hele lange update nicky u

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:28

xMarieke schreef:
Het is niet de bedoeling met elkaar in discussie te gaan over wijze van reageren. Wanneer er problemen zijn kan er getemd worden.
Graag vanaf nu weer ontopic blijven.

?

Dat vind ik wel érg ver gaan? Sinds wanneer kunnen we niet tegen elkaar zeggen dat een manier van reageren niet goed voelt?

kleinvosje

Re: hele lange update nicky u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:11

poes, het is daardoor al eerder eens fout gegaan, en ging het teveel offtopic. Daardoor ging een eerder topic op- slot, en dat willen we natuurlijk niet nog een keer, dan missen we hoe het met Nicky gaat...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:13

Ja ok maar dat we nu al niks meer zouden mogen zeggen?

Maar goed, dan nu weer ontopic, en dat de rest het toch gewoon links laat liggen denk ik zo...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:19

Fijn om weer wat van je te horen Nicky, knallend het nieuwe jaar in!

Als je nog eens wil spuien of iets dergelijks mag je nog steeds pb'en.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:22

Nicky,

Ik ben een stille meelezer. Ik kan niets doen of zeggen om je situatie te verbeteren. Ik wil je wel bedanken want door jou verhalen besef ik elke keer weer hoeveel geluk ik heb omdat ik een gezond lijf heb. Door jou besef ik elke keer weer dat een gezond lijf niet zo vanzelfsprekend is en dat je van iedere dag moet genieten. Als je gezond bent vergeet je dit vaak.

Door jou heb ik mijn dochter van veertien ook uit kunnen leggen waarom je zo lang mogelijk moet wachten om aan de pil te gaan.

Ik wil je hele fijne feestdagen wensen en hoop dat je nog zo lang mogelijk kunt genieten van je man en je zoon. Heel veel sterkte.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 05:14

Vier het leven.
Ik heb even ingelogd om te kijken, hoe het hier is. Bokt laat me verder best wel koud. Ik las, dat een andere Boktvrouw door kanker is overleden. Diegene is slechts twee maanden ziek geweest. Om kippevel van te krijgen. Die vrouw heeft er geen letter over geschreven op dit forum. Maar ik denk, dat ze daar geen behoefte aan had? Of, ze was te ziek. Ik ben erg geschrokken al ken ik haar niet.
Iedereen, iedereen hier, gezegende feestdagen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:04

Nicky, ik volg je topic al vanaf het begin en reageer eigenlijk nooit, maar leef enorm met je mee... Iedereen verwerkt dit op zijn of haar eigen manier, jij wilt het graag van je afschrijven hier en dat is alleen maar goed! Blijf daar ook mee doorgaan hoor, want ik, en ik weet zeker veel anderen met mij, willen graag weten hoe het met je gaat.
Kwam van de week een site tegen waar geen goed woord over dit topic te vinden was, en het deed me gewoon zeer hoe deze mensen over jou en je gezondheid praten.

Heel veel stertke en blijf updates geven wanneer jij dat wilt en kunt!!

:(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:28

Hoe gaat het nu met je Nicky?

Ik hoop dat jullie een hele fijne kerst mogen beleven! {:)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:31

Iemand enig idee hoe het nu met Nickyu gaat? laatste update is alweer een poos geleden....

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:51

ik ben woensdag nog bij haar langs geweest.
weinig verandering, wat in haar geval natuurlijk goed nieuws is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:56

Dat klinkt goed Fojoe, hoop snel weer iets van haar te horen :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:38

fojoe schreef:

altijd fijn als er iemand op de hoogte is
en idd als er niks veranderd dan gaat het goed :D

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:54

Dat klinkt als fijn nieuws, zolang er niet veel veranderd betekend dat in mijn ogen in ieder geval ook dat he tniet minder is geworden.

Nicky ik wens je heel veel geluk en veel kracht toe voor 2011!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:10

fojoe schreef:

Fijn om te horen!!

Nicky ik wens je alle goeds voor 2011!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:52

Fijn dat het redelijk gaat momenteel!

