en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:36

Vind het overigens wel apart dat er onder dit topic daarnet 4 advertenties of verwijzingen naar websites stonden:
1 van Huggies, 1 over bedplassen, 1 over werken als leraar en 1 over toiletten, dat gaat snel! _O- _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:56

Breghje schreef:
pmarena schreef:
Moeder kan het kind prima leren dat hij elk kwartier moet gaan , door een alarmpje op een wekkertje of een horloge of iets , dat lijkt me vrij simpel , daar hoef je niet raar op te reageren toch :)

Dat "beetje plas" dat niet erg is , dat is niet aan jou om te beslissen :)

Er zullen best regels voor gelden en er zijn al gauw 25 andere ouder-stellen die het waarschijnlijk niet zo op prijs stellen als hun kind in de urine grijpt van een ander :)

Veel mensen roepen maar dat juf niet moet zeuren , maar juf heeft maandenlang haar best gedaan en geeft nu aan dat dit op deze manier niet werkt voor haar. Waar is het respect voor de juf ? Die kleine is niet belangrijker dan de andere kids of de juf hoor :)

Als de juf aangeeft dat het zo niet gaat omdat hij teveel speciale aandacht nodig heeft , dan is het goed fatsoen om samen te zoeken naar een oplossing.

Als moeder het ventje traint naar gewenning om elk kwartier naar de WC te gaan , ontlast ze de juf , de klas , en het mannetje zelf omdat hij dan niet meer in zijn broek hoeft te plassen.

Het enige nadeel voor haar is dat ze dan elk kwartier dat ventje naar de WC moet sturen.

Is dat te lastig / teveel werk voor haar dan ofzo ?

Dat kan ik me namelijk best voorstellen :) Maar verwacht dan ook niet dat dat voor een juf wel okee is :P

Jij vond het aso om de juf ermee te belasten, daar reageerde ik op ;)

Maar waarom zou moeder het ventje dat thuis al geheel zindelijk is, elk kwartier naar de wc moeten sturen? Het probleem lígt niet thuis, het ligt op school. Thuis is het kind namelijk geheel zindelijk....

Zover ik heb begrepen van TS, plast haar kind niet een volle blaas leeg, maar is ie net niet op tijd voor de wc. Dus is het idd als ik het goed heb een beetje plas, en daar gaat geen enkel kind ziek van worden van die paar druppeltjes. Kijk, plast ie een volle blaas leeg is het iets anders uiteraard, maar bij ons op school kregen ze ook een verschoning aan voor wat ze een "zonnetje" noemden, dus idd een paar druppels ernaast of te laat, hup zelf even verschonen en klaar. Washandje mee in een zakje, is een stuk hygienischer trouwens dan de kraantjes in de wc, dus ook dat is opgelost ;) .

Maar zolang juf alles in die klas zelf wil doen, ondanks dat TS aangeeft dat haar kind zichzelf kan verschonen en even kan wassen, jaaa dan houd het een keer op. Ik denk dan echter niet dat het probleem bij het kind ligt, maar bij de juf die duidelijk geen overzicht heeft wat ze kan delegeren en wat niet. Ook mijn kind zat in een klas met 26 kids en één juf, dus alles wat ze zelf konden dat deden ze maar zelf. En daar had geen enkele moeder problemen mee, gezien er nooit maar één kind in een klas is op die leeftijd die niet zindelijk is.

Nogmaals , ongeacht of ik het met je eens ben of niet ;) :

Het is niet aan jou om te beslissen dat het okee is als kinderen in de klas met urinehandjes rondlopen :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:01

pmarena schreef:
Breghje schreef:
. Washandje mee in een zakje, is een stuk hygienischer trouwens dan de kraantjes in de wc, dus ook dat is opgelost ;) .

