dat die wat minder word als ik het volhoud om minder te wassen! Ik denk dat dat misschien ook iets meer tijd nodig heeft om te herstellen. Hij is wel nog duurder dan die wortelshampoo maar je gebruikt er ook niet veel van (vooral de hoeveelheid conditioner die je nodig hebt valt erg mee!).

Die wortel shampoo is ook wel een idee trouwens, want de body shop zit hier niet echt dichtbij.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:06

__Nathalie__ schreef:
Nou omdat ik dat er vaak niet mooi uit vind zien, niet het model maar het haar zelf.
Als het gedaan is met een tang of kruller zit er altijd meer glans aan, het is gladder. Ik vind het dan verzorgder ogen.

Als ik op zondag als ik niks ga doen mn haar zo laat opdrogen en doe er wat producten in ziet het er niet uit, als ik dan de stijltang pak is het een wereld van verschil!

Dan heb ik het niet over echt natuurlijke krullen want die vind ik zoiezo heeeel mooi :D
Maar slag/half stijl of stijl haar.

voorbeeldje stond bij aan de lucht gedroogd dat beeld heb ik in mijn hoofd bij ongefohnt haar
http://4.bp.blogspot.com/_EQHzCQ8EKRk/S ... 056+(Small).JPG

gefohnt haar
http://www.styletoday.nl/img/article/co ... ngoria.jpg

kan zijn dat mensen dat haar alleen zo doen met een uitje ofzo, maar ik heb toch wel haast elke dag mn haar zo gefohnt. En als ik dat niet doe doe ik wel mn pony en vlecht ik het in zodat het haar niet te zien is :Y)

:')

Dit is niet verschil 'wel gefohnd' of 'niet gefohnd'

Dit is het verschil:
Huis-tuin-keuken haardracht tov professioneel kappers kapsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:10

liedje89 schreef:
Ik gebruik nu sinds een weekje shampoo van de body shop zitten ook geen sulfaten siliconen en parabenen in. Het is wel echt even wennen in gebruik want het schuimt eigenlijk nauwelijks, maar heb wel het idee dat mijn haar er beter van word het word niet meer zo slap en ziet er minder snel vet uit. Alleen de jeuk op mijn hoofdhuid blijft nog aanhouden, maar ik hoop dat die wat minder word als ik het volhoud om minder te wassen! Ik denk dat dat misschien ook iets meer tijd nodig heeft om te herstellen. Hij is wel nog duurder dan die wortelshampoo maar je gebruikt er ook niet veel van (vooral de hoeveelheid conditioner die je nodig hebt valt erg mee!).

Die wortel shampoo is ook wel een idee trouwens, want de body shop zit hier niet echt dichtbij.

ik heb geen idee welke shampoo van the bodyshop je gebruikt... :P ? Maar in degene die ik gebruikte zaten gewoon sulfaten en parabenen, en die gebruikt the bodyshop vrij veelvuldig (ook in mijn gezichtsmasker zitten allemaal parabenen ed. ) Er stond bij mij geen ingredientenlijstje op, maargoed.. Die had ik dus op internet opgezocht, en zodoende :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:15

Ik gebruik alleen shampoo van lush

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:19

Lush staat stijf van de troep :=

Daar zit zo'n beetje alles in wat God verboden heeft, en ze maken zo leuk reclame met die "natuurlijke ingredienten".
Lush gebruik ik alleen vanwege de geurtjes zo af en toe, maar goed voor je haar is het zeker niet :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:28

Ik zweer bij Herbal Essences. Er zal vast het een en ander aan troep in zitten, maar voor mijn haar werkt het! Ik gebruik het nu een jaar en het is echt 2 keer zo gezond geworden :) (en dan vooral de blauwe "Hello Hydration", al wissel ik ook tussen paars (Happy Ends) en oranje (Uplifting Volume).

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:50

Krijg zelf van merken als Herbal Essences, Loreal, Andrelon en Schwarzkopf vet haar en mijn haar gaat er slecht van uit zien. Vind deze shampoo echt troep :o Ik gebruik of Gull of Matrix Biolage shampoo en dan de hydratherapie. Biolage is alleen bij de kapper te krijgen. Sowieso gebruik ik altijd de Biolage cremespoelling. Zo nu en dan doe ik een haarmasker van John Frieda (die met paarse deksel) Was mijn haar iedere dag omdat ik snel last krijg van vet haar. Dan kun je wel zeggen dat als je je haar iedere dag wast dat het slecht is maar ik ga echt niet met een vet pruikje rondlopen :+ En het is ook wel makkelijk want mijn haar moet toch nat om te föhnen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:00

Focussed schreef:
Lush staat stijf van de troep :=

Daar zit zo'n beetje alles in wat God verboden heeft, en ze maken zo leuk reclame met die "natuurlijke ingredienten".
Lush gebruik ik alleen vanwege de geurtjes zo af en toe, maar goed voor je haar is het zeker niet :n

lame... mijn haar zit nice met lush :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:01

Citaat:
Sodium Lauryl Sulfate, Cocamide DEA, Perfume, Patchouli Oil (Pogostemon cablin), Orange Oil (Citrus dulcis), Lavendin Oil (Lavandula hybrida), Pine Oil (Pinus), Lemongrass Oil (Cymbopogon flexuosus), Elemi Oil (Canarium commune), Gardenia Extract (Gardenia jasminoides), *Citral, *Geraniol, *Citronellol, *Limonene, *Linalool, Colour 42045, Roman Chamomile Flower (Anthemis nobilis). *Komen van nature voor in essentiële oliën.

Dit zit in mijn lush shampoo, kan iemand dat vertalen? Wat is de troep? Waar moet ik voor uitkijken?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:06

Sodium Lauryl Sulfate (een sulfaat, lost de "lijm" op die de haarschubben plat houdt, waardoor je haar z'n natuurlijke beschermlaag kwijtraakt). Is ook een van de slechtse sulfaten die er is (op Laureth Sulfate na).
Cocamide DEA: Mogelijk kankerverwekkend bij mensen, sowieso bij proefdieren aangetoond dat het kankerverwekkend is.

Klein stukje over SLS (vallen Cocamide DEA en alle Sulfates onder):
SLS en soortgelijke ingrediënten zijn agressieve reinigers die de natuurlijke beschermingslaag van de huid aantasten (deze is nodig voor immuniteit en gezondheid van de huid) en ze hebben ernstige gezondheidsproblemen veroorzaakt bij proefdieren. Het wordt in verband gebracht met oogschade bij kinderen, denatureren van eiwitten (waardoor het bijdraagt aan haaruitval), en in combinatie met DEA, MEA en TEA (die vaak in dezelfde shampoo aanwezig zijn), vormen ze nitrosaminen, een gevaarlijke kankerverwekker. Omdat het toegevoegd wordt aan producten om ze te laten schuimen, moet u zich af vragen: Wat is belangrijker: het schuim of uw gezondheid?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:12

lame, ik haal yes to carrots wel dan...