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:58

Sterkte Nick!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:49

Nick zag dit topic omhoogschieten, hoe gaat het met je?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 19:30

*\o/* leef nog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:32

okee en nu serieus (SOMMIGEN WILLEN HIER STOPPEN MET LEZEN)

aLs ik ergens niet op reageer is het niet goed , reageer je der wel op is het ook niet goed
als je iemand een hart onder de riem wil steken is het niet goed , wil je commentaar geven ook niet
heb je begrip voor iemand is het niet goed , negeer je iemand ook niet

vanaf vandaag reageer ik weer zoals IK dat wil
iedereen die dat niet zint is het hun probleem

hieronder het lange relaas waarom en hoe
voor mensen die dat niet willen weten zie regel 1 :Y)

tel mijn zegeningen wel als ik denk aan de bokster die is doodgegaan aan een hartstilstand en bedenk dat ik dat al 3 x had kunnen zijn
een van de redenen waarom mijn man mij niet alleen weg wil laten gaan of zelf te lang alleen van huis wil ,

denk bij mensen die niet meer de tijd gegunt was ..die tijd gaat voor mij ook eens komen ..en kijk naar het hangende zwaard
word dan bang .. voor hoe het lopen zal en de vraag wanneer haalt je dan neer ,
denk het leven is heel erg oneerlijk en wat een kalote ziekte is het ook ..zit in om hun en hun nabestaanden
en probeer er niet te veel aan te denken / door te denken
puur om een beetje posi te blijven en omdat we ons hier te goed realiseren wat voor einde er dan te wachten staat
hoop dat het nog jaren duurt maar weet dat dat ieder moment zomaar omslaan kan ..en dat is eng

probeer me op te trekken aan een bokster die al een jaar of 10 in het zelfde schuitje zit als ik
uitgezaaide borstkanker met uitzaaiingen in skelet en longen ,
al tig behandelingen verder en bij iedere tegenslag vind ze ergens de energie om weer het gevecht aan te gaan
de een schrijft het hier over zich zelf of een geliefde de ander elders of houd het van het net
ieder het zijne ..

andere positieve verhalen van mensen wiens wederhelft of ouder of zus etc al jaren tegen alle verwachtingen in door blijven gaan
met een slechte pomp functie , kanker uitzaaiingen in de botten en of longen etc daar trek je hoop uit

denk met weemoed terug aan ikje die sochtends wakker werd en dacht "vandaag gaan we en stapte in de auto en reden even voor een bakkie naar calais of gingen naar een festival of pakte mijn rugzak en ging lopend en met de trein of boot of alle 3 ff der op uit
over de betonplaat wegen rijdend in belgie tegen danny .. hier heeft je moeder nog gefietst ..en een leertje in je broek werkt na 200km echt niet meer , dingen die ik met mijn kind had willen doen , hem mee had willen geven
het luchtige vrolijke doe leven

aan de andere kant besef ik heel erg goed dat ik mij gelukkig mag prijzen dat ik er vandaag nog was en met danny mee kon
naar het ziekenhuis , hij werd vandaag geopereerd , godzijdank heeft hij verder een uitmuntende gezondheid
hij maakt het zeer goed , was een relatief kleine ingreep en is duidelijk ook een harde , ligt nu lekker op de bank
mag voorlopig nog niet rennen of tillen ed maar hij mag lekker ff thuis blijven

er zijn nog steeds mensen die denken dat "het"beter word , ik beter word , blijven relativeren kost onnodige energie
en het geheel er om heen + hoe ik me nu voel met al zeker 3 chemo's met wel 2 goede dagen op 3 weken
de 1e 6 7 chemo's gingen nog maar bij de 8ste ging de vermoeidheid echt gelden
die continu hoofdpijn ondanks het trekken van de kies , de ander mag ook blijkt nu
maar mag alleen vlak voor een chemo , nog even volhouden dus , moet dan ook 10 dagen stoppen
met de medicatie voor mijn hart ..ook zo lekker geruststellend idee
vraag me ook serieus af hoe dat straks moet , ze mogen immers niet samen met andee pillen die ik slik
nu lukt het nog ze zo te plannen dat het wel kan , maar dat word steeds lastiger,aan de andere kant
denk dat dat dan niet meer zo'n zorg zal zijn
die continu buikgriep verschijnsellen , die enorme vermoeidheid , dan weer lopen als een kievit wat op ieder willekeurig moment
ineens resulteerd als lopen als oud wijf of helemaal niet kunnen bewegen
en weet uit ervaring dat iets niet kunnen zonder pijn dat je je leven daar aan kan aanpassen
maar er vanuitgaande dat iets kan en dan ineens zonder waarschuwing weer eens niet
zo veranderlijk als het weer ..daar wen ik maar niet aan ..idem voor steeds meer vaker ergens anders pijn
iedere keer als je denkt dat je nu alles wel gehad hebt krijg je weer ergens pijn erbij
en een continu de zelfde pijn went ..echt dat went ..maar die plekken die soms oplaaien
dan weer rechts dan weer links dan weer een beetje dan weer een beetje veel
of die plekken die goed leefbaar zijn zolang je der niet aanzit en dan gaan liggen of op een andere manier
perongeluk die plek raken en denken au chips ..verdikkeme ..tig keer kramp op een dag dat is zoooooo vermoeiend ,
gelukkig kampte ik nog niet met vermoeidheid /(sarcastisch) /zucht .. dat scheelt
soms heb ik een energie boost en maak daar dan gelijk dankbaar gebruik van en ben dan 1 2 soms wel 3 uur op en semi actief
om vervolgens weer compleet in te storten , als daar nu een regelmaat in zat ,,zoals elke 2 dagen oid
dan kan je der op plannen ..

