Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:59

Quellian: dan krijg je naar je hoofd dat je te laf bent om het in te vullen... Been there, done that :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:59

Quellian schreef:
Nou Ayasha, je profiel leeg halen is niet zoveel werk hoor :)

Brainless, inderdaad... das vaak zo op bokt he. En ik vind een abortus van 3 weken totaal niet te vergelijken met die van 17 weken of verder.

Ik ook niet, maar dit topic gaat toch over een abortus an sich? :)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:02

Adil18 schreef:
Zouden we misschien ter bevordering van de discussie op kunnen houden elkaar moord in de schoenen te schuiven? :Y)

Ik geef puur mijn mening.

Wat ik vind, wat andere denken kan ik verder niks aan doen ;)
Zal mensen niet gaan ompraten, of wat dan ook.

Wat van mij wel zou mogen is als het je eigen schuld is ( dus geen voorbehoedmiddelen gebruiken) dat je het zelf kan betalen.
Het is gewoon allemaal te makkelijk om maar ff een abortus te laten doen...
(bedoel de handeling geestelijk zal het een stuk zwaarder zijn en maar goed ook)
dit geldt natuurlijk niet voor iedereen maar toch ik vind het gewoon erg raar.
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 04-03-10 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:03

Maar blijkbaar mag je niet je mening geven als je:
- een abortus hebt ondergaan (want dan ben je automatisch voor)
- geen abortus hebt onder gaan (want dan weet je nergens wat van)
- geen kinderen hebt (want dan weet je niet hoe het voelt om ouder/zwanger te zijn en waarschijnlijk voor abortus)
- wel kinderen hebt (want dan ben je bevooroordeeld en automatisch tegen abortus)

Blijven er heel weinig mensen over om van gedachten te wisselen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:04

Adil18 schreef:
lesilla schreef:
ja maar die kliniek staat al ter discussie vanaf ze daar mee zijn begonnen, etisch onverantwoord wat ze daar doen helaas kan je mensen niet verbieden om naar barcelona te gaan. Maar goed voor geld gebeuren er wel erger dingen

Je gaat hier geen medici vinden die met die praktijken akkoord gaat en gelukkig maar

Vind dat ook te ver gaan hoor....

ow ok

nuja, ik ben geen tegenstander nog voorstander. Kan dat met zo een onderwerp in de grijze zone zitten.
Wat ik zou doen als ik ongewenst zwanger ben zou ik nu niet kunnen beantwoorden. Aan abortus zitten zoals veel dingen goede en slechte kanten aan.

En iemand schreef daarstraks nog kan me niet voorstellen dat mensen zijn die abortus als de makkelijke manier gebruiken, ooh jawel. Het is een trend die je vaak ziet in de marginale gezinnen, clienten die al aan hun vierde behandeling zitten zijn me niet vreemd.
Dus jah ik zou voorzichtig zijn met die stelling.... :)

Moeilijk, ben wel voorstander van voorkom het zoveel mogelijk.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-03-10 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:04

Brainless schreef:
- geen kinderen hebt (want dan weet je niet hoe het voelt om ouder/zwanger te zijn en waarschijnlijk voor abortus)
- wel kinderen hebt (want dan ben je bevooroordeeld en automatisch tegen abortus)

Geen meer eigenlijk... Denk ik... :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:05

Brainless schreef:

Dit zal je mij nooit horen zeggen :)

En ik ben weldegelijk bereid te luisteren, als het op een normale, onderbouwde wijze gaat, niet op de manier zoals een aantal met modder gooien en persoonlijk worden :)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:07

Brainless schreef:

mm weet ik eigelijk niet,

Ik heb zelf 3 kinderen maar ben niet direct tegen abortus, ligt geheel aan de situatie en hoeveel weken de persoon zwanger is.
Zelf nog nooit een abortus gehad weet dus idd niet wat het is, ok van verhalen enzo maar verder?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:09

marielle231 schreef:
Adil18 schreef:
Zouden we misschien ter bevordering van de discussie op kunnen houden elkaar moord in de schoenen te schuiven? :Y)

Ik geef puur mijn mening.

