Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:08

Hey Angela, mooie foto's en een zeer mooie wandelomgeving, ben zeker jaloers :P Heeft het wandelen je goed gedaan? Wat moet ik me voorstellen bij een nachtloop, verwacht snachts wandelen maar waarom snachts? Waarom zou je falen, je hebt vandaag op ruiger terrein nog meer gelopen, snap je gevoel wel. Als het niet lukt, wat is het ergste wat er kan gebeuren? Als je er zin in hebt dan zou ik het gewoon doen. Fijn dat het goed ging met Garuna en geniet van je nieuwe huisgenoten, voor je het weet zijn ze groot en wordt het verplicht dagelijks de 'manen' ontklitten. Waarom zie je op tegen morgen :(:) ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:17

Goedemorgen...
Ik lag gisteren om 8 uur al in mijn bedje. Ben er nu dus mooi op tijd uit. Voel me nog niet helemaal top en sla de ergotherapie vandaag maar over. (Eerlijk gezegd weet ik niet of ik denk dat ik me niet top voel en dat wel een mooi excuus vind om niet naar ergo te gaan, of dat het gewoon echt zo is :+ ) Kan me heel goed voorstellen Angela dat je tegen je therapieën op ziet. Wat heb je op het programma vandaag? Ik heb momenteel een beetje weerstand tegen de 'doe-therapieën'. De therapieën waar je niks fysieks hoeft te doen zeg maar en alleen maar praten en denken (om het even simpel te zeggen) gaan me wel goed af. De 'doe-therapieën' een stuk minder en dat heeft ook te maken met mijn faalangst. Ik maak dan ook een beetje misbruik van mijn niet-fit-zijn. Het komt me wel goed uit dat ik een reden heb om af te zeggen. En dat is natuurlijk niet goed. Dinsdag een gesprek met mijn behandelaar, dan zal ik dit wel aankaarten. Ik herken het namelijk wel van vroeger, tijdens stages had ik dit ook al. Hoe verder ik kwam, hoe meer ik dacht dat er van me verwacht werd, hoe erger ik het vond. Als ik er dan onderuit kon (vermijden) kwam me dat erg goed uit. Maar ja, dat is niet de oplossing. Wel goed om te herkennen, dan kan ik het bespreekbaar maken ;)

CIV: Je werk klinkt positief. Ik vind het echt leuk om te lezen dat het zo'n goede afleiding voor je is. Slap ouwehoeren moet kunnen en is erg leuk! Hoe was je nacht? Heb je een beetje geslapen? Fijn dat je die nacht daarvoor goed geslapen hebt.

Angela: Mooie omgeving hoor! Moest wel lachen om je laatste link, ik dacht: Loop jij door het water dan? :+ (Sorry, flauw)
Wat goed dat je door zo'n heuvelachtige omgeving gelopen hebt. Dat is wel pittig. Vind het goed dat je 8 km in 55 min. gelopen hebt. Ik doe het je niet na :n Die nachtloop is neem ik aan ook hardlopen? Als je alleen door je faalangst twijfelt zou ik het gewoon (makkelijk gezegd ge?) proberen. De enige manier om aan je angst te werken is door ze aan te gaan, hoe eng het ook is. Zeker omdat je schrijft dat het je erg leuk lijkt, denk ik dat het goed is om te doen. Ook dat doe ik je niet na... Rennen in de nacht pfff. Ik heb zelf al een week niet gesport en daar voel ik me heel slecht om...

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:33

Die nachtloop is inderdaad hardlopen in de nacht :D Ze hebben allemaal kaarsjes en lichtjes langs de weg, dus een grote lichtjesparade :D

Vandaag was therapie erg heftig, maandag komen 5 nieuwe mensen in de groep, en daar zie ik ontzettend tegen op. Ik heb dit aangegeven en toen kreeg ik een soort van conflict met een groepsgenoot. Erg heftig dus. Daarna had ik een gesprek met mijn begeleider. Ik ben helemaal gesloopt. Morgen dus even een rustdag voor mij.

