Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:47

GamblersCup schreef:
En hoe lang blijft het dan weg? Want dat zal geen 2 dagen duren voordat je weer mag? Bij mij komt het altijd zo snel terug als ik scheer... als ik 's morgens scheer, zie je 's avonds de stoppeltjes alweer zitten, met mijn donkere haar...

Het valt niet direct uit, maar je kunt gewoon blijven scheren. Na een paar behandelingen krijg je kale plekken en dan ga je nog minder betalen omdat je alleen hoeft te betalen waar haar zit.

goodwin

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:04

Met IPL komt het haar wel weer gewoon terug, zelfs als je 1 keer een beurt over slaat... Best zonde van je geld;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:59

goodwin schreef:
Met IPL komt het haar wel weer gewoon terug, zelfs als je 1 keer een beurt over slaat... Best zonde van je geld;)

Wat je zegt is gewoon niet waar. Zeker niet als je 1 keer overslaat. Dan duurt het gewoon wat langer dat is alles.

Wat wel waar is: wetenschappelijk aangetoond is dat na een aantal jaar er weer haargroei kan zijn maar niet in de mate zoals het was mits de behandelingen goed uitgevoerd zijn. Daarom worden onderhoudsbehandelingen geadviseerd. Daarom is ontharen eigenlijk nooit klaar en het is jammer dat door diverse aanbieders die suggestie wel gewekt wordt. Daardoor kunnen zij hun hoge prijs rechtvaardigen. Als bij mij mensen komen voor een nabehandeling dan zijn ze 5 euro kwijt voor die paar haren. En dan hou je het leuk.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:50

wat ik dan alleen niet snap, is dat er hier maar weinig mensen tevreden zijn over IPL en/of laser.....dus blijkbaar zijn de resultaten niet zo goed als men zou willen doen geloven.........

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:39

Sky_As schreef:
wat ik dan alleen niet snap, is dat er hier maar weinig mensen tevreden zijn over IPL en/of laser.....dus blijkbaar zijn de resultaten niet zo goed als men zou willen doen geloven.........

Ik had een ander topic maar dat stond al een paar jaar op commercieel en daar is het nu weg door de wijzigingen denk ik. Daar stonden heel veel posts op van Bokkers die bij mij geweest zijn en super resultaten hebben.
Het grootste probleem is de deskundigheid van de behandelaar. Iedere keer als ik hier op Bokt doorvraag over de behandelprocedure bij een ontevreden iemand blijkt het dat iemand domweg verkeerd behandeld is. En het varieert van een te lage instelling van het apparaat tot een verkeerde cyclus van behandelen. Als ik lees dat iemand 11 keer geweest is met een interval van 6 weken dan heeft diegene dus maar 5 effectieve behandelingen gehad. En dan ben je dus niet tevreden.

Als je alle wetenschappelijke studies erbij pakt dan werkt het gewoon, en het werkt goed. Zowel laser als IPL.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:48

Ik kom even binnen vallen want dinsdag krijg ik mijn eerste IPL behandeling. Hoeveel weken raad jij aan er tussen te houden per behandeling janderegelaa?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:35

xmarliez, wil je ons hier op de hoogte houden? Hoe het in z'n werk gaat, hoe je het ervaart en wanneer je resultaat ziet etc? Zou ik erg interessant vinden!
Want ik wil het uiteindelijk ook gaan doen, maar ik weet niet hoe ik het in moet plannen, steeds een halve dag ervoor vrij houden.

Wordt er ook op zaterdag ge-IPL-t? :D
En hoe lang lig je daar tijdens de behandeling van bikinilijn (the whole business) en oksels?

