Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:35

Mijn zus riep dinsdag na de bevalling: 'Jezus, dit is echt door een man verzonnen. Kan niet anders'. :))

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:52

Dat ik met mijn 1e gevloekt hebt op de gyn vind ik nu nog meer dan terecht....
Hechten en knippen horen geen pijn te doen is met de 2e maar weer bewezen.
Maar wat erger is. Hij heeft me zo lomp in elkaar genaaid dat het naast een baal pijn ook heel lelijk is geworden.
De Verloskundige heeft me nu zelfs een nieuw bezoek aan de gyn aangeraden om het lidteken opnieuw te laten maken....Ze vermoed dat Jonah achter dit oude lidteken is blijven hangen zelfs.... :( :(
Zij heeft ook geknipt en gehecht maar vele malen pijnlozer en netter als de gyn...... :(

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:22

Er zijn gynaecologen voor het basale, grondstoffelijke werk en gelukkig zijn er ook nog gynaecologen die wat gevoeliger zijn en misschien van hun moeder hebben geleerd hoe ze moeten naaien! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:26

Een verloskundige in opleiding heeft mijn onderkant geborduurd :j Strakker dan het was overigens :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:44

Ik heb een drama van een zwangerschap gehad, waar ik bijna aan onderdoor ben gegaan. Ik lag kantje boord met een zwangerschapsvergiftiging, waar ze me veelste lang mee rond hebben laten lopen. Ik ben van 54 kg naar 91 kg 'gegroeid', was extreem benauwd, hield zoveel vocht vast dat ik wekenlang op teenslippers door de sneeuw heb moeten banjeren, viel vaak flauw, had een extreem hoge bloeddruk en nog veel meer ellende...

Ik werd voor keer nr. zoveel opgenomen in het ziekenhuis en omdat de situatie onhoudbaar was, met 38+4 weken ingeleid, ze waren al een dag bezig... Maar er gebeurde niets.
Om 18.45u werd ik opnieuw getoucheerd, 0,0 ontsluiting. "Dit word niets meer mevr. We doen morgenmiddag wel weer een poging".
De verpleegkundige kwam de CTG los halen, waar ik dag en nacht aan lag, zodat ik fatsoenlijk kon slapen...
Ik: "Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij zijn mijn vliezen gebroken", dit was op 18.50u (5 minuten later dus) ik had ineens 4cm ontsluiting en werd met spoed naar de afdeling verloskunde gebracht. Ik was beland in een giga-weeenstorm met buik, rug & beenweeen. Epte de één weg, kwam de volgende alweer. Om 19.40 smeekte ik om pijnstilling, wat ik niet kreeg... "Miljoenen zijn uw voorgegaan, het komt goed. Even volhouden!" nog geen 5 minuten later heb ik mijn ex gedwongen de gyneacoloog te gaan halen, omdat ik 100% zeker persweeen had... De gyneacoloog in opleiding concludeerde hetzelfde, maar was nog niet bevoegd om mij in haar eentje te begeleiden...
"Er liggen nog 7 anderen vrouwen te bevallen mevrouw. U zult even moeten wachten" := :') En geloof me, het is moeilijk om je in te houden wanneer je zo'n oergevoel voelt & zo graag wilt.... Bijna onmogelijk.

Om 20.10u kwam eindelijk de gyneacoloog binnen gerend "Oh jeetje. Maak een bedje in orde, leg kleertjes klaar!" (Ze waren er vanuit gegaan dat ik nog wel wat uurtjes erover zou doen, niet dus) binnen 1 goed benutte wee, werd zoonlief om 20:21u geboren. Al met al dus in 1,5 uur tijd van 0,0 ontsluiting, bevallen, tot het vasthouden van mijn kind. ZO KAN HET DUS OOK! :D

Je weet toch niet wat je krijgt... Schuif de horrorverhalen aan de kant... En laat het maar over je heen komen. Ik heb alle mogelijk pufcursussen gedaan, uiteindelijk heb ik alleen maar liggen gillen zo hard als ik kon. Dat is het enige waar ik me fijn bij voelde... En het werkte perfect :P

