Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:21

DON___RUBIN schreef:
Ik gebruik nu het 3 stappen systeem van clinique
Slik B vitamine met ADH zit ook biergist in
en zonnebankg 1 a 2x per week

Wat ik van de dermatologen heb geleerd is dat de zon (zonnebank) tijdelijk voor een verbetering van de klachten zorgt. Op de langere termijn droogt je huid uit en wordt de talgproductie gestimuleerd waardoor er meer puistjes gevormd worden en je huid meer gaat glimmen (nog buiten het feit dat de zonnebank zonder SPF smeren zeer schadelijk is voor je huid).

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:31

Bij mij was het enige wat echt goed hielp (na echt jaren lang alles geprobeerd te hebben) de Diane35 pil. Maarja, dat werkt natuurlijk alleen bij dames..
Ik heb die van mn 15de tot mijn 23ste geslikt.. ben nu gestopt omdat ik niet meer constant een lading hormonen wilde slikken.. maar helaas komen pukkeltjes WEER terug.. :-(.. Ongelofelijk. Je zou toch verwachten dat je rond je 24ste wel een keer pukkelvrij bent. (tis lang niet zo erg als vroeger hoor.. maar wel jammer)

Odysseus

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:34

Dianepil werkt niet bij iedereen... Mijn vriendin heeft m ook voor haar puistjes en moet alsnog Clinique ernaast gebruiken om het onder controle te houden :)

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:58

Ik gebruik de diane ook maar heb nog steeds last van puistjes en mee eters...
Heb zojuist een kleine verpakking van Clinique gekocht en ben heel benieuwd of het bij mij ook zo goed gaat werken.
Volgens de verkoopster kan ik er makkelijk een maand mee doen en moet ik dan ook wel verschil zien. Als ik dat zie, dan haal ik gelijk de grote verpakking, ook al is het duur. Heb al zoveel geprobeerd... :\

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:03

Focussed schreef:
Dianepil werkt niet bij iedereen... Mijn vriendin heeft m ook voor haar puistjes en moet alsnog Clinique ernaast gebruiken om het onder controle te houden :)

Ik had echt hele erge puistjes, heb echt alles geprobeerd en ook de Diane-pil leek bij mij niet te werken. Dat heeft echt meer dan een jaar geduurd! Nu ben ik helemaal pukkelvrij! Ben tijdje terug gestopt met de pil, maar alles kwam meteen weer terug helaas..

Ik zeg het nog maar een keer: het enige dat echt helpt is de huisarts/dermatoloog of de diane-pil. Er zijn zoveel goede medicijnen op de markt dat het echt zonde is je tijd/geld te verspelen aan allerlei cremes.. Natuurlijk is het belangrijk om je huid goed te verzorgen (ik gebruik al jaren Clinique) en kan vitamine-b slikken ook nooit kwaad, maar als je er echt mee zit moet je gewoon even langs gaan!

Natuurlijk moet je wel onderscheid maken tussen mensen die echt ance hebben of gewoon hier en daar een puistje.. Ik heb het natuurlijk over dat eerste ;)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:52

Ik ben nog steeds wel tevreden over Zarqa, daar zitten ook geen parabenen en andere zooi in :) Ik heb ook shampoo van Dr. Organic, ook een merk die niet aan SLS en parabenen doet.

Maar ik heb nu flink wat van die onderhuidse, ik geloof ook niet dat je die van buitenaf weg krijgt. Had er laatst een voor ik ongesteld werd, is wel 'normaal' eens in de zoveel tijd, maar nu heb ik er opeens 3... Niet zo dik als die van vorige keer, leek wel of ik m'n kop gestoten had, zo'n bult zat er :') :') Gelukkig hoefde ik die 2 dagen dat ie op z'n hoogtepunt was het huis niet uit.

Dat vind ik nog het ergste die dikke onderhuidse pukkels, want daar doe je gewoon niets aan, met middeltje van buitenaf kom je er toch niet bij. En voorzichtig uitknijpen resulteert steevast in nog dikkere bulten :') Ook gaan ze nooit bij mijn haargrens zitten, zodat ik ze kan verstoppen achter mijn haar, maar altijd pontificaal op mijn voorhoofd.

Oh en ik slik al jaren biergist, baat het niet dan schaad het niet, denk ik maar.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:05

ik heb ook lang de diane35 geslikt en daarna de microgynon...
Alleen heb ik nu een zwangerschapsmasker, dankzij de hormonen uit de pil... Dus moest ik stoppen met de pil.
Dat masker gaat niet meer weg...helaas. Gelukkig is mijn huid wat pukkels betreft niet erger geworden nadat ik gestopt ben met de pil.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:14

Zwangerschapsmasker? Wat houdt dat in?

Ik ben het echt totaal niet eens met de stelling dat alleen de dermatoloog of de dianepil helpt.. Denk dat je dan zelfs eerder baat hebt bij een gezonde voeding.. Zowiezo is het niet goed om heel je lijf maar vol te douwen met hormonen om maar van pukkeltjes en narigheid af te komen. Dat is imo hetzelfde als een maagbamd en vervolgens lekker bij de mac blijven eten! ( waar gebeurd, al was het uiteraard in mindere mate).

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:07

Vandaag goed ingeslagen bij De Tuinen - Alle spullen van Dr.Organic 2e Gratis!!!

Ook dit merk is SLS en Parabenen vrij ;)

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:23

@Yv. Dat is bruinverkleuring van de huid, ofwel pigmentatie. Komt veel voor bij zwangerevrouwen, maar kan ook voorkomen bij vrouwen die er aanleg voor hebben en de pil gebruiken. In mijn geval: ik ben niet zwanger en gebruik de pil niet meer...

