wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:43

Ja, daar zal je inderaad dan wel op moeten letten.
Wij eten meestal rond half zeven en daarna niets meer. Rond een uur of half 11 naar bed en Thyrax slikken, dus bij mij komt het wel goed uit.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:44

ze hebben bij mij gister bloed afgenomen omdat ze het vermoeden hebben dat ik het ook heb..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 14:13

Ik ga denk ik stoppen met de pillen,ik kan er niet tegen.Of anders neem ik er 1,ik heb alleen maar dicht zittende oren en als ik buk oorpijn.Ook iedere morgen hoofdpijn, ben echt brak.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:21

Zou niet stoppen marleen, zou even naar de HA gaan als ik jou was of om dit te bespreken of om weer even te laten prikken en je na te laten kijken

Sterkte themuisje ben benieuwd naar de uitslag.

vanacht zo slecht geslapen, ben de hele dag al vreselijk brak.
bah

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:46

ik heb het idee dat ik weer vermoeiender ben... maar heb 2de week van feburary nog laten prikken en toen was het al 3 maanden stabiel...
hoef nu pas begin mei weer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:49

Als je twijfel.. prikken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:22

Ik slik nu 1 week thyrax en ben echt dood moe (nog erger dan eerst) gisteren van mn werk naar huis gegaan omdat ik bijna zat te slapen achter mn PC.
Kan het zijn dat mijn lichaam aan het medicijn moet wennen en ik daarom nog moeier ben als anders?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:23

Ja klopt, inwerktijd is 4 weken en na 6 weken weer prikken.
Dus hou vol meid...

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:34

Ik weet sinds twee weken ook dat ik een te traag werkende schildklier heb.
Had helemaal geen klachten, maar had een tijd lang een bultje in mijn hals. Dat heb ik bij mijn huisarts laten checken, en die vond dat ik maar eens naar het ziekenhuis moest voor echo en bloedprikken omdat hij een vermoeden had dat het vanuit mijn schildklier kwam.
Geen idee wat de precieze waardes waren, maar ik bleek dus een te traag werkende schildklier te hebben.
Sindsdien slik ik levothyroxine, maar ik merk weinig anders. Maar we gaan stug door en we zullen over twee weken zien of er wat veranderd is, dan moet ik namelijk weer bloedprikken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:48

Vraag dan wel je waardes op hoor.. dan kan je voor jezelf inschatten of het de goede kant uitgaat.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:24

Inwerktijd 4-6 weken?
Wat raar, ik moet maandag alweer bloed laten prikken en dan zit ik 2 weken aan de Thyrax....
Dan kunnen ze nog niet echt verschil zien neem ik aan?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:42

Nee klopt.

Na 4 weken gaat het werken en gaan je waardes zakken en na 6 weken is het optimaal.

Ik weet dit omdat als ik moest ophogen ik 4 weken van het pad af was en me pas na 4 weken weer goed ging voelen.
Ik moest na 6 weken weer prikken ... ik moest in het begin 1 thyrax en na 2 weken naar 2 thyrax en na 6 weken prikken.

Tja de ene ha is de andere niet. maar misschien kijken ze even of je er goed op reageer.

Gewoon prikken en als je er 1 bijkrijg dan hoef je mss pas na 6 weken terug te komen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:15

Nou bloedje is weer getrokken, donderdag naar de HA voor de uitslag.

RoxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:20

Ik lees hier verhalen van mensen die hun medicijnen tegenwoordig 's avonds nemen. Voel je je dan overdag beter? Ik ben altijd al een avondmens geweest. Maar soms kak ik tegenwoordig overdag zo in dat ik m'n ogen nauwelijks open kan houden. Zou het voor mij misschien ook beter zijn als ik m'n pillen 's avonds neem?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:40

Kan je alle schildkliermedicijnen innemen s,avonds, dus elk merk?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:03

