Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:07

zo denken me ouders er ook over.
van t is in nederland goedgekeurd, dus dan zal t ook wel goed zijn..
en als ik zeg over verlammingen dan is t van ach dat komt toch niet voor...

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:09

Laura_ schreef:

Ja idd .
ik heb ook al meerdere keren gezegt ,
jullie kunnen wel zo leuk denken dat ik heen ga , maar ik ga toch niet :=
wat willen ze nu doen , mn handje vast pakken en me meesleuren daarheen :wave:
met al die bijwerkingen ga ik dus mooi NIET!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:09

jeslivito schreef:
iemand nog een tip zodat ik mn ouders kan overhalen dat ik niet WIL! .
oke misschien zou ik er later wel spijt van krijgen als het allemaal wel een 'goede' prik was .
en als de bijwerkingen er niet waren , zou ik toch over mn angst heen moeten voor de naalden . en omdat mn oma in augstus ook is overleden aan Kanker.
maar ik vind het maar een naar idee met al die bijwerkingen .
mn moeder zegt dat ze eerst de dokter gaat bellen om te vragen .. maar alsnog vertrouw ik die kerel niet ..
ik wil het gewoon NIET met die bijwerkingen .
maarja hoe maak ik mn ouders wijs dat het NIET verplicht is .
ik heb ook al meerderen malen gezegt dat ik niet dood wil door een prikje. of verlamt .. maar ze denken dat het allemaal wel een beetje mee zal vallen .. HELP!:P

In dit topic als je een beetje de pagina's doorleest staan er genoeg dingen die 'negatief' zijn! In de brief zelf ook staat ook dat het niet verplicht is! Gelukkig zijn mijn ouders er makkelijk in, en ik ben voor hun duidelijk geweest want als ik niet wil dan ga ik ook niet :')

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:12

Pistasche schreef:
jeslivito schreef:
iemand nog een tip zodat ik mn ouders kan overhalen dat ik niet WIL! .
oke misschien zou ik er later wel spijt van krijgen als het allemaal wel een 'goede' prik was .
en als de bijwerkingen er niet waren , zou ik toch over mn angst heen moeten voor de naalden . en omdat mn oma in augstus ook is overleden aan Kanker.
maar ik vind het maar een naar idee met al die bijwerkingen .
mn moeder zegt dat ze eerst de dokter gaat bellen om te vragen .. maar alsnog vertrouw ik die kerel niet ..
ik wil het gewoon NIET met die bijwerkingen .
maarja hoe maak ik mn ouders wijs dat het NIET verplicht is .
ik heb ook al meerderen malen gezegt dat ik niet dood wil door een prikje. of verlamt .. maar ze denken dat het allemaal wel een beetje mee zal vallen .. HELP!:P

In dit topic als je een beetje de pagina's doorleest staan er genoeg dingen die 'negatief' zijn! In de brief zelf ook staat ook dat het niet verplicht is! Gelukkig zijn mijn ouders er makkelijk in, en ik ben voor hun duidelijk geweest want als ik niet wil dan ga ik ook niet :')

ik heb mn moeder dit topic al laten lezen ,
en ze zegt; ach het zal allemaal wel een beetje meevallen , ik bel eerst de dokter wel voordat je er heen gaat . :Z
maar ik wil het gewoon NIET en als ik iets niet wil dan wil ik het ook echt niet , en dan gaat het ze ook echt niet lukken om mij daar heen te laten gaan.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:18

En als je nou zegt dat je gewoon niet wilt omdat je geen proefkonijn bent? JIJ moet die prik halen niet je ouders.. Mijn moeder wou ook de HA bellen, ik zei meteen: Je belt maar, maar IK krijg die prikken, IK krijg de bijwerkingen, IK ben dan de dupe van die prikken omdat ik het van jullie moest..

En toen was het duidelijk :')

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:20

Pistasche schreef:
En als je nou zegt dat je gewoon niet wilt omdat je geen proefkonijn bent? JIJ moet die prik halen niet je ouders.. Mijn moeder wou ook de HA bellen, ik zei meteen: Je belt maar, maar IK krijg die prikken, IK krijg de bijwerkingen, IK ben dan de dupe van die prikken omdat ik het van jullie moest..

