Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:In Nederland zijn er verscheidene alternatieve behandelaars en ‘laboratoria’ die Levend Bloed Analyse (LBA) aanbieden. Zij menen zogenaamde endobionten te kunnen waarnemen, oerkiemen die door samenklontering ziekteverwekkende virussen, bacteriën en schimmels zouden kunnen vormen.
Volgens de Duitse hoogleraar Günter Enderlein zijn er in bloed en weefsels van gezonde personen en dieren micro-organismen aanwezig; niet in bacterievorm, maar in een voorstadium. Enderlein noemt deze onontwikkelde ziektekiemen endobionten. De endobionten zouden in symbiose met de gastheer leven en een goede werking hebben op bloed en bloedvaten of bot en bindweefsel. Vermeerdering van endobionten leidt tot samensmelting en ontwikkeling tot hogere, ziekteverwekkende levensvormen, zoals bacteriën en schimmels. Een foute zuurgraad van het bloed zou dit proces versnellen en leiden tot tal van moeilijk diagnosticeerbare ziektes, maar ook tot tuberculose en kanker. Alleen met donkerveld-, of fasecontrastmicroscopie zijn endobionten zichtbaar te maken. Door het inzetten van de onderontwikkelde endobionten als bioregulatoren meende Enderlein veel ziektes te kunnen genezen. Vandaag de dag is er geen enkele microbioloog, die ook maar enige waarde aan de uitkomsten van Enderleins onderzoek hecht. Exacte cijfers voor Nederland zijn niet bekend, maar in de Verenigde Staten zouden ruim tienduizend alternatieve behandelaars gebruik maken van deze vorm van ‘diagnostiek’.
juudii5 schreef:Is ze al geweest, maar de teek zit helemaal onder haar nagel, in het midden zeg maar waar ze niet bij kunnen. Die dokter zei dat die er vanzelf uit moest gaan :S Ze kreeg eest geen antibiotica, maar ze wilde het en uiteindelijk kreeg mn tante het toch
Moet je zien hoe doktoren ermee om gaan :S
*Tequila* schreef:Ik meld mij hier ook even in het topic, zit 'net' in de medische mallemolen en ze weten nog niet waar ik nu last van heb.
April begon het met stekende pijn in m'n linkerknie. Ging er van uit dat het restjes waren van een ongeluk in augustus vorig jaar, waarbij ik op een 80km weg van m'n fiets ben gereden. Naast mijn knie begon echter steeds meer pijn te doen. Zere gewrichten, nekpijn, gevoelige spieren (aaien deed al pijn!), veel hoofdpijn (meer dan ik normaal heb) en continu moe. Laatste maanden veel dingen voor mij veranderd, dus weet het in eerste instantie aan stress, drukte etc. Maar goed, dat uit zich bij mij normaal gesproken in buikpijn en pijn in m'n onderrug. Soms wil je dingen ook niet zien heKlachten werden steeds erger en op een gegeven moment zei een collega, dat lijken wel lyme klachten. Nooit bij stilgestaan, was toch ook niet gebeten door een teek? Oh verrek, wel dus een tijd terug. Maar geen EM, dus dan kan het geen lyme zijn dacht ik. Dacht dat het nog wel door m'n rug kon komen, dat daar misschien iets bekneld zat. Manueel therapeut geweest naast de fysio, maar ook daar was verder alles in orde. Uiteindelijk toch maar naar de HA, want de klachten werden steeds erger, werk, vrije tijd, alles werd er op een gegeven moment door beïnvloed. Hele verhaal bij de HA gedaan, maar die dacht niet dat het Lyme kon zijn, maar wel bloedonderzoek gelukkig. Daaruit kwam in eerste instantie een negatieve uitslag, maar werd de volgende dag gebeld dat een andere uitslag wél positief was voor Lyme. De Igm was wel positief, maar de immunoblot gaf niks aan (volgens mij... Noem het zo even uit m'n hoofd, correct me if I'm wrong...!) Maar omdat ik geen EM heb gehad is de HA er nog steeds van overtuigd dat ik geen Lyme heb.
Ik moet nu over twee weken weer bloedonderzoek laten doen en daarnaast word ik doorverwezen naar de reumatoloog. Uit mijn bloed kwam nog wel naar voren dat mijn schildklier wat te langzaam werkt, wat ook nog invloed kon hebben. Maar de waardes waren niet zorgwekkend, over een half jaar weer laten controleren.
Al met al wet ik het even niet. Ik denk nog steeds Lyme, maar ben geen arts. Ik hoop dat er binnenkort wel wat duidelijk wordt, want ik trek het niet lang meer. Ik leef op pijnstillers omdat ik anders mijn werk niet volhoud. Dat doe ik alsnog slecht, want om een uur of 3 zijn de pijnstillers uitgewerkt. Wil dan geen nieuwe nemen omdat ik om half 5/5 uur weer in de auto moet stappen en altijd wel wat duf wordt van die dingen. Typen, schrijven gaat ook meer moeite kosten vanwege de pijn in mijn vingers en polsen.
Hoop op ervaringen die mij zouden kunnen helpen!
juudii5 schreef:*Tequila* welkom, veel herkenbare dingen..
Ik heb mijn bloed laten testen in Weert, wat ik ook S_R_A_H_A aanraad.
*Tequila* ga anders naar een lyme arts van de ABNG lijst.. die weten overal veel meer van af.
S_R_A_H_A waar heb jij je bloed laten testen? In het ziekenhuis?
Zoals ik net al zei, ik zou het nogmaals in Weert doen.. Je krijgt gewoon buisjes opgestuurd en kunt prikken bij een lab bij jou dus je hoeft er niet heen..
Keulen kan natuurlijk ook, maar dat is verder weg.