Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:50

Ik ben nu 5 kilo kwijt,maar weten jullie al hoe jullie het gaan doen als je op je streefgewicht ben?

daffodil

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:03

Ja daar heb ik inmiddels wel over nagedacht. Even los van mijn darmen werkt deze manier voor eten voor mij echt veel beter voor mijn lijf. Weinig last van gewrichten tot nu toe behalve het logische normale zeg maar. Dus ik was eigenlijk van plan om dit maar gewoon aan te houden, het past bij mij.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:06

Ze noemen het ook levenwijze en geen dieet

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:40

als ik het er af heb ga ik ook op dezelfde voet verder denk ik, ik voel me namelijk erg fit en dat komt niet door die paar kilo die er af is. ik werd gewoon ziek van alle rotzooi die ik ad.

vrouwlief en ik praten weer en ik denk/hoop dat het weer goed gaat komen <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:14

Ach zet hem op he komt goed hoor.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:25

fijn dat jullie weer on speaking terms zijn!
ik blijf deze manier van eten ook volhouden, heb vrijwel geen trek in zoetigheid en merk meteen dat als ik te veel KH binnen heb gekregen dat mijn buik enorm opzwelt. Ik heb vandaag tussen de middag een gemengde salade gegeten en vanavond asperges met ham ei en hollandaisesaus en geen krieltjes, die hoef ik er echt niet meer bij. vanavond bij X factor wel 2 handjes ongezouten jumbo pinda's gegeten,. tis vrijdagavond he? :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:07

Yes yes 74.9 waha toch 74 he,ik ben trots hoor, alleen is wel mijn weerstand gekelderd.Dus ik krijg toch te weinig vitamines binnen.Jullie gaan ook goed hoor allemaal keep it up.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:38

mogge, goed gedaan! ik bleef vanmorgen op 72.2 staan, ook niet verkeerd, hou het rustig dit weekeinde (gaan vanavond naar concert Eric Clapton, dus daar eten, moet effe kijken wat dan te nemen..)
Ik gebruik multivitamine en vit C1500 van de Etos, elke dag eentje, Visolie (Bional die proef je niet!) eentje enik pak elke dag een theelepel Schindele's leem en een capsule GR8 Dophilus, een hele goeie therapeutische probiotica, om afvalstoffen af te voeren en weerstand op peil te houden. Ik voel me op zich goed, maar ben emotioneel wat uit balans, doordat mijn vader onverwachts is overleden 1-5 jl en ik heb daar toch meer last van dan ik gedacht had. Maar qua eten en enrgiepeil gaat het goed..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:33

He wat naar van je vader,ja ik ga ook aan de suplementen.Ik heb bij boekenvoordeel een heel goed boek gekocht was maar 3 euro.Maar er staat alles in over low carb, heel duidelijk ook.Ook staat er wat je per dag moet binnen krijgen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:21

gister gezondigd, ben naar de mac geweest en een spijt dat ik heb.
ik voel me vandaag net een vaatdoek totaal geen energie

ik bedenk me dus wel voor dat ik dat weer doe

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:33

Erg he ik ging er van aan de ......

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:56

nou ik merk echt dat als ik te veel KH binnen krijg ik ook aan de sch... ga! Ik heb dus geen KH arm brood meer in huis, gisteren buiten de deur gegeten ivm concert Eric Clapton (van al het slechte dan maar Vietnamees genomen, maar ja met bami!) en vanmorgen 1 vers duits broodje bij mijn eitje, nou ik heb me een buikpijn vandaag, bah bah! Morgen gauw meel halen voor mijn broodje!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:14

hallo allemaal. Mag ik me hier ook aansluiten?? Zat vanmiddag in een flinke dip, was nl. 3 dagen bezig met de maaltijdvervangers van WLS, vond het al niet lekker maar vanmiddag werd ik er dus echt misselijk van. Toch heb ik deze 3 dagen absoluut geen honger gehad dus blijkbaar werkt het voor mij wel om geen koolhydraten naar binnen te werken. Ik vermoed dat ik niet tegen al die zoetstoffen kan (vind het ook erg vies), dus nu wil ik Atkins proberen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:55

nou ik heb vanmiddag een half reepje van Atkins genomen en werd er ook niet lekker van, gets wat een vieze nasmaak! ik doe niet echt Atkins maar meer het laten staan van KH en niet specifiek meer eiwitten..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:03

Door extra eiwitten te nuttigen val je sneller af.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:18

Ligt eraan welk reepje maar sommige vind ik wel lekker hoor! En makkelijk om mee te nemen als ik bijvoorbeeld zit te jureren. Keuze bij een gemiddelde vereniging is toch vaak tosti of patat dus dat sla ik mooi over!