Maar zolang juf alles in die klas zelf wil doen, ondanks dat TS aangeeft dat haar kind zichzelf kan verschonen en even kan wassen, jaaa dan houd het een keer op. Ik denk dan echter niet dat het probleem bij het kind ligt, maar bij de juf die duidelijk geen overzicht heeft wat ze kan delegeren en wat niet. Ook mijn kind zat in een klas met 26 kids en één juf, dus alles wat ze zelf konden dat deden ze maar zelf. En daar had geen enkele moeder problemen mee, gezien er nooit maar één kind in een klas is op die leeftijd die niet zindelijk is.

Nogmaals , ongeacht of ik het met je eens ben of niet ;) :

Het is niet aan jou om te beslissen dat het okee is als kinderen in de klas met urinehandjes rondlopen :)

Nogmaals, of we het idd eens worden of niet, er staat dat er een washandje meegeleverd wordt in dit geval. En geloooof me nou maar, dat is een stuk schoner dan de kraantjes waar de kindjes die gepoept hebben en nét niet goed genoeg afvegen in groep 1-2-3 met hun vingertjes aanzitten.... ;) Want daar staat blijkbaar niemand bij stil, dat die kotertjes echt echt echt niet allemaal even netjes afvegen hoor... en dus ook echt wel eens met poepkluifjes aan de kraan zitten. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:09

maikeltje schreef:
pmarena schreef:

Ik mis juist de tolerantie en het begrip naar de juf , het afwentelen van problemen op een ander.

Moeder kan de situatie heel goed verbeteren maar schuift die verantwoordelijkheid op de juf...wat vind je daar van dan ? :)

Als alle ouders nu gewoon samen hun best doen om de kinderen zo af te leveren dat de juf zich zoveel mogelijk kan concentreren op de echte schoollessen , zou dat niet in ieders belang zijn ? :)

Het is nu eenmaal niet altijd mogelijk je kind hapklaar af te leveren.

Bovendien worden hier aannames gedaan over afwentelen op de juf/school maar dat zijn echt aannames. Dat zie ik de TS in ieder gevl nergens schrijven, dat ze het op de juf wil afschuiven.

En een juf is er altijd nog voor de kinderen, de kinderen zijn er niet voor de juf. Ja, in de zin van werkverschaffing want anders zou ze geen baan hebben. :)

Ehm , misschien lees je dan toch niet goed hoor :)

Het hele topic is ervan doordrongen dat TS het maar stom vindt van de school , en waaruit duidelijk blijkt dat ze het probleem afwentelt op de school i.p.v. er zelf eens actief mee aan de slag te gaan om de school hierin te helpen :)

School geeft aan dat het niet werkbaar is zoals het is , en de reactie van de TS is : hij gaat over een paar dagen naar de dokter.
Of : hij is zindelijk maar heeft gewoon af en toe een ongelukje.
Of : stuur hem maar vaker naar de WC.
Of : ik heb hier een briefje van de huisarts waarin staat dat een luier niet goed is.

Dat zijn allemaal reacties waarin geen enkele oplossing voor de school aangedragen wordt :)

TS staart zich zo te lezen vooral blind op de rechten en het belang van haar kind , maar erkent het probleem niet van de school.
Ze vindt dat de school zeurt. Dat is geen oplossing zoeken. Ze wil gewoon haar zin krijgen.

En dat is prima , het is ook haar taak om voor haar kind op te komen. Maar steeds maar tegen de school zeggen dat zij het maar op moeten lossen dat is gewoon niet netjes , en dat is geen oplossing van het probleem. Ze kan zelf een prima bijdrage leveren om het probleem voor haar kind en de school op te lossen , waarom doet ze dat dan niet in plaats van steeds maar weer tegen de school zeggen dat ze het maar gewoon moeten accepteren ?
Want dat is wat ze doet met die briefjes enzo :)

Het is dus duidelijk gewoon afwentelen op de school en zeggen dat zij het maar voor lief moeten nemen...want *bla*
De aanname die hier gedaan wordt is juist dat de school beschuldigd wordt van vanalles en nog wat , terwijl we dat helemaal niet weten !