En dan gelijk maar even met het eventueel tóch een afspraak maken: hoe lang na sugaring kun je behandeld worden?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:33

Ik doe geen ipl volgens mij, ze noemen het de soprano laser. Is dat wat anders?? Ik ga in ieder geval echt stuk tijdens de behandeling dus als ipl minder pijn doet stap ik liever over. De locatie van Pulzzz is voor mij wat minder gunstig maar ik zou het wel willen overwegen, je klinkt in ieder geval heel kundig. Is ook wat waard!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:45

GamblersCup, tuurlijk wil ik je op de hoogte houden! :) Wat wil je ge-IPL-t hebben? Ik wil wat jij aangeeft (oksels en bikinilijn maar dan alles) ik denk dat het ongeveer een uur duurt aangezien een vriendin van mij voor de oksels een kwartier in de stoel lag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:11

Jan, ik moet eerlijk bekennen dat ik mij alleen maar irriteer aan jou posts... IPL is geen wondermiddel voor iedereeen :n
GC, the whole business en oksels waren een minuut of 20/25 bij mij :) Waar ik het liet doen was ook gewoon 's avonds open!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:01

IPL is inderdaad verre van een wondermiddel, ik begin er niet meer aan.
Moest er ook nog telkens voor van Vlaardingen naar Nederhorst rijden, was dus een aardige tijd onderweg. En binnen enkele maanden zat alles er weer aan. Ben benieuwd hoe het sugaren bevalt GC!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:57

Mootje, waarom irriteer je je aan die posts? Omdat iemand overtuigd is van z'n werk? Zoals al aangegeven wordt er vaak niet goed ge-IPL-t, dus hoe meer er hier volgehouden wordt dat het werkt, hoe meer ze het mogen bewijzen! :D

xmarliez, ik wil dat gedaan hebben wat ik aangaf. Dat vind ik zó irritant om te scheren, steeds weer. Benen vind ik niet erg, dat kan ik rustig elke dag doen zonder stoppels of ingegroeide haren of irritatie.

Ik zie echt naar de sugaring afspraak uit, ik word niet goed van het haar, ha ha ha!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:03

sugaring, is dat een soort van ontharsen met een "pasta" van suiker en citroen?

mijn tante gebruikt dit altijd om mijn bovenlip en benen te ontharen, op mijn oksels was het echt geen succes. ok, wel erg efficiciënt, maar pijn en het bleod kwam erop, dus nee niet voor herhaling vatbaar. Ik moet wel zeggen dat er ook minder haar terugkomt omdat de wortelzakjes "verbrand" kunnen worden.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:04

GamblersCup schreef:
En hoe lang blijft het dan weg? Want dat zal geen 2 dagen duren voordat je weer mag? Bij mij komt het altijd zo snel terug als ik scheer... als ik 's morgens scheer, zie je 's avonds de stoppeltjes alweer zitten, met mijn donkere haar...

als ik ze o maandag scheer dan hoef ik het pas weer een weer later te doen,maar is voor iedereen evrschillend.
voor jou zou ik gewoon om de 72uur doen die ze aanbevelen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:06

Sugaring is als harsen maar dan met suiker ja, heb ik zo begrepen. Hoe het precies gaat, daar kom ik a.s. dinsdagavond achter :)
Ik heb voorheen wel geharst, dus ik zal er niet zo'n last van hebben als jij bij de oksels. Ik vind oksels alleen een ramp om zelf te doen, kan er niet zo makkelijk bij dus kan ook niet goed strak trekken en losrukken :D

Ik weet niet of het de bedoeling is dat de haarzakjes "verbranden"??? Volgens de studio is het met suiker juist milder?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:07

Annemiek, ik ga eerst effe sugaren :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:10

volgens die thaise die het mijn tante leerde, doen ze dit dagelijks als en soort peeling en is het dus zeer goed voor de huid. Maar de suiker zou langzaam "nabranden" of dat is wat ze mij hebben wijsgemaakt...
Nu ja, ik heb het zelf eens gemaakt en bij jezelf is het in de lieslijn en onder de oksels niet te doen... Bij het vriendje was het wel heel erg leuk ~~}>

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:19

Heb je m pijn gedaan? Ze zijn altijd zo kleinzerig die mannen... :D

De suiker wordt er toch gewoon weer afgepoetst? Tenminste, dat zei die vrouw mij... en dat suiker niet zo plakkerig is als hars, dus dat het er veel gemakkelijker af komt... nou ja, ik ben benieuwd, ik hoor nu verschillende ervaringen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:40

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:00

Ik vind zelf sugaring helemaal niets. Het wordt met kleine stukjes gedaan en is hetzelfde als harsen. Als je gewoon azuleen hars hebt dan voel je hetzelfde alleen is het dan veel sneller gebeurd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:11

