Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:21

Dat is een kwestie van tijd, ik gebruik ook fexofenadine (nu zelfs de 180 mg) en de eerste dagen ben ik ook moe. Als je lichaam eenmaal is gewend, dan merk je niets van die medicijnen.

Bij mij is de pollenallergie (bomen) ook gigantisch erger ten opzichte van vorig jaar. Ook veel last van mijn ogen en longen. Ik heb mijn konijnen binnen (en dus het zaagsel, hooi en stro ook) en ik merk dat ik de dag na het verschonen van de hokken echt ziek (koortsig) ben. Als dit nog het hele seizoen voortduurt, vrees ik dat ik nieuwe baasjes voor ze moet gaan zoeken. |( Ik fok ze nu al 5 jaar en heb er nog nooit zo'n last van gehad als nu.
Oh ja, ik woon dan wel 6 hoog in een flat, maar ik mijn achtertuin is een park, vol met fraaie bomen!

bosmonster schreef:
krijgen jullie geen vermoeidheid van die pillen? ik heb nu fexofenadine ofzoiet, van de huisarts. probeer nu 's morgens half pilletje en 's avonds half pilletje te nemen. dit werkt goed (is trouwens niet op dokters advies..). wanneer ik een heel pilletje pak 's morgens, krijg ik erg last van vermoeidheid. erg irri op het werk... ik heb trouwens ook last van watvoor allergie dan ook van meestal eind februari t/m september... grrr...

cissie

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:13

Sinds dit jaar (heb van mn 4e hooikoorts en pollenallergie of is dat hetzelfde?) ook opgezette holtes, net bij mn oogkas.
Onder mn oog is het dik en pijnlijk en met knipperen of mn ogen draaien doet het pijn, is dit ook herkenbaar voor mensen met hooikoorts of zou dit er helemaal los van staan?

Alvast bedankt,

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:20

Hooikoorts is een verzamelnaam van allergie voor pollen, bomen en grassen. ;) En wat jij aan geeft is herkenbaar, mijn eerste allergie aanval (toen wisten we nog niet wat het was) was ik net een kikker, heel erg was het toen. Nu heb ik het nog af en toe maar door medicijnen is het veel minder. Wel even naar je HA gaan voor onderzoek en misschien andere medicijnen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:39

Faelivrin schreef:
Hooikoorts is een verzamelnaam van allergie voor pollen, bomen en grassen. ;) En wat jij aan geeft is herkenbaar, mijn eerste allergie aanval (toen wisten we nog niet wat het was) was ik net een kikker, heel erg was het toen. Nu heb ik het nog af en toe maar door medicijnen is het veel minder. Wel even naar je HA gaan voor onderzoek en misschien andere medicijnen.

Bedankt voor je uitleg.......was al bang dat de oorzaak elders zou liggen, aangezien ik ook last heb van bloedneuzen de afgelopen dagen.
Ik heb er nooit medicatie voor gebruikt, ja een eusspray die geen moer hielp.
Ieder jaar denk ik....daar gaan we weer en ik hoop ik maar dat het snel voorbij is....de hoofdpijn heb ik al die tijd in toom weten te houden met paracetamollen.
Maar nu heb ik echt vervelende klachten van...voel me gewoon ziek, griepachtig....maar dan net niet erg genoeg om thuis te blijven.
Dit jaar ook voor het eerst keelpijn en opgezwollen klieren, het niezen is wel minder maar de zwelling/tranen rond mn ogen des te erger.

Moest toch naar de HA voor iets anders, dan maak ik dit gelijk bespreekbaar.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:04

Dit jaar heb ik het ook veel erger met mijn ogen, cissie. Wat jij beschrijft zo heb ik het ook. Ik heb ook Livocab oogdruppels en Nasonex neusspray naast de Fexofenadine. Afgelopen maandag voelde ik me ook echt ziek, dat was de dag nadat ik de konijnen had verschoond. Komende maandag maar eens kijken of het dan ook zo is. Ik voel me zeker niet 100% lekker, maar het is nog te doen.
Als je klachten aanhouden is het zeker handig om terug te gaan naar de huisarts, ook om eventueel andere dingen uit te sluiten of andere medicijnen te vragen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:55

Ik heb er op dit moment nog niet veel last van. Heb neusspray wat ik het hele jaar door moet gebruiken, anders gaat het van de zomer mis en heb oogdruppels, maar die gebruik ik pas sinds gisteren. Voelde mijn ogen wat branden 2 weken geleden.

Ik merk dat het met de jaren minder wordt, hopelijk groei ik er dan toch over heen. 5 jaar geleden was ik er steeds goed ziek van, maar nu niet meer.

Wat ik doe wanneer mijn ogen branden als ik in bed lig is een nat washandje op mijn ogen leggen. Dat helpt erg goed bij mij.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:34

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:38

Apart. Gisteren de hele dag in Brabant geweest en nergens last van gehad. Vandaag ben ik weer gewoon thuis en het begon vanmorgen alweer.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:51

Karin schreef:
Apart. Gisteren de hele dag in Brabant geweest en nergens last van gehad. Vandaag ben ik weer gewoon thuis en het begon vanmorgen alweer.

Dat is inderdaad apart?

Ik heb vrij weinig last op het moment, neem één Aerius pilletje per dag in.
Af en toe wat niezen of traanogen, maar valt reuze mee.
Binnenkort voor de zekerheid langs de allergoloog (nog steeds :+ ), hopelijk kan ie met alternatieven komen.

