Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:13

MiSz_SaNdY schreef:
het is moeilijk maar t mooiste van de wereld zit nu in mn woonkamer

Voor jouw. En dat vergeten mensen. Voor sommige vrouwen is het hun ergste nachtmerrie. Dat je je dat niet kan voorstellen, dat is begrijpelijk. Maar dat je je eigen geluk projecteerd op een ander en beweerd dat ze het maar moeten aanvaarden, dat is niet netjes. Hebben anderen geen recht op hun eigen gedachten, zelf als die gedachte is dat kinderen verschrikkelijk zijn?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:16

Joyckuh schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel van deze mensen die zo hard roepen nooit kinderen te willen, over 15-20 jaar een kind hebben :D

Ik riep het ook heel hard, als ik zwanger word, abortus! Nooit geen kinderen! Echt niet! Nooit niet! En toen werd ik zwanger. En wie deed er geen abortus? Ik! Heeft mijn kind een rottig leven? Nee absoluut niet! Ik had hem ook niks te bieden, maar daar denken de kinderen zelf niet aan als ze geboren worden. Hij heeft alles gekregen wat hij nodig had, een bed, een comode, eten, nieuwe kleren, goede schoenen, alles! Hij is echt niks tekort gekomen, en nog steeds niet!

Maar om terug te komen op de vraag, ik zou het kind houden.

Niemand beweerd toch dat een kind per definitie een rottig leven tegenmoet gaat als je besluit hem te houden (zelfs na twijfels iod). Ik vind dat mijn(!) kind een rottig leven zou hebben als ik nu één zou krijgen, omdat ik hem niets te bieden heb. En imo mag en moet iedereen dat voor zichzelf bepalen, en niet laten bepalen door een ander (die vinden dat je het soieso moet houden).

Edit: Dat laatste geld trouwens ook in de andere richting. Ik vind het ronduit schandelig dat er meiden bestaat die min of meer gedwongen of geduwd worden richting abortus, de mensen in de omgeving die daar verantwoordelijk voor zijn zouden zich diep moeten schamen :n .
Hoewel ik me dan stiekem afvraag welke soort moeder je word als je al niet eens de kracht hebt om de baby in je buik, die je eigenlijk wilt houden, te beschermen tegen de buitenwereld.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:21

BraveSpots schreef:
MiSz_SaNdY schreef:
het is moeilijk maar t mooiste van de wereld zit nu in mn woonkamer

Voor jouw. En dat vergeten mensen. Voor sommige vrouwen is het hun ergste nachtmerrie. Dat je je dat niet kan voorstellen, dat is begrijpelijk. Maar dat je je eigen geluk projecteerd op een ander en beweerd dat ze het maar moeten aanvaarden, dat is niet netjes. Hebben anderen geen recht op hun eigen gedachten, zelf als die gedachte is dat kinderen verschrikkelijk zijn?

Ben het helemaal met je eens. Lijkt voor sommige moeders onaccepteerbaar dat er ook vrouwen zijn die niets met kinderen hebben.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:28

Yeyo schreef:
Het is zoooo makkelijk praten als je een zwangerschap of moederschap hebt ervaren, ik durf te wedden dat deze woorden dan heel snel weer ingeslikt worden.

het is ook zo makkelijk roepen dat als iemand aangeeft niet te willen dat dat gevoel nog wel komt.
hoevaak mij het al verteld is,wacht maar over een paar jaar......
nou we zijn een paar jaar verder en een beetje meer en er is niets veranderd.
niet iedereen heeft ingebouwde moedergevoelens.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:29

MamboBeach schreef:
Juist Mindim, en het gebeurt (te) vaak dat er zo over wordt gedacht, ach, je hebt altijd nog abortus...

Dat geloof ik dus echt niet... er zal een kleine groep zijn die er zo over denkt, zoals in het voorbeeld van Mindim. Maar ik geloof echt dat de meerderheid van de vrouwen die abortus laat plegen niet zo'n instelling heeft.

Joyckuh schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel van deze mensen die zo hard roepen nooit kinderen te willen, over 15-20 jaar een kind hebben :D

Niet bij elke vrouw gaat de biologische klok tikken. ;) Ik vind dit soort opmerkingen altijd zo betuttelend. Alsof de mensen in dit topic die bewust kinderloos zijn en willen blijven gewoon nog niet weten waar ze over praten en wel overstag gaan als de tijd daar is...