Dinsdagavond :-)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:30

Mootje schreef:
GC, Wanneer laat je het precies doen? Ik ben echt heel benieuwd!
Mars, Deze is erg leuk geprijsd, maar wel een klein stukje reizen: http://www.bonitabeleza.nl/cms/?p=tarieven&pt=Tarieven

Ze geven aan dat ze ook aan definitief ontharen inclusief harsen doen. Ik ben wel heel benieuwd wat dat is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:38

Mars schreef:
IPL is inderdaad verre van een wondermiddel, ik begin er niet meer aan.
Moest er ook nog telkens voor van Vlaardingen naar Nederhorst rijden, was dus een aardige tijd onderweg. En binnen enkele maanden zat alles er weer aan. Ben benieuwd hoe het sugaren bevalt GC!

Dat klopt toch ook? Je haar komt dan in een nieuwe groeifase. Het is dus niet zo dat alles er weer aanzit. Het zijn de haren die bij voorgaande behandelingen niet in de groeifase waren.

Het grote probleem waar nog geen oplossing voor is gevonden is waarom de ene persoon met 8 behandelingen klaar is en de ander pas met 15. En sommigen zelfs nooit. Gelukkig is dat maar een kleine groep maar toch. En dit geldt voor zowel IPL als laser.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:40

xmarliez schreef:
Ik kom even binnen vallen want dinsdag krijg ik mijn eerste IPL behandeling. Hoeveel weken raad jij aan er tussen te houden per behandeling janderegelaa?

Wat leuk, in welke plaats?
De eerste 2 keer om de 6 weken, daarna tussen de 9-12 weken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:28

DaphneR93 schreef:
Ik doe geen ipl volgens mij, ze noemen het de soprano laser. Is dat wat anders?? Ik ga in ieder geval echt stuk tijdens de behandeling dus als ipl minder pijn doet stap ik liever over. De locatie van Pulzzz is voor mij wat minder gunstig maar ik zou het wel willen overwegen, je klinkt in ieder geval heel kundig. Is ook wat waard!

Laser is niet hetzelfde als IPL. De werking wel. De werking heet Selectieve Fotothermolyse en het betekent dat je selectief vernietigt met warmte dat opgewekt wordt door licht.
Laser is coherent licht, dat betekent 1 kleur, 1 bundel. Als je een laser straal een kilometer ver zou kunnen schijnen heb je nog steeds een klein puntje op de muur. Een ontharingslaser is een diodelaser, deze werkt met een robijn. Hij heeft 1 nanometer bereik nl. 810nm. Nanometer is de lichtkleur. In dit geval rood. 810 nanometer werkt heel erg goed op donkere haren en een lichte huid. Vaak zelfs beter dan IPL. Het nadeel is dat het op andere kleuren niet tot nauwelijks werkt.
IPL is niet coherent licht,het verspreidt zich. Daarom kun je met IPL grotere oppervlakken behandelen. Waar diodelaser een robijn heeft, heeft IPL een sterke xenonlamp. In die lamp zit wit licht en in wit licht zitten alle kleuren van de regenboog. Als je alle kleuren haar waar pigment inzit zou willen ontharen dan heb je verschillende golflengtes van licht nodig (=nanometers ) want 810 nm is alleen donker haar en een lichte huid. De ideale instelling is 590-1000 nm. Dit kun je met IPL doen d.m.v. een filter op het flitsblokje dat op de huid gaat. Daarom kun je met IPL veel meer kleuren haar en huid behandelen.

Als je een witte huid en donker haar hebt is laser de beste keuze. Voor alle andere kleuren geldt dat IPL beter is.
Het voordeel van IPL boven laser is dat IPL veiliger is. Omdat laser gebundeld licht is penetreert de bundel de huid ook veel dieper. Daarom doet het meer pijn dan IPL. Het gevaar bij de diepe penetratie van de huid is als er een brandwond zou ontstaan, deze bij laser meteen ernstig is terwijl dat IPL nooit zou lukken omdat het licht verspreidt en daardoor niet door meerdere huidlagen heengaat.

Je zou kunnen vragen of ze het apparaat lager kunnen zetten in energie of vragen of ze jouw huid vantevoren goed willen koelen met een coldpack waardoor het wat verdooft.