Het enige dat we weten is dat ze al maanden hun best hebben gedaan in de hoop dat het beter zou worden , terwijl de TS in hun ogen het allemaal wel best vond. Dan is het toch logisch dat ze zelf maar een keer werk ervan maken :) Moeten ze anders dat ventje in de volgende klassen nog blijven verschonen :P

Zoals meerdere mensen hier zeggen : je kan dat kind prima aanleren om zelf vaak genoeg naar de WC te gaan. Als ze daar nu haar energie in steekt dan heeft iedereen daar profijt van :)

pmarena

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:23

Breghje : dat ben ik met je eens hoor , kleine kinderen zijn gewoon vaak goorlapjes die nog niet beter weten :P
Maar dat heb je met volwassenen ook dus wat dat betreft :P

Maar als juf het mannetje zelf een schone broek aan laat trekken enzo , en hij heeft er allemaal geen zin in o.i.d. omdat hij bvb. lekker volop aan het spelen was , dus vervangt alleen zijn broek en niet zijn onderbroek , of weet ik wat er allemaal nog fout kan gaan , dan heeft de juf het ook weer gedaan als hij in een verschaald onderbroekje thuis komt :P

En al met al is het gewoon voor iedereen beter om er op te richten dat het broekplassen over gaat !

Als hij het thuis niet doet en op school wel , kan dat door 100 verschillende dingen komen. De juf wil niet dat hij steeds in zijn broek plast , dat lijkt me duidelijk , want dat is voor haar pupilletje en voor haarzelf , en voor de rest van de klas vervelend :)

Ze heeft het toch maandenlang volgehouden met hem , en steeds braaf verschoond e.d. maar het probleem blijft bestaan.

Ligt dat er aan dat de juf niet handig genoeg is met hem , en is dat dan de "schuld" van de juf , de school , het ventje dat erg moeilijk doet en niet naar de WC wil , of wat dan ook , dat weten we niet :)

Maakt op zich voor het probleem ook niet zoveel uit want het feit blijft : het werkt niet zo.

Als moeder is dan toch de logische reactie dat je dit probleem z.s.m. aan wilt pakken zodat je jongen niet steeds met een natte broek op school loopt ??
Of denk ik nu zo raar :)

Als je toch zo pienter bent dat je begrijpt dat een luier niet goed voor zijn ontwikkeling is , dan snap je toch ook dat een natte broek hem ook belemmert ? :)

Wat de reden ook is , het lukt niet om hem op school droog te houden. Het gaat al maanden zo. Als de school het er niet uit krijgt , dan ga je toch zelf een keer aan de slag als moeder zijnde , om een oplossing te vinden zodat die kleine niet meer met die natte broeken zit.

Je weet al dat het niet de oplossing is om de school het zelf uit te laten zoeken , dus dan ga je een andere manier proberen , lijkt mij.

En dat initiatief mis ik dus gewoon :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:25

lisa_pluisje schreef:
Dan laat je hem die paard dagen toch thuis, ze lijken wel gek.
Zelfs op een creche mogen ze zonder luier komen.

Een kleuterjuf zit er niet op te wachten zoveel keer per dag een kind te verschonen. Dat is niet haar werk. Anders dan op op de kinderopvang van kleine kinderen.
In principe moet een kind zindelijk zijn als het naar school gaat.

Als dit kind nu problemen heeft zullen jullie gezamenlijk tot een oplossing moeten komen, waar beide partijen het mee kunnen vinden en als dat niet lukt kun je er altijd nog voor kiezen om het kind tijdelijk thuis te houden. Het kind is immers nog niet leerplichtig en het broekplassen heeft waarschijnlijk een (medische?) oorzaak aangezien je zegt dat het kind normaal gesproken zindelijk is.

