Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:33

TS, ik vind je best heel cool overkomen als ik eerlijk ben.
En nu niet allemaal gaan roepen, niet zo bot doen tegen TS, ik zeg ook wat ik voel en denk.
Zoals je erover praat, sorry, ik kan het niet plaatsen! Ik ga dit topic verwijderen uit mijn lijst.
In en inverdrietig word ik ervan...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:34

Baxter schreef:
@bravespots: helaas kan ik het niet met je eens zijn... het is niemand zijn beslissing om kinderen te "nemen"
(gezonde) kinderen krijgen is nog steeds een gift... hoe je het ook went of keert....

...is jouw mening. Want officieel is het anders natuurlijk.

Ik kan er zelf niet over meespreken, mss dat ik daarom niet zo superheftig gevoel heb over het hele abortus-ding.

Maar ik weet wel dat er vast héél erg veel moed kruipt in een beslissing zoals die van de TS. En dat ik voor een kind niet zomaar een moeder en vader wens, maar wel een moeder en vader die in staat zijn om hem goed op te voeden met liefde.
Als dat laatste niet mogelijk is, dan hoeft er geen kindje te komen in mijn ogen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:35

HubbaBubba schreef:
Jij roept ook dat je dit ook MOET doen voor het kindje...
Maar weet je wel hoeveel mensen dolgraag zelf een kindje willen opvoeden, ook van iemand anders maar het ze niet gegund is op 1 of andere manier??
Ook adoptiekindjes kunnen in een warm en liefdevol nest terecht komen...

had net een tekst getypt.. zie hem niet staan.. maar ja
nog maar een keer :P

ik snap best dat ts zoiets heeft dat het MOET.. als je al depressief bent en je moet 9 maand met een 'ding' in je buik lopen die je niet wil...

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:35

wooow, wat heavy!!

als eerste wil ik zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je hier zo zelf over nadenkt en eigenlijk al je beslissing hebt genomen!! je geeft aan dat je een behoorlijke tijd hebt gehad dat je niet jezelf was, depressief was!

Wanneer jij voelt dat je dit kindje niks kan bieden en denkt dat dit de juiste oplossing is dan is dat goed, jij staat achter je beslissing en grotendeels gaat het daar ook om..
Wel vind ik dat je je vriend in alles moet betrekken, ook al laat je het weghalen jullie hebben het samen gemaakt..
Als jullie samen een huis willen kopen ga je het ook niet alleen uitzoeken!

vergeet niet dat de meeste kinderen 20 jaar en soms wel langer bij je in hetzelfde huis wonen, laat je dit kind wel komen met een tegenzin blijf je dat denken bij elke keer dat je het ziet, hoort of wat dan ook..

Nu moet je weten dat abortus niet mijn eerste keuze zou worden, ik ben 19 en moet er niet aan denken, maar ben er vaak bang voor!!

Ga voor jezelf, en zoals je al zegt ga voor kinderen wanneer JIJ en je vriend er aan toe zijn, wanneer jij denkt dat jij een kindje alles kan bieden wat hij/zij nodig zou hebben!

Wanneer je abortus laat doen, wil ik je ontzettend veel sterkte wensen, al zie je het niet op echos of wat dan ook, ik denk dat er geestelijk toch wel wat in je om zou gaan..

Maak de juiste beslissing!!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:37

ikdoemaarwat schreef:
juline schreef:
Laat ik het zo stellen mensen, wat had ik moeten doen op mijn 16de net in me eerste vastigere relatie. Zelf nog op school. Vriend herstellende van psychiatrisch verleden. Had ik me ouders er mee moeten belasten? Had ik mijn leven weg moeten gooien en alleenstaande moeder moeten worden? Want bij lange na had mijn vriend dat toen nog niet getrokken en had de relatie geen stand gehouden. Had ik dat kindje enkel liefde kunnen geven maar geen normaal onderdak enz enz. Nee dat vindt ik niet eerlijk tegenover het kindje en mezelf.
Oke is was 11 dagen zwanger. Maar alsnog is het echt de keuze van ts zelf en kunnen en mogen wij daar niks over zeggen. Het is zeker moeilijk maar als ik toen der tijd zo ver was geweest had ik het wellicht ook weg laten halen maar daar kan ik nu niet over oordelen eerlijk gezegt

sorry maar je kan 11 dagen niet vergelijken met 17,5 weken......

jawel de beweegredenen blijven het zelfde. het is een kortere duur van de zwangerschap maar de redenen van de ts blijven het zelfde. of ze nu 2 weken of 20 weken is. dat veranderd niks aan het gevoel. Als je zo erg in je hoofd hebt dat je echt geen kindje wil handel je daar ook naar. Het kan gewoon niet. Je ontwikkeld daardoor ook geen gevoelens naar het kindje toe.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:39

TS, heel veel sterkte. Tis een keuze waar respect voor op z'n plaats is. Net zoveel als dat er op z'n plaats is voor mensen die in zo'n situatie een andere keuze maken.

