'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijnlover

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:54

Petulan schreef:
Mijn zorgverzekeraar (VGZ) heeft ook een 'nieuwe' pil genomen ter vergoeding. Ik had dus ook eerst Microgynon 30, maar slik nu Stediril. Nog helemaal nergens last van gehad, en wat ik heb kunnen vinden op Internet hebben weinig mensen last van deze pil!!

deze pil slik ik ook, 3 jaar heb nergens bij werkingen van. ben er wel tevreden over.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:55

Bedankt, ik kan het beter maar zeker weten!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:04

ik hoor hier wel zoveel verhalen over hoe slecht de pil is, maar als je voor de rest geen voorbehoedsmiddel hebt behalve een condoom en daar gebeurd een ongelukje mee (aflijden, scheuren) Dan moet je de Morning after gebruiken....

Daar zitten meer hormonen in dan dat je ee hele jaar de pil zou slikken..

Nee dat is goed voor je lichaam....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:09

Morgen begin ik met de Nuvaring.... * spannend* Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:40

Paintlinger schreef:
Morgen begin ik met de Nuvaring.... * spannend* Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Valt best mee Haha!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:01

ik was me ook aan het bedenken over die ring. alleen soms kan ik zelfs geen mini tampons verdragen, dus ben ik bang dat ik die ring ook niet kan verdragen... (en ps heb al een kind gebaard dus er is opening zat Haha! )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:45

die ring kan je helemaal dubbel duwen,het valt echt mee!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:48

De ring is idd heel flexibel maar niet als een elastiekje. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:49

nee oke dat is waar.
maar hij is best wel flexibel

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:09

Toen ik hem nog niet had liggen dacht ik dat het een elastiekje was. Ik vroeg me al af hoe ik dat ding ooit erin kreeg Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:14

het kost even oefening Tong uitsteken

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:42

Nagyl schreef:
alleen soms kan ik zelfs geen mini tampons verdragen, dus ben ik bang dat ik die ring ook niet kan verdragen...

Misschien een onbehoorlijke vraag zo op een forum hoor, dus als je hem niet wilt beantwoorden begrijp ik dat, maar wat is de reden dat je een tampon niet verdraagt? Tampons zijn nog redelijk dik in vergelijking met de nuvaring, bovendien vind ik tampons, zeker op mijn lichtere dagen, behoorlijk stroef. Daar heb ik met de ring allemaal geen last van. Daarnaast kan je de nuvaring in verschillende vormen buigen. Als een tampon net tegen een vervelend plekje aandrukt bijvoorbeeld, kan je weinig anders doen dan proberen hem er opnieuw in te doen en hopen dat hij er niet weer tegen aandrukt, maar ze blijven even lang en dik en komen vaak weer op dezelfde plek te zitten. De nuvaring duw je gewoon in een andere vorm, waardoor je hem net iets anders inbrengt met meer kans dat hij op een andere plek terecht komt zeg maar. Weet even niet goed hoe ik het uit moet leggen.

Ik moet vandaag de ring inbrengen, is er interesse dat ik een foto maak met een minitampon ernaast?? Dat degene die er over zitten te denken kunnen zien hoe dat ding eruitziet??

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:48

Duidelijk uitgelegd! Alleen denk ik dat je de ring echt gezien & gevoeld moet hebben in je handen om het te snappen. Ik had ook een heel ander beeld bij dat ding. Bij mijn huisarts lag er overigens een placeboring ter info, dus voordat hij hem bestelde kon ik zelf voelen ofi k het aandurfde (natuurlijk niet om in te brengen) Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:07

wij hebben in de apotheek ook een placebo,aan een elastiekje en een clipje vast,kan je hem leuk aan je kleding vastmaken Tong uitsteken

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:23

#Ymke# schreef:
Alleen denk ik dat je de ring echt gezien & gevoeld moet hebben in je handen om het te snappen.

Dat is ook zo denk ik hoor, maar omdat we hem in dit topic al een paar keer met een tampon hadden vergeleken Haha! En dan hebben de twijfelaars misschien een eerste idee van hoe het eruit ziet.

Snoevie schreef:
wij hebben in de apotheek ook een placebo,aan een elastiekje en een clipje vast,kan je hem leuk aan je kleding vastmaken

En dan alle mannen maar vragen wat je aan je kleren hebt hangen ROFL

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:08

waarom ik geen tampon kan verdragen, zou het niet weten. HA zegt dat alles ok is. Heb al voor mijn zwangerschap altijd moeite met zo'n ding gehad. Nu kan ik in 1 cyclus hoogstens 1 dagje een tampon verdragen, ja vind het zelf ook erg vreemd, maar is helaas niet anders. Kan niet meer dan de ring eens proberen.