Kan je kind zichzelf verschonen/omkleden?
Kan het kind zichzelf wassen?
Hoe voelt het kind zich er onder dat het zichzelf elke keer nat plast? Vooral ook ten overstaan van de andere klasgenootjes?
Dat kan psychisch ook een behoorlijke impact geven. Zeker als het kind erop aangekeken of zelfs gepest wordt.

Waarom niet een speciaal luierbroekje dat het kind zelf aan en uit kan doen als het naar de wc moet, maar wat er wel voor zorgt dat het kind niet gelijk een "natte broek" heeft als het per ongeluk toch mis gaat? En dan een paar reserve luierbroekjes meegeven zodat het kind zelf een nieuw broekje aan kan trekken als dat nodig is? Daar hoeven de klasgenootjes dan in principe niets van te merken en de juf heeft er ook geen overlast van...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:45

pmarena schreef:
Breghje : dat ben ik met je eens hoor , kleine kinderen zijn gewoon vaak goorlapjes die nog niet beter weten :P
Maar dat heb je met volwassenen ook dus wat dat betreft :P

Oooo zwijg maar over de volwassenen!!! Jaiks!! :D

pmarena schreef:
Maar als juf het mannetje zelf een schone broek aan laat trekken enzo , en hij heeft er allemaal geen zin in o.i.d. omdat hij bvb. lekker volop aan het spelen was , dus vervangt alleen zijn broek en niet zijn onderbroek , of weet ik wat er allemaal nog fout kan gaan , dan heeft de juf het ook weer gedaan als hij in een verschaald onderbroekje thuis komt :P

En al met al is het gewoon voor iedereen beter om er op te richten dat het broekplassen over gaat !

Als hij het thuis niet doet en op school wel , kan dat door 100 verschillende dingen komen. De juf wil niet dat hij steeds in zijn broek plast , dat lijkt me duidelijk , want dat is voor haar pupilletje en voor haarzelf , en voor de rest van de klas vervelend :)

Ze heeft het toch maandenlang volgehouden met hem , en steeds braaf verschoond e.d. maar het probleem blijft bestaan.

Ben het met je eens dat juf idd even zou kunnen controlern of ie alles verschoond heeft, en dat moeders thuis dat ook meegeeft en anders kan ie gewoon terug naar de wc. Of even het zakje met verschoontje nakijken, duurt ook maar een paar seconden. Verschonen is idd alles, niet zeiken en klaar. Ben ook ik heel makkelijk in hoor! En uiteraard moet er een oplossing voor het plassen gevonden worden aan de bron, maar het ventje is bij een kinderarts onder behandeling (en ik geef absoluut toe dat dat bij mij ook sneller zou zijn gebeurd, sterker nog ik ben zodra het probleem zich aantoonde al gaan zoeken naar oplossingen, maar al met al duurt de gang naar de kinderarts toch altijd een maand minimaal, je gaat eerst minder belastende dingen proberen) en die hebben alle tijd van de wereld. Waarom de uitslagen zo lang moeten duren snap ik ook niet, ik kon tussentijds de assistente bellen van de arts voor de uitslag.

pmarena schreef:
Ligt dat er aan dat de juf niet handig genoeg is met hem , en is dat dan de "schuld" van de juf , de school , het ventje dat erg moeilijk doet en niet naar de WC wil , of wat dan ook , dat weten we niet :)

Maakt op zich voor het probleem ook niet zoveel uit want het feit blijft : het werkt niet zo.

Als moeder is dan toch de logische reactie dat je dit probleem z.s.m. aan wilt pakken zodat je jongen niet steeds met een natte broek op school loopt ??
Of denk ik nu zo raar :)

Als je toch zo pienter bent dat je begrijpt dat een luier niet goed voor zijn ontwikkeling is , dan snap je toch ook dat een natte broek hem ook belemmert ? :)

