Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Adil18 schreef:Zouden we misschien ter bevordering van de discussie op kunnen houden elkaar moord in de schoenen te schuiven?

Adil18 schreef:lesilla schreef:ja maar die kliniek staat al ter discussie vanaf ze daar mee zijn begonnen, etisch onverantwoord wat ze daar doen helaas kan je mensen niet verbieden om naar barcelona te gaan. Maar goed voor geld gebeuren er wel erger dingen
Je gaat hier geen medici vinden die met die praktijken akkoord gaat en gelukkig maar
Vind dat ook te ver gaan hoor....

Brainless schreef:Maar blijkbaar mag je niet je mening geven als je:
- een abortus hebt ondergaan (want dan ben je automatisch voor)
- geen abortus hebt onder gaan (want dan weet je nergens wat van)
- geen kinderen hebt (want dan weet je niet hoe het voelt om ouder/zwanger te zijn en waarschijnlijk voor abortus)
- wel kinderen hebt (want dan ben je bevooroordeeld en automatisch tegen abortus)
Blijven er heel weinig mensen over om van gedachten te wisselen.
- geen kinderen hebt (want dan weet je niet hoe het voelt om ouder/zwanger te zijn en waarschijnlijk voor abortus)
- wel kinderen hebt (want dan ben je bevooroordeeld en automatisch tegen abortus)

marielle231 schreef:Adil18 schreef:Zouden we misschien ter bevordering van de discussie op kunnen houden elkaar moord in de schoenen te schuiven?
Ik geef puur mijn mening.
Brainless schreef:@adil
ik hoop niet dat dat voor mij bedoelt is??!!
Adil18 schreef:Oke oke, als je het dan zo wilt stellen: Ik vind dat de mensen hier die zo'n tamtam maken van abortus gewoon een stelletje hormonaal gestuurde emotionele zeikerds zijn![]()
Ze zijn moeder, moeder in wording of hebben een sterke kinderwens en projecteren al hun babygeleuter op andere mensen die daar niet op zitten te wachten en dat vind ik echt om te kotsen.
Ze hebben geen respect voor de keuze voor andere mensen, maar aan de andere kant moeten we hun mening wel respecteren ondanks beledigingen als "gevoelloos", "harteloos", "moord", "moordenaar" enz. Das gewoon de omgekeerde wereld....
), maar ben wel iemand met principes. Ik ben niet tegen abortus, verre van, maar ik vind wel dat er in sommige gevallen te weinig wordt gedaan ter voorkoming van een zwangerschap (ja, ik zie ze ook om me heen) en ik vind de grens hier in NL gewoon echt 'way too far'. Mag ik niet mijn mening geven omdat ik een 'ze' ben? Quellian schreef:Adil18 schreef:Oke oke, als je het dan zo wilt stellen: Ik vind dat de mensen hier die zo'n tamtam maken van abortus gewoon een stelletje hormonaal gestuurde emotionele zeikerds zijn![]()
Ze zijn moeder, moeder in wording of hebben een sterke kinderwens en projecteren al hun babygeleuter op andere mensen die daar niet op zitten te wachten en dat vind ik echt om te kotsen.
Ze hebben geen respect voor de keuze voor andere mensen, maar aan de andere kant moeten we hun mening wel respecteren ondanks beledigingen als "gevoelloos", "harteloos", "moord", "moordenaar" enz. Das gewoon de omgekeerde wereld....
Nou nou, dat is wel heel erg hokjes denken. Val ik nu ook onder de categorie 'ze' omdat ik sinds kort een kind heb?
Ik kan je vertellen... tot twee jaar geleden heb ik geroepen NOOIT kinderen te willen, maar dingen veranderen soms in het leven (heb overigens nog steeds een bloedhekel aan vreemde kinderen). Toch heb ik ook altijd gezegd dat ALS ik ongepland zwanger zou raken, ik het niet weg zou laten halen.
Mijn mening heeft niets te maken met het feit dat ik moeder ben of een hormonaal gestuurde emotionele zeikerd (goh, het moederschap heeft me zoveel milder gemaakt), maar ben wel iemand met principes. Ik ben niet tegen abortus, verre van, maar ik vind wel dat er in sommige gevallen te weinig wordt gedaan ter voorkoming van een zwangerschap (ja, ik zie ze ook om me heen) en ik vind de grens hier in NL gewoon echt 'way too far'. Mag ik niet mijn mening geven omdat ik een 'ze' ben?
En nogmaals, ik heb niemand harteloos, gevoelloos of moordenaar genoemd
Maar ik word wel meteen in het hokje 'ze' (hormonaal gestuurde emotionele zeikerd) gepropt omdat ik een kind heb. Krom, vind je niet?
Quellian schreef:Adil, ik denk ook niet zo zwart-wit om te roepen dat iemand een moordenaar is, gevoel- of harteloos, ik heb wel mijn vraagtekens bij bepaalde situaties. Maar zoals ik al eerder zei heb ik vooral moeite met de abortusgrens hier in Nederland... misschien ben ik dan wel een emotionele sufkut, ik weet het niet, geloof er niet zo in hoor
Citaat:Met 16 weken kun je zelfs al zien of het een jongen of een meid wordt, vind het tamelijk harteloos als je een zwangerschap dan afbreekt (en dan nog de manier waarop ze erover praat, draait mijn maag van om).
Quellian schreef:Ayasha, volgens mij zijn er ook mensen die vallen over de 'harteloze' posts, o.a. jij en AdilEn nogmaals, ik heb niemand harteloos, gevoelloos of moordenaar genoemd
Maar ik word wel meteen in het hokje 'ze' (hormonaal gestuurde emotionele zeikerd) gepropt omdat ik een kind heb. Krom, vind je niet?
Misschien moet ik toch maar een baby nemen, ben ik gewoon hormonaal
) en even ter illustratie dat de denkwijze van sommige mensen wel erg beperkt is. hyppolyte schreef:Op de man spelen steekt altijd toch? En je hebt je evengoed erover uitgesproken dat je iemand die zoiets doet harteloos vindt. Mag jij vinden, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Denk dat de opmerking van adil met een flink pak zout bedoeld is (ik kon er namelijk wel om lachen, maar ben de enige denk ik) en even ter illustratie dat de denkwijze van sommige mensen wel erg beperkt is.
Ja voor mij wel, maar ik ben dan ook niet zomaar iedereen.