Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Marije__ schreef:Bij mij zeggen ze dat dat geen zin heeft omdat je voor het bloedprikken minimaal 6 weken geen prikken moet hebben gehad..
Tinky12 schreef:Marije...het kan zijn dat je niets/weinig merkt van die injecties omdat je frequentie te laag is.Ik wordt ook ziek bij 1 injectie per week...
Orashai...dat je rustiger aan moet doen is een goed advies maar als jij je nog niet goed voelt en je weet dat je het niet zelf uit je voeding opneemt,moet jij ook meer B12 hebben totdat je voldoende in je weefsels hebt zitten...pas dan kun je kijken wat de juiste frequentie is en ook bij jou is de opstart dosering waarschijnlijk te laag geweest.Wat zijn je waardes?
Zelf prikken is geen probleem...verstand op nul en prikken.Als je wilt heb ik 2 filmpjes waarop je kunt zien hoe je een ampul klaarmaakt en hoe je injecteerd.
Overleg met je HA,vervolgens 1x in bijzijn van de arts doen en dan is het klaar.Het is geen hogere wiskunde als je maar een paar regeltjes in de gaten houd.
Smelttabletten zijn misschien ook een optie maar ik weet niet of het verstandig is om daar al mee te beginnen voordat je goed op niveau zit...daar heb ik geen ervaring mee.
fannetje schreef:wendyelst schreef:heb een halfjaar geleden paar prikken gehad met B12 nu half jaar later.. weer moe,vaak misselijk duizelig en veel hoofdpijn echt steken! Toch maar weer bloed prikken en testen.
Dus begrijp ik het goed, dat je een paar inj gehad hebt en toen gestopt bent?
Ja dan komen de kalchten wrsch weer terug, want als je inj nodig hebt zijn die meestal levenslang (tenzij de oorzaak van het niet opnemen weggenomen kan worden)
Lusitana schreef:Het gaat om de namen voor Startonyl, een middel tegen geheugen en concentratie problemen, werkzame middel Citicoline.
Niet om de B12!