Iedereen krijgt in z'n leven bepaalde dingen op z'n bord. De één moet veel moeite doen voor een kind, of krijgt het echt niet. De ander wordt het wel in de schoot geworpen, en ziet het niet zitten.
Deze situatie is van jou en hoef je alleen maar met jouw ogen en jouw gevoel aan te gaan.

Het zal hoe dan ook niet makkelijk zijn. Maar wees blij dat je in NL deze keuze hebt. Een ongewenst en onwelkom kind op de wereld zetten vind ik persoonlijk ook nogal niet okee.
Ik wens je veel wijsheid.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:40

loez schreef:
TS: Ik vind het ontzettend knap van je dat zo goed weet wat je wilt. En ik vind je keuze in jou situatie best logisch, als jij pas kinderen na je 30e wilt is dat helemaal prima. En helemaal omdat je weet dat je het kind nu gewoon geen toekomst kán geven. Liever dit, dan een kinderleven/jeugd/of heel mensen leven verpesten. Dat vind ik persoonlijk vele malen erger. Hoe is het nu tussen jou en je vriend? Is de rust een beetje weder gekeerd?

Heel veel succes en sterkte de komende tijd :)

TS ik heb dit verhaal vandaag en gisteravond gevolgt, en ik kan alleen maar helemaal meegaan met Loez. Het is jouw keuze en niemand hier kan weten hoe jouw leven nu is. En weet niemand hier hoe jouw emoties in elkaar zitten. En of jij in staat bent het kind een goede toekomst te geven. Als jij in je gevoel het niet aankan om nu een kind te krijgen moet je het ook echt niet doen, hoe negatief er hier mensen reageren.

Zover ik jouw berichten gelezen heb zul je je ook niet laten beinvloeden door de bokkers die pogingen doen om je gedachtes te veranderen. En eerlijk ik geef je gelijk. Jij moet jou leven leven en ander zijn/haar eigen. Niemand maar dan ook niemand mag een ander voorschrijven hoe die moet leven.
Meis heel veel sterkte voor de komende tijd :(:)

(en voor de rest hier, nee ik heb geen kinderen, nooit gewild, nooit gekregen. En ja ik zou ook aborteren mocht ik ooit zwanger zijn geworden, zelfs met zoveel weken. En ja ik ben zelfs eidonor geweest voor een vriendin van me die wel graag kids wilde. Dat ik niet wil zegt niet dat ik het een ander niet gun. Niet iedereen wil zelf kids en dan is het ook maar beter om ze niet te nemen. Of dit nu een tijdelijk standpunt is of definitief, dat is dan voor dat tijdsstip.)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:41

juline schreef:
jawel de beweegredenen blijven het zelfde. het is een kortere duur van de zwangerschap maar de redenen van de ts blijven het zelfde. of ze nu 2 weken of 20 weken is. dat veranderd niks aan het gevoel. Als je zo erg in je hoofd hebt dat je echt geen kindje wil handel je daar ook naar. Het kan gewoon niet. Je ontwikkeld daardoor ook geen gevoelens naar het kindje toe.

en dat ben ik weer niet met je eens

ik ben ook ongepland zwanger geraakt en ook ik was in schok, de verwekker was het net 5 weken mee uit toen ik 8 weken in verwachting bleek te zijn....van een tweeling nog wel...
ik stond er alleen voor, hulpbehoevend op mamsie....ook ik had er geen " fealing" voor.....

