[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:04

Echwel schreef:
Ik heb het niet over de risicofactoren maar de mensen in de omgeving van die risicofactoren, die krijgen normaal ook geen griepinjectie, zou dat komende jaren dan wel moeten.
Je bouwt voor griep nooit voldonde anti-stoffen op omdat het virus muteert

Misschien als er volgend jaar nog een pandemie heerst wel, anders wordt het beschouwd als een normale griep. Wat het in feite ook i alleen heeft bijna niemand nog anti-stoffen tegen deze griep.

Voor de meeste griepen heeft iedereen wel degelijk anti-stoffen die zelfs bij een mutatie in werking worden gezet, dat is nu net het verschil.

Ook de mensen in de omgeving van risicopatienten worden niet verplicht zich te laten enten, ze krijgen alleen de mogelijkheid.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:09

Echwel schreef:
Dejavu je vriend kan ook boodschappen gaan doen en de griep meedragen.
Je kunt het gewoonweg niet voorkomen, sommige mensen denken dat je door massaal enten het kunt voorkomen, maar nogmaals de griep blijft.
Krijgt men hem niet dit jaar dan in een van de komende jaren wel..

Dat zou betekenen dat iedereen in de buurt van zieke mensen jaarlijks geent moet worden tegen de griep, want het is na deze enting niet over.
Heb ik weer de vraag, hoe bouwen mensen dan nog anti-stoffen op en waar eindigd het met enten.
Binnenkort ook tegen verkoudheid omdat daarmee veel ziekteverzuim is, tegen oorontsteking omdat dat ernstige bijwerkingen kan hebben..
Je kunt in het leven ziek zijn risico's niet voorkomen alleen heeft het nu een etiketje op als zijnde eng en onbekend (onbekend maakt onbemind).
Volgend jaar is men het vergeten en zegt iedereen ik heb griep en is het Mexicaanse etiketje weg..

Echwel, je hebt gelijk. Alleen door zijn moeder te bezoeken vind ik het wel echt de kat op het spek binden. Mij boeit het ook niet als ik de MG volgend jaar krijg. Alleen nu niet. :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:15

Twiggy2008 schreef:
Heb ik ooit gezegd dat ik die folder en het MvG per definitie niet geloof ;) ? Ik vind alleen hun bewoordingen als 'de gegevens die beschikbaar zijn over de veiligheid van het vaccin zijn geruststellend' e.d. ietwat te vaag overkomen. ;)
Het klinkt mij niet overtuigend genoeg in mijn oren, al zal het best waar zijn (wat behoorlijk wat andere opties open laat trouwens ;) ). Maar ik blijf ten alle tijde kritisch, want de overheid is ook niet perfect. ;)

Ze kunnen dan ook NOOIT overtuigend zijn Twiggy, want het leven kent geen garanties.
Laatst zijn er 10.000 kinderen gevaccineerd met het pneumokokken vaccin en er overlijden er drie.
Afschuwelijk voor de ouders, echt je grootste nachtmerrie, maar zulke dingen gebeuren, en dan hoeft het nog niet eens door het vaccin te zijn.
Ze kunnen je niet garanderen en/of gerust stellen dat er niets gebeurd, 100% dekking krijg je nooit!
Met dit vaccin niet, met geen enkel vaccin.

maikeltje schreef:
Bij deze griep had ze van het ene op het andere moment 40 graden koorts en de longen helemaal vol met slijm en ze durfde bijna niet te slikken van de pijn in haar keel. Zonder vantevoren ook maar een greintje verkoudheid te hebben gehad. Ze raakte ook een beetje in paniek omdat ze het niet opgehoest kreeg. Ik heb een aantal jaren geleden ook een keer griep gehad, maar dat was wel de hoge koorts maar niets met de longen. Gewoon hoge koorts en pijn in je spieren en gewrichten. En dat gaat allemaal veel geleidelijker, niet van het ene op het andere moment.