Ik ga zo eens douche nemen en dan een voetenbadje met een lekker gel voor op mijn benen. En daarna even met mijn caafjes spelen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:26

Jeetje angela, klinkt inderdaad als een heftige dag.
Wel fijn dat je na je conflict met de groepsgenoot met je behandelaar kon praten. Maar die afspraak had je zowieso al staan toch? heeft het gesprek je wel iets opgelucht? En waarom kreeg je een conflict dan? Het is toch niet raar dat je er tegen op ziet dat er 5 nieuwe mensen bijkomen? Ik vind dat erg veel en heftig. Ik heb al moeite met één nieuwe in de groep, laat staan 5. Daarbij is het ook juist heel goed dat je je gevoel uit hebt gesproken. Jammer van de reactie van je groepsgenoot.

Met mij gaat het even wat minder. Ik merk (ook door wat ik in mijn vorige post al schreef) ik mezelf momenteel weer erg onder druk zet. Ik verwacht teveel van mezelf. Hoe meer ik zie dat ik vooruit ga, hoe hoger ik de lat lijk te gaan leggen. en dat geeft me druk. Ik zit er even een beetje doorheen. Dinsdag gelukkig een gesprek met mijn behandelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:37

We begonnen vanmorgen met aandachtstraining, dat was wel heel fijn en rustig. Daarna hadden we running, en dat ging ook wel goed eigenlijk. Had ik niet verwacht na mijn heftige loop van gisteren.

Daarna hadden we lunch en dat was echt heel leuk, we hebben flink gelachen en eigenlijk ook heel serieus onze gedachtes over de 5 nieuwe uitgesproken.

Na de lunch hadden we interpersoonlijke therapie, en daar heb ik samen met een groepsgenootje aangegeven dat wij er heel erg tegenop zagen dat er maandag 5 nieuwe bijkomen. Ik zit er vooral mee dat ik erg bang ben dat ik mezelf terugtrek, en dichtklap. Ik voel me nu veilig in de groep en dat veilige gevoel is dan even weg. Ook ben ik bang voor bekenden, die er wellicht bij zitten. Al met al, een hoop spanningen. Het was heel moeilijk om die te uiten, je stelt je toch kwetsbaar op zo.
Een groepsgenootje wuifde een beetje mijn zorgen weg door te zeggen dat het allemaal wel mee zou vallen, dat ik me er wel doorheen zou slaan, dat ik sterk moest zijn, en dat het vast hele aardige mensen zouden zijn en dat het vast leuk zou zijn. En toen werd ik kwaad, ik probeerde me in te houden maar Susanne de begeleider en tevens mijn vaste begeleider zag het gebeuren en vroeg door. Ik heb toen heel rustig gezegd dat hij mij het gevoel gaf dat ik een loser was dat ik zo dacht en me niet zo moest aanstellen. Hij zei dat hij dat niet zo bedoelde. Ik heb toen verteld waarom het zoveel bij me losmaakte (mijn kritische strenge stem zegt hetzelfde en zo ben ik opgevoed en daardoor zit ik in deze positie) Hij gaf me niet het gevoel dat hij me echt aan hoorde, en dat vond ik erg vervelend. Ik heb me toen even afzijdig gehouden, maar ik merkte dat mijn groepsgenoot zich helemaal terugtrok. Ik denk dus dat ik hem beledigd heb ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:39

Oh ja, ik heb mijn motto gekregen voor de rest van de therapie: Speel jezelf vrij!