Succes allemaal :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:46

Ik las eens: 'persweeën ophouden voelt als een tsunami tegenhouden met een tuinhekje'. Na mijn bevalling kon ik niet anders dan diegene gelijk geven :))
Mijn zwangerschap was trouwens ook drama, niet aan mij besteed.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:38

Quellian schreef:
Ik las eens: 'persweeën ophouden voelt als een tsunami tegenhouden met een tuinhekje'. Na mijn bevalling kon ik niet anders dan diegene gelijk geven :))
Mijn zwangerschap was trouwens ook drama, niet aan mij besteed.

Nou inderdaad. En ik wilde zó graag op handen en knieeën zitten. Ja vraag me niet waarom... :+ Maar ik mocht niet.
Mijn vriend wil heel graag nog een kindje, ik vind het zelf ook heel erg leuk... En zeg wel eens: Lieve schat, als ik alleen die bevalling hoefde te doen... Dan gaf ik je met liefde een héél elftal. Helaas moet ik ook weer een zwangerschap doorstaan, en daar zie ik zó vreselijk tegenop. Al ligt het allemaal wel weer in de planning, brrr.. :+

Alle alle bevalling-angstigen nou hun bevalling aan mij geven, dan klaren jullie mijn zwangerschap. Deal? :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:39

Ik zou zo willen ruilen hoor Pinda_Dipje! Zwangerschap kan ik prima aan, nauwelijks misselijk, niet veel aankomen... Deze ronde alleen last van mijn bekken en brandend maagzuur, maar verder geen klachten. Ruilen dan maar?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:43

Hier ook een redelijk vlotte zwangerschap. Wel medicatie ivm hoge bloeddruk, maar daar heb ik verder gelukkig (nog) geen last van. Verder alleen een beetje maagzuur en bekkenklachten, maar ach dat hoort erbij toch? ;)
Ik voel me de laatste dagen alleen niet helemaal top, volgens mij heb ik iets onder de leden. Nouja nog minder doen en lekker op de bank hangen dan maar.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:49

Oh graag :D Vervelend dat je nu toch een beetje last hebt van je bekken & maagzuur, kun je verder wel lekker genieten?

Opzich ben ik wel blij dat mijn gyneacoloog in alle eerlijkheid heeft vertelt dat mijn 2de zwangerschap wss weer zo'n drama zal worden. En me op het hart heeft gedrukt dat als ik nog meer kinderen wil - dit bij voorkeur echt ruim voor m'n 25ste moet overwegen. Het heeft me wat meer met beiden benen op de grond gezet, en heb het idee dat ik me nu standaard al instel op 'ellende' waardoor het uiteindelijk hopelijk heel erg mee zal vallen haha. Ik moet hoe dan ook van het begin tot eind bij de gyneacoloog lopen, met iedere week controle incl. bloedonderzoeken tzt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:56

Ja hoor, ik kan zeker wel genieten! Het brandend maagzuur was een week over omdat ze gedraait was, maar nu is ze weer zo duwen dat het met vlagen terug komt :') En die bekken? Ik loop niet meer zo hard en veel meer en dan gaat het wel. Rustig aan doen, is nog maar een paar weken!

Wel ellendig dat ze je weer zo'n zwangerschap voorspellen.. Dan begin je denk ik niet graag aan een tweede... Hoewel het al die ellende achteraf natuurlijk meestal wel waard was :P Wel super dat de gyn je dan onder strenge controle wilt houden!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:14