ben echt ENORM blij met mijn douche stoel nooit verwacht dat douchen zo vermoeiend kan zijn
je "loopt" de douche in en na het douchen heb je hulp nodig met afdrogen aankleden you name it
en dan weer plat "vroeguh"was douchen na het sporten juist een opkwikker nu een vermoeiende activiteit
we hebben nu ook hulp in huis en was van de week weer zo blij met der zo fijn om zonder je man te belasten
toch te kunnen douchen en dan iemand te hebben die je helpt met drogen en aankleden

en dan die mensen die maar blijven roepen wees blij dat je der nog bent en niet zeuren
och mennnn .. 2 jaar terug riep ik al ik heb mijn grens bereikt ..kan er niks meer bijhebben
ongelovelijk hoe je je grenzen keer op keer verleggen kan

opmerkingen als het gaat nu nog niet zo goed .. nee idd.. nog 1 chemo over 2 weken en dan zit deze reeks erop
een aantal bijwerkingen van de chemo zouden dan minder moeten worden , na elke chemo lijkt er toch weer een bij te komen
of te verergeren .. fijn als die zaken dadelijk minder worden of zelfs weggaan
we gaan er dan achter komen wat echt al dan niet tijdelijke bijwerking is en wat niet
aan de andere kant zal dan de artritis ook weer terug komen die is nu door de chemo weg ..en de spierpijn ..
hoeveel van de pijn in de botten nu is artrose en hoeveel kanker en hoeveel bijwerking van
zal k er dan echt even op vooruit gaan ?
over 2 weken foto's van oa hoofd hopend op een wonder ..

euthanasie is hier een gevoelig onderwerp ..onze 20jr oude kat hebben we week voor kerst moeten laten gaan
dit ging niet geheel volgens planning bleek niet goed aanprikbaar moest dus anders en gaf dus een felle reactie
dat was nu net iets wat de heren er niet bij konden hebben , vredig inslapen kreeg ineens een andere betekenis

de kerst is dagen later met zijn 3tjes gevierd ..tijdens kerst zat ik in slechte periode dat viel in het water
met nieuwjaar , paar dagen voor de nieuwe chemo zijn we der een nacht tussen uitgegaan met zijn 3tjes
de laatste centjes bij elkaar geraapt onder het mom als er de komende weken niks gebeurt kan het net
uiteraard stopt er dan vanalles mee .. zoiets futiels als een koffie zet apparaat
och ..met de hand zetten moet geen probleem zijn ..dat is als je arm sneller meewerkt dan dat het gekookte water afkoelt
en als je dan om 4 uur snachts zonder iemand lastig te vallen probeert koffie te maken
terwijl je amper op je benen staan kan steunt op je armen die niet omhoog willen ..erg handig
en het van geen kanten lukt omdat je lijf weigert mee te werken ..dan breek je op zo'n moment
zoiets kleins zoiets semi onbelangrijks en kon er zomaar om huilen .. daar schrok ik van
dat ik om zoiets minimaals kon instorten en mijn lijf kon vervloeken
jeetje .. was ik dan al zo bitter en zover dat ik daar zo om kon zitten
wilde ik zo graag een bakkie dat ik mij daar zo druk om kon maken

wat was die uitspraak ook alweer
adem in adem uit
maak een plan en voer m uit
gaat het niet zoals het moet dan moet het zoals het gaat

zo simpel kan het leven zijn ..waarom maakte ik het mij dan zo moeilijk

al met al maakte mij alles bij elkaar bitter ..erg bitter .. en werd zoals mensen zoals ik niet worden wilde
betrapte mij laatst op een bitter bericht tegen iemand die het net zogoed verdiende als ik of wie dan ook
niet dus .. en daar schrok ik van ..ik was geworden zoals ik niet wilde zijn
..bitter..