Wat voor mij onbegrijpelijk blijft is het feit dat juf niet wil dat ie zichzelf verschoont, maar het persé zelf wil doen maar daar dan weer over klaagt. Dat blijft aan mij knagen, daar kan ik niet bij. Dát is namelijk door moeders al aangegeven als oplossing, maar daar wordt niet aan meegewerkt. Dan zou ik dat als juf zijnde gewoon een poosje proberen toch? Juf heeft maandenlang verschoont, is ook respectwaardig, maar geeft juf het kínd ook wel ruimte voor een oplossing? Ik denk dat beide partijen ondertussen in een patstelling terecht zijn gekomen door dit gedoe, en ik ben dan ook heel erg nieuwsgierig naar de uitslag van het onderzoek. Geen enkele moeder wil dat haar kind met een natte broek loopt, kids van die leeftijd hebben er nog geen erg in, maar als ze iets ouder zijn, eind groep 2 zeg maar, dan toch echt al wel. dus je denkt echt niet raar hoor wat dat betreft. :D

pmarena schreef:
Wat de reden ook is , het lukt niet om hem op school droog te houden. Het gaat al maanden zo. Als de school het er niet uit krijgt , dan ga je toch zelf een keer aan de slag als moeder zijnde , om een oplossing te vinden zodat die kleine niet meer met die natte broeken zit.

Je weet al dat het niet de oplossing is om de school het zelf uit te laten zoeken , dus dan ga je een andere manier proberen , lijkt mij.

En dat initiatief mis ik dus gewoon :)

Maar daar mis ik dus ook het initiatief van school, al klinkt dat vreemd misschien, maar hebben ze buiten alleen maandenlang verschonen nog iets anders voorgesteld dat gedaan kon worden? Thuis is het plassen geen probleem (was bij mijn kind niet, die ging zowel thuis als op school te laat naar de wc als ie bezig was) maar op school wel. Dan denk ik toch echt dat school in deze ook eens goed de hand in eigen boezem moet steken, want als juf aan zou geven bv dat het totaal niet klikt met het kind dan zou ie naar een ander klasje kunnen (even geen idee of dat ook een optie is in deze, of er meerdere klasjes zijn) waar wel een klik is met het kind, zodat het zich weer veilig voelt. Dat veilig en vertrouwd voelen is op die leeftijd zooo belangrijk...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:06

Vjestagirl schreef:
En als er nou 25 tegelijk die fase hebben? Of zelfs maar 10?

Dan is het niet zo'n hot item meer... :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:10

Breghje : Is ook zo :j

En dat is nu juist het probleem van dit topic : we weten niet wat de school al wel of niet voorgesteld heeft , het is niet duidelijk wat er nu precies wel of niet is gebeurd.

Maar de school heeft er nu na een aantal maanden genoeg van en om welke reden dan ook , denken zij dat een luierbroekje de beste oplossing is.
Misschien is dat een luie oplossing van de school , of is dat voor hun de laatste uitweg omdat het echt onhoudbaar is deze situatie. Wij weten het niet precies , lezen alleen het verhaal van een moeder die vindt dat de school niet zo moeilijk moet doen.

(het lijkt me trouwens totaal geen luiheid van school want ze hebben zich al maandenlang opgeofferd :) )

De school vindt het luierbroekje een goede oplossing in deze situatie , en zij kennen de situatie beter dan wij of de TS die er niet bij is ;)
Wil de TS geen luierbroekje dan zal ze een andere goede oplossing moeten verzinnen. Een goed voorstel doen aan de school zodat moeder er zelf aan mee kan werken om de school te ontlasten , of het kind niet meer daar naar school laten gaan , dat is dan haar eigen keus toch.

De 1 vind een luierbroekje een mooie oplossing voor dit moment , en de ander vind 2x per dag verschonen een betere oplossing , en weer een ander vindt de beste oplossing om alles op alles te zetten om het broekplassen überhaupt te voorkomen.

Wat dat betreft is dit maar 1 van de vele punten waarop je van mening kan verschillen met de school van je kinderen :)

En hoe ga je daar normaal mee om ?

