En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:05

Misschien kan een arts hem de mogelijke gevolgen van speedgebruik uitleggen? Misschien dat hij het van een zogenaamde autoriteit wél aanneemt?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:11

Zeker speed is gore rotzooi, daarom is het ook zo goedkoop. Zou hem maar eens heel gauw duidelijk gaan maken dat hij er echt niet tegen kan en er heel rap mee moet kappen. Anders zou die van mij ook mogen gaan. Vriend van mij is er flink van naar de kl*te geweest. Ook in het ziekenhuis gelegen door uitputting/uitdroging/drugs en vermoeidheid en was echt hetig verslaafd. Hij was dus echt bijna dood geweest. Wil het je wel per Pb vertellen als je er wat mee kunt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:13

Hij weet de gevolgen ervan wel,maar hij ziet om zich heen honderden gebruikers op zo'n feest en niemand die er wat aan overhoud.Het gaat allemaal prima met zijn vrienden die ook gebruiken.Maar ik geloof wel dat ik hem bang heb gemaakt door te zeggen dat hij eerdaags dood op bed ligt als hij door blijft gaan.Als we weer naar de H.A. moeten of ziekenhuis zal ik zeker vragen of zij het hem ook duidelijk willen maken.

Chocobroodje zou graag pb van je willen.
Zal hem dan aan mijn zoon laten lezen,miss. schud jou verhaal hem wakker?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:00

gohya schreef:
.Hij neemt me wel serieus en zei dat hij bij de volgende party geen speed neemt maar [mijn tip] dextro energie gaat nemen.
Nu maar hopen dat dat gaat werken en hij fit blijft en wakker op dat feest.

Guarana schijnt ook te werken en gewoon te koop bij de drogist.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 22:01

Oke dank je voor de tip!alles beter dan die drugs.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:28

Wat ik me ineens af vroeg, hebben ze die scans ook tijdens zijn slaap gedaan? Omdat hij daar zoveel problemen mee ervaart..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 20:32

Nee dat hebben ze niet gedaan tijdens zijn slaap.
Hij slaapt nog steeds niet zoals het hoort,en ik vind dat hij er slecht uitziet.Heel bleek en vermoeid.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:08

gohya schreef:
Nee dat hebben ze niet gedaan tijdens zijn slaap.
Hij slaapt nog steeds niet zoals het hoort,en ik vind dat hij er slecht uitziet.Heel bleek en vermoeid.

Heb de laatste posts niet gelezen, dus mss is al gezegd wat ik ga zeggen, vergeef het me dan.

Kan je niet eens aan de arts voorstellen een slaaponderzoek te laten doen. Ga je gewoon een nachtje in een slaapkliniek slapen, meten ze de hersenactiviteit, volgen het hart, zuurstof in het bloed ... Kunnen ze je een volledig beeld geven van wat je lichaam doet tijdens de slaap.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:38

Ja dat lijkt me ook erg handig in dit kader, vandaar dat ik het me afvroeg :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:06

gohya schreef:
Hij weet de gevolgen ervan wel,maar hij ziet om zich heen honderden gebruikers op zo'n feest en niemand die er wat aan overhoud.Het gaat allemaal prima met zijn vrienden die ook gebruiken.Maar ik geloof wel dat ik hem bang heb gemaakt door te zeggen dat hij eerdaags dood op bed ligt als hij door blijft gaan.Als we weer naar de H.A. moeten of ziekenhuis zal ik zeker vragen of zij het hem ook duidelijk willen maken.

Chocobroodje zou graag pb van je willen.
Zal hem dan aan mijn zoon laten lezen,miss. schud jou verhaal hem wakker?

Er zullen wel degelijk mensen zijn die last hebben, maar een "echte vent" zal dat nooit toegeven en al zeker niet in een groep.

Ga je kijken naar de mensen die al 5 a 10 jaar gestopt zijn met pillen en uitgaan, dan kom je aardig wat spijtoptanten tegen.

Aangezien jij aangeeft dat hij ook autist is. Zal je toch zeker moeten overkomen, niet ik denk dat dit misschien wel eens ... zou kunnen zijn. Maar jouw drugsgebruik wekt bij jouw deze klachten op.
(heb zelf asperger en drugs en bijbehorend controleverlies over mijn lijf, gedrag, geheugen, etc. wil ik absoluut niet) Meelopen met en stoere praat voor waar aannemen schijnt erbij te horen, al is dat hier steeds minder (steeds minder mensen mens).

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:20

Wat ik nu ga zeggen komt heel hard over.
Ik vind je zoon echt een super domme jongen, als je dat hebt meegemaakt dan ga je toch beter voor je zelf zorgen!!! Geen drugs en wiet/hasj en slechte troep meer en het komende jaar geen feesten meer.
Ja sorry hoor, maar ik vind het echt onverantwoord.

Ik wil het hele gezin wel sterkte toewensen. Want het is niet niks. Ik hoop dat het allemaal goed afloopt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:21

Tja helaas zijn drugs drugs en dus verslavend... En druk van je vrienden is ook niet niets :)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:20

sorry TS, maar ik heb het hele topic doorgelezen en het eerste wat in me opkwam was drugs..

Voor zo'n jonge beinvloedbare knul is dat wereldje fantastisch, je voelt je super van de pep, iedereen lijkt je aardig te vinden en je hebt de avonden van je leven, maar voor hij het weet zit hij er tot over zijn oren in, en is de weg terug een hel..