normaliter als ik zo down dreigde te worden dan ging ik meer sporten
hup schop onder je kont en gaan ..beetje conditie opbouwen en kijk wat meer om je heen
als iedere beweging zeer doet kijk je wel uit ..dan denk je stil liggen ..en daar word je lijf niet beter (als in energieker
als in meer aankunnen ook emotioneel ) van , is moeilijk de juiste weg te vinden

ik plande ook niet meer .. ja maximaal een maand als het iets "kleins"betrof

de kanker lijkt momenteel vrij stabiel ..maar de gedachte voor hoelang? beangstigd mij
bijwerkingen zijn er bij gekomen en sommige verergerd , ben ook weer benauwder
mijn ruggegraat is niet goed meer en de zenuw beklemming onderin ..tja daar zullen we het mee moeten doen
maar zolang ik niet op bed lig en er niet meer af kan staat er nog niks vast
ja .. de kans dat ik 80 word is nihil

hoop inderdaad een stilstand te kunnen constateren over 2 weken
hoop ook dat hartje nog goed genoeg is om door te kunnen gaan met de herceptin
die lijkt immers zijn werk te doen

heb tegen beter weten in een rit gepland voor van de zomer (ook al heb ik momenteel reeds maanden niet meer op mijn paard gezeten
maar als een aantal van de klachten inderdaad bijwerking is , zomers zoiezo minder last van spieren en artitis dan swinters
en al moet het op morfine ..als ik denk dat het zou kunnen lukken gaan we der voor
idem teld voor een paar daagjes er tussen uit met man en kind , wie weet .. weet iig dat ik verder denken moet
want niet plannen niet denken niet hopen niks willen planen van wekelijks ziekenhuis naar een week verder me er bij neerleggen .. dat werkt duidelijk niet , niet als ik een tegenslag of gevecht aan wil kunnen

voor nu was ik vandaag echt compleet naar de kalote maar zoooooo blij dat ik bij danny kon zijn
toen die in slaap viel , wakker werd weerin slaap viel (en ik ook maar was er wel bij) en nu
hoop ik dat ik m van de zomer naar zijn vervolg opleiding kan begeleiden
en daar doe je het immers allemaal voor ..zorgen dat je kleine stabiel de wereld in kan

maw .. ergens heb ik een greintje energie en een grote voet kunnen vinden
ga ik mij verder uit mijn dal trekken en dag voor dag leven en ook verder dan een maand plannen
plannen kunnen immers altijd nog bijgesteld worden , niet maken is geen optie gebleken
wil van het bittere af en weiger eerder dan noodzakelijk dood te gaan
weiger te verantwoorden waarom ik wat doe en welke medicatie ik neem
en waarom bij mij iets wel werkt en bij een ander niet en andersom
als ik allemaal wist was ik wel een erg goede arts geweest ipv een patient
kan alleen maar blij zijn als iets blijkt te werken
en ja ik mag weer een nieuwe bijwerking of een verergering of een ongemak niet leuk vinden
het feit dat het een bijwerking is betekend niet dat je het dan maar leuk moet vinden
of nergens mee kan zitten want tja gefeliciteerd het is maar artrose en nee je mag er niks aan doen want
daar groeit je kanker van maar he! het is tenminste geen uitzaaiing ..das leuke gedachte betekend niet dat je bv van die artrose geen last/hinder/pijn hebt he het is maar een botvlies onsteking
betekend niet dat dat dat dan ineens geen ontzettende pijn doet
als je door een bijwerking slapende handen hebt betekend dat niet dat je het maar ideaal moet vinden
als je je medicatie niet uit de verpakking krijgt geen kleine dingen kan oppakken
iedere aanraking voelt zoals je slapende voet voelt als je m stoot
als je niet op tijd bij te toilet kan komen omdat je benen niet werken en je darmen weer eens reageren op de chemo
betekend niet dat daar blij mee moet zijn (geloof me als je smachts ergens tussen slaapplek en wc ligt in je eigen shi* en je een weg werkt richting douche en niet overiend en dus niet bij de kraan kan komen daar dus echt wel ff voor aan het sporten bent en erg vinding rijk word .. dan denk je echt niet , oja jippie ..ik leef nog :') , heel eerlijk mensen die van mening zijn dat je ondanks alles
niet mag klagen en blij moet zijn .. die mogen mij vertellen dat als hun zoiets overkomt zoals bij mij helaas te vaak naar mijn zin
dan inderdaad denken jippie ik leef nog .. ipv sh*t ..
..want tja je leeft nog etc etc etc etc en etc
zo werkt het helaas niet