PW: Wat ontzettend rot dat je je zo naar voelt.. Hopelijk kun je dit volgende week met je behandelaar bespreken, misschien heeft hij tips voor je? Ik zou zo niet weten wat je eraan kan doen, ik heb hetzelfde probleem.. Nog niet perse met therapie maar wel met sportclubs enzo van vroeger uit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:32

Wat goed dat je behandelaar door vroeg gisteren en zag wat er gebeurde. Helemaal top. Niet leuk, maar dit zijn wel de momenten waar je wat aan hebt. Je bent zeker geen loser en hij had het nooit zo weg mogen wuiven. Hij nam op dat moment jou gevoel gewoon niet serieus. Jammer als jij hem beledigd hebt, hij heeft jou gekwetst en het enige wat jij gedaan hebt is uitspreken hoe dat voor jou voelt. Jij hebt niks over hem gezegd (wat hij wel bij jou heeft gedaan) dus je hoeft je niet schuldig te voelen. Als hij zich inderdaad beledigd voelt is dat zijn probleem. Ik vind dat je het super goed gedaan hebt!!

Die kritische stem is wel grappig dat je dat noemt (niet dat je die hebt, want die stem is verdomde hardnekkig), want ik ben daar ook heel erg mee bezig met schemagerichte therapie. Leuk om zoveel overeenkomsten te zien, al wordt het overal weer anders genoemd, de inhoud komt toch op hetzelfde neer ;)

En ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Jullie hebben al een kleine groep en als er dan opeens 5 nieuwe bij komen is het niet gek dat je opnieuw je plekje moet vinden. Sta het toe als je je even wat meer terugtrekt. Je mag de tijd nemen om aan de nieuwe groep te wennen. Het is tenslotte gewoon ook een hele grote verandering!!

Wel een mooi motto trouwens. Heb je die gekregen of zelf bedacht?

Ga je nog wat leuks doen vandaag? Ik ga niet naar de groep vandaag. Ga lekker naar de boerderij zometeen en daarna even langs mijn zusje. Ze moet even het een en ander invullen over hoe ze over mij denkt e.d. voor de schemagerichte therapie. En het is natuurlijk ook gewoon even gezellig.

Bedankt voor je lieve woorden trouwens. Weet zelf ook even niet wat ik er mee moet, dus doe gewoon lekker even kalm aan. Kon gisteren ook niet in slaap komen omdat het in mijn hoofd een beetje chaos is. Ben heel druk in mijn hoofd met de therapieën en alles. Het zou fijn zijn als ik het wat meer los kon laten.

Fijne dag vandaag!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:11

Hey CIV: ik zou ook met mjn mond vol tanden staan hoor! Wel grappig op zich. Vaak bedenk je dan achteraf idd pas wat je had moeten zeggen.

Je hebt een druk weekend voor de boeg en veel verjaardagen de laatste dagen. Zie je het weekend een beetje zitten en heb je ook nog wel tijd voor jezelf?

Ik ben vanochtend niet naar stal geweest, heb lekker uitgeslapen. Gisteren ging de schimmel weer erg goed. Was echt leuk ondanks dat ze wel weer een paar keer omdraaide (maar daar kan ik niet meer mee zitten), is vaak mijn eigen fout.
Vanmiddag ga ik naar een vriendin toe in Groningen. Een aardig eindje rijden, maar wel heel gezellig. Kan ik wel even gebruiken. Ik blijf bij haar slapen en ga morgen mee met haar en haar pup naar de hondenshow. Ben benieuwd.

Tussen mij en mijn vriend gaat het al even niet zo lekker. Eigenlijk vanaf ons weekendje boerderij zit dat me dwars. Het ligt absoluut niet aan hem en we hebben ook geen ruzie, maar ik laat hem niet dichtbij komen zeg maar. Ik duw hem soms letterlijk weg. En daar heb ik heel veel moeite mee, want het is niet wat ik wil, maar het gebeurt steeds weer. Het is ook iets waar ik het al wel eens met de haptonoom over heb gehad. Maar het blijft moeilijk.

Gisteravond sprak ik dat weer uit naar hem, wat ik wel vaker doe. Alleen kwam het gisteravond tot een heel open en eerlijk gesprek. Het was een heel heftig gesprek en er kwam veel ellende bij mij naar boven. Het was heel erg verhelderend, maar dat maakt het er niet makkelijker op. Ik kwam tijdens het gesprek tot de ontdekking dat ik eigenlijk door mijn ex behoorlijk beschadigd ben. Hij heeft mij gewoon heel erg gebruikt en daardoor heb ik nu moeite om me aan iemand te binden. Ik ben bang dat me het hetzelfde overkomt. Daarbij schaam ik me ontzettend dat ik dat bij mijn ex heb laten gebeuren. Dat ik niet sterker was om voor mezelf op te komen.