- je accepteerd het en vertrouwd op de wijsheid van de school
- je accepteerd het niet en zoekt een andere school
- je accepteerd het niet en zoekt een oplossing die voor iedereen voordelen heeft

Maar steeds maar zeggen dat je het er niet mee eens bent en een dokter ook niet...dat is gewoon voor niemand een oplossing.
Je moet elkaars problemen wel serieus nemen. Ook al vind je het onzin , als iets voor een ander ècht een probleem is dan
heb je dat gewoon serieus te nemen als je met respect met elkaar om wilt gaan.

Dat werkt dus gewoon 2 kanten op , en dat vergeten sommige mensen die het kind een beetje teveel verafgoden :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:12

Pmarena... mag ik vragen of je kindjes hebt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:16

Kaja schreef:

Wat heeft dat ermee te maken?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:29

Vjestagirl schreef:
Kaja schreef:

Wat heeft dat ermee te maken?

Heel veel :j

Een kind word namelijk nooit kant-en-klaar afgeleverd op school, en aangezien ik geshockeerd ben door haar antwoorden, om het maar netjes te houden, vroeg ik mij af of zij " het klappen van de zweep kent "...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:32

En toch kan ik nergens terugvinden dat TS vindt dat het probleem maar eenzijdig opgelost moet worden door de juf/de school. Het zijn berichten van andere mensen die wat doorborduren op de posts van de TS en dat wordt als waarheid aangenomen.
Wij kunnen van hieruit niet beoordelen wat deze school/juf daadwerkelijk heeft bijgedragen, maar we weten ook niet hoeveel gesprekken er al geweest zijn tussen school en TS en of (en in welke mate) ze zelf initiatieven heeft genomen.

Wel kunnen we ons een mening vormen van wat wij vinden dat de school samen met de ouders hierin bij kan dragen om een kind te helpen. En reacties van (ex) juffen in de trant van "ik ben niet aangenomen om broeken te verschonen" vind ik persoonlijk erg kort door de bocht en getuigt van weinig gevoel/respect voor een kind met een (tijdelijk) probleem.
Terwijl ik me er ook in kan vinden dat zoiets belastend kan zijn wanneer je er als juf alleen voor staat maar dat ligt buiten de schuld van het kind.

Bovendien heb ik ook al reacties van (ex) juffen gelezen die wel degelijk creatief genoeg zijn om daar samen met de ouders oplossingen voor te bedenken, die wel hun nek uit willen steken voor zo'n kind. Zowel in het belang van het kind als in het belang van de groep. Het KAN dus wel.

Het probleem dat er niet voldoende begeleiding is, (al weet ik niet of dat op de school van het kind van de TS ook zo is) dat er geen budget vrijgemaakt mag worden binnen een school voor onderwijsassistenten oid, daar mag een kind de dupe niet van worden vind ik. Dat probleem is voor een juf heel vervelend en zij zal dan ook collega's hebben die tegen hetzelfde aanlopen, misschien kun je samen met collega's iets voor elkaar krijgen op dit gebied. Ik snap die frustratie, die is ook terecht, maar dat mag niet ten koste van de kinderen gaan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:33

Pmarena:half mee eens. (Waahaha, alsof je iets anders had verwacht :D )

Eens dat we idd maar de helft van het verhaal horen, ik zou van de juf ook graag een reactie horen, en dan vooral wat school allemaal al gedaan heeft qua structurele oplossingen buiten dat juf hardnekkig zelf wil blijven verschonen. Mocht dat het enig zijn, dan vind ik het idd een luie school, want dan zijn zij ook niet bezig met het oplossen, alleen verschonen is geen oplossing.