En toen was het duidelijk :')

hmm dat ga ik is zeggen!
tis ook zo .
mijn lichaam , ik beslis . ik laat me niet lekprikken omdat ze me als proefkonijn willen.
ze mag van mij ook best de huisarts bellen .
maar alsnog mij krijgt ze echt niet bij kardinge waar ik hem moet halen . :Y)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:20

haha mijn moeder zei kijk maar wat je doet ;) en ik heb besloten het niet te doen.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:22

Ik heb ook die brief gekregen.
Het is maar wel even mooi meegenomen. :)
Doe het denk ik wel maar moet maar even niet teveel over die prik nadenken.....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:37

Dat je bang bent voor naalden is mag geen argument zijn... ik heb een bloed/naaldenfobie en ik heb het zelf aan m'n moeder voorgesteld (al een paar jaar terug) toen ik in duitsland iets over die prik hoorde. Uiteindelijk niet gedaan, ze heeft overlegd in 't ziekenhuis en omdat er gewoon zo weinig over bekend is toch niet gedaan, maar dat ik bang ben voor naalden kan me weinig schelen, wat moet dat moet...

Je moet het ook niet in de bijwerkingen zoeken, tuurlijk kan er wat gebeuren, maar dat is met alle prikken en met veel gewone medicijnen ook. Dat is net als met de magnetron, waarom staat er in de gebruiksaanwijzing dat hij niet geschikt is om honden mee te drogen? omdat er ooit een gek was die dat deed...

Als je het écht niet wil moet je dat doen op grond van de gevolgen in de toekomst die onbekend zijn. Dán heb je een goede reden om het serieus met je ouders/huisarts over te hebben. Wat is er nou écht bekend en is dat risico het waard om wel of niet te doen. Baarmoederhalskanker kan je er alsnog van krijgen uiteindelijk.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:59

ik moet ook van mijn ouders...
heb haar het hele topic laten lezen maar toch vind ze dat ik moet!

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:31

ik ga me wel laten prikken. ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:53

Macusa schreef:
Realiseer jij je wel dat artsen er wel degelijk belang bij hebben dat jij die prik krijgt, omdat zij bonussen krijgen van farmaceutische bedrijven?
Dit lijken wel praktijken van de tweede wereldoorlog.

Macusa, dit gaat me te ver. Lees je in, in wat er toen gebeurde - en ga eens praten met mensen die hieraan werken. Ik spreek ze, en neem van mij aan - deze keuzes maken ze puur uit het oogpunt "Wel doen, en Niet Schaden". Mocht dit principe je niets zeggen - bron is de eerder genoemde Eed van Hippocrates. Dit zijn grote dilemma's, en door degenen die hier advies op uitbrengen, wordt echt niet aan geld gedacht. Aan budget wel, maar dat is iets heel anders.
Jammer dat je hun inspanningen, expertise, zorgen en dromen voor de toekomst even op één hoop gooit met diep mensonterende praktijken, die uitgingen van een haat jegens de mensheid.

Overigens, een goed deel van de gevallen van prostaatkanker wordt helemaal niet behandeld - om overbehandeling te voorkomen. Totaal geen vergelijkbare ziekte met baarmoederhalskanker.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:53

Ranna, je quote is dramatisch. Zal ik één voorbeeldje geven? Ik heb al eerder genoemd dat het verband tussen HPV en baarmoederhalskanker wel is aangetoond. Daar heb je verder niet op gereageerd, maar zie hieronder.

ranna schreef:
· Het verband tussen een HPV-infectie en baarmoederhalskanker is een aanname.
De vaak herhaalde term ’een noodzakelijke oorzaak’ is iets heel anders dan sluitend wetenschappelijk bewijs.

