door spin in arm gebeten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: door spin in arm gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:28

was het zo'n spin??
Afbeelding
(witte vlekken, lijfje als een teek, maar langere poten en een stukje eraan)

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:30

ik heb dat laatst ook gehad. Voelde een prik op mijn buik. Sloeg het weg en was dus ook een spin...brrrr krijg je echt de kriebels van. Volgens mij was het een soort kruisspin. Verder niks aan over gehouden, alleen als ik dit weer lees, dan jeukt het overal

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:32

Ik heb ooit gehad, dat net van de Mac af kwam. We waren nog op de oprit van de mac. Vraagt iemand achter mij of ik bang ben voor spinnen... Ikke natuurlijk vragen hoezo? Kijk eens naar links. Dus ik denk dat er ergens een spin zit, daar kan ik nog mee leven. Loopt er een spin over mijn veiligheidsgordel naar mij toe... Wow!
Ik schik me een ongeluk, en schud met de gordel. De spin valt op de grond en mijn bijrijders hebben hem even naar de spinnen hemel geholpen...

Dat had niet op de snelweg moeten gebeuren... was trouwens een kruisspin.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:12

Hier een kruisspinnetje die ik bijna uit zijn web liep, het is zijn buikje maar, hij heet Sebastiaan.
Spinnen zijn echt niet gevaarlijk hoor in Nederland, in Nederland zijn er geen giftige spinnen. Ze zijn wel giftig voor de prooi die ze kunnen hebben, daar vallen mensen niet onder gelukkig hier. In andere werelddelen bestaan er wel spinnen die gevaarlijk zijn voor mensen.
Afbeelding

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:15

wat is dat tussen de poten van sebastiaan?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:19

het is een mannetje Knipoog

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:21

Wij hebben hier ieder jaar rond deze tijd een verschrikkelijke (kruis)spinnenplaag(honderden webben). Ze hebben binnen een aantal uur een web gebouwd. Heb al verschillende keren als ik de honden ging uitlaten een web met spin in mijn gezicht gehad. Echt vaak. Ik kan nu alleen normaal door de achtertuin lopen als ik een bezem voor me houd en heen en weer beweeg. Maar ik ben nog nooit gebeten.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:22

het lijkt me wel eng....
ik krijg wel een beetje kriebels Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:24

IEL! altijd al geweten dat spinnen eng waren, en nu al helemaal!

Gadverdamme! Daphne__ wat ziet die spin op jou plaatje er vies uit.. Gaaaap
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 10-09-08 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:24

Liever een spin in mijn mouw dan een muis in m'n overall. Dat krengt beet veel harder dan een spin. Hij heeft het niet overleefd. Maat 40 klomp werkte goed. De kat vond het nog een lekker hapje. Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:32

Armaris schreef:
Let je wel even op? Onze buurvrouw had zo eitjes in haar lichaam zitten.

Ze voelde wat kriebelen en ging naar de HA, haalde die dus er een paar tiental spinnetjes uit Clown

Omg! echt Wow!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:34

AA BA.. Ik snel mijn benen over de stoel gegooit.. NIET OP DE grond. Ik ben echt als de dood voor spinnen.

IK VOEL HET NU OVERAL KRIEBELEN

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:37

tjalk schreef:
AA BA.. Ik snel mijn benen over de stoel gegooit.. NIET OP DE grond. Ik ben echt als de dood voor spinnen.

Zelfde gevoel....en dan toch zo een topic doorlezen Bloos

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:38

tjalk schreef:

Haha ik heb net hetzelfde gedaan Tong uitsteken
Brr niet echt bevordelijk om te gaan slapen..

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:39

nee bij mijn ook niet.. Dadelijk alles goed bekijken.
zie ik een spin ga ik gillen en blijf ik beneden

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:18

Zonnebloem schreef:
Mirjammie schreef:
Ik ben vorige week ook door een spin gebeten, ik kreeg inderdaad ook een bult die heel erg leek op een muggenbult. Bij mij was het gewoon zo'n langpootspin met zo'n heel klein lijfje. Hij ontsnapte eerst wel, maar de volgende dag heb ik hem alsnog gevonden, nou die bijt geen mensen meer! Whoosh! Extreme duivel

hmm en ik had op discovery gehoord dat dat spinnen warewn met zulke kleine tanden dat ze niet door je huid kunnen bijten, dus was daar minder bang voor Clown

Blijkt dus dat ik daarvoor net zo goed op de loop moet gaan Bloos
gadver ik moet eigenlijk geen topic openen waar het woord spin in voorkomt Haha!

TS hoe is met je bult?

Dat heb ik ze zelfs bij mythbusters nog zien bevestigen na uitebreid onderzoek Haha! (zij liever dan ik... Nagelbijten / Gniffelen )

TS; nog nieuwe spinnen tegen gekomen?

Nerwen; dat probeer ik mezelf nog steeds te vertellen, maar ik blijf panisch voor spinnen... Scheve mond

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:52

Als kleuter ving ik spinnen om in een potje te doen, een stuk papier erover, elastiek eromheen, gaatjes in het papier voor lucht. Het potje mocht van mijn moeder nooit mee naar binnen maar op een dag was ik vergeten het potje van mijn fietsje af te halen. Het stond achterop vast, met bagageklem, die dus door het papier was geboord, fietsje in de hal.