Ik ben zelf bevallen met een spoedkeizersnee en heb gewoon een ruggeprik gehad, die werkte meteen!!Zodra ze de vloeistof inspoten gingen de persweeen onmiddelijk weg pff was een hele opluchting :-)..
Ik zou dan zelf ook wéér voor de ruggeprik kiezen ipv narcose..
In het ziekenhuis waar ik bevallen ben kon je alles op een tv scherm mee bekijken ook maakte het operatieteam (wie daar dan nog tijd voor had) heel veel foto's..
Ik denk wel dat de bevallingen van nu heel anders zijn dan 20 jaar geleden (mbt op de bevalling van je moeder) de medische zorg is nu al vele malen verder..
Vwb je uitstapje, tuurlijk een ambulance is zo gebeld maar of je het voor elkaar krijgt om naar het zoekenhuis van jou keuze te mogen dat moet ik dan nog zien, het ligt maar net aan de situatie waarin jij en jou ongeboren kindje zich in verkeren..
Ik wens je in elk geval heel veel succes bij de bevalling en hoop oprecht dat het een makkie voor je gaat worden,,

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:06

Ik heb een hel van een zwangerschap gehad en een paniekerige bevalling met foetale nood.
Maar mijn eierstokken rammelen alweer ontzettend.... snapperniksvan.... :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:23

Ik had een droom van een zwangerschap...niet misselijk geen bekkenpijn geen getrap tegen m'n ribben, enkel op het laatst wat maagzuur en rugpijn. De bevalling zelf was ondanks het ontbreken van de persweeën ook nog goed te doen...daarna begon pas het gedonder :')

Maar ook hier rammelt er weer wat :+

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:07

Wat een verhalen allemaal weer! Elke bevalling is wel weer anders dat is duidelijk, je kunt er geen 1 met elkaar vergelijken.
Nog steeds geen nieuwe beebs erbij? Of was ik de enige voor nu uitgerekend?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:09

Ik ben morgen uitgerekend.. Hier wel wat krampjes en slijmverlies, maar nog steeds niets serieus.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:13

Ik had ook al 2 dagen krampen onderin en veel harde buiken..helaas waren die vandaag weer verdwenen.
Moet morgen naar gyn krijg dan te horen wanneer ik ingeleid word...wel spannend hoor! Hoop dat hij zelf voor de tijd nog aanstalten maakt!

Mijn vriend zij al´stop gewoon met eten, hij heeft nu een gratis kosthuis en dat bevalt hem veel te goed!´ Als hij honger krijgt komt hij er van zelf uit´!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:19

Wat een verhalen allemaal :D
Ik ben zelf absoluut niet bang voor de bevalling, ik weet toch wel dat het goed veel pijn gaat doen :+
Het wondertje wat je ervoor terug krijgt is voor mij het allerbelangrijkste :j
De zwangerschap zelf heb ik met de enige complicaties doorstaan en over 5 weken hoop ik daar mijn welverdiende beloning voor te krijgen :+:

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:20

Ik ben ook ingeleid,

op 6 mei was ik nog bij de vk om te strippen. wat niet lukte omdat mijn baarmoedermond nog niet was verstreken ofzoiets...
die nacht kreeg ik vanaf 00:00 weeën, om 06:00 toch maar mijn vriend wakker gemaakt want ik kon het niet meer houden, die heeft de vk gebeld, ik had toen 4 cm dus ik mocht om 08:00 naar het ziekenhuis.

Eenmaal daar aangekomen had ik nog steeds 4 cm dus dat was balen, ze heeft mijn vliezen gebroken en ik mocht douchen.
Eenmaal uitgedoucht om 11:15 kwamen we tot de conclusie dat ik geen weeën meer had en ik had pas 5 cm, dus dat werd inleiden.
Om 13:00 ben ik ingeleid en ik wou absoluut geen verdoving, maar ik kreeg toch een prik in mijn been wat niet eens hielp.
Om 13:30 mocht ik persen en heb ik tussen de weeën door nog grapjes liggen maken, en om 13:50 is ons prinsesje geboren.

Na een half uur werd ik pas gehecht, 6 hechtingen zonder verdoving, maar ik vond het opzich best meevallen met de pijn.