De Nobelprijs Geneeskunde 2008 ging naar... De man die bewees dat HPV Baarmoederhalskanker veroorzaakt... :+
Zoek eens iets na, voor je het gelooft :)

Citaat:
STOCKHOLM - De Nobelprijs voor Geneeskunde is maandag gegaan naar de Duitser Harald zur Hausen en de twee Franse wetenschappers Françoise Barré-Sinoussi en Luc Montagnier.
Zur Hauser kreeg de prijs voor zijn ontdekking van een virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt. * Hele Bericht

Nobeprize 2008

Daarmee vervalt voor mij de geloofwaardigheid van je bron, hoe tof d'r cv ook is. Ik ga graag voor actueel wetenschappelijk bewijs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:01

Laura_ schreef:

Mijn ouders maakten er gewoon een groot grapje van.
Ik ben (ik geef het ook gewoon toe ;) ) best wel een dramaqueen, dus ik was helemaal panisch geworden :')
Terwijl ik hem sowieso pas in Juni hoef.
Als ik zeg dat er bij sommige mensen verlammingsverschijnselen zijn geweest is het 'ach, dan raak je toch lekker verlamd?, kan je iig geen baarmoederhalskanker meer krijgen'.
En als ik zeg van de epilepsie 'ach maak je niet zo veel zorgen, het is maar epilepsie, krijg je in ieder geval geen kanker meer'.

Ik denk er echt niet zo licht over.
Mijn moeder respecteert mijn mening, maar mijn vader, die zelf dokter is, wil dat ik hem ga halen omdat hij dagelijks mensen ziet met baarmoederhalskanker.
Maar ik heb ook tegen hem gezegd, dat hij alleen de erge gevallen ziet, waar mensen inderdaad er ziek van worden.

Van mij mogen ze hem eerst over een lange termijn testen, daarna wil ik best toegeven.

Daarbij komt nog, wat nou als je al seksueel contact heb gehad, dit niet aan je ouders durft te vertellen (bv. heel erg katholiek, moslim)??
Je ouders willen dan waarschijnlijk dat je die prik gaat halen.
Stel dan, in het ergste geval, dat je het "virus" dan al bij je draagt.
Wat gebeurt er dan?, dan worden de cellen júist omgezet in kanker.

Ik vind het allemaal maar vaag, en ik hoop dat ik mijn ouders op tijd kan overhalen :o

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:30

WhiteRose geloof wat je wilt.

Bij dit soort zaken moet je je altijd afvragen wie er financieel belang bij heeft en dan heel kritisch kijken maar als jij prat wilt gaan op de halelujaverhalen van de pharmaceut - be my guest.

Voor wat betreft Nobelprijzen. Dat zegt me helemaal niks, noppes, nada. Te bedenken dat zelfs Al Gore een nobelprijs kreeg is dat ook niet meer dat een leugen.

Vaccineren zorgt voor schijnveiligheid. Uit statische gegevens blijkt dat vaccineren nooit heeft geholpen. Dat allerlei ziektes al ruim op z'n retour waren toen de pharmaceuten opeens zich de eer toedichtten en beweerden dat het dankzij hun vaccins was.

Er is genoeg te vinden over dit onderwerp. Gewoon een kwestie van openminded zijn en zoeken.

Verder ga ik hier niet over in discussie. Jij bent voor, ik ben tegen. Eens worden zullen we nooit en dat is ook prima.
Mensen moeten alleen wel beide kanten van dingen weten om zich een goed beeld te kunnen vormen en de juiste beslissing te kunnen nemen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:35

@emmaa_: Als je vader zelf dokter is weet hij ook dat je als ouder een kind dat ouder dan 12 jaar is niet kan dwingen zich te laten vaccineren. Net zo als ouders je ook niet kunnen verbieden om je te laten vaccineren als jij het wel wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:42

Nou mijn vader heeft meer over mij te zeggen dan ik zelf ;)
Als hij wilt dat ik dat vaccin ga halen dan moet ik hem gewoon halen...

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:03

Hoelang is dat product al op de markt?
Niet zo verschrikkelijk lang toch?

Maarja, m'n ouders kunnen mij niet dwingen ... :n
Ik moet er eerst nog rustig over nadenken .. denk ik :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:05

Dat heb ik ook een beetje.
Ik wil er gewoon nog even rustig met mijn ouders voor om de tafel zitten, gewoon erover praten.
Mocht ik besluiten de prikken te gaan halen dan ga ik eerst informatie halen bij de HA :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:10

Dat ga ik ook denk ik doen.
Maar als je al huid op huid contact heb gehad, worden de cellen toch juist omgezet in Kanker?
Beetje vaag allemaal ? Maar gelukkig heb ik het nog nooit gehad :Y) dus ik zie wel ...
Brr ... ingewikkeld |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:12

Huid op huid contact niet.
Maar als je al seksueel contact heb gehad (dus echt sex) dan worden de cellen van het virus dat je dan krijgt juist omgezet in kankercellen.