Clinique heeft deze week zijn werk goed gedaan! Zie er beter uit :-)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:54

Wat bij mij erg helpt bij korstjes, rode plekjes en kleine puistjes is Sudocrem!

Dit haalt de roodheid weg en ik merk dat wondjes sneller weg gaan, ze zijn nu binnen 2/3 dagen weg terwijl het anders een week duurde!

http://www.acnetalks.com/pimple/Product ... docrem.htm

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:28

Klinkt toch als een allergie ergens voor Annash. Lees anders de aantekeningen hierboven eens, en probeer ook iets van de Tuinen op natuurbasis?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:36

Ik heb vandaag toch ook maar een proefpakketje van clinique gekocht nu 3 euro korting bij de douglas :Y)
Na hoe lang zagen jullie resultaat?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:44

Majo schreef:
Klinkt toch als een allergie ergens voor Annash. Lees anders de aantekeningen hierboven eens, en probeer ook iets van de Tuinen op natuurbasis?

Woah jij was snel, had mijn bericht weer weggehaald haha...
Ik ben even naar mn buurvrouw terug gegaan en zij gaat met de vertegenwoordigster bellen en speciaal voor mijn huid nu wat bestellen. Eerst maar even zien of dat werkt.
Anders is Clinique of iets van de Tuinen misschien wel een goede optie, ja :)
Na mijn reactie had ik een pagina of 4 totaal terug gelezen dus had wel wat handige dingen gezien!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:54

Quincy, ik zag meteen de eerste weekal verbetering...
Volgens de parfumerie heeft je huid 28 dagen nodig, colgens de dermatologen van clinique zelf heb je zichtbaar resultaat na 2 weken... Geen idee dus wat nu waar is, maar mijn huid is vanaf de eerste week opgeknapt en in de tussentijd heb ik maar 1 klein pukkeltje erbij gehad die de dat erna ook weer weg was. Gebruik het nu 3 weken ongeveer..

Annash.. Haha vandaar, snapte majo dr bericht al niet :).

Wie had nou producten via strawberrynet besteld? Is dat ondertussen al binnen?

En hoe werken de vitaminepillen?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:54

Ik kan het verhaal nog wel een keer vertellen hoor Yv :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:31

Eigenlijk ben ik best benieuwd ja :j!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:22

Haha nou here goes :+
Ik was redelijk tevreden met mijn huid de laatste jaren. Wel heel vet. Zodoende eind vorig jaar eens naar de DA gegaan en me laten adviseren. Wat spulletjes van Louis Widmer aangeschaft. Dat leek in het begin echt goed te helpen, ik had geen vette huid meer! Maar na een paar weken kreeg ik allemaal pukkels, mijn huid deed pijn, en het ging maar niet weg! In januari was ik bij mijn buurvrouw. Zij is kapster, doet visagie en nog wel 't een en ander. Volgens haar was het een allergische reactie en ze adviseerde me terug te gaan naar de DA. Ik terug, was inderdaad niet zoals het hoorde. Producten werden teruggenomen, geld terug, klacht opgeschreven ter verduidelijking. Prima.
Bij mijn buurvrouw toen wat spul van Alcina gehaald. Ik dacht echt de volgende dag al dat mijn huid wat rustiger was en ik was niet de enige! Dat ging dus eigenlijk heel goed. Mijn vette huid (vooral als ik foundation op heb, misschien dus wel verkeerde foundation?) was wel weer terug maar verder ging het beter.
Alleen heb ik de laatste week dus het idee (nouja, bewijs) dat het weer erger wordt. De huid op mijn voorhoofd is weer wat gevoeliger en ik heb ook weer meer pukkels...
Gisteren ben ik even terug geweest naar de buurvrouw en zij gaat nu speciaal wat producten bestellen die helemaal bij mijn huidtype zouden moeten passen (ik had nu basisverzorging).
Dus dat maar even afwachten.

En anders........... weer wat anders proberen? :=

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:18

Ik was laatst zo dol blij met clinique
alleen nu word mijn heid super droog
en krijg wondjes enz :| Nu is het wel weer iets beter
ik weet niet of het komt dat ik ongesteld moet worden offff !!!!! ~~}> mischien :Y)
en da ik teveel aan mn gezicht heb gepeuterd
maar mijn gezicht is snel droog zowiezo :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:29

Ik ben nu sinds een weekje ook bezig met vitamine B pillen, en ik moet toegeven, ik merk nu al verbetering! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:46

Misschien moet ik dan mijn naamgenoot maar eens volgen. :+
Wie weet helpt het.

Welke waren goed? Las iets over verschillende merken?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:56

DON___RUBIN schreef:
Ik was laatst zo dol blij met clinique
alleen nu word mijn heid super droog
en krijg wondjes enz :| Nu is het wel weer iets beter
ik weet niet of het komt dat ik ongesteld moet worden offff !!!!! ~~}> mischien :Y)
en da ik teveel aan mn gezicht heb gepeuterd
maar mijn gezicht is snel droog zowiezo :oo

Tis niet goed hoor dat je huid super droog wordt... Welk huidttype gebruik je nu ?
Wondjes krijg je van peuteren, niet van louter Clinique gebruken ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:09

Ik heb er ook last van, blij dit even volgen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:10

Ik had zoals je hierboven kon lezen ook last van een glimhuid. Nu niet meer. Wel krijg ik inderdaad nu ook een droge huid, gebruik het nu 4 weken. Bij de drogist hadden ze me afgeraden om van type 2 terug te gaan naar 1. Kon beter een druppel water op het watje doen en daarna stap 2. Absoluut niet wrijven, want dan werkt het als type 4.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:24

Ik zou niet weten waarom wrijven het erger maakt als deppen... Ik heb een droge huid van mezelf en kom prima uit de voeten met stap 2...