Dat is dan ook het verschil met de gewone griep, terwijl veel mensen denken dat er geen verschillen zijn.
Jonge kindjes zijn meer vatbaar voor griep en bij hen komen vaker gezondheidsproblemen als gevolg van de MG.
En als ze dan complicaties krijgen en in het ZH beademd moeten worden kunnen ze blijvende lichamelijke schade oplopen.
Ik zeg ook niet zoals eerder in het topic gedacht werd dat longontsteking een complicatie is die standaard voorkomt, maar er zijn wel al heel veel kindjes opgenomen met ademhalingsproblemen die ontstaan door de MG zoals Maikeltje het hierboven omschrijft.

maikeltje schreef:
Ik vind dat als het iemand's keuze is om op een hart/longafdeling te werken dat het dan niet meer dan normaal is, moreel gezien, dat diegene zich laat enten omwille van de patienten. Wil je dat als verzorgende/verplegende niet, dan zijn er nog genoeg andere afdelingen waar je je werk kunt gaan doen. Orthopedie bijvoorbeeld :+

Precies, natuurlijk vind ik dat iedereen zelf de keuze heeft, maar bij bepaalde beroepen kun je niet alleen maar aan jezelf denken.
Ik krijg het vaccin omdat ik in een risicogroep val, of ik hem wil krijgen is aan mijzelf. Nu maak ik me niet zo druk wanneer het mij aangaat, maar wel wanneer het mijn kindjes aangaat, voor hen heb ik hem dus zeker genomen, want ik bied indirect toch enige bescherming!

MamboBeach

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:06

Ik ga helemaal met Kaja mee! :j

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:07

de mensen die hier geprikt zijn zijn allemaal ziek of diaree of uitslag ook de mg alsnog na5dagen. dus ze mogen even nergens komen erg zwaar voor de bewoners

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:12

Hier zijn gisteren alle kindjes ingeënt. Vanmorgen waren de klassen nog vol, in de loop van de ochtend is ongeveer de helft opgehaald wegens koorts en ziek zijn. Al deze kindjes hebben de enting gehad. Toch opmerkelijk.

Ik heb mijn dochter overigens niet laten enten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:18

faye, weet je dat het helemaal niet opmerkelijk is als kindjes ziek worden van een enting...

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:20

Ik ben nu ook ziek, en iedereen zegt gelijk dat ik Mexicaanse griep heb. :')

Symptomen; keelpijn, hoofdpijn, droge keel, diarree en hoesten.

Zijn de symptomen van de mexicaanse anders dan de gewone?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:21

inderdaad niet, van de normale dkpt prikken enz krijgen kindjes ook vaak koorts enz. helemaal niet raar dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:21

MamboBeach schreef:
faye, weet je dat het helemaal niet opmerkelijk is als kindjes ziek worden van een enting...

Ze hebben allemaal hoge koorts, kun je net zo goed gewoon de griep zelf krijgen he? ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:23

Teziej schreef:
Ik ben nu ook ziek, en iedereen zegt gelijk dat ik Mexicaanse griep heb. :')

Symptomen; keelpijn, hoofdpijn, droge keel, diarree en hoesten.

Zijn de symptomen van de mexicaanse anders dan de gewone?

Volgens mij is het juist de MG die er nu is en niet de 'gewone griep'...Dus vandaar dat iedereen dat ook roept. Procentueel is nu MG volop aan 'het werk'. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:24

faye schreef:
MamboBeach schreef:

Ze hebben allemaal hoge koorts, kun je net zo goed gewoon de griep zelf krijgen he? ;)

Sorry, maar ik vind dit een hele rare beredenering...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:31

faye schreef:
MamboBeach schreef:

Ze hebben hoge koorts omdat iedereen als een kudde slachtvee naar een massa bijeenkomst gaat om hun kind te enten. Er hoeven maar een paar mensen de Mexicaanse griep te hebben en het is gebeurd. Zo creeër je juist een pandemie.
Als ze dan toch met alle geweld willen enten dan hadden ze dat beter bij de huisarts kunnen doen ipv er een massale gebeurtenis van te maken.

Geen enkel kind is de eerste 10 tot 14 dagen beschermd tegen de Taco hoest want zolang heeft een vaccin nu éénmaal nodig. En in dit geval ben je dan nog steeds niet zeker want alleen de eerste spuit beschermd niet genoeg. Daarom moeten ze een tweede.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:35

janderegelaa wat ben je weer lekker kort door de bocht, joun standpunt is nu wel duidelijk, waarom kontinu zo denigerent over de mensen die WEL de prik halen praten.

geloof me niemand gaat voor zijn lol even die prik halen.

vooral je onderschrift moet je zelf nog maar eens goed lezen, wie de schoen past trekt hem aan zeggen ze wel eens.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:36

janderegelaa, dat je er geen verstand van hebt is wel duidelijk! :) Als je de MG hebt mag je helemaal niet gevaccineerd worden, staat ook heel DUIDELIJK bij de vaccinatiepapieren. Jij denkt echt dat de kids nu koorts hebben van MG doordat ze allemaal zijn gevaccineerd op 1 plaats. Doe jij je huiswerk nog even en kom dan terug...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:51

Ben het wel eens dat die grote opkomsten niet goed zijn, omdat het een haard van besmeting is.

