Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:53

Ja, in mijn kast kijk ik ook altijd.
En ik klop altijd op mn kast voordat ik hem open doe :')
(ja waarom, goeie vraag )

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:55

whaha je klopt?dat is echt geniaal? `` he hallo moordenaar, ik kom ff kijken of je in mijn kast zit, maar ik klop wel netjes, lief he?`` :+

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:56

:+ Jaa ik weet ook niet waarom ik klop, denk om te kijken of er iemand terugklopt. Dus of er iemand inzit

Kan trouwens ook niet slapen als er 's nachts gerommel is in huis. :n

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:58

nou ik als ik iets hoor buiten mn huis, mijn buurman loopt midden in de nacht wel eens buiten ( tenminste ik denk ( en hoop, iemand anders zou al helemaal griezelig zijn), dat het mijn buurman is :+ ) , maar dan heb ik het gevoel alsof hij rondjes om mijn huis heen loop ;(
Laatst bijgewerkt door lovelanga op 18-06-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:58

Spreken in het openbaar :x %) :r

En spinnen haha, maar daar kan ik hard voor wegrennen :+

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:59

Dat lijkt me ook eng. :\
Nouja, bij ons hoor je vaak geluid van hiernaast (zit een eettentje)

Hoezo heb je last van spreken in het openbaar? Daar heb ik gelukkig niet zo'n last van

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:03

Pff ik weet niet, al weken van tevoren breekt het zweet me uit als ik eraan denk.. := Al die starende mensen en.. bleh.. :x

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:04

Dat is wel zo ja.
Nouja ik vond het eerst ook niet echt heel erg geweldig, maar gaat nu steeds beter.
Vind het trouwens ook geen probleem om ergens een vreemde aan te spreken. Mensen die ik ken heb ik meer last van om aan te spreken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:07

Niet lachen aub, maar ik heb echt de meest belachelijke angsten.

Zoals dus:

- Het woordje soirree, dat komt uit een liedje van Walt Disney. Het betekent 'bal' in de zin van een gala. ('Ga je mee naar het soiree, op de bodem van de zee. En neem gerust je moeder mee naar het Vissenbal... :)ddd ') Dat liedje zit al 15 jaar in mijn hoofd en wil er niet meer uit gaan. Ik heb heel lang geprobeerd om er niet meer aan te denken met als gevolg dat ik er alleen nog maar aan kan denken en ik tel de keren per dag dat ik er aan moet denken. (sick... :( Ik kom er nooit meer vanaf!! :D )

Ik kan er ECHT NIET tegen als mijn vriend mijn vingers naar binnen buigt. En dan niet de hele vinger, maar vanaf het eerste kootje zo te zeggen. Ik word er gelijk misselijk van en helemaal eng. Waarom? Geen idee. In mijn hoofd breken ze dan en steekt het bot naar buiten.

Oké, ik schaam me wel een beetje voor deze angsten. :P :+
Ben helemaal niet bang aangelegd verder. Heb namelijk geen angst voor spinnen, kleine ruimtes, enz enz.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:09

Haha :=
Maar dat liedje is toch niet zo erg? Of ga je het ook zingen dan?

Ik heb nu al een paar jaar, dnek iets van 5 jaar een liedje in mijn hoofd die toen op vakantie daar werd gedraaid :')
rainbow high in the sky :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:11

Nou wel als je er niet meer vanaf komt, wat je ook probeert.
Dan gaat het op een gegeven moment wel irritant worden hoor. ;)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:12

Ik ben doodsbang, haast panisch, voor alles met meer dan 4 pootjes.
Zelfs voor een bromvlieg ga ik al rennen :Y)
Maar dan zijn spinnen wel het ergste. In elke kamer waar ik kom, ook thuis,
check ik eerst het hele plafond of ik nergens een spin zie (hoewel ik prima
weet dat die beesten ook heus op de grond kunnen zitten, maar dat
hoef ik dan weer niet te checken, heul vreemd die ik-figuur :+ )

Verder ben ik doodsbang voor de tandarts, ga ook niet zo heeeel vaak
(heb wel een netjes gebit hoor ;) ) en als ik er ben, zit ik alleen maar
te janken.

En bij onweer lig ik ook doodsbang onder mn dekentje te trillen in mn bed,
bbrrr niet aan mij besteed!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:10

Ik kan dus niet tegen bloed of wat daarbij hoort ( ziekenhuis, wonden, naalden weet ik het niet ) maar het is het ergst bij bloed en val dus er ook door flauw. Niet bepaald leuk dus en soms best moeilijk. zelf verhalen of beelden met bloed erin is voor mij erg moeilijk om naar te kijken en te luisteren en moet me dan ook echt in/ tegen houden om er niet flauw te gaan vallen.
echt een levensbepaaldende fobie/ angst kan ik je vertellen, de ene keer gaat het beter dan de andere keer hoor.
menstruatie is geen probleem maar soms als ik zelf gewond ben wordt ik al niet goed.
soms zit ik er weleens aan te denken om me te laten hypnotiseren om er zo misschien vanaf te komen? iemand die dit ook heeft en tips heeft dan hoor ik dat graag?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:22

