Kan een beetje Plattdeutsch (Ostfriesch). Zou nog wel graag goed Spaans willen leren, of Italiaans. Ook Scandinavische talen spreken mij wel aan, Deens met name. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heino schreef:Ik heb een verbaal-performale discrepantie. Klinkt heel luxe, is het niet
Qua verbale taken (grofweg alles wat je voor taal nodig hebt) scoor ik hoogbegaafd, qua performale taken (grofweg alles wat je voor rekenen/wiskunde nodig hebt) scoor ik gemiddeld. Waardoor ik in het dagelijks leven dus zegmaar niet 'synchroon' loop. Ik begrijp een heleboel dingen wel, maar kan het niet omzetten naar handelen.

) maar ik heb tot nu toe veel Zweedse stukken gewoon kunnen lezen zonder dat ik Zweeds kan. 
Ik spreek Duits, Engels (en natuurlijk Nederlands) gewoon goed, Frans heb ik ooit gehad op school maar dat vond ik geen leuke taal dus laten vallen, maar met een beetje ophalen zou dat wel weer bovenkomen. Verder heb ik mezelf ooit IJslands en Welsh aangeleerd, dat zijn ook best leuke talen.
engels gaat redelijk, daar kan ik wel wat in rond kletsen.
!
Ik heb al besloten dat ik geen sociale faalangst heb maar alle mensen waarmee ik neit overweg kan a-sociaal zijn
en zij het gewoon bij het verkeerde eind hebben.
) 
leg me er maar bij neer. Vind het ook heerlijk om hier identiteitsloos te posten
Kan iedereen lekker komen! 
Helaas kan ik toch echt niet komen ivm werk. Ik zou het wel leuk vinden om er een verslagje over te lezen