De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:23

Ik spot niet met mijn gezondheid, ook niet met de gezondheid van anderen en ook niet met de site van de RIVM. Jammer dat je dat zo ziet, maar voor nu heb ik geen zin meer in de discussies met jou!

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:32

De discussie heb je er helemaal zelf van gemaakt Issy, en als je me een link zegt waar ik het kan vinden op de RIVM site dan ben ik de eerste die aangeeft dat ik fout zat. Ik probeer alleen maar de mensen die hier komen van de ware info te voorzien en niet zomaar dingen te roepen die totaal uit hun verband worden getrokken of die ik persoonlijk nooit zou doen, ik zeg alleen mijn mening en daar mag een ieder van denken wat hij wil, maar de waarheid is het meest belangrijk voor mij en dat er feiten staan hier en geen fabels.

Maar echt ik ben super blij voor je dat de Borrelia nu weg is! Mijn behandeling slaat ook goed aan dus daar ben ik ook blij mee, ben alleen echt super bang voor een terugval.

Anya

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:17

De RIVM laat lyme patienten behoorlijk in de steek. Dat zal de gemiddelde lymepatient niet ontkennen, maar ik weet 100% zeker dat er op de hele site van de rivm niets staat over levend bloedanalyse en de mate waarin dat betrouwbaar zou zijn. Integendeel. Juist de RIVM ondersteunt levend bloedanalyse helemaal niet. Er wordt behoorlijk wat commentaar geleverd op deze methode zo her en der. Kortom: men is het er niet over eens.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:21

Om de gedachten te bepalen ook een stukje van de hand van iemand die geen enkele waarde hecht aan levend bloed analyse:

Citaat:
In Nederland zijn er verscheidene alternatieve behandelaars en ‘laboratoria’ die Levend Bloed Analyse (LBA) aanbieden. Zij menen zogenaamde endobionten te kunnen waarnemen, oerkiemen die door samenklontering ziekteverwekkende virussen, bacteriën en schimmels zouden kunnen vormen.

Volgens de Duitse hoogleraar Günter Enderlein zijn er in bloed en weefsels van gezonde personen en dieren micro-organismen aanwezig; niet in bacterievorm, maar in een voorstadium. Enderlein noemt deze onontwikkelde ziektekiemen endobionten. De endobionten zouden in symbiose met de gastheer leven en een goede werking hebben op bloed en bloedvaten of bot en bindweefsel. Vermeerdering van endobionten leidt tot samensmelting en ontwikkeling tot hogere, ziekteverwekkende levensvormen, zoals bacteriën en schimmels. Een foute zuurgraad van het bloed zou dit proces versnellen en leiden tot tal van moeilijk diagnosticeerbare ziektes, maar ook tot tuberculose en kanker. Alleen met donkerveld-, of fasecontrastmicroscopie zijn endobionten zichtbaar te maken. Door het inzetten van de onderontwikkelde endobionten als bioregulatoren meende Enderlein veel ziektes te kunnen genezen. Vandaag de dag is er geen enkele microbioloog, die ook maar enige waarde aan de uitkomsten van Enderleins onderzoek hecht. Exacte cijfers voor Nederland zijn niet bekend, maar in de Verenigde Staten zouden ruim tienduizend alternatieve behandelaars gebruik maken van deze vorm van ‘diagnostiek’.

http://www.skepsis.nl/levend-bloed-analyse.html

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:54

Bedankt voor alle info. Heb alles goed bekeken en - na er een nachtje over geslapen te hebben - mijn plan getrokken. Ik vind het best spannend, maar ik gok erop dat de 10 dagen Doxy voldoende is geweest. Het gaat nu gewoon goed, dus fingers crossed ;) Ik blijf scherp letten op rare dingen en trek dan meteen aan de bel bij mijn h.a.