Shadow0 schreef:
Echwel schreef:
Ik heb het niet over de risicofactoren maar de mensen in de omgeving van die risicofactoren, die krijgen normaal ook geen griepinjectie,
Dat is niet waar.

Mijn familie heeft nooit en oproep gehad terwijl ik en zeker mijn moeder groot risico lopen.

ThePast03 schreef:
Misschien als er volgend jaar nog een pandemie heerst wel, anders wordt het beschouwd als een normale griep. Wat het in feite ook i alleen heeft bijna niemand nog anti-stoffen tegen deze griep.

Voor de meeste griepen heeft iedereen wel degelijk anti-stoffen die zelfs bij een mutatie in werking worden gezet, dat is nu net het verschil.

Ook de mensen in de omgeving van risicopatienten worden niet verplicht zich te laten enten, ze krijgen alleen de mogelijkheid.

En als je maar blijft enten krijgt ook niemand die anti-stoffen..
Hoorde van de zomer mensen met een beetje hoest al gillen dat ze de MG hadden, denk dat het bij sommige mensen door de media erg wordt opgedrongen..
nogmaals tig jaar geleden met enorm gevaalijke griep-virussen was men nuchterder, denk ook door idd de media enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:04

MamboBeach schreef:
faye schreef:

Sorry, maar ik vind dit een hele rare beredenering...

Ja raar he? :+
Je ent zodat ze niet ziek worden en vervolgens zijn ze hondsberoerd met hoge koorts. ZOnder prik waarschijnlijk niets aan het handje. En de bescherming na prik 1 is summier, weerstand minder dus het risico op MG tussen de 1e en tweede prik groter.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:09

Echwel schreef:
Mijn familie heeft nooit en oproep gehad terwijl ik en zeker mijn moeder groot risico lopen.

En wat toont dat aan? Een voorbeeld van 1 individueel geval is nog geen algemene regel.
Er zijn meer groepen die in aanmerking kunnen komen voor een griepprik, ook voor de gewone. Dat jullie hem blijkbaar niet krijgen doet daar niets aan af.

Citaat:
En als je maar blijft enten krijgt ook niemand die anti-stoffen..
Wederom niet waar. Wat doet een inenting volgens jou?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:10

Die enting ZOU antistoffen moeten geven. Helaas is om één of andere duistere reden gebleken dat 1 enting niet volstaat omdat er onvoldoende anti stoffen worden aangemaakt. M.a.w. je bent onvoldoende beschermt en daarom moet je nog een keer.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:14

Groningen, maandag 23 november 2009

Dr. Friedel Rohr, de voorzitter van het Gezondheids Net van de regio Alzey en Framersheimer, heeft het Duitse ministerie van Gezondheid beschuldigt van 'enorme leugens' en het misleiden van het publiek over de risico's van het vaccin tegen de Mexicaanse griep en het daarin toegevoegde adjuvant squalene. 'Ik ent mijn patiënten op verzoek tegen de seizoensgriep in en beveel deze vaccinatie zelfs aan, maar alsjeblieft géén inentingen tegen H1N1 (de Mexicaanse griep).'

In een interview met de Allgemeine Zeitung zegt Rohr dat het argument van de farmaceutische industrie dat het gebruik van squalene noodzakelijk is omdat er anders geen voldoende vaccins zouden kunnen worden verspreid, niet waar is. 'Er zijn in de hele wereld ruim voldoende vaccins zonder adjuvanten,' aldus de arts. 'Het ministerie van Gezondheid heeft het publiek misleid. Voor de leden van de Bondsdag (het parlement) moesten er vaccins zonder adjuvanten komen, terwijl voor de gewone bevolking bij de farmaceutische industrie het risicovolle vaccin met versterkers werd besteld.'