Oke oke, als je het dan zo wilt stellen: Ik vind dat de mensen hier die zo'n tamtam maken van abortus gewoon een stelletje hormonaal gestuurde emotionele zeikerds zijn :Y)

Ze zijn moeder, moeder in wording of hebben een sterke kinderwens en projecteren al hun babygeleuter op andere mensen die daar niet op zitten te wachten en dat vind ik echt om te kotsen.

Ze hebben geen respect voor de keuze voor andere mensen, maar aan de andere kant moeten we hun mening wel respecteren ondanks beledigingen als "gevoelloos", "harteloos", "moord", "moordenaar" enz. Das gewoon de omgekeerde wereld....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:15

Ik heb zelf ook 3 kids, zelf zou ik (op dit moment) geen abortus laten plegen.
Mijn man is er ook absoluut op tegen.
Ik mag niet meer zwanger worden (nou ja, mag niet is een groot woord, het wordt ten zeerste afgeraden...ik heb mijn bekken lelijk gebroken gehad) zou het ook niet meer willen hoor, maar stel het is zo... dan zou ik niet nu, in deze situatie, voor abortus kiezen.

Maar dat houdt niet in dat ik in het algemeen zomaar tegen abortus ben. Ik vind wel dat er goed over nagedacht moet zijn.
Ik kan mij best wel situaties voorstellen waarbij abortus een "oplossing" is.
Het is legaal in Nederland dus wie ben ik om het een ander te gaan verbieden.
Maar vraag je op de man af, ben je voor of tegen zeg ik: persoonlijk ben ik tegen.
Maar wie weet kom ik ooit eens (kan officieel niet, maar ja....) in een hele moeilijke situatie dat ik voor die moeilijke keus gesteld wordt...

edit:
@adil
ik hoop niet dat dat voor mij bedoelt is??!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:18

Brainless schreef:
@adil
ik hoop niet dat dat voor mij bedoelt is??!!

Nee, het was meer in de zin van: Kijk, zo kunnen wij het ook stellen...

Maar nee, ik vind dat jij je mening heel goed gebracht hebt. Je bent ook iemand die het moederschap mooi vindt, maar je snapt dat het niet voor iedereen is weggelegd....Dat vind ik goed... :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:27

Adil18 schreef:
Oke oke, als je het dan zo wilt stellen: Ik vind dat de mensen hier die zo'n tamtam maken van abortus gewoon een stelletje hormonaal gestuurde emotionele zeikerds zijn :Y)

Ze zijn moeder, moeder in wording of hebben een sterke kinderwens en projecteren al hun babygeleuter op andere mensen die daar niet op zitten te wachten en dat vind ik echt om te kotsen.

Ze hebben geen respect voor de keuze voor andere mensen, maar aan de andere kant moeten we hun mening wel respecteren ondanks beledigingen als "gevoelloos", "harteloos", "moord", "moordenaar" enz. Das gewoon de omgekeerde wereld....

Nou nou, dat is wel heel erg hokjes denken. Val ik nu ook onder de categorie 'ze' omdat ik sinds kort een kind heb?
Ik kan je vertellen... tot twee jaar geleden heb ik geroepen NOOIT kinderen te willen, maar dingen veranderen soms in het leven (heb overigens nog steeds een bloedhekel aan vreemde kinderen). Toch heb ik ook altijd gezegd dat ALS ik ongepland zwanger zou raken, ik het niet weg zou laten halen.
Mijn mening heeft niets te maken met het feit dat ik moeder ben of een hormonaal gestuurde emotionele zeikerd (goh, het moederschap heeft me zoveel milder gemaakt :+ ), maar ben wel iemand met principes. Ik ben niet tegen abortus, verre van, maar ik vind wel dat er in sommige gevallen te weinig wordt gedaan ter voorkoming van een zwangerschap (ja, ik zie ze ook om me heen) en ik vind de grens hier in NL gewoon echt 'way too far'. Mag ik niet mijn mening geven omdat ik een 'ze' ben?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:32