We hebben hier dus ontzettend fijn over gepraat en mijn vriend is echt een topper. Wat een lieverd en zoveel begrip. We kwamen wel tot de conclusie dat we dit alleen niet op kunnen lossen (ik wil er inhoudelijk niet op in gaan) en dat we daar toch ook wel hulp bij nodig hebben. Op zich een opluchting, want nu kan ik ook hier aan werken. Ik wil dat ook graag, want ik zie het zo graag anders. Alleen voelt het ook al een 'probleem erbij'. Nogeen.. Ik heb het er even heel zwaar mee. Heb ook maar weer een slaappil genomen gisteren om in slaap te komen. Wat een klotezooi. Is dan niks aan mij normaal? |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:33

PW: Ik begin het gewoon eng te vinden, maar hier dus hetzelfde probleem. Ik wil hem graag dichtbij me hebben, maar ook ik duw hem weg. Gisteren gebeurde er weer iets, waardoor ik een ontzettende woedeaanval heb gehad. Ik heb daarna wel 2 uur gehuild. Ik weet het soms gewoon echt niet meer. Ik vind het echt heel erg, maar soms kan ik gewoon niet 'normaal' tegen hem doen. ;(

Bij mij is het ook een probleem wat bij mijn ex al begonnen is.

Ik hoop dat je je niet zo alleen voelt nu, ik ben in ieder geval 'blij' dat ik hierin ook niet alleen sta.

Verder heb ik even geen puf om te reageren, ben kapot. Sorry..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:06

Nou we zijn weer even met ons 'vaste clubje', hoe is het met de andere?

PW, :(:) Je bent nu bij je vriendin en hopelijk doet die afleiding je even goed. Denk dat het tussen jou en je vriend wel steeds beter zal gaan, jullie weten wat het 'probleem' is en kunnen hier nu aan gaan werken. Goed, het is weer iets erbij maar je krijgt er vast veel voor terug, je gaat je beter voelen en dat draagt weer bij aan je herstel maar het heeft tijd nodig. Vind het erg knap van je dat je weet waar het probleem ligt en dit, ondanks je schaamte, toch toe durft te geven, dit is een grote stap in de goede richting.

Als ik eraan terug denk dan kan ik er weer om lachen, zou nu wel weten wat te zeggen maar hij heeft nogal een vlotte babbel. Vind het zelf wel lastig dat, nu mn vriend weg is, ik wat meer interesse heb ik het andere geslacht (mits deze aantrekkelijk is) :o maar dat zal er misschien bijhoren, gedraag me wel hoor :j Wou wel dat het weekend wat rustiger zou zijn, gelukkig heb ik maandag geen plannen, hoop dan wel thuis iets te doen. Hoe is jou planning voor deze week? Al een uitnodiging voor je uitkering ontvangen?

Angela :(:) het is lastig als je met jezelf in de knoop zit om dan ook nog te proberen een fijn web tussen 2 mensen te hebben, momenteel zitten je pootjes 'vast' en heb je eigenlijk genoeg aan jezelf, ook al zie je dat liever anders. Je kunt proberen deze knoop ook los te maken, nu je toch bezig bent met andere knopen maar geef het de tijd. Ook van jou vind ik het knap dat je inziet waar het probleem vandaan komt,dit is confronterend maar als je dit weet dan kun je het proberen op te lossen. Weet het klinkt allemaal makkelijk maar je bent echt op de goede weg. Heb je morgen een rustige dag?

