Dissociatie komt niet bij alle borderliners voor, maar dat werkt bij mij zo. De nieuwe client die zo schreeuwt is bijvoorbeeld ook een borderliner, zij kan vooral haar paranoide angsten niet onder controle houden. Ik kan vooral mijn boosheid niet onder controle houden en voorkom dat met dissociatie,ik hou het dus echt in mezelf. Zij gooit er daarentegen alles uit en is er dan van af. Snaps?
pubelia
Geplaatst: 06-08-10 17:09
dissociatie is op zich niet erg, het is een overlevings mechanisme. Het is erger als je eruit komt. En het komt ook voor bij mensen met een ptss
Ik heb net in een ander topic uitgeweid over mijn miskraam en waarom het zo zeer deed wat ze zei. Misschien moet ik dat hier ook neerzetten, dan is het beter te snappen.
bromfiets
Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-10 22:33
gewist, ik had niet door hoeveel impact het op anderen kan hebben...
Als je het verhaal wilt weten kun je me pben
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 06-08-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Ahhm Broem Die nieuwe client zucht dus mischien alles uit haar duim. Nou lekker dan, ik zou helemaal in paniek raken omdat het mischien waar is of niet waar is. Ben je nog naar de verpleging geweest?
Heb even bijgelezen, wat een gedoe zeg die nieuwe mede patiente.. Maarja ze zit er ook niet voor niks. Wel fijn dat je nu in iedergeval begeleid kan gaan wonen dat is toch al een zeker heid. Zou je mij een pb kunnen sturen met je verhaal miss dat ik het dan wel btr snap.. Leef met je mee ik weet wat een opnamen op een geslote afdeling is.
Vandaag best een goede dag gehad, ik heb uitgeslapen, gebreid, gedoucht en visite gehad Verder nog eventjes ontsnapt en richting het winkelcentrum gelopen, leuke breiboekjes en cactusvijgen gekocht. Mijn mannetje verwent mij te veel
Verder heb ik niets meer gehoord van en over het RIB, de open afdeling en de molenley (activiteitencentrum) Ben wel benieuwd wanneer dat een beetje gaat rollen.
En de nieuwe is vandaag redelijk rustig geweest, ze heeft één keer iets geroepen over kindermisbruik, toen ben ik meteen weggelopen en verder zat ze alleen maar te huilen. Maar dat vind ik niet erg.
Ik heb ook PTSS gehad (dankzij traumaverwerking en EMDR ben ik er godzijdank vanaf), maar een dissociatie heb ik (voor zover ik weet) nog nooit gehad.
Gelukkig heb je een goede dag gehad!
bromfiets
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-10 22:02
ja dat was zeker lekker Ik hou toch al zo veel van geld uitgeven, ik kan het alleen niet zo vaak
Ik heb trouwens vandaag van mijn ouders te horen gekregen dat ik bijna schuldenvrij ben bij de instanties Alleen nog een tandartsrekening en de wegenbelasting, maar dat is bij elkaar maar 350 euro. Dat komt omdat mijn ouders dehuurachterstand hebben betaald Nu heb ik nog wel 2300 euro schuld bij hun, maar dat mag ik rentevrij aflossen,dus dat is heel fijn en heel erg lief van ze
tiwi1969
Geplaatst: 07-08-10 22:09
Fijne ouders heb je! Dat is toch een zorg minder, kunnen ze je niet het huis uit zetten om een huurschuld terwijl je opgenomen bent
Zo kan je je echt op je zelf richten zodat je in de RIB er naartoe kan werken om weer lekker in je eigen huis te gaan wonen.