weer naar school & weer hoofdpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solvy

Re: weer naar school & weer hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:00

x_Sannee schreef:
Ojee8) Ja ik heb dus voor de vakantie ook mn ogen oplaten meten gewoon bij pearl -0.25 maar hoe kom je er achter of dat het kan zijn?

heb je veel last van het staren e.d. naar het bord of na heeeel lang naar een computer of tv kijken? ( bij mij zag je namelijk niet dat ik scheve ogen had, uiteindelijk wel doordat ik verschil fotos zag van zonder en met bril en dat was me daar tog een verschil maar het was ons verder noooit opgevallen.

Of je kan gewoon even bij verschillende opticiens op laten meten?
( je zult zien dat bijna allemaal wel verschillen helaas) zijn niet altijd de beste.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 20:11

Dat weet ik eigelijk niet ;p Ik heb soms wel als we op school aant werk moeten ofzo in de les dat ik echt even geen opdrachten moet maken of tekst lezen ofzo. Even een hoofdpijnvlaag zegmaar. Maarja ik weet t niet;p

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 13:14

Wanneer zou ik naar de ha moeten ? Hoelang moet ik het nog aanzien of watdan ook.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:22

Zit er bij jullie cillinder in de ogen in de familie? of niet? En dyslectie ( of weet niet hoe je het schrijft. )

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 13:25

Ik heb geen idee of dat in onze familie zit Knipoog Er zijn niet veel familieleden die en bril ozfo hebben bij mij. Dyslectie (?) ;p nee zit niet in onze familie.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:32

x_Sannee schreef:
Ik heb geen idee of dat in onze familie zit Knipoog Er zijn niet veel familieleden die en bril ozfo hebben bij mij. Dyslectie (?) ;p nee zit niet in onze familie.

Oke, dan zou ik misschien toch even langs de HA gaan ( zal geen kwaadkunnen Knipoog ) kijken wat hij zegt...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:20

rissa schreef:
Het is al eerder in dit topic geschreven, maar ik kan beamen dat TL licht vaker voor hoofdpijnen heeft gezorgd. Dit heeft iets met het trillen van het licht van de tl buis te maken. (weet er niet het fijne van)
Voor mijn werk heb ik op de universiteit van de VU diverse tl lampen moeten vervangen voor een andere gradatie licht en kleur, tegen de hoofdpijn die sommige werknemers daar kregen door het licht.

En als je al hooftpijn hebt is dat licht zo vervelend.

Ik heb overal hooftpijn, op school ook heel vaak. Van vermoeidheid of dingen waar ''te'' voorstaan. Maar ik heb migraine, iets anders dan spanningshooftpijn.

Heb trouwens nu ibibrofen zetpillen omdat ik van de bruis en alle andere medicijnen moet overgeven, iemand toevallig ervaring met de zetpillen?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:46

Ik had het zelfde en ben toen inderdaad naar een opticien gegaan (bril29). Ik had -0.25 en -0.50, daarbij had ik ook een kleine cilindrische afwijking aan beide ogen. Toen kreeg ik een proef bril mee en er ging een wereld voor mij open! Ik had altijd hoofdpijn en moeite met schuin gedrukte woorden herkennen in een tekst met bril dus wel!

Wil je weten of een bril de oplossing is moet je dus vragen of je er een kan lenen, desnoods koop je zo'n euro brilletje van de hema en test je uit of het werkt. Hierin zit dan geen cilindrische bijwerking.

ps. Ik ben ook dyslectisch maar dat geeft juist moeite met het juiste lezen je doet er langer over maar hoofdpijn heb ik nog nooit van gehoord je kunt er wel heel vermoeid van worden dan is een training bij een professioneel instituut zeker aan te raden.

succes ermee!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:16

Misschien ligt het aan het gebouw; sickbuilding-disease? Sommige gebouwen zijn zo slecht geventileerd of wat dan ook, dat je je daar wel vervelend van kunt voelen. Maar even langs de HA kan nooit kwaad, je ogen testen kan zonder afspraak bij de opticien (heb niet alles gelezen, sorry als ik niets nieuws vertel)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:06

hmm. het was ongeveer een week over de hoofdpijn. maar nu komt het weer. echt vervelend hoe kan het dat het over was en nu weer komt ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:35

Alet74 schreef:
Misschien ligt het aan het gebouw; sickbuilding-disease? Sommige gebouwen zijn zo slecht geventileerd of wat dan ook, dat je je daar wel vervelend van kunt voelen. Maar even langs de HA kan nooit kwaad, je ogen testen kan zonder afspraak bij de opticien (heb niet alles gelezen, sorry als ik niets nieuws vertel)

Mijn school is een blok beton met 1.5 raam, dus dat kan makkelijk. Ja
Maar thuis heb ik het in periodes ook, vooral in stresserige periodes.
(waar ik geen stress bij voel vaak.)