Ik ben zelf ook een bezoeker geweest van hardcore feesten, maar als jouw zoon zegt dat hij niet zoveel fout ziet gaan bij andere dan spreekt hij niet de waarheid.. Zou je bijna willen aanraden om eens een avondje bij de ehbo van zo'n feest te gaan zitten, denk dat je niet weet wat je overkomt, er gaan met bosjes mensen out omdat ze even iets teveel hebben genomen, en alle symptonen komen overeen, de hartslag, de pijnen, de slapeloosheid...

Ik zou eens een heel goed gesprek met hem aangaan en hem eventueel proberen mee te nemen naar een afkickcentrum o.i.d als dat mogelijk is, zodat hij kan zien wat er met die mensen gebeurd is...

mocht je meer info willen kun je altijd een pb-tje sturen, ik heb drugs om me heen zoveel gezien dat ik er aardig wat over weet te vertellen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 19:36

Als hij eraan verslaafd zou zijn,dan moet hij dat spul toch dagelijks hebben?Hij gebruikt speed alleen op de feesten en dat is 1x in de maand.Kan je er dan al verslaafd aan zijn?
Hij zegt zelf [uiteraard] dan andere mensen om hem heen veel meer gebruiken en veel verder weg zijn dan hem.Mja of dat waar is?ik weet wel dat het troep is en hij weet dat ook,nu zelfs beter.Hij wil nu op de feesten Dextro gaan gebruiken om fit en wakker te blijven.Nou ik ben heel benieuwd,hij weet in ieder geval nu de conseqentie's van gebruik van speed.Dat heb ik hem héél goed duidelijk gemaakt.Nu maar afwachten of het ook tot hem door dringt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:09

Je bent verslaafd op het moment dat je ontwenningsverschijnselen krijgt als je niet gebruikt en de drug dan vervolgens neemt om van de ontwenningsverschijnselen af te komen. Verslaafd lijkt je zoon me (nog?) niet.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:19

Moeilijk.. verslaafd zal hij wel niet zijn nee, hoop alleen dat hij eerlijk is over wanneer hij gebruikt... het sluipt er vaak in bij de jeugd tegenwoordig, eerst af en toe een op een feestje, dan eens een avondje bij iemand thuis.... zou hem wel in de gaten houden wat dat betreft..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:21

Klopt "Heino",ik geloof ook niet dat hij eraan verslaafd is.
Want hij gebruikt het doordeweeks sowieso niet.
En blowen doet hij ook alleen in het weekend.
Hij is altijd helder op zijn werk,krijgt veel complimenten van zijn baas.Lijkt me niet dat hij die krijgt als hij verslaafd zou zijn,dan is hij echt niet helder.
In de gaten houden doe ik sowieso wel,en zeg hem ook keihard de waarheid.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:25

Een verslaving zorgt inderdaad ook voor problemen met school/op het werk en de sociale omgeving :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:49

Misschien kun je eens contact opnemen met een Consultatie bureau voor alcohol en drugs hoe je het beste met de situatie om kunt gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:22

Ik heb overlegd met een Mod om in dit topic verder te gaan.

Mijn zoon is nog steeds niet de oude.
Hij slaapt nog steeds slecht,is nog vaak moe en heeft af en toe nog pijn gehad op de borst.
Hij is nu naar belgië toe naar een hardcore party,maar heeft NIETS gebruikt,hij heeft alleen veel expresso gedronken.Nu smste hij me net dat hij erge pijn heeft op de borst.Dit kan toch niet door eventuele vermoeidheid komen?In ieder geval niet door drugs want die heeft hij niet gebruikt,en ik geloof hem als hij dat zegt.Want ook hij is stukken voorzichtiger geworden na zijn coma.
Het lijkt mij beter dat hij eens goed word na gekeken door een Cardioloog,wat vinden jullie?
Dit is toch niet normaal voor een jongen van 22 jaar?
Ik heb hem sowieso terug ge-smst dat als hij er andere klachten bij krijgt,hij gelijk naar de 1ste hulp moet gaan.Ik zei hem beter voor nix dan te laat!Zo is het toch ook?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:25

Gohya..wat ik nu ga zeggen klinkt denk ik erg hard en wil je zeker niet horen, maar ik denk eigenlijk dat zoonlief liegt en op dit soort feesten toch nog steeds gebruikt!
Een hardcore party en daar is hij hoogst waarschijnlijk met vrienden? Dan is de verleiding erg groot!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:27

Wat een gedoe zeg, balen dat hij weer zo'n last heeft!

En inderdaad wat jij zegt...beter een keer teveel naar de ehbo, dan te laat.

Beangstigd !

Sterkte!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:31

Zijn er testen die je later kan afnemen voor dit soort gebruik?
Dan weet je het inneens

En een afspraak met de cardio kan nooit kwaad

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:35

Ik dacht ook gelijk aan wat aardenhout zegt. Volgens mij houd jou zoon je voor de gek. Maar wie ben ik om er over te oordelen ;)

Van koffie (wat ik bijna niet kan voorstellen op zo'n party) kan je ook last krijgen van je hart. Zit veel cafeine in.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:36

Ik zou ook zeggen dat hij gewoon ng gebruikt maar het lijkt me ook niet dat hij er nu over liegt nu hij jou dit sms-t!
Je weet het nooit natuurlijk maargoed...

Naar een cardioloog gaan lijkt me in ieder geval geen slecht idee...