Hier gaat het wel, vandaag weer een drukke dag gehad. Verjaardag en vanavond uiteten geweest, nu even op de bank hangen maar de zaterdagavonden alleen zijn niet leuk. Morgen komt er weer iemand voor mn paardje, vind het weer spannend en morgenmiddag, jawel, wéér een verjaardag. Daarna rust tot dinsdag, dan gaan we weer werken, nog 3 weken en dan in mn vriend gelukkig weer thuis.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:36

Het is even rustig hier, hoop dat dat een goed teken zal zijn? Hier gaat het wel maar wilde even laten weten dat ik aan jullie denk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:58

Ik ben net terug van mijn vriendin. Het was op zich wel gezellig, maar het is me echt veel zwaarder gevallen dan ik dacht. Heb ook bijna niet geslapen daar. Vandaag met haar pup naar de hondenshow geweest, wel leuk maar erg druk en een hele lange dag. Ik ben echt helemaal kapot nu. De terugreis was erg zwaar (2 uur onderweg geweest), maar ik wilde gewoon graag thuis zijn. Ik ben gewoon compleet over mijn grenzen gegaan eigenlijk...

En dan kom ik thuis en dan hou ik mijn vriend ook weer op afstand. Zo moeilijk. Terwijl ik hem echt gemist heb. Angela wat jij schrijft over dat je niet 'normaal'kan doen herken ik zo. En dat vind ik het moeilijke. Ik wil niet zo lomp doen, maar het gebeurt iedere keer weer...

CIV hoe is het bij je paardje gegaan vandaag?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:10

PW :(:) doe nu dan even rustig aan. Heb je morgen een drukke dag? Hoop voor je dat je deze week wat momenten zult hebben om je accu wat bij te laden want dat is wel belangrijk. Kan mezelf niet met jou en Angela vergelijken, ik zoek wel veel contact met mn vriend, weer minder met andere en hij geeft ook aan dat ik bij hem terecht kan, anders zou ik het ook weer niet makkelijk doen. Denk niet dat je 'lomp' zult doen maar zo voelt het misschien voor jezelf. Probeer je er niet te rot onder te voelen, je hebt er goed over gesproken met je vriend en jullie zoeken naar een oplossing.

Met mn paardje ging het wel, zij was wat minder zeker dan de andere dame. Die andere komt deze week nogmaals rijden, ben benieuwd hoe het zal gaan. Mn paard was weer erg braaf, geeft mij wel steeds meer vertrouwen maar ik zit er nog niet op ;) Verder had ik vandaag een verjaardag maar morgen heb ik gelukkig niks, dat is ook wel prettig. Ik slaap nogsteeds niet erg lekker, val wel inslaap maar slaap niet door, na een aantal uur ben ik steeds wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:15

CIV: Ik ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan? Ah, je hebt al gereageerd zie ik! Fijn dat je paardje erg braaf is, welke van de 2 sprak je het meeste aan?

PW: Wat vervelend dat je bijna niet hebt kunnen slapen, en dat het je zo zwaar is gevallen? Wat het het wel waard?

Ik ben snotverkouden en ben gisteren ook niet naar de verjaardag gegaan. Ik zag er al tegenop, en ik heb dus afgesmst. Heb niks meer gehoord daarop.. Vanmorgen heb ik uitgeslapen, en daarna zijn we naar Roermond geweest winkelen. We hebben een nieuwe home cinemaset gekocht en ik heb 2 broeken en 3 truitjes gekocht. Al mijn kleren passen niet meer...

PW: Ik herken het lompe gedrag.. Hoe reageerd jou vriend daarop? Ik weet echt niet wat we eraan kunnen doen, ik weet gewoon dat ik dan echt niet te genieten ben..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:19

Angela :(:) goed dat je gisteren voor jezelf hebt gekozen, soms moeten we dat gewoon doen, andere doen het tenslotte ook. Was het shoppen vandaag wel leuk? Je bent in ieder geval geslaagd. Hoe voel je je nu verder?

