Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
timilon schreef:ik ga even moed verzamelen om hem te bekijken...
als je er "in" zit is het minder schokkend dan wanneer je er echt "tegenaan" kijkt,vind ik persoonlijk.
een heel indringend fimlpje...als ik aan iemand uit wil leggen wat borderline is(vanwege diegene in mijn leven met borderline) dan houd ik het simpel:zwart-wit denken,jezelf wegcijferen voor een ander.
het is gewoon teveel om uit te leggen,en voor een "normaal" mens niet te begrijpen.
poeh ey,ben er best van onder de indruk.
Quellian schreef:Dat je een probleem hebt is duidelijk, maar ik zou niet zomaar jezelf met de stempel 'borderline' bedrukken. Er zijn meerdere psychische aandoeningen en er zijn gewoon mensen waarbij iets dwars zit (en daardoor bv. suicidaal worden).
Zou eerst maar eens met de HA gaan praten, wie weet zit je in een depressie.
Arrabel schreef:Ik denk dat niet zoveel mensen er voor uit willen komen dat ze borderline hebben... jij hebt ook niet voor niets een schaduw account aangemaakt![]()
Mensen denken vaak dat je je aansteld, begrijpen je niet...
Hier is een heel goed stukje over borderline: http://www.biologicalunhappiness.com/dutch.htm
darkness88 schreef:ik wil juist weten wat ik heb, zodat ik er iets aan kan doen. heb het lang ontkent, ben er lang voor weggerend. maar wil weten wat ik kan verwachten en wat ik eraan kan doen
Quellian schreef:darkness88 schreef:ik wil juist weten wat ik heb, zodat ik er iets aan kan doen. heb het lang ontkent, ben er lang voor weggerend. maar wil weten wat ik kan verwachten en wat ik eraan kan doen
Uiteraard, maar daarvoor zul je idd hulp moeten zoeken (of op z'n minst naar je HA) en niet gaan zelfdiagnostiseren.
Quellian schreef:Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik ben op m'n 8e begonnen met hulp.
Quellian schreef:Dat je een probleem hebt is duidelijk, maar ik zou niet zomaar jezelf met de stempel 'borderline' bedrukken. Er zijn meerdere psychische aandoeningen en er zijn gewoon mensen waarbij iets dwars zit (en daardoor bv. suicidaal worden).
darkness88 schreef:als ik de verschijnselen lees, herken ik mezelf in 7 van de 9. behoorlijk wat vind ik zelf.
er is wel eens een diagnose gesteld. maar die klopt niet. therapie paste er ook niet bij. ben ook met die therapie gestopt omdat ik op een gegeven moment mezelf eruit sprak. ik deed alsof het allemaal maar goed ging, terwijl het niet zo was. einde gesprekken.
Miryamk schreef:Quellian schreef:Dat je een probleem hebt is duidelijk, maar ik zou niet zomaar jezelf met de stempel 'borderline' bedrukken. Er zijn meerdere psychische aandoeningen en er zijn gewoon mensen waarbij iets dwars zit (en daardoor bv. suicidaal worden).
Ik ben het helemaal met jou eens!
Je kan niet zomaar zelf een diagnose stellen![]()
Lang lang geleden hebben ze tegen mij ook gezegd dat ik een borderline had maar dat was écht niet zo.
Ik functioneer al jaren weer 'normaal'. Leg jezelf niet te snel iets op waar je nooit vanaf komt
darkness88 schreef:ik vind het een beetje makkelijk gezegd, er zijn zoveel stoornissen.
ik ken mezelf? ik lees, dus ik kan dingen herkennen. ik herken alles. echt alles. daarnaast bestempel ik mezelf niet. ik heb zo'n vermoeden.