Yeyo schreef:
Het is zoooo makkelijk praten als je een zwangerschap of moederschap hebt ervaren, ik durf te wedden dat deze woorden dan heel snel weer ingeslikt worden.

Je bedoelt geen zwangerschap of moederschap hebt ervaren, neem ik aan?

Er zijn nou eenmaal vrouwen die dat gewoon niet willen ervaren. En als die zwanger worden (ondanks getroffen maatregelen) vind ik dat de keuze om die zwangerschap af te breken er moet zijn.

Edit: Precies Mariska :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:41

BS ik ben het zó met je eens. Een kind zou écht mijn ergste nachtmerrie zijn. Ik moet er niet aan denken. Ik heb echt helemaal NIKS met kinderen. Ik vind de kinderen van mijn broer en vrienden heel lief hoor, echt, maar zelf :n. Ik zou echt heel erg hard gaan huilen als blijkt dat ik zwanger ben :D.

En buiten het feit dat ik het kind geen goede basis kan bieden naar MIJN maatstaven, heb ik wèl het gevoel dat het leven dat ik ken en wil leiden voorbij is door de komst van een kind. En ik zou het risico niet willen nemen dat ik dat het kind ga aanrekenen. En dan ben ik blij met de abortusoptie en nee ik zou er niet licht over denken en het al helemaal niet als anti-conceptie gebruiken. Maar ook dat soort voorbeelden zijn gelukkig uitzonderingen ;).

Er zijn echt genoeg mensen die spijt hebben ooit aan kinderen te zijn begonnen. Het is niet voor iedereen weggelegd.

Sammyy

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:59

Ik zelf heb altijd geroepen dat als ik zwanger zou worden, ik het kindje weg zou laten halen :o Omdat ik er de financien niet voor zou hebben, omdat ik me de `verplichtingen´ niet op de hals wilde halen en en en.

Nu is het me overkomen ( wat een verassing met zon onderschrift :D ) en het was niet zo makkelijk als ik had gedacht hoor :n Ik was een jaar bij mijn vriend toen ik te horen kreeg dat ik zwanger ben, we woonden een maand of 8 samen, en hadden er voor gekozen om zonder condoom sex te hebben. Ik heb 5 jaar lang een spiraaltje gehad, en ben daarna overgestapt op de pil. Deze heb ik altijd netjes ingenomen, ben nooit ziek geweest oid, dus eigenlijk had het gewoon moeten werken. Maar dat deed het niet :n Heb toen dus voor de keuze gestaan of ik het kindje wilde houden of niet. Rationeel gezien had ik het beter niet kunnen doen. Ik heb er voor moeten verhuizen, ik moet dalijk heeel veel laten, vooral op financieel gebied. Maar toch heb ik het niet weg laten halen. Ik vond, en vind, ik heb er voor gekozen om zonder condoom sex te hebben, en dus ook het risico daarmee aanvaard. Dan moet ik imo de gevolgen ook aanvaarden.

Het was echt geen makkelijke keuze, en heb heel heel veel met vrienden, familie en mijn vriend gepraat voor deze keuze gemaakt werd. Financieel zal ik het niet ruim hebben, zal niet ieder jaar lekker op vakantie kunnen gaan, zal niet iedere maand leuke nieuwe kleren kunnen kopen voor mezelf, maar dat heb ik er nu voor over :j

Kan niet wachten totdat over max 3 maanden mijn kruimeltje in mijn armen ligt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:03

RedPassion schreef:
MamboBeach schreef:
Juist Mindim, en het gebeurt (te) vaak dat er zo over wordt gedacht, ach, je hebt altijd nog abortus...

Dat geloof ik dus echt niet... er zal een kleine groep zijn die er zo over denkt, zoals in het voorbeeld van Mindim. Maar ik geloof echt dat de meerderheid van de vrouwen die abortus laat plegen niet zo'n instelling heeft.

Joyckuh schreef:

Niet bij elke vrouw gaat de biologische klok tikken. ;) Ik vind dit soort opmerkingen altijd zo betuttelend. Alsof de mensen in dit topic die bewust kinderloos zijn en willen blijven gewoon nog niet weten waar ze over praten en wel overstag gaan als de tijd daar is...