Als ik het ILADS-protocol bekijk zou ik 6 weken 400-600 mg Doxy moeten nemen. Dat vind ik erg hoog (2-3 keer dosering in Farma-kompas) en gezien de reactie van mijn lichaam op medicijnen kon het middel voor mij op dit moment dan wel eens erger dan de kwaal zijn. Amoxi is voor mij trouwens geen optie, daar ben ik overgevoelig voor.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:44

Er waren hier toch meer mensen die doxycycline gebruiken?
Werkt dat spul?
Mijn tante heeft een teek ver onder haar nagel. Ze krijgen dat niet weg en ze slikt dat nu voor de zekerheid.
Maaar ik wil het voor mezelf weten of het werkt :D

Gisteravond begon de pijn in mijn benen, en stopt nog niet.
Morgen voor het eerst naar een lyme arts. Dus hoop dat er iets uitkomt.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:36

Balen dat je zo'n lastvan je benen hebt Juudii...

ik gebruik doxycycline, weet niet echt of het werkt, ben nog moe, vermoeide armen en benen en heel erg nekpijn.. maargode maandag ff weer bellen met de lyme arts

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:24

Juudii, volgens de ILADS en verscheidene literatuur helpt doxy wel maar daar gebruiken ze het meestal in een hogere dosering dan we hier in Nederland gewend zijn en ben ik persoonlijk wel voor het preventief gebruik zoals je tante nu doet. Ik hoop dat het voor haar werkt! Ze gaat ook naar de huisarts om de teek weg te laten halen binnenkort?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:27

Is ze al geweest, maar de teek zit helemaal onder haar nagel, in het midden zeg maar waar ze niet bij kunnen. Die dokter zei dat die er vanzelf uit moest gaan :S Ze kreeg eest geen antibiotica, maar ze wilde het en uiteindelijk kreeg mn tante het toch
Moet je zien hoe doktoren ermee om gaan :S

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:29

Mijn vriend had het bijna. Gelukkig optijd opgemerkt.
Voorderest..
Sterkte voor de mensen die het hebben!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:10

Maaikee43 schreef:
Voorderest..

Bijna de ziekte van lyme?

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:27

weet iemand hier welke test je het beste op dat formulier van Prohealth kunt aankruisen?er staan er zoveel op,kom er niet meer uit..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:49

PintoNatal schreef:
Maaikee43 schreef:
Voorderest..

Bijna de ziekte van lyme?

tja het staat een beetje fout.
Hij had verschijnselen. Maarja.
Gelukkig alles goed gekomen Heb er geen verstand van
ben geen dokter :Y)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 14:52

kun je er niet met een vijl over heen veilen, dat het erg dun word, kan pijn doen maar misschien kan je wel die teek eruit krijgen. nagel groeit wel weer aan

juudii5 schreef:
Is ze al geweest, maar de teek zit helemaal onder haar nagel, in het midden zeg maar waar ze niet bij kunnen. Die dokter zei dat die er vanzelf uit moest gaan :S Ze kreeg eest geen antibiotica, maar ze wilde het en uiteindelijk kreeg mn tante het toch
Moet je zien hoe doktoren ermee om gaan :S

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:23

Ik heb ook antibiotica gekregen en nog meer medicatie :)

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:37

Pauline: Ik zou even Pro Health opbellen en je verhaal voorleggen, dan kunnen zij aangeven welke testen je het beste aan kunt kruisen. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze het zo hebben gedaan en erg goed zijn geholpen met het invullen van de formulieren.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:14

thnx,ga ik doen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:24

Ik ben eigenlijk best wel verbaasd hoe goed dit topic loopt, en dat iedereen elkaar zo goed helpt, hulde

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:17

Ik meld mij hier ook even in het topic, zit 'net' in de medische mallemolen en ze weten nog niet waar ik nu last van heb.