-Ik zou in dit geval in geen geval op de wijsheid van de school vertrouwen op dit moment, tenzij die aanzou kunnen geven waarom de oplossing van zelf verschonen niet zou kunnen onder de (in dit geval door mij) aangegeven omstandigheden.
-Andere school zoeken doe je als uiterste noodzaak, het is middenin het schooljaar dus al moeilijker. Vriendjes maak ik me niet zo heel erg druk om, die vinden ze op die leeftijd snel genoeg weer.
-Mee eens, maar dan ook echt samen om de tafel gaan zitten en een oplossing zoeken die als het even kan, de luier buiten beschouwing laat. Je kan het het kind moeilijk kwalijk nemen dat ie thuis wel en op school niet zindelijk is. Dus eerder een ander klasje dan door blijven modderen met een juf die misschien niet openstaat voor andere meningen.

Het werkt altijd twee kanten op uiteraard, alleen het gaat hier om een klein mensje. En dát schijnen sommige juffen nog wel eens te vergeten, dat zij er toch echt zijn voor de kids, en dat sommige dingen erbij horen. Als zou blijken dat er een probleem is en er komt iemand met een oplossing, dan lijkt me dat die in elk geval het proberen waard is, en dat is wat we hier missen in het verslag , de kant van de juf. Want als de juf van mijn kind het kan met 26 kids, dan lijkt me dat een andere juf het ook moet kunnen. Goed, die van mijn kind was een oude rot in het vak en die kreeg je niet gek al wilde je, maar het probleem was op die manier wel opgelost. Voor meerdere kotertjes trouwens.

Dus juf van TS haar zoontje, als je dit mocht lezen: graag je input! :D

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:20

hij is vandaag droog thuis gekomen ze hebben hem om de 15 min naar de wc gestuurt ik ga zo ff hard opzoek naar een horloge die om de bepaalde tijd af kan gaan is misschien makkelijker voor de jufs

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:22

booster schreef:
hij is vandaag droog thuis gekomen ze hebben hem om de 15 min naar de wc gestuurt ik ga zo ff hard opzoek naar een horloge die om de bepaalde tijd af kan gaan is misschien makkelijker voor de jufs

Geweldig!! Is een eierwekkertje iets misschien? Kan juf elke keer even opwinden en als ie afgaat moet ie gaan zonder discussie.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:32

Ik zie dat hier geopperd wordt dat het kindje zichzelf kan verschonen, dat is natuurlijk al heel erg fijn. Maar wat ik me dan afvraag is hoe groot is de plas. Want de bende op de vloer die mag je als juf wel opruimen, je kunt niet van een 4 jarige verwachten dat ze zelf de mop even ter hand nemen. En nee, nog altijd vind ik dat je niet van een leerkracht mag verwachten dat die ieder kwartier een kind naar de wc stuurt!!!! Op een schooldag van 6 uur, komt dit neer op 24 keer een wekker zetten en 24 keer andere werkzaamheden opzij schuiven. Voor dat ene kind met ernstige leerproblemen kun je al met moeite 15 minuten per dag vrijmaken. Al is dit een andere discussie, want dan gaat de discussie om de vorm en kwaliteit van het huidige onderwijs die conflicterend is voor leerkrachten (en tevens ook de reden dat ik iets anders ben gaan doen) aangezien je tegenwoordig individueel onderwijs moet geven, maar nog wel 30 kinderen in je groep hebt.

Bestaan er horloges waarbij je 24 keer een kwartier kunt inprogrammeren aan het begin van de dag? Probleem opgelost. Of leer je kind zelf aan om op een kookwekker 15 minuten af te draaien. Of wordt hulpmoeder en ondersteun je kind zelf in de groep (er van uitgaande dat je je kind thuis wilt houden).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:41

maikeltje schreef:
Monica, dat ben ik met je eens :j

En ik vind het ook heel erg te moeten constateren dat er in onze huidige maatschappij maar weinig tolerantie is mbt individuen die "anders" zijn, die niet direct mee op kunnen gaan in de massa omdat ze een net iets andere aanpak nodig hebben. Ook al is het dan waarschijnlijk van tijdelijke aard zoals dit kindje van de TS.