Yeyo schreef:

Je bedoelt geen zwangerschap of moederschap hebt ervaren, neem ik aan?

Er zijn nou eenmaal vrouwen die dat gewoon niet willen ervaren. En als die zwanger worden (ondanks getroffen maatregelen) vind ik dat de keuze om die zwangerschap af te breken er moet zijn.

Edit: Precies Mariska :j

Je zult er nog versteld van staan, denk ik.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:21

Ja ik bedoelde idd vrouwen die geen moederschap of zwangerschap ervaren hebben!

Ik fik trouwens helemaal niemand af die geen kinderen wil, maar opmerkingen over dat je jezelf maar van de trap gooit, dat vind ik echt ver gaan.
Het is ieders eigen keus om kinderen te krijgen, alleen vind ik sommige opmerkingen echt raar, zeker als je niet weet waar je over praat.

daarom zei ik al, dat komt waarschijnlijk omdat ik wel moeder ben.
en nee, ik had nooit een ingebouwd moedergevoel, ik wist niet op mijn 6e dat ik al kindjes wilde, helemaal niet. dat is pas gekomen toen ik eenmaal (bewust) zwanger was.
daarvoor riep ik altijd heel hard, 1 kind is de max hoor, meer niet, mocht ik zwanger raken dan laat ik het weghalen!
nog nooit ben ik ergens zo van teruggekomen als van die opmerking.
waarom? ik had geen flauw idee waar ik het over had, wat moedergevoel inhoudt, wat het met je doet als mens, persoon....dat weet ik nu wel, en daar baseer ik mijn mening op.

geen enkele vrouw kan zich voorstellen wat het inhoudt om kinderen te krijgen, of zwanger te mogen zijn, het is iets heel aparts.
ik hou van mijn man, mijn ouders, van mijn zussen, mijn dieren, en andere dierbaren, maar als het op mijn zoontje aankomt, dan ga ik over lijken, zonder aarzelen.
ik durf te zeggen dat ik iemand lachend dood zal slaan, mocht diegene ooit het lef hebben om aan mijn kind te komen.
moederliefde is iets wat zo ontzettend diepgeworteld is, die navelstreng knippen ze door, maar verdwijnen doet hij niet.
en dat kan je je niet voorstellen als je geen kinderen hebt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:25

Nee maar Yeyo, heb je er ook wel eens bij stilgestaan dat sommige mensen die moederliefde nooit hopen te ervaren. En dat er, ook al is dat moeilijk voor jou om te geloven, mensen zijn met kinderen die nog steeds geen moedergevoel hebben?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:31

Tuurlijk heb ik daar bij stil gestaan, zoals ik al zei, dat keur ik ook niet af, moeders zonder moedergevoel vind ik hooguit erg zielig voor het kind.

Nogmaals, iedereen heeft zelf de keuze (gelukkig!) om kinderen te krijgen of niet.
Alleen als je dan gaat zeggen dat je je wel van de trap af stort omdat je zwanger bent en het niet weg kan laten halen, ja dat vind ik gewoon niet kunnen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:33

Ok, die uitspraken zijn misschien idd een beetje overdreven (sorry PG :D).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:38

Sees schreef:
Nee maar Yeyo, heb je er ook wel eens bij stilgestaan dat sommige mensen die moederliefde nooit hopen te ervaren. En dat er, ook al is dat moeilijk voor jou om te geloven, mensen zijn met kinderen die nog steeds geen moedergevoel hebben?

nu heb ik echt geen moeder gevoel maar ben 18 en wil beroeps militair worden beetje sneu om dan je kind maar ergens te dumpen.
maybe komt het ooit maar ik zie wel

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:44

Sees schreef:

Kan het me niet voorstellen eigenlijk...
Zou het ook misschien kunnen komen door opvoeding, liefde van eigen ouders of niet?
Gooi gewoon een ballteje op hoor, heb geen idee eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:46

Moedergevoelens komen ook niet als je eensmaal toch zwanger blijkt te zijn, als klein meisje speelde ik al met auto's ipv met poppen. Mn moeder zei altijd...wacht maar tot je groot wordt, dan ga je kinderen ook leuk vinden.
Goed ik groeide op, en de gevoelens veranderde niet, sterker nog nu wist ik zeker dat ik geen kinderen wilde :) mn vriendinnen kregen kinderen (Kennen jullie die opmerking wacht maar...tot ze je dat hummeltje geven om vast te houden)

AARRGGH...als je me ergens diep ongelukkig mee wil maken is een pas geboren kind in mijn handen te drukken, wat moet ik dr mee? Ik weet me dr echt geen raad mee en ben opgelucht als ze hem weer overnemen
Gelukkig durf ik tegenwoordig te 'bedanken'.