Ik had mezelf gesteld dat ik totaan de Eper vierdaagse (volgende week) zou lijnen en dan een week niet maar zoals ik me nu voel, heb ik helemaal de behoefte niet om een week "los" te gaan....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:37

Hallo allemaal, ik lees al een stukje mee maar wil me graag introduceren en van jullie leren ;-).
Ben wat dieetjes verder en na een heerlijk uitgebreid weekend weg groeien de 4 kilo's er weer terug aan in een week...
Nu wil ik wel verder met kh-arm want dat bevalt retegoed voor mijn niet gezonde lijfje en daarom ben ik Atkins voor mijn lijf aan het gebruiken. Nog niet helemaal op de strenge toer, woensdag eerst bbq van man's werk dus daarna pak ik het helemaal op.

Ik lees graag mee over jullie ervaringen want ik ben een veelvraat, niet zozeer snoep oid maar eet graag veel dus moet me goed inhouden nu.

Atkins is gelukkig veel makkelijker verkrijgbaar (zelfs even in de pauze naar supermarkt bij mijn werk) dan WLS of ander proteine/eiwit produkten. Ohja, vind Atkins heerlijke produkten hebben, die chocoreep (heb je ook in cappucino) mjammie!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:39

Daffodil, juist dat opnieuw opmoeten pakken nadat je braaf en prettig in je dieet zit is zo naar vind ik.

Vind het nu ook retezonde dat ik vorige week vrijdag aan croissants en stokbrood te buiten ben gegaan...dat heeft me uit ketose gebracht het ging zo top!...hoefde nog maar 4 kg tot mijn verlaagde streefgewicht..nu zitten ze er juist weer bij...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:06

Chev, Die atkins-repen zijn niet bedoeld voor fase 1 ;) .

De atkinsrepen zijn met name een commercieel produkt waar Atkins weduwe absoluut niet achterstond en daar ook uit is gestapt. Er zitten namelijk zgn polyden (of zoiets) in waar de meeste mensen op regeren al zijnde Kh.

Let ook op de Kh in zo'n reep. In de meeste chocorepen zit iets van 16-18 gram KH. Op de voorkant staat dan iets van 1,1 gr. real carb. Dit zijn de suikers. Uiteraard moet je wel de 16 of 18 gram rekenen. Een beetje veel als je maar 20 gram KH op een dag mag ;)

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:08

Een barbeque vind ik juist ideaal bij atkins. Wel het vlees maar niet het brood en saus. Let wel op de hamburgers. Daar zit vaak (veel) zetmeel in.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:13

Ik vind bbq ook heerlijk hoor, geen enkel punt, ik maak zelf lekker shashliks!!!

Cheveyo, maar kom je dan zo snel 4 kilo aan? Dat vind ik best veel hoor, dat zit er toch niet in een weekend aan? Ik merk het om heel eerlijk te zijn ook neit echt dat ik zondig, hooguit dat ik niet verder afval maar ik kom niet aan.....

Vandaag word ik wel gestraft voor het patatje wat ik gisteren opheb, ben al zes keer naar de wc geweest, ach ik ben weer leeg zullen we maar zeggen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:21

Ik zondigde niet zomaar een beetje...zegmaar gerust dagenlange vreetbuien van alles wat los en vast zat en wat pertinent NIET in het dieet hoorde, ongesteld dus dan heb ik van die dagen...

Die repen horen idd niet in fase 1 maar ik zit al weken in de eerste fase en ga niet weer terug daar in, tenminste dat wil ik niet. Ga nu gewoon fase 2 oppakken dan gaat het maar wat langzamer, dan moet het er tenslotte ook af gaan denk ik. Zoniet dan pak ik alsnog terug naar fase 1.
Heb die pdf van Atkins uitgeprint en daar staat het dagmenu van dag 1/14 voor volgens mij Fase 1? Die chocoreep heb ik voor tussendoor als ik echt even iets moet eten.
Mijn lijf reageert juist goed op die polyden (kan ook even de juiste naam niet vinden maar het is een naam met meer letters dan dit), het zit ook in snoep van De Bron, daarmee viel ik gewoon af, zat ruim onder de 65kg en kwam van boven de 74kg af. Zelf moet ik oppassen met vetten zoals waar ik mijn eten in bereid, met olijfolie val ik dan af maar met bak en braad niet zegmaar.

Idd dat leeglopen van je darmen na iets wat je niet mag eten, dat heb ik ook vaak.

Zal eens duidelijk op de reep gaan letten, verder kijken dan mijn neus lang is ;-).

Hamburger zit toch in het adviesweekmenu van Atkins?
Waar halen jullie je informatie vandaan, hebben jullie een link?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:29

Als je op de verpakking van hamburgers kijkt (Bijvoorbeeld die uit de diepvries) zie je dat daar soms behoorlijk veel KH in zitten. Bij puur vlees is dit natuurlijk een ander verhaal.
Zo zit er in ..... -worst (broodbeleg) ook vaak kh door de dextrose en zetmeel dat is toegevoegd. Ik lees tegenwoordig goed de verpakkingen voordat ik iets koop. er zit echt veel verschil in!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:33

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:09

Thanks a loT!