1 van Huggies, 1 over bedplassen, 1 over werken als leraar en 1 over toiletten, dat gaat snel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Breghje schreef:pmarena schreef:Moeder kan het kind prima leren dat hij elk kwartier moet gaan , door een alarmpje op een wekkertje of een horloge of iets , dat lijkt me vrij simpel , daar hoef je niet raar op te reageren toch
Dat "beetje plas" dat niet erg is , dat is niet aan jou om te beslissen
Er zullen best regels voor gelden en er zijn al gauw 25 andere ouder-stellen die het waarschijnlijk niet zo op prijs stellen als hun kind in de urine grijpt van een ander
Veel mensen roepen maar dat juf niet moet zeuren , maar juf heeft maandenlang haar best gedaan en geeft nu aan dat dit op deze manier niet werkt voor haar. Waar is het respect voor de juf ? Die kleine is niet belangrijker dan de andere kids of de juf hoor
Als de juf aangeeft dat het zo niet gaat omdat hij teveel speciale aandacht nodig heeft , dan is het goed fatsoen om samen te zoeken naar een oplossing.
Als moeder het ventje traint naar gewenning om elk kwartier naar de WC te gaan , ontlast ze de juf , de klas , en het mannetje zelf omdat hij dan niet meer in zijn broek hoeft te plassen.
Het enige nadeel voor haar is dat ze dan elk kwartier dat ventje naar de WC moet sturen.
Is dat te lastig / teveel werk voor haar dan ofzo ?
Dat kan ik me namelijk best voorstellenMaar verwacht dan ook niet dat dat voor een juf wel okee is
Jij vond het aso om de juf ermee te belasten, daar reageerde ik op![]()
Maar waarom zou moeder het ventje dat thuis al geheel zindelijk is, elk kwartier naar de wc moeten sturen? Het probleem lígt niet thuis, het ligt op school. Thuis is het kind namelijk geheel zindelijk....
Zover ik heb begrepen van TS, plast haar kind niet een volle blaas leeg, maar is ie net niet op tijd voor de wc. Dus is het idd als ik het goed heb een beetje plas, en daar gaat geen enkel kind ziek van worden van die paar druppeltjes. Kijk, plast ie een volle blaas leeg is het iets anders uiteraard, maar bij ons op school kregen ze ook een verschoning aan voor wat ze een "zonnetje" noemden, dus idd een paar druppels ernaast of te laat, hup zelf even verschonen en klaar. Washandje mee in een zakje, is een stuk hygienischer trouwens dan de kraantjes in de wc, dus ook dat is opgelost.
Maar zolang juf alles in die klas zelf wil doen, ondanks dat TS aangeeft dat haar kind zichzelf kan verschonen en even kan wassen, jaaa dan houd het een keer op. Ik denk dan echter niet dat het probleem bij het kind ligt, maar bij de juf die duidelijk geen overzicht heeft wat ze kan delegeren en wat niet. Ook mijn kind zat in een klas met 26 kids en één juf, dus alles wat ze zelf konden dat deden ze maar zelf. En daar had geen enkele moeder problemen mee, gezien er nooit maar één kind in een klas is op die leeftijd die niet zindelijk is.
pmarena schreef:Breghje schreef:. Washandje mee in een zakje, is een stuk hygienischer trouwens dan de kraantjes in de wc, dus ook dat is opgelost.
Maar zolang juf alles in die klas zelf wil doen, ondanks dat TS aangeeft dat haar kind zichzelf kan verschonen en even kan wassen, jaaa dan houd het een keer op. Ik denk dan echter niet dat het probleem bij het kind ligt, maar bij de juf die duidelijk geen overzicht heeft wat ze kan delegeren en wat niet. Ook mijn kind zat in een klas met 26 kids en één juf, dus alles wat ze zelf konden dat deden ze maar zelf. En daar had geen enkele moeder problemen mee, gezien er nooit maar één kind in een klas is op die leeftijd die niet zindelijk is.
Nogmaals , ongeacht of ik het met je eens ben of niet:
Het is niet aan jou om te beslissen dat het okee is als kinderen in de klas met urinehandjes rondlopen
maikeltje schreef:pmarena schreef:
Ik mis juist de tolerantie en het begrip naar de juf , het afwentelen van problemen op een ander.
Moeder kan de situatie heel goed verbeteren maar schuift die verantwoordelijkheid op de juf...wat vind je daar van dan ?
Als alle ouders nu gewoon samen hun best doen om de kinderen zo af te leveren dat de juf zich zoveel mogelijk kan concentreren op de echte schoollessen , zou dat niet in ieders belang zijn ?
Het is nu eenmaal niet altijd mogelijk je kind hapklaar af te leveren.
Bovendien worden hier aannames gedaan over afwentelen op de juf/school maar dat zijn echt aannames. Dat zie ik de TS in ieder gevl nergens schrijven, dat ze het op de juf wil afschuiven.
En een juf is er altijd nog voor de kinderen, de kinderen zijn er niet voor de juf. Ja, in de zin van werkverschaffing want anders zou ze geen baan hebben.
lisa_pluisje schreef:Dan laat je hem die paard dagen toch thuis, ze lijken wel gek.