Wat dan ook weer zo jammer is, je krijgt een andere band met je vriendin. Ze hebben het ineens over dingen waar mn interesse totaal niet naar ligt (Kijk ze kan al dit, of hij kan al dat) of het mij interesseerd.
Vergelijk het eens als je met iemand in egsprek is die totaal niet van auto's houdt en je gaat uitgebreid vertellen hoe een motorblok inelkaar steekt....

En dan...als ze ouder worden, dan gaat het pas echt zuigen. Moet je geinteresseerd zijn in dingen die ze je laten zien, wat moet ik dr mee?
Ik heb een chronisch vermoeidheidsyndroom, kan je vertellen na één urtje kindergebler en aandachtgetrek, gooien met spullen en maar zeuren, ben ik nog vermoeider dan één weer werken van 50 uur.

Dus voor mij geen kinderen, pas gewoon niet in mn leven. Daarnaast geniet ik ook nog eens van een lijf wat niet aangetast wordt door een zwangerschap, och als ik die verhalen wel eens hoor....Ongelukkige relatie omdat manlief er geen zin meer in heeft.

Nee, het is niets voor mij. Mocht ik onverhoopt zwanger raken, gaat het eruit, liever gister dan vandaag.
Een kind betekend voor mij ook het einde.

RedPassion schreef:
Niet bij elke vrouw gaat de biologische klok tikken. ;) Ik vind dit soort opmerkingen altijd zo betuttelend.

Precies dat is het juiste woord. Hoor het al mn hele leven lang..net zoiets als, spruiten zijn niet te vreten.
Wacht maar tot je een bord spruiten voor je krijgt, waar hebben we het dan over?
Geniet jij lekker van je spruiten, en mij van mijn eigen leven zónder spruiten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:47

NB, wie heeft het over kinderen ergens dumpen?

MB, _O- sorry moest even lachen. Geen moedergevoel vanwege opvoeding? Eh...? Maar misschien doelde je daar niet op en doelde je alleen op het stukje mensen met kinderen zonder moedergevoel? Nee hoor, geen vuiltje aan de lucht thuis. mensen dachten ook echt gelukkig te zijn met hun kinderen. Ze voeden ze goed op en geven ze alles wat ze nodig hebben en zich kunnen wensen maar zouden het nooit overdoen. Tja, ook dát kan!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:49

Jij vat het heel negatief op Sees, volgens mij maar dat bedoel ik helemaal niet zo.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:50

Chiqa ik ben het weer eens volledig met je eens (off-topic waar is je avatar? Ik moest je profiel bekijken om zeker te weten dat het over dezelfde chica gaat :D).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:51

MB, ok, zou je dan misschien uit willen leggen hoe je het wél bedoelde? Daarom zei ik namelijk ook maar misschien bedoelde je het niet zo ...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:54

RedPassion schreef:
Joyckuh schreef:

Als ik 15 of 20 jaar verder ben wil ik ze zeker niet, ben nu 36 en zie me echt niet op mijn 51ste nog met een baby rond zeulen.

Mijn moeder heeft altijd gezegd der komt eerder een veulen dan dat ze een kleinkind van mij krijgt:+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:54

Dat weet ik niet zo goed, vandaar dat ik het balletje op gooi, ik zit nu namelijk te denken aan vrouwen die geen kinderen willen (met alle respect hoor) maar ik heb ook wel eens gehoord van vrouwen dat de zorg ze te 'groot en te verantwoordelijk' zouden vinden.

Ook ik kan me ergeren aan mensen die denken dat iedereen maar een baby moet krijgen, natuurlijk wil niet iedere vrouw dat.
Maar net zo goed word ik het ook wel eens zat al dat geneuzel over dat kids niet leuk zouden zijn.
Ik vind het prachtig, laat mij dan ook met rust, denk ik dan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:58

MB en ik vind dat vrouwen die vrezen dat de zorg ze teveel wordt, beter geen kinderen kunnen krijgen. En al helemaal niet als ze die zorg niet willen dragen.