Wel had ik de weken erna hele erge pijn, wist ik veel dat ik niet mocht tillen en dat ik bekkenspieroefeningen moest doen, niemand had dat aan mij verteld, en ik had ook nog is zo een kraamhulp die mijn bed wel afhaalde maar nooit meer opmaakte, en dat stond ik dan te doen, ook ging ik zelf met het badje van mijn dochter sjouwen na 2 dagen en dat heeft me bijna tot een verzakking gebracht, gelukkig was nu alleen de baarmoederwand een beetje verzakt!!

Ik ben nu 17 weken zwanger van de 2e, en ik ga zeker bekkenbodemspieroefeningen doen na de bevalling en niks tillen!!!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:07

semenamy schreef:
Ik had ook al 2 dagen krampen onderin en veel harde buiken..helaas waren die vandaag weer verdwenen.
Moet morgen naar gyn krijg dan te horen wanneer ik ingeleid word...wel spannend hoor! Hoop dat hij zelf voor de tijd nog aanstalten maakt!

Mijn vriend zij al´stop gewoon met eten, hij heeft nu een gratis kosthuis en dat bevalt hem veel te goed!´ Als hij honger krijgt komt hij er van zelf uit´!

_O- Heeft het al gewerkt :')

Ti_Amo: Fijn, zo'n kraamhulp! :n

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:09

DIe zwangerschap, daar kan ik echt niet over klagen.....
De bevalling dan weer wat meer...

Maar ik moet zeggen dat ik wat meer moeite heb met de eerste weken met zo'n klein ding.....DAT vind ik nooit makkelijk. Breng ze maar weer terug na een half jaar/jaar als ze gewoon hun eten verdragen en 's nachts door slapen.......

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:38

@Joyckuh..nee hoor ben nog gewoon zwanger!Kan mezelf ook niet uithongeren..kan ik normaal ook niet haha!

@PardoesJessi..ik heb juist geen prettige zwangerschap hopelijk valt de bevalling daarintegen dan weer mee..nog even volhouden!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:45

Sem, das wel een beetje mijn logica ja.. een slechte zwangerschap, een spoedige bevalling en andersom...

Ik heb gisteren een verdwaalde hechting in mijn cavia ontdekt.. en die trekt! Gromgromgrom...Er is een zeker iemand de klos vandaag! Die mag hem eruit peuteren! Heel wat spannender dan een navelstreng door knippen.....

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:06

mijn dochter is vandaag 2 weken oud en sinds een paar daagjes begin in ook weer aardig de oude te worden.
heb veel last van de hechtingen en bekkenbodemspier gehad was gewoon niet leuk meer.
ja en die hechtingen zijn oplosbaar zeggen ze dan.. allemaal prima maar het kan dus wel even duren dat ze weg zijn.
en ze gaan echt niet fijner zitten,brr rotdingen.

ik vond trouwens het hechten het pijnlijkst van de hele bevalling.:)
ik hoefde ook net niet naar het ziekenhuis om gehecht te worden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:11

PardoesJessi schreef:
Sem, das wel een beetje mijn logica ja.. een slechte zwangerschap, een spoedige bevalling en andersom...

Ja, ik heb in mijn rotzwangerschap altijd gezegd dat ik vast een heel makkelijke bevalling en kindje kreeg.
Maar dat was vrij snel over toen mijn bevalling zo paniekerig was, ze opgenomen werd toen ze 5 dagen oud was en nu met 6 mnd nog niet door kan slapen. :+
Het komt zoals het komt..... dus ik zou zeggen, bereid je er niet op voor dat het na de zwangerschap ineens allemaal makkelijk gaat worden. :(:)
Maare, het is het allemaal dubbel en dwars waard... heel cliché, maar het is écht zo. :j

Linsim, heeft je verloskundige de hechtingen niet losgeknipt?
Hechten vond ik ook erg vervelend maar mijn kindje lag op mijn buik dus het was telkens 'Aaaaaaahw' 'AUW' 'Aaaaaaahw' 'AUW' :')