Zelfs op een creche mogen ze zonder luier komen.
pmarena schreef:Breghje : dat ben ik met je eens hoor , kleine kinderen zijn gewoon vaak goorlapjes die nog niet beter weten
Maar dat heb je met volwassenen ook dus wat dat betreft
pmarena schreef:Maar als juf het mannetje zelf een schone broek aan laat trekken enzo , en hij heeft er allemaal geen zin in o.i.d. omdat hij bvb. lekker volop aan het spelen was , dus vervangt alleen zijn broek en niet zijn onderbroek , of weet ik wat er allemaal nog fout kan gaan , dan heeft de juf het ook weer gedaan als hij in een verschaald onderbroekje thuis komt
En al met al is het gewoon voor iedereen beter om er op te richten dat het broekplassen over gaat !
Als hij het thuis niet doet en op school wel , kan dat door 100 verschillende dingen komen. De juf wil niet dat hij steeds in zijn broek plast , dat lijkt me duidelijk , want dat is voor haar pupilletje en voor haarzelf , en voor de rest van de klas vervelend
Ze heeft het toch maandenlang volgehouden met hem , en steeds braaf verschoond e.d. maar het probleem blijft bestaan.
pmarena schreef:Ligt dat er aan dat de juf niet handig genoeg is met hem , en is dat dan de "schuld" van de juf , de school , het ventje dat erg moeilijk doet en niet naar de WC wil , of wat dan ook , dat weten we niet
Maakt op zich voor het probleem ook niet zoveel uit want het feit blijft : het werkt niet zo.
Als moeder is dan toch de logische reactie dat je dit probleem z.s.m. aan wilt pakken zodat je jongen niet steeds met een natte broek op school loopt ??
Of denk ik nu zo raar
Als je toch zo pienter bent dat je begrijpt dat een luier niet goed voor zijn ontwikkeling is , dan snap je toch ook dat een natte broek hem ook belemmert ?
pmarena schreef:Wat de reden ook is , het lukt niet om hem op school droog te houden. Het gaat al maanden zo. Als de school het er niet uit krijgt , dan ga je toch zelf een keer aan de slag als moeder zijnde , om een oplossing te vinden zodat die kleine niet meer met die natte broeken zit.
Je weet al dat het niet de oplossing is om de school het zelf uit te laten zoeken , dus dan ga je een andere manier proberen , lijkt mij.
En dat initiatief mis ik dus gewoon
Vjestagirl schreef:Kaja schreef:Pmarena... mag ik vragen of je kindjes hebt?
Wat heeft dat ermee te maken?
booster schreef:hij is vandaag droog thuis gekomen ze hebben hem om de 15 min naar de wc gestuurt ik ga zo ff hard opzoek naar een horloge die om de bepaalde tijd af kan gaan is misschien makkelijker voor de jufs
maikeltje schreef:Monica, dat ben ik met je eens![]()
En ik vind het ook heel erg te moeten constateren dat er in onze huidige maatschappij maar weinig tolerantie is mbt individuen die "anders" zijn, die niet direct mee op kunnen gaan in de massa omdat ze een net iets andere aanpak nodig hebben. Ook al is het dan waarschijnlijk van tijdelijke aard zoals dit kindje van de TS.
Breghje schreef:booster schreef:hij is vandaag droog thuis gekomen ze hebben hem om de 15 min naar de wc gestuurt ik ga zo ff hard opzoek naar een horloge die om de bepaalde tijd af kan gaan is misschien makkelijker voor de jufs
Geweldig!! Is een eierwekkertje iets misschien? Kan juf elke keer even opwinden en als ie afgaat moet ie gaan zonder discussie.
Lante schreef:maikeltje schreef:Monica, dat ben ik met je eens![]()
En ik vind het ook heel erg te moeten constateren dat er in onze huidige maatschappij maar weinig tolerantie is mbt individuen die "anders" zijn, die niet direct mee op kunnen gaan in de massa omdat ze een net iets andere aanpak nodig hebben. Ook al is het dan waarschijnlijk van tijdelijke aard zoals dit kindje van de TS.
En weet je wat we daar aan moeten doen, want hier heb je helemaal gelijk in;
We moeten eens gaan stemmen op de partijen die hier verandering in willen brengen, dus extra geld in het onderwijs gaan steken i.p.v. bezuinigen en de leerkrachten opzadelen met allerlei administratieve rompslomp; laat die mensen doen, wanar ze voor opgeleid zijn en zorg voor standaart een klassenassistent in elke groep, dan is er ook meer tijd voor leerlingen die meer zorg nodig hebben.
Gevolg is dan wel dat dat geld voor onderwijs weer ergens vandaan gehaald wordt waar de meeste mensen ook niet blij van worden.En dan is het maar net; wáár liggen je prioriteiten. Bij de meeste mensen tòch meer bij hun eigen bankrekening dan bij TS hoor, helaas...
booster schreef:hij is vandaag droog thuis gekomen ze hebben hem om de 15 min naar de wc gestuurt ik ga zo ff hard opzoek naar een horloge die om de bepaalde tijd af kan gaan is misschien makkelijker voor de jufs