Toch na veel wikken en wegen,ben ik er ronduit vol voor gegaan! ik weet dus verdomde goed hoe het is om die keuze te maken
na 14 weken begon ik de kleintjes te voelen, en geloof me.....dan komt ineens dat gevoel.....dat voelen van, dat houden van, dat gevoel van er echt voor gaan!
verdrietig genoeg had ik de wilskracht wel,maar werden ze mij met 23 weken zwangerschap ontnomen...

en ik weet dus heel goed over wat voor gevoelens ik praat en nee nogmaals een vruchtje van 11 dagen weegt niks maar dan ook niks op tegen een echt kindje van 17,5 weken

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:41

Het stoort mij wel enigszins dat mensen de TS aanvallen op het feit dat er zoveel mensen heel graag kinderen willen maar niet kunnen krijgen.

Ik vind niet dat je dat naar elkaar toe mag trekken. Iedereen komt op zijn weg in het leven soms enorme dalen tegen, maar het gaat voor mijn gevoel te ver om TS te veroordelen voor het leed dat anderen kennen.

TS heeft net zo goed enorm veel leed, maar in een andere situatie.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:42

Ook ik heb heel het topic doorgelezen.
Ik heb verder niks te zeggen behalve dat ik je heel veel succes wil wensen..

loez

Gelukkig geven jij en je vriend jullie relatie niet op! Samen sta je sterk ;)

Voor volgende week al vast succes en sterkte!

claud1

Zo zie je maar weer, een heftig onderwerp waar veel reacties
mee gemoeit gaan. Ts moet doen wat wat ze vind dat ze moet doen.
Ben blij dat ik niet in haar schoenen sta. Je kunt nooit voor een ander kiezen
en gelukkig hoeft dat ook niet.

Denk wel dat de Ts verstandiger had kunnen zijn
want geen veilige sex ja 1 en 1 = 2.
Dit weet een ieder. Sterkte met je beslissing en hoop dat
dit geen 2e keer je overkomt.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:43

LimaMambo schreef:
HubbaBubba schreef:
Jij roept ook dat je dit ook MOET doen voor het kindje...
Maar weet je wel hoeveel mensen dolgraag zelf een kindje willen opvoeden, ook van iemand anders maar het ze niet gegund is op 1 of andere manier??
Ook adoptiekindjes kunnen in een warm en liefdevol nest terecht komen...

had net een tekst getypt.. zie hem niet staan.. maar ja
nog maar een keer :P

ik snap best dat ts zoiets heeft dat het MOET.. als je al depressief bent en je moet 9 maand met een 'ding' in je buik lopen die je niet wil...

Een ding :?

;(

Whoops1

Snap alleen niet hoe je het dan in je hoofd hebt kunnen halen om te stoppen met de pil..
Je weet dat je geen kinderen wil en hebt zo te lezen niet echt een stabiele relatie!

KiWiKo

Ik heb er heel bewust voor gekozen om het alleen te doen........

en nog geen dag spijt van gehad......... van een zwangerschap en kinderen kan je mentaal ook enorm groeien en sterk worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:44

Il0na schreef:
Snap alleen niet hoe je het dan in je hoofd hebt kunnen halen om te stoppen met de pil..
Je weet dat je geen kinderen wil en hebt zo te lezen niet echt een stabiele relatie!

idd dan was alle ellende niet eens van toepassing geweest......

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:44

Citaat:
Ik vind het heel goed dat TS serieus nadenkt voordat ze een kindje op de wereld zet.

Citaat:
it vind ik ook ja. TS komt op me over als iemand die verstandig na kan denken.
Meld dit bericht

Sorry hoor, maar hier wordt ik even niet goed van. Als ze zo verstandig en serieus nadenkt was dit niet gebeurd. Ze geeft zelf aan dat ze niet verstandig en serieus met voorbehoedsmiddelen is omgegaan en pas heel laat actie heeft ondernomen waardoor het kindje al ruim 16 weken is.

Ik wens haar succes en ik hoop dat ze met haar 'moment van onachtzaamheid' en de gevolgen kan leven. Ook al vind ik de keuze die ze maakt verschrikkelijk, voor mijn gevoel is het kind zo beter af dan bij haar, zoals ze ook zelf al aangeeft. Aangezien ze al gevoelig is voor depressies zou ik haar aanraden er ook geestelijke hulp bij te zoeken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:45

HubbaBubba schreef:
Een ding :?

