[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:45

Ik heb ook vaak van die 'loze' krampen, laatst gingen ze wel weer gepaard met (veel) bloedverlies. Ik ben er niet gerust op en krijg binnenkort ook weer een echo.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:51

lieniminnie schreef:
Ik heb nu de Yasmin pil, toendertijd gekozen vanwege een eczeem/acne 'aanval'.
Yasmin pil bevalt me prima, alleen wordt ik er erg emotioneel van, en kost hij ook nog is wat!

Nou is mijn vraag, hebben jullie ervaringen met overstappen op een andere pil, en het kleiner worden van borsten?
Mijn borsten zijn sinds ik aan de pil ben gegroeid, los van dat het me wel bevalt heb ik dus ook allerlei nieuwe bhs en bikini aangeschaft :Y)

Nooit geweten dat de Yasmin ook helpt tegen een 'slechte huid'. Ik slik sinds drie maanden de Yasmin, hiervoor altijd de Diane. Tot nu toe bevalt het me wel, ik lijk langzaamaan ook iets af te vallen. Wel jammer inderdaad dat het zo'n 5 euro per strip kost...

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:07

RedPassion schreef:
Ik heb ook vaak van die 'loze' krampen, laatst gingen ze wel weer gepaard met (veel) bloedverlies. Ik ben er niet gerust op en krijg binnenkort ook weer een echo.

Lijkt me verstandig ja, soms is de mirena ideaal, maar soms zou ik m er het liefst eigenhandig uit trekken.

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:10

Ik heb soms wel ineens kramp, maar dat is meer van au *vloekt een keer hard* dan dat ik echt het idee heb dat m'n buik tweedelig wordt... idd goed dat je je hebt laten doorverwijzen, wat zou de huisarts zelf willen doen? Voelen of 'ie nog op z'n plek zit ofzo?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:11

blij dat ik van al die narigheid geen last (meer) heb...als ik dat zo hoor...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:34

_Jessica schreef:
Ik meld me ook weer eens.
Na bijna een jaar ups en downs met de mirena ga ik sinds gisteren kapot van de krampen.
Ben ook sinds de plaatsing niet ongesteld geweest dus denk ook niet dat ik dat nu ga worden.
Maar het is niet prettig.

Net een hele discussie gehad met de huisarts, ik wil een echo net zoals in het begin om te kijken of hij goed zit maar zij wil eerst zelf de onderzoeken doen.
Heb ik niet zon behoefte aan voel me er absoluut niet prettig bij om uit de kleren te gaan dus na een heftige discussie gaat ze toch een doorverwijzing schrijven.

Heb meer van jullie last van die heftige krampen door de mirena?

ik zou als de sodemieter een echo laten doen, ik had t dus ook zo erg, kon soms niet ademen van de pijn, en mijn spiraal was lekker aan het verhuizen en rondzwerven, vanalles wat, behalve op zijn plek liggen, hij hing schuin tegen mijn baarmoedermond.
(waarschijnlijk direct verkeerd gezet, thanks assistente van de dokter!) als ik nu normale menstruatie krampen heb voel ik dat niet eens meer, want t was niets vergeleken met die krampen die mijn mirena mij gaf.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 06:51

Yessy schreef:
Ik heb soms wel ineens kramp, maar dat is meer van au *vloekt een keer hard* dan dat ik echt het idee heb dat m'n buik tweedelig wordt... idd goed dat je je hebt laten doorverwijzen, wat zou de huisarts zelf willen doen? Voelen of 'ie nog op z'n plek zit ofzo?

ja ze zegt dat ze dat allemaal heel goed kan zien, maar denkt dat het ook mn darmen kunnen zijn :o?
Ik voel toch behoorlijk goed aan dat het toch echt niet m'n darmen zijn...

xDramaQueen schreef:
ik zou als de sodemieter een echo laten doen, ik had t dus ook zo erg, kon soms niet ademen van de pijn, en mijn spiraal was lekker aan het verhuizen en rondzwerven, vanalles wat, behalve op zijn plek liggen, hij hing schuin tegen mijn baarmoedermond.
(waarschijnlijk direct verkeerd gezet, thanks assistente van de dokter!) als ik nu normale menstruatie krampen heb voel ik dat niet eens meer, want t was niets vergeleken met die krampen die mijn mirena mij gaf.

