Jaan81 schreef:Een pil hoort er eigenlijk ook niet.... Maar ik begrijp je standpunt!
Een Mirena spiraaltje is overigens wel heel anders dan een koperspiraaltje, wat 'vriendelijker', zeg maar.
Ik ben ook niet voor niets met de pil gestopt...

De spiraal vind ik vooral eng omdat die op een nogal kwetsbare plek wordt geplaatst.. Brrrr.

Hermelijn schreef:Ik vraag me altijd af waarom zo veel mensen dat zeggen. Als een maandje onvoldoende is om resultaten te zien, waarom raken mensen dan zwanger door de pil heen? Als één dagje een pil missen al genoeg is om tóch een eisprong te krijgen, dan kun je er toch eigenlijk al vanuit gaan dat de hormonen je lichaam uit zijn? Anders zou er geen eisprong plaats kunnen vinden.
Je kunt er na 1 maand niet vanuit gaan dat alle hormonen uit je lijf zijn.
Wat is de kans om door de pil heen zwanger te worden??? Die kans is niet heel groot. Er kan zeker een eisprong plaats vinden maar alle hormonen zijn zeker weten niet weg als je de pil een keer of wat vergeet.
Er wordt door artsen niet voor niets aangeraden om, als je zwanger wilt worden, drie maanden te ontpillen en dus zolang een condoom te gebruiken.
Bovendien kan ik voor mezelf uit ervaring spreken...