Ik werd vooral heel erg moe van Telfast.
En van Aerius als ik weer op twee pilletjes per dag zit :))

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:21

Ik word sowieso heel erg moe van de hooikoorts en inderdaad dat ziekzijn en hoofdpijn heb ik ook altijd. :) Niks aan te doen. Bij mijn level van hooikoorts hoort het is weinig aan te doen, gewoon rustig aan doen en niet teveel problemen opzoeken..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:06

Ik heb jaren last gehad van hooikoorts. Maar op een één of andere manier heb ik er nu geen last van. Hopen dat het weg blijft :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:32

Ik meld me hier ook even. Heb hooikoorts (al zolang als ik het me kan herinneren) en de last van mijn ogen en het niezen e.d. is dit jaar eerder begonnen dan vorig jaar.

Ik gebruik Aerius tabletjes (5mg) van de apotheek. Deze werken meestal wel redelijk goed.. Maar ik hoop niet dat het dit jaar erger is dan vorig jaar..!

Laatst hoorde ik trouwens dat er een medicijn bestaat in de vorm van druppels. Een soort kuur die je dan het hele jaar door op de slijmvliezen in je mond moeten aanbrengen (elke dan één druppel) en daar (na gemiddeld 2 jaar) je hooikoorts helemaal van kan verdwijnen.
Heeft iemand hier van gehoord of ervaring mee?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:58

Ik heb sommige jaren last van hooikoorts. Vorig jaar geen centje ongemak, dit jaar is het weer hommeles. Bij mij begint het altijd bij de eerste mooie dag van het jaar, weet iemand wat voor pollen dat kunnen zijn?

M'n ogen zijn rood, tranen, volle neus, veel niezen, benauwd en hoofdpijn.
Hopelijk trekt het binnenkort weer weg.

Heb een tijdje Telfast geslikt, klonk in mijn oren als een placebo en had ook niet het idee dat het hielp :=

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:09

Geen idee, daar zou je beter een allergietest voor kunnen doen :j

Telfast werkte bij mij ook voor geen meter.
Ik werd er alleen slaperig van :+

Ik heb nu twee dagen geen Aeriuspilletje ingenomen en ik heb vrij weinig last :wow:
Beetje benauwd en verstopte neus.
Maar geen jeukende huid of ogen en niet niezen :oo

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:15

phormicola schreef:
Heb een tijdje Telfast geslikt, klonk in mijn oren als een placebo en had ook niet het idee dat het hielp :=

Had je de 120 of de 180? 120 deed bij mij ook niks, 180 werkt binnen kwartiertje/half uurtje, dan zijn jeukogen en snotneus over.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:17

Misschien een hele stomme vraag, maar sinds het voorjaar is begonnen en de blooempjes enzo weer beginnen te bloeien.
heb ik last van mijn ogen, mijn neus zit verstopt en nies ook vaker dan normaal.
Mijn vraag: Kan je Hoorkoorts op latere leeftijd krijgen?
Ik heb trouwens wel een huisstofmijd allergie.
Of kunnen deze symptomen(klachten) ook voorkomen uit mijn huisstofmijd allergie?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:20

Op je eerste vraag heb je al antwoord gekregen. ;)

Het is trouwens huisstofmijt, met een t. Misschien dat je info vindt als je daarop googelt in combinatie met hooikoorts?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:20

Ik heb ook pas rond mijn 20e last van hooikoorts gekregen, eerder nog nooit last gehad.
En om even heel "positief" te zijn; bij mij is het met het jaar erger geworden ook nog haha :D

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:36

Karin, ik ga zoeken, dank je wel.
Goof, bedankt voor de info :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:56

Karin schreef:

Dat heb ik ook. Op bepaalde plekken in Nederland heb ik er weinig tot geen last van. En in het buitenland heb ik er al helemaal geen last van.

Ik schreef hier eerder dat ik nog nergens echt last van had.. Had ik dat nou maar niet gedaan. :') 'S nachts kan ik niet slapen door de jeuk in mijn ogen, mijn neus jeukt de hele dag en ben alweer verkouden.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:15

ik woon in brabant en nies me helemaal rot. net lekker buitenritje gemaakt, maar zat heel de tijd te snotteren en met een tranend oog te kijken..
'k ga zo naar huisarts om hem een nieuwe behandelmethode voor te leggen (zie de link aantal reacties hierboven van mij). ben erg benieuwd!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:24

Ik moet binnenkort ook maar is terug naar de huisarts denk, heb er weer heel erg last van het is niet meer te doen!

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:05

m'n huisarts gaat onderzoek doen naar die behandelmethode. hij was er niet mee bekend. over een maandje moet ik weer contact met hem opnemen. ik begin maar vast met duimen dat hij tot iets positiefs komt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:05

Wil me ook even melden met een vraag, zijn hier toevallig dames met hooikoorts die ook ervaring met borstvoeding hebben? Ik geef nu BV (baby is 6 weken) en wil hier graag mee door gaan maar mag geen pillen slikken. Voorgaande jaren heb ik het redelijk gedaan op een combi van cortisonen spray en xyzal maar dat mag ik nu natuurlijk niet gebruiken. Ook de medicatie die ik gebruikte tijdens de zwangerschap mag ik niet nu. Ik ga iig maandag de HA bellen maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit eerder hebben meegemaakt, en wat jullie toen gedaan hebben. Doorlopen met je klachten en toch BV geven of overstappen op flesvoeding?