Denk dat dame 1 wat meer in haar mars heeft en dat moet ik wel hebben zodat ze mij ook wat vertrouwen kan geven, zij reed haar ook wat beter. Kijken hoe het de volgende x zal gaan. Heb jij nog gereden de laatste tijd? Hoe is het met je Caafjes?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:22

Mijn vriend porbeert begrip te tonen en zijn geduld te bewaren, maar hij vindt het wel heel erg moeilijk. Ik vind het vooral erg dat ik hem steeds afwijs en letterlijk weg duw. Gewoon een simpele knuffel vind ik al heel moeilijk :o Ik ben gewoon zo bang dat hij het een keer zat is en bij me weggaat. Ik kan hem momenteel (en eigenlijk al een hele lange tijd) niet geven wat hij verdient en wat je mag verwachten in een gezonde relatie. Daar heb ik het heel moeilijk mee. |(

CIV: Fijn dat de eerste haar beter reed en zij wat meer in haar mars lijkt te hebben. Het is wel mooi dat je kan kiezen ;) Het zou inderdaad mooi zijn als ze jou weer wat vertrouwen kan geven :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:26

CIV schreef:
PW :(:) doe nu dan even rustig aan. Heb je morgen een drukke dag? Hoop voor je dat je deze week wat momenten zult hebben om je accu wat bij te laden want dat is wel belangrijk. Kan mezelf niet met jou en Angela vergelijken, ik zoek wel veel contact met mn vriend, weer minder met andere en hij geeft ook aan dat ik bij hem terecht kan, anders zou ik het ook weer niet makkelijk doen. Denk niet dat je 'lomp' zult doen maar zo voelt het misschien voor jezelf. Probeer je er niet te rot onder te voelen, je hebt er goed over gesproken met je vriend en jullie zoeken naar een oplossing.

Morgen heb ik gelukkig een hele rustige dag. Heb alleen ochtendgroep. Daarna wil ik even sporten en maandag is mijn rustige trainingsdag, dus dat moet lukken. 's Middags even bijslapen denk ik. Di, woe en do is weer heel druk. Het gewone programma op die dagen is al druk zat, en deze week heb ik ook nog eens extra gesprekken. Intensief dus, maar wel even goed denk ik...

Misschien heeft het ook wel echt met de depressie te maken en herken jij het daarom niet zo. Gelukkig maar, want fijn is het niet. Maar ja, jij moet je maatje nu missen en dat is ook niet leuk. En je hebt verder helemaal gelijk dat het goed is dat mijn vriend en ik er over in gesprek blijven. Dat is belangrijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:26

CIV: Het shoppen was wel leuk, altijd leuk om nieuwe kleren te kopen. Al vond ik het eerst vreselijk moet ik eerlijk bekennen.
Wel fijn dat je kan kiezen inderdaad, ik ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen met jou en paard. Eigenlijk heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Ik denk dat het inderdaad ook wel met de depressie te maken kan hebben, die problemen op relationeel vlak. Bij mij komt er gewoon bij dat ik geen fijne ex heb gehad, en daardoor ben ik een beetje 'verpest'

PW: Ik kan me precies voorstellen hoe jij je voelt... Ik denk echt wel dat jullie eruit gaan komen, zal moeilijk zijn, maar jullie zijn al zover gekomen nu! Geniet morgen maar lekker van je rustige dagje!

Ik zie enorm op tegen morgen, ik moet op 10.00 uur op therapie zijn om kennis te maken met de nieuwelingen. Daarna heb ik om half 11 running. Normaal ga ik meteen in mijn sportkleren, maar nu twijfel ik.. Ik ben zo vreselijk onzeker, bah.. Het liefste melde ik me weer ziek, maar daar los ik het niet mee op.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:51

Ik zou als ik jou was gewoon morgen ook in je sportkleren gaan. Je hebt running, dus logisch toch? Ik snap je onzekerheid wel. Ook de neiging om je ziek te melden, maar daar los je inderdaad niks mee op. Sterkte morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:20

Ik ben een stille meelezer, nu heb ik de 'moed' om te reageren. Voel me flink belabberd, vanaf mijn 13e (nu 20) depressief, vanaf mijn 18e aan de anti depressiva. Momenteel aan het afbouwen van de seroxat, van 30 mg per dag zit ik nu op 5 mg per dag. Nog 3 weken en dan helemaal stoppen. Ik word niet goed van die bijwerkingen!