Volgens Rohr heeft 30% van de mensen die zich hebben laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep nu al gezondheidsproblemen gekregen. Rohr zegt al 3 weken een vrouw onder behandeling te hebben die ernstige bijverschijnselen kreeg na inenting met het H1N1 vaccin. 'Ik stel mijn patiënten niet bloot aan dit risico (van het vaccin),' aldus Rohr. 'Zeker niet als je bedenkt dat mensen die de Mexicaanse griep krijgen eenvoudig behandeld kunnen worden als ze rechtstreeks naar hun huisarts gaan.'

Dr. Rohr ziet zijn skepsis inmiddels bevestigd. In Duitsland is het -in tegenstelling tot in Nederland- inmiddels afgeraden om zwangeren te vaccineren. Eveneens geheel in strijd met het advies van de Nederlandse Gezondheidsraad is in Zwitserland besloten het vaccineren van kinderen onder de 5 en oudere mensen juist te verbieden.
Een collega arts, dr. Ralf Schneider uit Alzey, heeft inmiddels 150 patiëten tegen de Mexicaanse griep ingeënt. 'Slechts 2 mensen konden een paar dagen niet naar hun werk gaan,' aldus Schneider, die dagelijks zo'n 6 a 10 mensen die mogelijk met het H1N1 virus besmet zijn, in zijn praktijk krijgt. 'Zelf heb ik me ook laten inenten, waarna ik 2 dagen lichte koorts had.'

'Tot nu toe verloopt de Mexicaanse griep over het algemeen onschuldig,' vervolgt Schneider. 'We weten ook dat de vaccins met versterkers (adjuvanten) meer bijwerkingen hebben als we tot nu toe bij vaccinaties hebben meegemaakt. We weten echter niet wat wat voor ziektes er de komende maanden nog op ons afkomen. Daarom leg ik uit principe mijn patiënten het nut en de risico's van de vaccins aan hen uit, en dring er bij niemand op aan zich te laten vaccineren. Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.' (1)

Succes Anti-vaccinatiebeweging Oostenrijk
In Oostenrijk lijkt de anti-vaccinatiebeweging inmiddels veel succes te hebben. In de tweede week van het massavaccinatie programma is het aantal mensen dat zich heeft laten vaccineren, dramatisch gedaald. In de regio Salzburg haalden in de tweede week nog maar 2100 mensen het vaccin, tegen 6400 in de eerste week. En zelfs die 6400 was nog maar 1,3% van het totaal aantal inwoners van de regio Salzburg.

In Wenen daalde het aantal mensen dat zich laat vaccineren nog sterker: van 28.900 in de eerste week naar 10.000 in de tweede week. Het lijkt er op dat de overheid en de reguliere massamedia het in Oostenrijk ondanks alle propaganda moeten afleggen tegen de goed onderbouwde waarschuwingen van de anti-vaccinatiebeweging (2). Het is daarom niet verwonderlijk dat de WHO (Wereld Gezondheids Organisatie) persconferenties organiseert om de wereld te laten weten dat de gevaren van het vaccin 'kunstmatig' overdreven zijn en slechts onderdeel vormen van 'complottheoriën'. Desondanks kan iedereen naar de website van de Europese Medische Authoriteit (EMEA) surfen en daar lezen, dat de vaccins niet bewezen effectief en zelfs niet bewezen veilig zijn, zoals de authoriteiten en media in alle landen waar massale vaccinatieprogramma's zijn gestart, blijven beweren (3).

Bron:

(1) The Flu Case / Allgemeine Zeitung
(2) The Flu Case
(3) The Flu Case

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:16

dat is met dkpt prikken enz ook zo, dat is je al eerder verteld in dit topic, schijnbaar wil je dat niet lezen, pfff.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:18

Dit is over de hoorzitting van vandaag:

Groningen, dinsdag 24 november 2009
Wat is er aan de hand?

Minister Klink weigert categorisch om de documenten vrij te geven, die wij via de Wet Openbaarheid Bestuur opgevraagd hebben en die onontbeerlijk zijn om het door zijn ministerie inmiddels gevoerde vaccinatiebeleid te kunnen toetsen.

Dit heeft geleid tot nog meer onderzekerheid bij burgers. Omdat de ‘gewone’ media de afgelopen 2 weken alleen maar bezig zijn om reclame te maken voor de vaccinatie, is het logisch dat burgers vooral op internet op zoek gaan naar ‘andere’ informatie. Informatie die ook de andere kant van de medaille laat zien. Maar die is er volgens de minister en zijn ministerie niet.. Kritiek is hier kennelijk niet op zijn plaats.