Quellian schreef:
Adil18 schreef:

Nou nou, dat is wel heel erg hokjes denken. Val ik nu ook onder de categorie 'ze' omdat ik sinds kort een kind heb?
Ik kan je vertellen... tot twee jaar geleden heb ik geroepen NOOIT kinderen te willen, maar dingen veranderen soms in het leven (heb overigens nog steeds een bloedhekel aan vreemde kinderen). Toch heb ik ook altijd gezegd dat ALS ik ongepland zwanger zou raken, ik het niet weg zou laten halen.
Mijn mening heeft niets te maken met het feit dat ik moeder ben of een hormonaal gestuurde emotionele zeikerd (goh, het moederschap heeft me zoveel milder gemaakt :+ ), maar ben wel iemand met principes. Ik ben niet tegen abortus, verre van, maar ik vind wel dat er in sommige gevallen te weinig wordt gedaan ter voorkoming van een zwangerschap (ja, ik zie ze ook om me heen) en ik vind de grens hier in NL gewoon echt 'way too far'. Mag ik niet mijn mening geven omdat ik een 'ze' ben?

Over hokjesdenken gesproken...Waarom mensen die wel een abortus zouden doen gevoelloos of zelfs harteloos noemen en in sommige gevallen zelfs voor moordenaar uitmaken...

Dat was de strekking van mijn post....ik denk er niet zo over...Nou ja, niet zo zwart-wit en niet in zo'n heftige mate... :Y)

050206051012

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:36

Adil, ik denk ook niet zo zwart-wit om te roepen dat iemand een moordenaar is, gevoel- of harteloos, ik heb wel mijn vraagtekens bij bepaalde situaties. Maar zoals ik al eerder zei heb ik vooral moeite met de abortusgrens hier in Nederland... misschien ben ik dan wel een emotionele sufkut, ik weet het niet, geloof er niet zo in hoor :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:36

Apart dat het nu wel meteen opvalt als hokjes denken Adil... Terwijl er over al die posts over harteloos enz niet gevallen wordt.... :)

050206051012

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:38

Ayasha, volgens mij zijn er ook mensen die vallen over de 'harteloze' posts, o.a. jij en Adil :) En nogmaals, ik heb niemand harteloos, gevoelloos of moordenaar genoemd :) Maar ik word wel meteen in het hokje 'ze' (hormonaal gestuurde emotionele zeikerd) gepropt omdat ik een kind heb. Krom, vind je niet? :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:38

Wat ik me trouwens even afvraag, ik geloof dat er vorig jaar nog een vrouw was die meerdere kinderen geboren heeft laten worden en ze vervolgens daadwerkelijk heeft vermoord. Hoe kijken de tegenstanders van abortus daar dan tegenaan? Daar gaat het namelijk om een daadwerkelijke moord door een vrouw die het allemaal niet aankan. In een dergelijke situatie was het in mijn optiek toch echt beter geweest om die kinderen allemaal te laten aborteren (en om dan vervolgens bij haar ook de leidingen dicht te knopen, maar das weer een andere dicussie). Hoe staan jullie daar dan tegenover?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:40

Quellian schreef:
Adil, ik denk ook niet zo zwart-wit om te roepen dat iemand een moordenaar is, gevoel- of harteloos, ik heb wel mijn vraagtekens bij bepaalde situaties. Maar zoals ik al eerder zei heb ik vooral moeite met de abortusgrens hier in Nederland... misschien ben ik dan wel een emotionele sufkut, ik weet het niet, geloof er niet zo in hoor :+

Nee, ik weet wel dat jij dat niet gezegd heb, maar snap je dat ik me door bepaalde uitspraken hier in een hokje gedrukt voel? Mijn doel was eigenlijk die bokkers op dezelfde banketstaaf manier ook in een hoekje te drukken...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:43

Ayasha schreef:
Apart dat het nu wel meteen opvalt als hokjes denken Adil... Terwijl er over al die posts over harteloos enz niet gevallen wordt.... :)

Justem! :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:44

Ehhhm, ik wil geen spelbreker zijn, maarreeh quellian:

Citaat:
Met 16 weken kun je zelfs al zien of het een jongen of een meid wordt, vind het tamelijk harteloos als je een zwangerschap dan afbreekt (en dan nog de manier waarop ze erover praat, draait mijn maag van om).