Ik had zaterdag een ehbo-er mee en die was laatst flauwgevallen toen iemand uitgebreid ging vertellen over zijn wond :=
Hij kan best tegen wonden, maar iedereen moet dan zijn mond houden en er niets over vertellen. Zolang hij er niet bij nadenkt, kan hij het prima verbinden :P
Gaat hij denken, gaat ie neer :=

Ik weet zelf nog niet hoe ik op wonden reageer... ben wel ehbo-er maar heb nog geen wonden hoeven te verbinden.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:21

Welshcobfan schreef:
Ik had zaterdag een ehbo-er mee en die was laatst flauwgevallen toen iemand uitgebreid ging vertellen over zijn wond :=
Hij kan best tegen wonden, maar iedereen moet dan zijn mond houden en er niets over vertellen. Zolang hij er niet bij nadenkt, kan hij het prima verbinden :P
Gaat hij denken, gaat ie neer :=

Ik weet zelf nog niet hoe ik op wonden reageer... ben wel ehbo-er maar heb nog geen wonden hoeven te verbinden.

dat is het inderdaad vaak, ga je erover nadenken dan gaat het fout, zo kan ik mezelf inderdaad helemaal gek maken en het eng vinden zodat ik flauw val? me hersenen kunnen het dan niet meer aan, hahaha :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:23

ik ben als de dood voor wespen.
hysterisch word ik van die beesten,ik ren altijd gillend weg :P

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:48

Haha jaa ik heb het ook met vliegende insecten.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:58

ik ga echt bijna huilen als ik een spin zie. Heb er laatst een gezien en ik lieg het niet ; van hoofd tot kont 7cm!!!! (niet precies gemeten want ik ben meteen krabbend weggerend heel hard :o ..) ik dacht even dat het zo'n zwarte weduwe was.

En het donker, zodra ik in het donker sta ben(met name alleen) dan kent niemand me meer terug.. ik kan nogal bekend staan als soms iets te vrolijk, tikkeltje gek en niet echt op me mondje gevallen, maar in het donker wor ik echt hysterisch :P

én kerkklokken, overdag niet maar savonds of snachts ;( dan kun je me echt afvoeren. Heb laatst mijn vriendin haar arm er bijna afgeknepen toen we in het donker kerkklokken hoorde.. vond ze niet zo leuk :~

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:02

Misschien geen fobiemaar wat me wel irriteert is de Arbo-Dienst.

Telkens in gedachten rond of ze nog naar husi telefoneren of aanbellen dat heb zelf nu ook (aangezien ik onwijs veelkramp heb in mijn maag heb ik mij ziek gemeld)en nu stroomt die arbo-dienst weer door mijn hoofd.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:03

Ik heb last van faalangst :)

Maar alleen op momenten dat ik het gevoel heb dat ik mezelf moet bewijzen.. (bij sollicitaties of examens ofzo)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:56

Ik heb hoogtevrees,faalangst, ben bang voor liften en durf niet alleen in huis te zijn s'avonds en spinnen vind ik ook echt niets (zachtjes uitgedrukt).

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:03

zal ik mijn lijstje opnoemen :D
3. Wespen
2. Koeien * ze lijken zo lief, altijd als ik langs kom springen ze op elkaar *
1. Jaja, Clowns! ik ben van kleins af aan al bang voor de plaageest geweest uit bassie en adriaan :o ik droomde iedere nacht erover dat hij om het hoekje keek en me dan ging dood kietelen :+ ik vond het zo eng, moest altijd huilen !

Ook heb ik een val fobie, met paarden, ik ben zovaak gevallen van mijn vorige pony, en vaak heel fout gegaan, nu durf ik niet te vallen :P tja klinkt heel gek ik hou me altijd helemaal vast wat voor nog meer ongelukken kan veroorzaken!!

ook ben ik bang in het donker "zo bang dat ik weinig zie & vaak me evenwichtig verlies"
alleen in me kamer slapen * wat iedere nacht gebeurt, kun je naagaan *
geesten, dode mensen etc. baaaah! }:0 :Y)

niet heel leuk nee! :(

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:33

Ik ben doodsbang voor een groepje jongens dat buiten rond hangt.. :\

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:36

Water, en dan rivieren waar echt wat stroming staat. Ben toen ik 6 of 7 was nog net niet mee gesleurd.. Eigenlijk was er niet zoveel mee aan de hand, maar in heb het zo weg gepropt dat ik er nu zelfs nacht merries van heb :+ Dus dat is niet zo leuk haha.
En ik dacht vroeger altijd dat er een monster/reus aan kwam [was mijn hartslag die: 'Boem boem boem' deed :+ ] en die zou mijn oren er wel even afhalen daarom deed ik dus mijn deken over mijn oren en dat doe ik nog steeds :') Alleen nu omdat het meer een tic is geworden _O-
Edit] en vliegen, welke gozer heeft dat uitgevonden :')
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 09-07-09 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:42

File's en vliegen/vliegtuigen... :(