Eerst mijn lichaam leeg maken van die pil zooi en dan bekijken.

Van welk materiaal is die ring eigenlijk gemaakt? Want ja ik weet het ben een beetje raar, maar kan zelfs niet tegen normale condooms. Heb nu voor het eerst latexvrije gekocht, hopen dat ik straks ook niet daarvan een infectie krijg.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:21

kijk anders eens op www.nuvaring.nl staat ook bij wat voor materiaal het is etc.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:35

mmh.. oke ik hier weer!
Ik ben dus mede dankzij dit topic overgestapt van de pil naar de nuvaring.. en WOW mijn libido is terug!!!
Zit nu alleen onwijs in de stres! Ik heb afgelopen donderdag avond mijn eerste ring na drie weken keurig verwijderd... maar ik ben NOG steeds niet ongesteld geworden!!!! Ik heb de ring er niet uitgehaald o.i.d. maar heb wel pillen moeten slikken tegen een blaasontsteking (twee keer tijdens deze drie weken).. de dokter zei dat dit geen effect op elkaar zou hebben dus ik heb geen extra maatregelen genomen! Normaal is mijn cyclus super precies...

Wie van jullie heeft dit ook ervaren bij de allereerste ring???

Ik vind het verder echt super! Om nog even terug te komen om tampons en nuvaring! Ik heb in all 7 jaar dat ik al ongesteld ben NOG NOOIT een ob kunnen gebruiken en de nuvaring heb ik binnen de minuut erin EN eruit gekregen!!! NO PROBLEM!!! dus voor iedereen die om DIE reden twijfeld ---> niet doen! Dat gaat wel lukken met die ring!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:41

Even een meelezer aan de praat.

Ik heb sinds vanochtend de implanon. Mede door dit topic ben ik overgestapt naar een ander middel.
De reden dat ik niet ben overgestapt naar een nuvaring is omdat ik daar toch weer aan moet gaan denken en nu niet voor de komende 3 jaar. En ik kan niet tegen tampons, krijg daar onmiddelijk infectie van, dus ook een gedachte dat ik misschien daar ook niet tegen zou kunnen (maar dat is meer een gedachte). Zal wel niet zo zijn, maar toch.

Sinds dat ik de stediril slik heb ik totaal geen "zin" meer, en ik hoop dat dit nu beter word. Zal mijn vriend ook leuker vinden Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:11

Zo! mijn eerste ring zit sinds vannochtend!
Was echt zo gepiept... super simpel.
Ik voel hem absoluut niet zitten en ben ook niet bang dattie eruit valt ofzo.

Tot zover... een succes! Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:25

Zie je, het inbrengen valt best mee Haha!
Ik had alleen de eerste dag dat ik wat misselijk was, maar dat is nu over.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:32

De nuvaring bestaat uit (Iedereen bij de les???): Ethyleenvinylacetaat copolymeer (een soort plastic, dat niet opgenomen wordt door het lichaam) (wordt er ook nog heel vriendelijk bij vermeld ROFL ) en Magnesiumstearaat. Dit dus naast de hormonen Etonogestrel (11,7 mg) en ethinyloestradiol (2,7 mg).
Ik geloof wel iets anders dus dan condooms.

@ Sappho: Die pillen voor de blaasontsteking zijn het probleem in elk geval niet. De reden dat die met de pil voor problemen kunnen zorgen, is dat ze je darmen in de war schoppen en dus de opname van de pil belemmeren, waardoor de pil minder betrouwbaar is. Dat probleem heb je nu niet, omdat de hormonen nu niet door je darmen opgenomen worden. Ben je wel op het goede moment met de nuvaring begonnen? Mijn menstruatie was netjes op tijd, maar de ring werkt bij mij niet helemaal correct door andere medicatie. Maar onbetrouwbaar door die pillen kan het niet zijn, dan moet er een andere oorzaak zijn.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:28

Ik heb mijn jaar voorraad weer terug gebracht en stop nu eerst met de pil...
Die apothekers assistente zei er niet zoveel van...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:24

ach dat gebeurd hier ook vaak dat mensen een voorraad weer terug inleveren.
alleen jammer dat sommigen dan boos worden dat het in de tussentijd al gedeclareerd is.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:42

Ik ben gelukkig toch ongesteld geworden! Was wel onwijs in paniek!!! Maar voor mij absoluut geen reden om te stoppen met de nuvaring! Niks dan goeds over de ring! Bennog eens 2 dagen korter ongsteld en MINDER ook dan met de pil! (en die had het al gehalveerd! moet je nagaaN!) Ik ben een tevreden klant!

Ben benieuwd of het bij de andere "overstappers" ook zo goed bevalt...?