Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:12

oke dat is altijd lekker !
ik had oo altijd mjn vrienddinnen zo op msn maar nu ook niet meer .
this hier super rustig op msn
en wonder boven woder doet irene weer gewoon tegen me ! :oo daar ben ik wel blij om . ze alles tegen me verteld met de wedstrijd hoe en wat ...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:17

Billyboy, fijn dat het weer goed is.

MSN is echt een uitkomst, ik zit er ook altijd op en het kost niks. Heb niet zoveel vrienden als jij en veel zijn nooit online, zit er liever op dan op hyves.

PW fijn dat hun er voor je zijn, wees er maar zuinig op. Is je vriend er niet?

Sifra, morgen om 14uur 2de gesprek, was eerst 15uur maar ze belde vanmorgen vroeg al dat ze het wilde verzetten. Ze zijn er in ieder geval mee bezig. Is je ademhaling al iets rustiger?

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:18

CIV: zeg dat iemand had haar tegen mij opgezet ! ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:19

Jawel hij is er wel, maar msn is wat laagdrempeliger dan een gewoon gesprek. Ik ben niet zo'n prater.
Hij zit een film te kijken, maar ik kon me er niet op concentreren.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:22

Billyboy, wat vervelend gelukkig ziet ze nu in dat ze jou niet kwijt wilt.

PW, ik zit nu ook op MSN, erg fijn even je verhaal aan een vriendin doen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:23

ze is er gelukkig zeld achtergekomen en met de westrijd was het zo

Pris : ik ben prouwwens niet meer boos op je , ze hebben mij tegen jou opgezet en lieten mij helemaal opfokken enz . was niet echt leuk en de sfeer op stal is helemaal niet super nu ! :\

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:31

Pollewoppy schreef:
Knap hoor. Ik ben nog niet zo ver dat ik die beslissing durf te maken...

Een hele schrale troost: dat is heel normaal dat je die beslissing niet durft te maken. Maar probeer op zijn minst afstand te houden alsjeblieft, dat is echt het beste voor jezelf. Wat je vertelt, is geen kleinigheid, die mensen zijn echt niet goed voor je welzijn, je gezondheid. Niet om je verder de grond in te trappen, maar om je een hart onder de riem te steken. Je hoeft nu geen keuze te maken tussen wel of geen contact, je kan wel de keuze maken het contact minimaal te houden. Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niets opdringen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:34

CIV: over msn dat is waar maar je kan beter 1 hele goeievriend online hebben als meerdere vind ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:47

Ik vind msn ook heerlijk, durf ik veel meer te zeggen dan in real life.

Sorry dat ik niet op iedereen afzonderlijk reageer, gaat vandaag niet zo lekker. Ik heb tot 12 uur in mijn nest gelegen, en daarna niet meer gedaan dan op de laptop gezeten.
Ik had op een gegeven moment de moed om naar de winkel te gaan, loop ik naar buiten met mijn fiets word ik voor de zoveelste keer aangevallen door de hond van mijn buren. Ik krijg me toch een paniekaanval! Bah, dat was eng! Ik ben toch naar de winkel gegaan maar nu voel ik me echt beroerd.

Ik ben dus ook een emo eter en ik lijk grens meer te kennen, ik heb 2 zakken kroepoek op en ik was me toch misselijk. Doe ik nooit meer!!!!

Mijn zadel is vandaag binnen gekomen, dus dat is wel weer leuk!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:53

Angela : dat je zadel binnen is is dan weer leuk om te horen en voorderest :(:) Angela ,, dapper van je dat je toch bent gegaan met een paniek aanval ik heb ook wel eens opeens , en het leifst wil ik zo hard mogenlijk naar huis rennen dan !! beetje rust zou wel goed zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:55

Het valt mij wel op dat we allemaal onze eigen soap hebben beleeft.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:57

Misschien wel !

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:04

ik ben net wel gewoon gaan werken .
en kreeg erge last van benauwt heid
moet nu echt op gaan passen ben ik bang
nu gaat het beter als net gelukkig
ga vroeg op bed want heb morgen weer mijn energie nodig .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:10

@ Himyar: Dank je weer. Ik begrijp je zeker niet verkeerd en kan je berichtjes alleen maar waarderen. Het is toch ook even fijn om te horen dat het geen kleinigheid is, af en toe denk ik het zelf wel, dan vind ik mezelf een aansteller. Zeker omdat mijn ouders beweren dat we het zo slecht niet gehad hebben. Ze hebben gewoon geen idee wat ik gemist heb en hoe ik dingen ervaren heb. Moet idd het contact drastisch minderen, helemaal verbreken hoeft ook niet. Dat kan ik ook (nog) niet. Ik ga vaak uit gewoonte maar even bij ze langs. Dat ga ik maar even niet meer doen.

Heb net weer gemediteerd, maar het wil de laatste dagen voor geen meter. Nou ja, jammer, komt vanzelf weer hoop ik dan maar. Eerder mediteerde ik makkelijk een half uur, nu zit ik met moeite 15 minuten en niet eens geconcentreerd... Dat frustreerd me |o

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:14

PW jammer !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:55

Angela :(:) geeft niks dat je vandaag niks gedaan hebt, morgen weer een dag. Snap wel dat je het vervelend vind maar het is niet erg. Goed dat je na je paniekaanval gewoon bent door gegaan, knap van je! 2 zakken kroepoek lijkt mij ook niet zo lekker :P Hoe voel je je nu? We leven allemaal onze eigen soap ja, mijn soap zou wel wat saaier mogen zijn.

PW, probeer ook aan de leuke dingen in je jeugd te denken want zo is het alleen maar negatief, snap dat het zo lijkt )en misschien ook wel is) maar misschien helpt het je.