's Ochtends werd ik wakker door het ongelooflijk harde gegil van mijn moeder...........................

Gelukkig heb ik haar angst nooit overgenomen, mijn dochters die vaak en graag bij haar waren helaas wel!

Overigens ben ik éénmaal gebeten door een kruispin, die pak ik voortaan bij het achterlijf om ze buiten te zetten, de rest schep ik gewoon met mijn hand.

MAAR laat mij niet alleen met een WESP dat overleeft ie niet Duivel

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:41

Maureenn schreef:
Gadverdamme! Daphne__ wat ziet die spin op jou plaatje er vies uit.. Gaaaap

ik vind hem wel knap Bloos Vork
(en dat meen ik! Haha! )

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:04

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind spinnen zeer mooie en handige beesten vind Bloos! Bloos!

Ik denk dat je inderdaad door een kruisspin bent gebeten, maar dat is niet veel erger dan een wespensteek. Behalve als je allergisch ervoor bent moet je er een beetje voor oppassen. Ze bijten trouwens alleen als ze zich bedreigd voelen, bijv. als je ze oppakt met je hand en dan je hand sluit. Het zelfde geld voor die grote zwarte spinnen die je vaak ziet rond rennen (komische beesten trouwens) De enigste spin waarmee je hier in Nederland een beetje moet oppassen is een soort kogelspin (familie van de Zwarte Weduwe). Ik heb even geen idee welke het precies is maar het heeft op zijn rug een beetje roze/ paars achtige vlekken. Het gif van hun kan wel een wat nare reactie opleveren als je er gevoelig voor bent.

De giftigste spin in Nederland is trouwens de dood normale Hooiwagen, maar die zn tanden komen niet eens door je huid Haha!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:16

Ik wist echt niet dat spinnen konden bijten, weer wat geleerd. Weet nu zeker dat ik nog harder mag wegrennen als ik een spin zie.

Ik klikte net naar pagina 3 en zag de bovenkant van het plaatje van een spin, ik weet dat ik daar niet tegen kan, dus ik deed mijn ogen dicht en scrollde naar beneden, totdat ik dacht dat ik daar wel voorbij zou zijn... zie ik ineens een vette dikke spin vol in beeld, ander plaatje... iel, daar kan ik dus echt niet tegen. Ik weet niet waarom, maar ben echt heel bang voor spinnen.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:20

En dan te weten dat ik ooit dat gedichtje van Sebastiaan vanbuiten heb moeten leren en heb moeten voorbrengen in de klas Haha!

Ik ben zelf ook als de dood voor spinnen, ik maak liever een grote omweg dan in de buurt van een spin te komen..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:05

Valeriej schreef:
Ik ben zelf ook als de dood voor spinnen, ik maak liever een grote omweg dan in de buurt van een spin te komen..

Helaas maar al te herken baar Clown
Maar ik heb een hele dappere vriend, als er eentje in huis zit pet ie ze met een wc papiertje Duivel

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:28

pfff heb nu overal de kriebels Clown

ik ben ook als de dood voor spinnen.
vroeger niet, wij maakte altijd een wedstrijd ervan wie de grootste spin (kruis) meestal kon vinden en dan pakte we ze uit hun web en gingen vergelijken, totdat ik een keer een kwaaie trof en dus flink werd gebeten, sindsdien ben ik als de dood voor spinnen Tong uitsteken

eigenlijk zelfde met stekende vliegende beesten, was nooit bang voor bijen, hommels wespen dazen, want ze deden heus niks, totdat ik in mijn knie werd gestoken door een hommel en 6 weken met een dikke knie heb gelopen.
en met waterkamp in de 1ste klas zijn mijn vriendin en ik aangevallen door een aantel dazen nou dan mijd je die krengen wel.

toch ben ik het bangst voor de grote tuinspinnen, die geen web maken Bloos

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:41

ieeuw gatver ik wist wel dat ze niet 'niks deden'!
ik durf ook savonds nooit ons hek open te doen, of de brievenbus, want ze komen savonds tevoorschijn en dna zijn het er veel! ik zag net dat ze overdag allemaal ín de lamp zitten bij het hek! en het waren er een stuk of 20! Scheve mond
krijg de kriebels van dit topic Tong uitsteken

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:52

griebels schreef:
Heb even op die link gekeken maar de spinnen die bij mij in huis voorkomen, naast de gewone huisspinnen, staat er niet op. Ze lijken net op vogelspinnen maar dan zonder haren en wat kleiner. Zo'n 10 tot 15 cm groot...
Ik wil niet weten of die ook bijten brrrr....

Die hebben wij dus ook, ze kunnen ook erg hard rennen. Zijn dat geen wolfsspinnen? Of is dat weer wat anders

Ben trouwens trots dat ik ze tegenwoordig met bakje en papiertje buiten durf te zetten, heb daarna wel nog steeds kippevel als ik er weer aan denk Haha!