je kan wel erg dankbaar zijn dat je der nog bent .. betekend dus niet dat je dankbaar voor de ongemakken moet zijn
zal echt niet boos zijn op de rest van de wereld , dat heeft geen nut

en een ieder die er anders over denkt , prima ! mogen die het zelf anders doen :j ..
daar iedereen ieder moment weg kan zijn
zo relatief is het leven namelijk .. voor iedereen .. niemand zou dan mogen klagen of ergens mee zitten
want tja we moeten allemaal stuk voor stuk blij zijn dat we der nog zijn

blijf wel reeel .. wat een klein ongemak kan lijken voor jou kan voor een ander heel groot zijn
het ligt maar net aan diens referentie kader en situatie

voor een prof tenisser is een gekneusde hand een ramp terwijl voor de prof voetballer
een gekneusde voet erger is ..niets en niemand is te vergelijken

maar okee , buiten mijzelf neem ik mijn gezin mee in de negatieve buien en dat hebben ze niet verdient
en nu ik na 9 jaar overgang eindelijk nog amper opvliegers heb hebben zij het wel verdient om ook
daar van mee te gennieten ;)

ook vanaf de bank rolstoel bed of andere zijlijn kan ik een lieve moeder zijn
anders dan ik had gehoopt gewild 12 jr terug maar ik kan het tenminste nog
houden van .. en daar .. daar ben ik heeeel erg blij mee .. en ga ik en mijn gezin van genieten

hoop over 2 weken goed (zo goed als mogelijk) nieuws te kunnen plaatsen
goede lezers hebben iets positiefs uit het relaas kunnen halen
negatievelingen zullen dat gemist hebben
heb een edit gemaakt daar we der achter zijn dat praten tegen de muur ook geen zin heeft
en mensen toch iets lezen en vertalen zoals ze denken
als mensen willen weten hoe iets zit weten ze ons wel te vinden .. weten ze immers ook als ze het denken te weten

voor nu gaat het naar omstandigheden "goed"
en dat is een stuk beter als dat we hadden durven hopen
en daar zijn we blij mee ,ondanks mijn geklaag ;)

igg tot dan :Y)

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:35

Lees al een hele tijd mee in het topic en heb ook oudere topics van Nicky gelezen. Het veroordelen van mensen stoort mij enorm! Ik heb mijn moeder aan kanker verloren en ga nu ook mijn vader aan deze vreselijke ziekte verliezen. Ook mij vader probeert nog zoveel mogelijk te doen! Ja zowel mijn vader als Nicky mogen zich "gelukkig" prijzen dat ze nog leven maar beseft iedereen wel dat dit een dagelijks gevecht is!

Ik hoop Nicky dat jij het gevecht nog heel lang gaat volhouden en dit topic af en toe heerlijk vol "klaagt" Ik hoop ook dat er nog veel momenten komen dat je nog even kunt genieten.

En weet je wie zich gelukkig mogen prijzen? Mensen die niets met kanker te maken hebben noch krijgen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 01:03

Nicky... wat ben je een bijzonder mens _/-\o_

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 02:33

:(:) Fijn wat van je te horen....

Schrijf het van je af meid!

En idd,je bent en blijft een bijzonder mens...
En ik benijdt je gevecht ieder dag niet maar heb wel respect voor de manier waarop je ermee om gaat!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:31

Daphne__ schreef:
Nicky... wat ben je een bijzonder mens _/-\o_

nou idd, heel bijzonder
steeds weer die kracht vinden, om hier toch te reageren
bewondering hoe je het allemaal doet ( je zal wel moeten maar toch)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:40

Nicky meid,
Ik kan alleen maar respect opbrengen voor de manier waarop jij in het leven staat, zit en ligt!
Jouw lijf mag jou dan gigantisch in de steek laten, je vechtlust daar in tegen....
Hou vol meid! jouw vechtlust èn je (soms zwarte) humor hebben je gebracht waar je nu bent.

Warme groet, Wilma

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:09

daar is nicky weer 8-)

wat goed dat je nu hulp in huis hebt +:)+
dat zal het vooral ook voor martin toch een stukje gemakkelijker maken.
jezelf van op een afstand bekijken, vaststellen dat je bitter wordt, en besluiten om het anders aan te pakken...
ik vind het ontzettend sterk van je dat je dit kan doen in jouw situatie!
ik hoop dat er zoveel mogelijk van je ongemakken bijwerkingen van de chemo blijken te zijn, en dat je vanaf nu enkel nog wat last van ... euh ... akkefietjes :+ zoals je hart en je artrose over houdt.
en dat de herceptin het goed blijft doen natuurlijk :D