;(

hallooooow het staat niet voor niks tussen haakjes :+
en voor ts zal het vast een ding zijn ja.. want het is iets wat ze niet wil

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:45

TS, ik vind dit, net als veel anderen hier, heel erg heftig.
ik lees dit topic al mee vanaf het begin, en post steeds niet, omdat ik me machteloos voel hierdoor, en het moeilijk vind.

maar wat ik mij afvraag - en waarom ik dus toch een post plaats - is: heb je geen broer of zus die al kinderen heeft, en die jou kindje zouden kunnen opnemen in hun gezin.
je bent al op de helft, het enige wat je nog 'hoeft te doen' zal zijn nog de helft uitdragen, bevallen, en ondertussen iets regelen.
daarna kan je je leven weer voortzetten.
ik heb het gevoel (en ik las ook dat je dat toegaf) dat je bewust je verstand en gevoel, alles opzij zet en blokkeerd, omdat je ervan overtuigd bent dat er maar 1 weg is, en je die doorstaan moet, en het te moeilijk zal zijn als je je ogen en hart erbij open zou hebben zegmaar.
maar ik ben bang dat op een dag het besef ineens hard op je dak kan vallen, en dat is wel iets om rekening mee te houden, helemaal als je gevoelig bent voor depressies en dingetjes, zoals jij.
dus ik bedoel deze post alleen maar goed, ik hoop dat je goed nadenkt en een keuze maakt waar jij zelf achter staat, dat je het dus niet doet uit faalangst (ik kan geen kind opvoeden want...), of omdat je vriend het kind niet wil, enz.
dit zal 1 van de grootste keuzes in je leven worden, daarom moet het je eigen keuze echt zijn, wat je doet.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:47

Mening: abortus is anders dan miskraam.... En er zijn hele goede redenen te bedenken om een abortus wel toe te passen...

Bravespots: Ik begrijp wat je bedoeld wat ts betreft... ze zit niet in een super gunstige situatie... maar dat is geen reden om zo met het leven van een nieuw wezen om te gaan vind ik... Niet als je zelf geen voorbehoedsmiddels hebt gebruikt en oud en wijs genoeg bent om de gevolgen daarvan in te zien...

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:48

Neeneenee, ik wil geen adoptie, geen kind, ik wil het allemaal niet.
Sorry jongens, dit is mijn keuze! :)

Slaap lekker allemaal, dat ga ik ook proberen te doen :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:48

Toen ik depressief was ben ik weer thuis gaan wonen en heb mijn paard moeten verkopen en mijn katten. Omdat ik niet meer voor mijzelf en niet meer voor mijn dieren kon zorgen.

Laat staan voor een kind! Ik heb toen ook heel vaak gedacht "wat als ik nu zwanger zou zijn? Hoe kan ik nu in godsnaam een kindje opvoeden als ik door mijn moeder word verzorgd op mijn 31e jaar...".

Als ik toen zwanger was geweest had ik niet anders kunnen beslissen tot een abortus.

Depressie kan er voor zorgen dat iemand echt niets meer kan! Niets meer! Laat staan voor een kindje zorgen en opvoeden.

Eponastable

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:50

TS, Heel veel sterkte voor de komende dagen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:50

laetitia schreef:
Depressie kan er voor zorgen dat iemand echt niets meer kan! Niets meer! Laat staan voor een kindje zorgen en opvoeden.

ik heb ook een depressie gehad en toch kon ik op dat moment wel besluiten een regenjas te gebruiken omdat ik niet aan de pil was ....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:51

Erretje schreef:
Sorry hoor, maar hier wordt ik even niet goed van. Als ze zo verstandig en serieus nadenkt was dit niet gebeurd. Ze geeft zelf aan dat ze niet verstandig en serieus met voorbehoedsmiddelen is omgegaan en pas heel laat actie heeft ondernomen waardoor het kindje al ruim 16 weken is.

Erretje, het hele verhaal heeft ook een achtergrond als je goed had gelezen. Gezien de vele problemen die de TS had kan ik me voorstellen dat ze niet altijd zo heeft kunnen denken en redenerenals een 'normaal mens' (daarmee bedoel ik die in ieder geval niet psychische problemen heeft....). Natuurlijk is het dan alsnog niet verstandig geweest en dat ziet de TS ook in, maar moet ze dan mogelijk haar hele leven lang boeten?

Al het andere heeft de TS al uitgelegd...

Weet je waar ik echt niet bij kan, dat mensen die een bepaalde mening hebben vinden dat de ander ook maar die mening moeten hebben en zo niet, dan zijn het hele slechte mensen...Egoistisch, misschien zelfs moordenaars...Bespottelijk...! Iedereen heeft recht op een eigen mening en mag zelf keuzes maken!