Heeft 1 van jullie ervaring met het afbouwen van AD? Sorry als ik jullie vaste groepje kom storen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:50

Geeft niet Petite, iedereen is welkom hier. Ikzelf heb geen medicatie, dus ook geen ervaring met afbouwen.

Vertel eens wat meer over jezelf? Ben je ook in therapie of iets dergelijks? Had je veel last van bijwerkingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:57

Oh jij bent Angela met die mooie gekko!

Ik heb momenteel psychotherapie 1x per week. Ik zit erover te denken om daarnaast in groepstherapie te gaan. Ik ben heel duizelig, misselijk, draaierig, kan niet bukken etc. Gelukkig minder erge bijwerkingen als die met het opbouwen, toen kreeg ik paniekaanvallen en was ik aldoor stoned (alhoewel dat ook wel lekker was 6 uur lang op de bank hangen en apatisch naar de muur staren).

Ik vind het nogal eng om alles op internet te gooien, alhoewel ik wel redelijk anoniem ben hier op bokt. Maar je weet maar nooit ;) alles kan tegen je gebruikt worden helaas..

Had ik gister nou goed gelezen dat jij in groepstherapie zit? Hoe bevalt dat? Waarvoor wordt je 'behandeld'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:08

Ik zit inderdaad de depressie-deeltijd behandeling van het GGZ. Die behandeling duurt 13 weken, en we zijn begonnen met een groepje van 5. Daar is er een afgevallen, omdat ze te veel last had van angst en paniek aanvallen, en die wilde ze toch eerst aanpakken. dus de afgelopen weken had ik een fijn klein groepje van 4 mensen, maar morgen komen er nog eens 5 bij. Daar zie ik wel tegenop, moet ik zeggen.. Is toch best ineens een grote groep. Maar ik vertrouwde mijn oude groepje volledig en de herkenning en begrip was zo verschrikkelijk fijn! Ik heb er heel veel aan om het te kunnen delen met anderen, en ik heb nu ook verschillende soorten therapieen. Daarnaast heb ik ook psychotherapie, eens in de 2/3 weken ongeveer. Ik heb nu gemiddeld 3 dagen per week therapie. Is ook wel fijn, het geeft me een structuur en ritme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:16

Dat is erg naar van een groep van 4 naar een groep van 9! Een erg grote verandering dat inderdaad ten koste gaat van de veiligheid. Voor de nieuwe mensen is het net zo eng, alhoewel dat jouw angst niet minder maakt. Hopelijk hebben ze een positieve inbreng in jullie groep, ik hoop het voor je! Zo naar he depressief zijn.. Manman wat kun je je daar ook lichamelijk beroerd van voelen. Ben jij ook zo vaak moe?

Dat van die structuur en ritme herken ik heel erg. Ik zit nu in de afstudeerfase van mijn opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening en daardoor heb ik ineens geen les meer. Daarbij heb ik mijn baan opgezegd het was veel te zwaar voor me plus te ver weg (2 uur reizen, op zondag 3 uur met het ov). Weg alle ritme. Ben nu op zoek naar een baan met kantoortijden (schuldhulpverlener of ambulante begeleider van mensen met een verstandelijke beperking). Want de onregelmatige tijden braken me ook op, veel nachtdiensten en 's avonds werken (woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking).

Gelukkig gaat het met mij nu de goede kant op en ik heb echt baat bij de psychotherapie. :) Heel veel succes en sterkte morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:19

Daarom ben ik gestopt met mijn opleiding verpleegkundige.. Ik trok de tijden niet meer.. Ik was gesloopt..

Ik ben ook vaak echt moe, en ben dan licht ontvlambaar..