Hoorzitting

Om te onderzoeken wat Klink met zijn geheimhouding probeert te verbergen, is een Hoorzitting bij ‘zijn’ ministerie een logisch vervolg op ons Kort Geding. Een speciale Commissie Bezwaarschriften, die niet voor zijn ministerie werkzaam is, gaat ons bezwaarschrift behandelen, wat wij ingediend hebben, tegen het besluit van minister Klink om ons de gevraagde informatie te geven.

De hoorzitting is openbaar, dus iedereen is van harte welkom!!!

26 November, 11.30 uur, Parnassusplein 5 in Den Haag, afdeling A-1308.

Multinationals

De farmaceuten die (o.a.) de griepvaccins produceren, de multinationals Novartis en GlaxoSmithKline komen ook naar de hoorzitting om te bepleiten dat de opgevraagde documentatie geheim moet blijven…! Dat belooft vuurwerk; zij verschijnen niet gauw in een openbare hoorzitting, tenzij ze nattigheid voelen. Maar veel belangrijker is natuurlijk, waarom moeten zij het woord moeten gaan voeren.. Minister Klink lijkt de aangewezen persoon, toch? Of is het weer een manier om tijd te rekken? Eerst zij maar aan het woord, dan kan de minister het welles/nietes-spelletje later met ‘zijn visie’ belichten.

Update

Bij het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft de Stichting Stralingsarm Nederland een bezwaarschrift ingediend tegen de ver buiten de wettelijk toegestane termijn afgegeven beschikking. (klik hier voor dit bezwaarschrift)

Uit het feit dat het ministerie gewoon keihard, tot 2x toe, de wettelijke termijn overtreed, waarin zij VERPLICHT dient te reageren naar burgers om informatie openbaar te maken, kunnen we gerust opmaken, dat het ministerie ernstig in gebreke is gebleven én wel degelijk iets te verbergen heeft.. Het ministerie laat weten de gevraagde documenten wèl te hebben, maar ze niet openbaar te willen maken..!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:19

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben vanmiddag geent :P
Heb nog geen last en het is al 7 uur geleden. Ik hou jullie op de hoogte.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:21

janderegelaa schreef:
Dr. Rohr ziet zijn skepsis inmiddels bevestigd. In Duitsland is het -in tegenstelling tot in Nederland- inmiddels afgeraden om zwangeren te vaccineren. Eveneens geheel in strijd met het advies van de Nederlandse Gezondheidsraad is in Zwitserland besloten het vaccineren van kinderen onder de 5 en oudere mensen juist te verbieden.
Een collega arts, dr. Ralf Schneider uit Alzey, heeft inmiddels 150 patiëten tegen de Mexicaanse griep ingeënt. 'Slechts 2 mensen konden een paar dagen niet naar hun werk gaan,' aldus Schneider, die dagelijks zo'n 6 a 10 mensen die mogelijk met het H1N1 virus besmet zijn, in zijn praktijk krijgt. 'Zelf heb ik me ook laten inenten, waarna ik 2 dagen lichte koorts had.'

Met selectief knippen en bold maken kun je elke indruk wekken die je wilt :)

Enne... ik ben er nog niet helemaal achter wat de bronvermelding is? Wie heeft dit artikel geschreven, waar is het gepubliceerd? (Omdat het artikel intern verwijst naar de Algemeine Zeitung, is dat blijkbaar niet de plek waar dit overzichtsartikel in staat.)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:22

Gisteren was er een gast bij Pauw en Witteman die met het RIVM gesproken had van de zomer en de mensen van het RIVM als zeer autoritair bestempelde. ;)

Maar goed, bij ons ook een paar kinderen die de dag na de prik koorts hadden. Die DKTP is inderdaad ook een hele 'gemene', daar is mijn dochter de allerlaatste keer ook ziek van geweest.

Las net dat iedereen nu twee prikken mag gaan halen. :+
Dus niet alleen de kinderen t/m 4 jaar.

Jan, interessant verhaal. ;)
Het is wel handig om de bron er bij te vermelden.
Ben trouwens nog steeds heel blij met onze beslissing om niet te laten enten. :)