Maar dit is óók iets dat ik maar gelezen heb.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:19

Volgens mij stond dit inderdaad ergens ..
Die doktoren maken het ons wel heel moeilijk |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:23

Dat vind ik ook :o
Aan de ene kant geven ze allemaal redenen om het wel te doen, maar aan de andere kant geven ze ook meer dan genoeg rede om het juist níet te doen....

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:33

ranna schreef:
WhiteRose geloof wat je wilt.
Vaccineren zorgt voor schijnveiligheid. Uit statische gegevens blijkt dat vaccineren nooit heeft geholpen. Dat allerlei ziektes al ruim op z'n retour waren toen de pharmaceuten opeens zich de eer toedichtten en beweerden dat het dankzij hun vaccins was.
Er is genoeg te vinden over dit onderwerp. Gewoon een kwestie van openminded zijn en zoeken.

Ranna, inderdaad - wij gaan het niet eens worden :) Sprookjes over de invloed van farmaceuten geloof ik namelijk niet - daarvoor zit ik teveel in die wereld, beetje ervaring en inside-kennis kan helemaal geen kwaad. En die leert mij dat het nou net allemaal niet draait om de farmaceuten die de wereld in handen hebben, dus maak je geen zorgen :)
Fabeltjes over de zinloosheid van vaccineren - dat is werkelijk aan alle kanten met wetenschappelijk bewijs tegengesproken, dus voor mij een leugen. Mocht je er overigens een wetenschappelijk onderzoek van hebben, dan lees ik dat graag... :)

Ik ben het wel met je eens dat mensen een open view moeten hebben en verder rond moeten kijken dan de Privé en de Vriendin, of in dit geval Elle Girl en de Yes. In dat kader zet ik hier links neer van PubMed, of NTvG - dan ben je niet zo afhankelijk van journalisten met een mening - want dan krijg je feiten. Lijkt me belangrijk, als het om open-minded gaat... :)
Dat jij daar niet open voor staat, vind ik jammer - en hypocriet, gezien je stellingname.

Over de zin en onzin van vaccineren - zoek eens op polioprevalentie in Nigeria, de afgelopen 20 jaar. Daar zitten namelijk ook wat paranoia figuren, die verwachten dat de Amerikaanse poliovaccins bewust de vruchtbaarheid verminderen - en dus wordt er niet meer tegen polio gevaccineerd. Drie keer raden wat er gebeurde met die prevalentiecijfers die zo mooi gedaald waren na grootschalige vaccinatie...
Nog een voorbeeldje? Pokken... Hoor jij er nog weleens van? Nee, ik ook niet inderdaad - niet na wereldwijde vaccinatieprogramma's. Maar, mocht je wetenschappelijk bewijs hebben dat mijn stelling tegenspreekt - ik zie het gráág. Ík heb namelijk wèl wetenschappelijk bewijs dat mijn stelling ondersteunt.

Zoals eerder gezegd: ik vind zeker dat meiden zèlf moeten kiezen of ze wel of geen vaccinatie gaan halen. Maar dan moeten ze niet bang gemaakt worden met complottheoriën en totaal onjuiste informatie. Das geen hulp bij het kiezen, das misleiden...

Off-Topic: de Nobelprijs voor de Vrede wordt uitgereikt op basis van verdienste - een moeilijk meetbaar begrip. Daar 's vaker discussie over, dat kan. Maar ook hier is de vergelijking ver te zoeken: in de wereld der Geneeskunde is de Nobelprize in Physiology or Medicine de ultieme bekroning op werk met bijzondere resultaten... Daar is weinig discussie over :)

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:54

Ja bah. ik dacht eerst nouja dat moet dan maar, ookal ben ik als de dood voor naalden..

Maar toen liet ik me inderdaad vertellen dat in 77% van de gevallen mensen last krijgen van bijwerkingen met o.a aanvallen enzo.. :\ Toch kan ik dat me eigenlijk niet goed voorstellen, want daar zullen ze vast wel rekening mee houden denk ik? Ik weet het nog niet wat ik moet doen, ik wacht het nog even af