En ik heb nog nooit de vraag gesteld aan iemand of diegene niet liever de zwangerschap af zou willen breken terwijl ik honderden keren de opmerking :" wacht maar tot je ouder bent", of iets in die trant, naar mijn hoofd gesmeten heb gekregen. Dus over met rust laten gesproken (niet persoonlijk bedoeld natuurlijk want jij en ik kennen elkaar niet ;)).

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:04

Ik ben 35 en ik hoor nog niks tikken hoor.... tenzij het de antieke pendule in de woonkamer is die ik hoor.... :D

Okee, ik lieg: Toen ik een jaar geleden te horen kreeg dat ik niet zwanger kon/mocht worden ivm mijn gezondheid, was het een dagje "slikken" want toen werd het vóór mij beslist, ik besliste het nu niet langer zelf, maar de beslissing kwam van buitenaf. Maar eigenlijk was het ook wel goed zo - in ieder geval stopten de vragen van buitenaf "wanneer komen de kids nu eens?" want nu had ik iets om mensen mee rond te oren te slaan ;)

Ik heb nooit kinderen gewild, nooit over nagedacht en op het moment dat ik dacht: stik, nu ben ik op de leeftijd dat het een "nu of echt nooit" wordt, werd de beslissing voor mij genomen. Ook goed. Hoef ik ook niet meer te twijfelen.

Maar op de vraag wat ik nu zou doen mocht ik ondanks de voorzorgsmaatregelen die er nu genomen zijn, tóch zwanger raken.... ik zou het weg laten halen. Simpelweg omdat ik geen gezond kind ter wereld zou kunnen zetten door de medicijnen die ik slik, daar is het risico te groot voor. Accuut stoppen is voor mij een zeer groot risico, alsmede voor het ongeboren kind. Dan blijft er voor mij slechts 1 keuze over, en mijn partner is het daar mee eens.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:05

Laat ik het zo zeggen, misschien druk ik me dan beter uit, het 'respect' snijdt aan 2 kanten, denk ik.
Abortus is nu eenmaal toegestaan, so be it!
En heb ik al eerder gezegd, enerzijds is het goed dat het er is.
Andere kant denk ik van, ik heb tijdens de zwangerschap van mijn jongste in het ZH gelegen en doe je er alles aan dat je een gezond kindje krijgt. Dat is denk ik een beetje het tegenstrijdige hier, maar ik probeer altijd de zaken van 2 kanten te bekijken.
Ieder heeft zo zijn eigen mening, dat is gewoon zo.
De moeder die hier een keer gepost heeft die haar zoontje is kwijtgeraakt is natuurlijk heel hard, ik hoop dat dat ook kan worden begrepen. Ik, als moeder zijnde kan dat begrijpen en zou zo graag willen dat zo'n vrouw een gezond kindje krijgt. Aan de andere kant worden er te pas en te onpas kindjes weg gehaald. En natuurlijk, ik denk dan, dat is nu eenmaal het leven...

Waar ik wel van sta te kijken is dat er hier soms best wel respectloos wordt gesproken over ongeboren baby's maar als er een veulen te vroeg wordt geboren dan valt heel de wereld erover en dan roepen er 3000 dat je er een DA bij moet halen en dergelijke. Die link kan ik soms niet helemaal leggen maargoed, daar zal ik moeder voor zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:07

brenniie schreef:
na aanleiding van een ander topic stel ik deze vraag:

stel voor je raakt zwanger van iemand die je pas kort ken of een one night stand hebt gehad..
wat voor optie kies je dan?

1: abortus plegen zonder dat de andere persoon ervan op de hoogte is?(en het hem/haar nooit vertellen)
2: abortus plegen voor je het aan de andere persoon verteld?
3: abortus plegen na dat je het de andere persoon hebt verteld?
4: het ongeboren kind houden en zie je wel hoe het verder gaat lopen?
5: de situatie overleggen met de andere persoon en dan een beslissing maken of je het ongeboren kind wil houden of niet?
6: anders..zelf invullen..

Absoluut 4 !!!!!

Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een
abortus te plegen :n

Seksen prima, maar je moet wel je verantwoordelijkheid
dragen :)