BillyBoy, slaap lekker, hoe is het met je enkel en hoofdpijn?

Ik merk dat deze drukke week me toch wel erg veel energie kost, moet nog zoveel doen. Merk dat ik sneller op mn teentjes getrapt ben en erg druk. Probeer rustig aan te doen maar het valt niet mee, zijn erg drukke dagen en wil zoveel mogelijk bij mn vriend zijn nu het nog kan. Edit, ben best wel bang dat ik iets ga mankeren als mn vriend straks weg is, iemand tips om hiermee om dit te verminderen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:04

CIV: Heb geen tips voor je helaas.
Het is wel logisch dat deze dagen je veel energie kosten. Het doet veel met je lijkt me. En dat is normaal, het zou raar zijn als het niet zo was.

Bedankt voor je tip. De leuke momenten uit mijn jeugd waren de momenten waarop we (mijn broer, zus en ik) alleen thuis waren. Ik begrijp wat je bedoeld, maar echt ik had continu angst als mijn vader thuis was. En mijn moeder was er eigenlijk nooit. Die was voor haar werk veel van huis. Ze heeft zelf toegegeven dat het voor haar een vlucht was om maar niet bij mijn vader te hoeven zijn.
En dat doet pijn, ze heeft ons willens en wetens in de steek gelaten, omdat ze ook niet met hem kon. Ik vind het moeilijk om aan positieve dingen te denken omdat er altijd een gespannen sfeer was bij ons thuis. Het was vaak meer gemaakt gezellig dan echt gemeend helaas.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:14

Jammer dat sommige ouders niet wat meer nadenken over de impact en de gevolgen van hun daden op hun kinderen. Ik wordt er gewoon boos van PW, helemaal als ik hoor dat je vader het ook nog durft te ontkennen. Vind jezelf alsjeblieft geen aansteller, het is hardstikke heftig wat je hebt meegemaakt. Ik hoop echt dat je het later allemaal een plaats kunt geven en er mee om kunt gaan. Veel sterkte voor nu!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:16

Dank je.
Word er een beetje stil van. Heb het zo lang weggestopt en dacht zelf altijd dat het wel mee viel, zo van niet zeuren en doorgaan. Maar doorgaan lukt niet even niet meer.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:25

Tja, dat is nou denk ik net het probleem met ons...niet zeuren en doorgaan. En pas als het écht niet meer kan en we dus letterlijk instorten dan moeten we bij ons zelf stilstaan. Maar nu zijn wij aan de beurt!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:28

Inderdaad sifra :j Je hebt helemaal gelijk. Maar dat is ook precies zo moeilijk, aan jezelf denken. Dat hebben de meeste hier ook nooit geleerd. Wel altijd klaar staan voor anderen, ten koste van onszelf. Altijd maar jezelf wegcijferen.

Zo ik ga mijn bed maar eens op zoeken. Morgenochtend even lekker naar stal. Even wat afleiding.
Weltruste

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:29

Welterusten en veel plezier bij je paardjes morgen! Ik zit hier nog even naar het songfestival te kijken...... haha echt niet mn ding, maar wel lol met de toppers in hun glimpakjes.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:46

Morgen .
CIV me enkel doet gelukkig geen zeer meer maar me voet wel ziet een bultje op maar dat is niet zo erg . en veder mijn hoofdpijn heb ik steeds meer last van. vanacht weer super slecht geslapen nog slechter als gister , en ik ben geen emotie eter ik ga juist niet/weinig eten dan en daar heb ik nu ook wel last van .

en hoe gaat het nu met jou ?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:41

Pollewoppy schreef:
Inderdaad sifra :j Je hebt helemaal gelijk. Maar dat is ook precies zo moeilijk, aan jezelf denken. Dat hebben de meeste hier ook nooit geleerd. Wel altijd klaar staan voor anderen, ten koste van onszelf. Altijd maar jezelf wegcijferen.

Ik krijg tranen in mijn ogen als ik lees hoe je je hebt gevoeld tijdens je jeugd! Wat je hebt meegemaakt, is emotionele/geestelijke mishandeling en lichamelijke mishandeling. Dat is ERG, ERG dat je zo bent behandeld en jij hebt niets gedaan om je voor te hoeven schamen, niets gedaan om die behandeling te verdienen, deze behandeling van een kind is bij de wet verboden. Ouders hebben volgens de wet verplichtingen aan een kind en een kind hoort in een veilige omgeving op te groeien en niet met angst te hoeven leven voor de eigen ouders. En die paar leuke momenten wegen echt niet op tegen jaren van intimidatie, kleineren, niet serieus genomen worden, agressie etc. En het feit dat je ouders je hebben gevoed en gekleed wegen daar ook niet tegenop, dat zijn ze zelfs wettelijk verplicht en is dus geen liefdadigheid. Belangrijk: ze hadden er ook voor je geestelijk/emotioneel welzijn moeten zijn. Het is niet de taak van het kind er te moeten zijn voor het (geestelijk) welzijn van de ouder. Zorg goed voor JEZELF PW en probeer dit zoveel mogelijk te verwerken en (dan) los te laten en maak dan een frisse start met je leven.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:47

Morgen dames, beetje geslapen? Ik niet zo maar het is ook een spannende dag. Heb gisteravond nog besloten dat ik vanmorgen niet mee ging naar zijn afscheidsfeestje op de basis, het zijn erg drukke dagen en ik had even mn rust nodig. Zo kan ik op mn gemak mn sollicitatiegesprek voorbereiden, anders voelt het voor mij gewoon niet goed. Vind het wel jammer want het is weer zoveel uur minder samen zijn.