En weet je wat we daar aan moeten doen, want hier heb je helemaal gelijk in;
We moeten eens gaan stemmen op de partijen die hier verandering in willen brengen, dus extra geld in het onderwijs gaan steken i.p.v. bezuinigen en de leerkrachten opzadelen met allerlei administratieve rompslomp; laat die mensen doen, wanar ze voor opgeleid zijn en zorg voor standaart een klassenassistent in elke groep, dan is er ook meer tijd voor leerlingen die meer zorg nodig hebben.

Gevolg is dan wel dat dat geld voor onderwijs weer ergens vandaan gehaald wordt waar de meeste mensen ook niet blij van worden. :D En dan is het maar net; wáár liggen je prioriteiten. Bij de meeste mensen tòch meer bij hun eigen bankrekening dan bij kinderen zoals de kleine van TS en andere 'inviduen' die anders zijn hoor, helaas...
Laatst bijgewerkt door Lante op 22-02-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:44

Breghje schreef:
booster schreef:

Geweldig!! Is een eierwekkertje iets misschien? Kan juf elke keer even opwinden en als ie afgaat moet ie gaan zonder discussie.

'
Zo'n digitale hoef je vaak alleen maar in te drukken en dan gaat ie na een kwartier weer.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:47

Lante schreef:
maikeltje schreef:
Monica, dat ben ik met je eens :j

En ik vind het ook heel erg te moeten constateren dat er in onze huidige maatschappij maar weinig tolerantie is mbt individuen die "anders" zijn, die niet direct mee op kunnen gaan in de massa omdat ze een net iets andere aanpak nodig hebben. Ook al is het dan waarschijnlijk van tijdelijke aard zoals dit kindje van de TS.

En weet je wat we daar aan moeten doen, want hier heb je helemaal gelijk in;
We moeten eens gaan stemmen op de partijen die hier verandering in willen brengen, dus extra geld in het onderwijs gaan steken i.p.v. bezuinigen en de leerkrachten opzadelen met allerlei administratieve rompslomp; laat die mensen doen, wanar ze voor opgeleid zijn en zorg voor standaart een klassenassistent in elke groep, dan is er ook meer tijd voor leerlingen die meer zorg nodig hebben.

Gevolg is dan wel dat dat geld voor onderwijs weer ergens vandaan gehaald wordt waar de meeste mensen ook niet blij van worden. :D En dan is het maar net; wáár liggen je prioriteiten. Bij de meeste mensen tòch meer bij hun eigen bankrekening dan bij TS hoor, helaas...

Het kabinet is gevallen dus ik ga me sowieso eens verdiepen in hetgeen partijen zich sterk voor willen maken. Want ik vind wel dat de toekomst bij de jeugd ligt en dus vind ik dat een goede begeleiding en opleiding ten grondslag ligt aan de toekomst van alles eigenlijk. :j

Lante

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:48

Zijn wij het eindelijk ook eens met elkaar eens. :+

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:48

booster schreef:

Heel goed dat je zelf ook iniatief neemt.Zullen ze zeker op prijs stellen.Je heb ook wekkers die naar een bepaalde tijd af gaan.Deze gebruiken ze in de hogere groepen.Bijvoorbeeld voor een som uit te rekenen . Moet je even op Heutink kijken geloof dat ze daar wel op staan en anders op google.nl. Je moet ze dan wel tekens weer op 0 zetten maar weet zeker als je tegen je zoontje vertelt dat hoe hij dat moet doen na het plassen en de juf houd het in de gaten lukt het wel !
Laatst bijgewerkt door netam12 op 22-02-10 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:49

Lante schreef:
Zijn wij het eindelijk ook eens met elkaar eens. :+

:D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:50

Een timetimer inderdaad. :) Kan het kind heel makkelijk zelf instellen, maar ze zijn binnen no time stuk (ervaring). Maar misschien is het genoeg om het een paar weekjes te doen, dat kunnen ze nog net hebben. :D

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:52

Afbeelding Of je moet even langs gaan bij de bovenbouw of je er één kunt lenen