April begon het met stekende pijn in m'n linkerknie. Ging er van uit dat het restjes waren van een ongeluk in augustus vorig jaar, waarbij ik op een 80km weg van m'n fiets ben gereden. Naast mijn knie begon echter steeds meer pijn te doen. Zere gewrichten, nekpijn, gevoelige spieren (aaien deed al pijn!), veel hoofdpijn (meer dan ik normaal heb) en continu moe. Laatste maanden veel dingen voor mij veranderd, dus weet het in eerste instantie aan stress, drukte etc. Maar goed, dat uit zich bij mij normaal gesproken in buikpijn en pijn in m'n onderrug. Soms wil je dingen ook niet zien he ;) Klachten werden steeds erger en op een gegeven moment zei een collega, dat lijken wel lyme klachten. Nooit bij stilgestaan, was toch ook niet gebeten door een teek? Oh verrek, wel dus een tijd terug. Maar geen EM, dus dan kan het geen lyme zijn dacht ik. Dacht dat het nog wel door m'n rug kon komen, dat daar misschien iets bekneld zat. Manueel therapeut geweest naast de fysio, maar ook daar was verder alles in orde. Uiteindelijk toch maar naar de HA, want de klachten werden steeds erger, werk, vrije tijd, alles werd er op een gegeven moment door beïnvloed. Hele verhaal bij de HA gedaan, maar die dacht niet dat het Lyme kon zijn, maar wel bloedonderzoek gelukkig. Daaruit kwam in eerste instantie een negatieve uitslag, maar werd de volgende dag gebeld dat een andere uitslag wél positief was voor Lyme. De Igm was wel positief, maar de immunoblot gaf niks aan (volgens mij... Noem het zo even uit m'n hoofd, correct me if I'm wrong...!) Maar omdat ik geen EM heb gehad is de HA er nog steeds van overtuigd dat ik geen Lyme heb.
Ik moet nu over twee weken weer bloedonderzoek laten doen en daarnaast word ik doorverwezen naar de reumatoloog. Uit mijn bloed kwam nog wel naar voren dat mijn schildklier wat te langzaam werkt, wat ook nog invloed kon hebben. Maar de waardes waren niet zorgwekkend, over een half jaar weer laten controleren.

Al met al wet ik het even niet. Ik denk nog steeds Lyme, maar ben geen arts. Ik hoop dat er binnenkort wel wat duidelijk wordt, want ik trek het niet lang meer. Ik leef op pijnstillers omdat ik anders mijn werk niet volhoud. Dat doe ik alsnog slecht, want om een uur of 3 zijn de pijnstillers uitgewerkt. Wil dan geen nieuwe nemen omdat ik om half 5/5 uur weer in de auto moet stappen en altijd wel wat duf wordt van die dingen. Typen, schrijven gaat ook meer moeite kosten vanwege de pijn in mijn vingers en polsen.
Hoop op ervaringen die mij zouden kunnen helpen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 16:24

hoi wat vervelend voor je welkom op dit topic. er staan een hoop tips hier onder meer voor duitsland. hoop dat je daar wat mee kan, ik ben de ts en mn vriendin heeft nu echt heel erg veel pijn. doe er alles aan wat je kan desnoods buitenland , misschien heb je al gelezen dat de behandeling in nederland vaak te wensen overlaat, lees je goed in en sterkte en succes.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:12

*Tequila* schreef:
Ik meld mij hier ook even in het topic, zit 'net' in de medische mallemolen en ze weten nog niet waar ik nu last van heb.