Even tussendoor, heb net die foto's van Ulysse1 gezien, die vind ik ook lichtelijk onsmakelijk, maar dat heeft niets met die foetus te maken, meer met het feit dat ze zoiets blijkbaar gewoon plaatst om anderen een soort misplaatst schulgevoel aan te praten ofzo. Wat betreft die 1e foto, daar kan ik er echt nog geen mens in zien, eerder een platgedrukt insect.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 04-03-10 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:46

Adil, waarom zou je mensen in een hoek willen drukken? Geloof niet dat het de opzet is geweest van anderen om je in een hoek te drukken. Het is een beladen onderwerp (zoals iemand eerder ook al aangaf), raak je toch nooit over eens (neem het geloof of de politiek, zelfde verhaal). Het heeft geen nut om te wijzen in 'wat als' situaties, want 'wat als' situaties zijn anders als je er zelf midden in zit en het gepaard gaat met emoties. We kunnen nu 'dit' zeggen en 'dat' doen in een bepaalde situatie, mensen zijn onvoorspelbaar en veranderlijk als het weer.

Hyppolyte, ik heb hier niet op de man gespeeld, dat is wat mensen hier blijkbaar steekt. Ik heb het over de duur van de zwangerschap en ik blijf erbij dat ik 16 weken echt te ver vind (en de 24 helemaal TE). Ik ben niet tegen abortus, verre van ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:47

Quellian schreef:
Ayasha, volgens mij zijn er ook mensen die vallen over de 'harteloze' posts, o.a. jij en Adil :) En nogmaals, ik heb niemand harteloos, gevoelloos of moordenaar genoemd :) Maar ik word wel meteen in het hokje 'ze' (hormonaal gestuurde emotionele zeikerd) gepropt omdat ik een kind heb. Krom, vind je niet? :D

Niet krommer dan dat ik een moordend, harteloos, wezen ben zonder waarden of normen... Vergeleken met jouw hokje vind ik het jouwe een aardige vooruitgang eerlijk gezegd :') Misschien moet ik toch maar een baby nemen, ben ik gewoon hormonaal :')

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:50

Op de man spelen steekt altijd toch? En je hebt je evengoed erover uitgesproken dat je iemand die zoiets doet harteloos vindt. Mag jij vinden, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Denk dat de opmerking van adil met een flink pak zout bedoeld is (ik kon er namelijk wel om lachen, maar ben de enige denk ik :=) en even ter illustratie dat de denkwijze van sommige mensen wel erg beperkt is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:51

hyppolyte schreef:
Op de man spelen steekt altijd toch? En je hebt je evengoed erover uitgesproken dat je iemand die zoiets doet harteloos vindt. Mag jij vinden, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Denk dat de opmerking van adil met een flink pak zout bedoeld is (ik kon er namelijk wel om lachen, maar ben de enige denk ik :=) en even ter illustratie dat de denkwijze van sommige mensen wel erg beperkt is.

Hyppolyte: Helemaal juist geinterpreteerd! :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:51

Ayasha, dan zal ik je meteen uit de droom helpen van het 'toch maar een baby nemen', is niet voor iedereen zo simpel he? :) Ja voor mij wel, maar ik ben dan ook niet zomaar iedereen.

Maar je mag bij mij in het hokje komen zitten hoor, als jou dat gelukkig maakt. Maar bedenk wel waar je aan begint, gebroken nachten breken je al snel op ;)

Hyppolyte, veel mensen denken beperkt, leven en laten leven denk ik dan maar he. Ik vond de 'hormonaal gestuurde emotionele zeikerd' best een mooie overigens, zoals ik al zei: 'het moederschap heeft me zoveel milder gemaakt', goh... kun je nagaan ;)