Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onassa schreef:Wat ervaren jullie naast het moe zijn nog meer aan klachten eigenlijk?
Zijn jullie bijvoorbeeld ook sneller ziek dan een gemiddelt persoon?
En duurt het dan ook langer om daar weer helemaal van te herstellen?
Mijn haar werd slechter, ik werd emotioneel labiel, concentratieverlies, slechte conditie, na een kwartier op mijn paard al buiten adem zijn
opgezwollen klieren in mijn keel, overmatig transpireren, slecht tegen de kou kunnen, koude voeten en koude handen, ogen zijn achteruit gegaan, en dan ben ik er vast nog een paar vergeten....... Tender_12 schreef:Ik meld me, spijtig genoeg, ook aan.
Ik heb het sinds mijn 14e en het word precies steeds erger.
Mijn klachten: koorts tegen de avond, misselijk, algemeen griepgevoel, depressie, opgezwollen klieren, veel zweten, altijd koude voeten en handen en natuurlijk altijd moe.
Word vaak wakker met keelpijn, een verstopte neus, de griep.. waarvan ik lang last heb.
Soms lig ik met de griep weken in bed ( zeker 4x per jaar)
Ik ben nu 18 en ben nu gestopt met werken- ben in de zomer 2008 afgestudeert als apotheekassistente - het ging gwn niet meer.
(Oost Vl. weliswaar)Angie_ke schreef:Tender_12 schreef:Ik meld me, spijtig genoeg, ook aan.
Ik heb het sinds mijn 14e en het word precies steeds erger.
Mijn klachten: koorts tegen de avond, misselijk, algemeen griepgevoel, depressie, opgezwollen klieren, veel zweten, altijd koude voeten en handen en natuurlijk altijd moe.
Word vaak wakker met keelpijn, een verstopte neus, de griep.. waarvan ik lang last heb.
Soms lig ik met de griep weken in bed ( zeker 4x per jaar)
Ik ben nu 18 en ben nu gestopt met werken- ben in de zomer 2008 afgestudeert als apotheekassistente - het ging gwn niet meer.
Hey! Ik heb net even in je profiel gespiekt, ik ben ook van België(Oost Vl. weliswaar)
Ben je momenteel in behandeling bij een arts?

Onassa schreef:Lijkt het nu zo of zijn het bijna enkel jonge mensen die deze ziekte krijgen.
Ik hoor en lees het dus heel veel, maar bijna nooit bij iemand van mijn leeftijd (45).
MissPromiss schreef:Onassa schreef:Lijkt het nu zo of zijn het bijna enkel jonge mensen die deze ziekte krijgen.
Ik hoor en lees het dus heel veel, maar bijna nooit bij iemand van mijn leeftijd (45).
Ik lhoor en lees ook redelijk veel maar ik heb ook het idee dat het vooral jongere mensen zijn. Maar misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat er nu wat meer bekend s over ME en artsen de naam eerder uitspreken? Pas als mensen het beestje een naam kunnen geven gaan ze er naar mijn idee actiever mee bezig..
Ik denk dat voor 'onze' leeftijdsgroep ook de drempel om naar de huisarts te gaan wat lager is. Maar goed, dat zijn dingen die in mij opkomen, kan ook gehele onzin zijn.
Onassa schreef:Lijkt het nu zo of zijn het bijna enkel jonge mensen die deze ziekte krijgen.

Wat doe je voor studie?
Citaat:...Hoe was vandaag de presentatie...ik zie het al voor me hoe jij in slaap valt daar omdat het zo saai en warm was...
mijn lichaam tsja...die geeft mij gewoon de vinger
in idd "ik ben na het werk ook moe","neem je wel je rust","wat vroeger naar bed" genoeg uitspraken die je te horen krijgt
.Gaan even met de auto mijn paardjes opzoeken.Kan ik even mijn neus in de manen stoppen,goed voor de algehele gezondheid.Merk dat ik daar altijd weer van opknap.
Paula schreef:@Holly; Wat doe je voor studie?
) momenteel het vak economie in het koppie te frotten, zodat ik eind januari kan proberen het examen te behalen.

Tender_12 schreef:Hoi mede landgenoot
Mijn moeder gelooft niet in de traditionele geneeskunde en ons papa dan weer niet in de alternatieve..
Die hebben dus flink ruzie![]()
We hebben wel al vanalles geprobeert; homeopathie, kinesitherapie, shiatsu therapie enz.. nu neem ik wel medicatie voor mijn depressie en dat helpt wel maar niet voor al de andere klachten..