Ik gebruik de thyrax en slik hem nu een tijdje 's avonds zoals jullie gelezen zullen hebben.
Het bevalt mij echt veel beter. Zoals Mando schreef mag je anderhalf uur voor het slikken niet meer eten. Dit is voor mij gelukkig helemaal geen punt.
Het bevalt mij beter omdat ik 's morgens direct uit bed veel meer energie heb. Ik word wakker met een gevoel van : 'Zo, en wat zullen we vandaag eens ondernemen!' En dat gevoel was ik wel al heeeel erg lang kwijt.
De eerste paar dagen kakte ik 's avonds tegen een uur of half tien wel in. Maar ook dat is nu verdwenen. Wij zijn afgelopen week naar Duitsland geweest en hebben veel gedaan. In 1 keer 800 km gereden ('s morgens vroeg nog de paarden uitgemest, buiten gezet en de stal klaargemaakt voor de oppa), daar aangekomen bij onze vrienden bijgekletst en vrij laat naar bed. De volgende dag naar Leipzig om te stadten (mijn man was daar naar een beurs)en de volgende dag naar Hannover, veel gewandeld en gezien, de dag daarna naar een vriendin die ik al een tijd niet had gezien en toen de laatste 200 km nog naar huis. Daar de paarden verzorgd en gegeten bij de kinderen, tassen uitgepakt en de honden uitgelaten. Toen was de accu wel leeg, maar ik vertel jullie dit allemaal om een indicatie te geven van wat ik nu allemaal aankan. Nog geen jaar geleden was ik bij de gedachte aan dit alles al 'ingestort'. Het ging wel al steeds beter, maar sinds ik de thyrax 's avonds slik kan er zelfs nog een tandje bij. Zelfs mijn hersens werken beter, geen hypo-dementie meer ( ik zal nu wat anders de schuld moeten geven als ik niet snel genoeg reageer :D )

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:53

Heb ik dus ook Mirim, fijn he.... heb ook het gevoel dat ik in de ochtend niet meer 2 uur op gang moet komen.

Ben heel blij dat mijn endo mij er toendertijd op wees omdat ik steeds liep te stunten in de ochtend.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:13

Mijn uitslag was vandaag: TSH 4.7 en T4 12 dus gaat de goede kant op.
Moet over 2 maanden weer bloed laten prikken, en doorgaan met 1 blauwe tablet Thyrax.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:16

Dat is goed nieuws Dreeke.
je Tsh is nog te hoog maar dat zullen ze wel onder controle krijgen, valt me mee dat je op 1 blauwe moet blijven..en er niet een halve bijkrijg.

Nouja even aanzien en mocht hij over 2 maanden nog niet gezakt zijn kan je het altijd aangeven.

Ik moet volgende week weer prikken maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu na 9 maanden super goed voel.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:20

Ben benieuwd hoe jouw waardes zijn, ik kan nu nog niet zeggen dat ik me beter voel, maar ja ben dan ook nog maar net 2,5 week met Thyrax bezig.
Wat zijn trouwens normale waardes voor TSH?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:00

Voor je TSH referentiekader tussen de 0.3-4.0 en voor je T4 tussen de 12-22 in dus daar zit je aan de ondergrens, maar dat is afhankelijk per persoon, de ene voelt zich goed bij een TSH van 1.2 en een anders voelt zich daar slecht bij en zich beter bij bv 2.5.
Dat is echt persoon afhankelijk.

2,5 week gaat het net werken dus hou vol, je gaat je echt wel beter voelen maar als je je al lange tijd slecht voel kan je ook niet verwachten dat je je snel weer echt goed voel.

Eerst maar even aankijken.. rustig aan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:51

Deze week weer prikken en de 4e moet ik weer naar de endo.
Ben benieuwd voel me absoluut niet slecht... werk nu 6 uur per dag, zijn in ons huisje bezig en ben wel moe maar niet dood en dood versleten.
Donderdag weer naar de osteopaat dan ga ik me ook weer veel beter voelen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 06:59

Lekker rustig hier...

Vanmiddag naar het vlinderteam in het Martini ben echt benieuwd naar mijn uitslagen

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 07:44

Ja, met het mooie weer doen mensen weer andere dingen dan 'Bokten' blijkbaar :D .
Succes vanmiddag, Mando.
Mijn zoon blijft maar moe en koud. We hebben weer bloed laten prikken, maar de waarde was gezakt naar 3,5. Zijn T4 was 12.
Toch geen aanwijsbare schildklierafwijking. We gaan er nu maar van uit dat alles te maken heeft met de groei. Hij is dertien en groeit ook wel erg hard.
Over een week of drie 'moet' ik weer prikken. Maar het is al een tijdje constant en goed te noemen, de T4 blijft wat aan de hoge kant, maar de TSH is goed. Ik slik nu 1 blauw en 1 wit pilletje (0,125 mg) en ik voel me goed.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:46

Yes yes yes...
Positief nieuws, zoals ik nu ingesteld zou zijn is het goed.
Mijn Tsh is 1.2 en mijn vrije T4 nu 21.
Over 6 weken weer prikken.
Als ik dan nog stabiel ben dan mag ik terug naar de huisarts onder controle... *\o/* *\o/* *\o/*