Daarom wil ik ook perse die echo want daar ben ik inderdaad bang voor, vanmiddag ga ik naar de gyn bellen en een afspraak maken, jammer dat het soms allemaal zo vertraagd word door lastige huisartsen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:29

ik hoop dat je snel terecht kan, ik kon in eerste instantie pas in mei (belde in april) liet mijn huisarts bellen en ik kon de volgende dag al terecht! er stond spoed op mijn kaart want mijn baarmoedermond was ontstoken maar dat kon t ziekenhuis weinig schelen, ik heb dus meer last gehad van t ziekenhuis dan de HA die heeft me erg goed geholpen :j

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:45

Bij mij is het precies andersom haha, maar ik kan dinsdag terecht :) dus dat is ook nog aardig vlot

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:02

Nou ik weet waar mijn darmproblemen vandaan kwamen en het was iig níet de nuvaring. Dus wat dat betreft heb ik geen negatieve dingen en mag ik volgende week weer een stopweek inlassen, tot nu toe gaat het goed zat. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:03

Ik merk geen verschil tussen nuvaring/diane althans niet aan mijn gemoedstoestand, volgende week mag dat ding eruit, ben benieuwd hoe het met mijn stopweek gaat dan. Of je minder lang ongesteld bent zoals velen bewern van mijn vriendinnen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:06

Ben nu aan mijn 5de week bloeding bezig en heb nu bloedarmoede door. Hopelijk stopt het na twee maand, dit is geen spotting is gewoon maandstonden :(

Ben dus tot nu toe niet erg gelukkig

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:06

ik was de vorige x minder heftig ongesteld, maar wel meer last van krampen. Maar dat was 1e x dus kan alt nog veranderen.
Verder in mn koppie, nee dat durf ik niet te zeggen. Ben qua emotie érg gevoelig voor hormonen, maar zit nou laatste jaar ook in situaties waaraan ik goed aan mezelf werk, dus kan daar niks over zeggen. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:08

@ lesilla bloedarmoede krijg je door een ijzer tekort, niet door bloeding downunder. hou je voedsel dus goed in de gaten :j

Waarom ben je niet naar de dokter gegaan?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:14

als je teveel bloedverlies hebt kun je ook bloedarmoede krijgen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:44

lammie2701 schreef:

Inderdaad, zelfs met ijzersumplementen

Ben nu naar de huisdokter gegaan, volgende week naar gynea. Ben benieuwd misschien zit het niet juist ofzo...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:47

lammie2701 schreef:

dat dacht ik dus vroeger ook maar mijn dokter zei dus dat dit niet mogelijk was... vandaar :) kan ook gewoon dat ze dat zei omdat ik mijn bord met bietjes leeg moest eten _O-

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:50

xDramaQueen schreef:
lammie2701 schreef:

dat dacht ik dus vroeger ook maar mijn dokter zei dus dat dit niet mogelijk was... vandaar :) kan ook gewoon dat ze dat zei omdat ik mijn bord met bietjes leeg moest eten _O-

tjah mijn huisarts en de arts op het werk zeggen allebei dat het wel kan...in bloed zit namelijk veel ijzer en als je veel bloed verliest, verlies je dus ook ijzer...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:51

xDramaQueen schreef:
lammie2701 schreef:

:))

Mijn arts beweert van wel, zal volgende week is op het uz vragen wat ze er van denken.
Maar hangt het ook niet van af, veel bloedverlies voor het normale aantal menstruatie dagen of veel bloedverlies voor vier weken en een paar dagen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:43

Georgette schreef:
lieniminnie schreef:
Yasmin pil bevalt me prima, alleen wordt ik er erg emotioneel van, en kost hij ook nog is wat!

Nou is mijn vraag, hebben jullie ervaringen met overstappen op een andere pil, en het kleiner worden van borsten?
Mijn borsten zijn sinds ik aan de pil ben gegroeid, los van dat het me wel bevalt heb ik dus ook allerlei nieuwe bhs en bikini aangeschaft :Y)

Nooit geweten dat de Yasmin ook helpt tegen een 'slechte huid'. Ik slik sinds drie maanden de Yasmin, hiervoor altijd de Diane. Tot nu toe bevalt het me wel, ik lijk langzaamaan ook iets af te vallen. Wel jammer inderdaad dat het zo'n 5 euro per strip kost...

grappig dat je wat afvalt!
5 euro? :oo mijne kosten 15 euro.. -O-

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:55

Trouwen heb de zoekmachine gebruikt maar daar word beweerd van wel, zijn de kruidvat zwangerschapstesten nu echt even betrouwbaar als die van die apotheek

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:40

zou ik niet zo snel durven te zeggen lesilla :n
ik heb er toen 1 van clearblue gebruiikt, vind die over het algemeen wel goed :j

Ik vind mijn lijf wel lekker zo zonder anticoncedptie :D ik ben begin juni ook weer ongesteld geweest (laatste keer was begin april) nu komt dus mijn cyclus hopelijk wat meer terug :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:14

Net zo betrouwbaar, vaak uit dezelfde fabriek maar met ander logotje er op en dus goedkoper.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:47

Ik koop altijd die 2 voor een paar euro van de Kruidvat. Je kunt er heel wat van kopen voor de prijs van 1 clear blue test. :))

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:24

Georgette schreef:
lieniminnie schreef:

Ik ben van de diane overgestapt naar de Yaz 24+4, ben alleen zo'n 6 kilo aangekomen |(
Wel fijn is dat ik vanaf januari maar 1x ongesteld ben geworden tot nu toe..