April begon het met stekende pijn in m'n linkerknie. Ging er van uit dat het restjes waren van een ongeluk in augustus vorig jaar, waarbij ik op een 80km weg van m'n fiets ben gereden. Naast mijn knie begon echter steeds meer pijn te doen. Zere gewrichten, nekpijn, gevoelige spieren (aaien deed al pijn!), veel hoofdpijn (meer dan ik normaal heb) en continu moe. Laatste maanden veel dingen voor mij veranderd, dus weet het in eerste instantie aan stress, drukte etc. Maar goed, dat uit zich bij mij normaal gesproken in buikpijn en pijn in m'n onderrug. Soms wil je dingen ook niet zien he ;) Klachten werden steeds erger en op een gegeven moment zei een collega, dat lijken wel lyme klachten. Nooit bij stilgestaan, was toch ook niet gebeten door een teek? Oh verrek, wel dus een tijd terug. Maar geen EM, dus dan kan het geen lyme zijn dacht ik. Dacht dat het nog wel door m'n rug kon komen, dat daar misschien iets bekneld zat. Manueel therapeut geweest naast de fysio, maar ook daar was verder alles in orde. Uiteindelijk toch maar naar de HA, want de klachten werden steeds erger, werk, vrije tijd, alles werd er op een gegeven moment door beïnvloed. Hele verhaal bij de HA gedaan, maar die dacht niet dat het Lyme kon zijn, maar wel bloedonderzoek gelukkig. Daaruit kwam in eerste instantie een negatieve uitslag, maar werd de volgende dag gebeld dat een andere uitslag wél positief was voor Lyme. De Igm was wel positief, maar de immunoblot gaf niks aan (volgens mij... Noem het zo even uit m'n hoofd, correct me if I'm wrong...!) Maar omdat ik geen EM heb gehad is de HA er nog steeds van overtuigd dat ik geen Lyme heb.
Ik moet nu over twee weken weer bloedonderzoek laten doen en daarnaast word ik doorverwezen naar de reumatoloog. Uit mijn bloed kwam nog wel naar voren dat mijn schildklier wat te langzaam werkt, wat ook nog invloed kon hebben. Maar de waardes waren niet zorgwekkend, over een half jaar weer laten controleren.

Al met al wet ik het even niet. Ik denk nog steeds Lyme, maar ben geen arts. Ik hoop dat er binnenkort wel wat duidelijk wordt, want ik trek het niet lang meer. Ik leef op pijnstillers omdat ik anders mijn werk niet volhoud. Dat doe ik alsnog slecht, want om een uur of 3 zijn de pijnstillers uitgewerkt. Wil dan geen nieuwe nemen omdat ik om half 5/5 uur weer in de auto moet stappen en altijd wel wat duf wordt van die dingen. Typen, schrijven gaat ook meer moeite kosten vanwege de pijn in mijn vingers en polsen.
Hoop op ervaringen die mij zouden kunnen helpen!

Wow sta even stil bij jou verhaal want 3/4 komt overeeen met wat ik heb ! Ik heb zojuist een bloedonderzoek laten doen en negatief op lyme. Donderdag heb ik onderzoeken bij de reumatoloog. Lees even mijn topic

xx

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:14

*Tequila* welkom, veel herkenbare dingen..
Ik heb mijn bloed laten testen in Weert, wat ik ook S_R_A_H_A aanraad.
*Tequila* ga anders naar een lyme arts van de ABNG lijst.. die weten overal veel meer van af.

S_R_A_H_A waar heb jij je bloed laten testen? In het ziekenhuis?
Zoals ik net al zei, ik zou het nogmaals in Weert doen.. Je krijgt gewoon buisjes opgestuurd en kunt prikken bij een lab bij jou dus je hoeft er niet heen..
Keulen kan natuurlijk ook, maar dat is verder weg.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:06

juudii5 schreef:
*Tequila* welkom, veel herkenbare dingen..
Ik heb mijn bloed laten testen in Weert, wat ik ook S_R_A_H_A aanraad.
*Tequila* ga anders naar een lyme arts van de ABNG lijst.. die weten overal veel meer van af.

S_R_A_H_A waar heb jij je bloed laten testen? In het ziekenhuis?
Zoals ik net al zei, ik zou het nogmaals in Weert doen.. Je krijgt gewoon buisjes opgestuurd en kunt prikken bij een lab bij jou dus je hoeft er niet heen..
Keulen kan natuurlijk ook, maar dat is verder weg.

Ik heb mijn bloed laten trekken bij de dokter

xx

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:10

S_R_A_H_A: daar komt bijna altijd een negatief bloeduitslag uit. Ik zou sowieso het nog in weert bij pro health laten doen!

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:23

@ tequila: dat klinkt mij heel bekent in de oren.
wat een rot situatie is dit he!
bij mijn bloedonderzoek kwam er ook uit een iets te traag werkende schildklier,maar nog niet zo erg voor medicijnen te gaan innemen,maar wel iets om in de gaten te houden zei de arts.