Ziekenhuizen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Ziekenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:49

Mijn voorkeur gaat uit naar het Antonius. Standaard wordt naar het Rivierenland Ziekenhuis in Tiel verwezen, maar daar ben ik niet zo'n fan van.
Heb 1 jaar in het Mesos gewerkt. Zeer slechte ervaring als personeelslid, maar ben er nooit patiënt geweest.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:53

Tja ik denk inderdaad dat het ook komt door onaardige verplegers en verpleegsters dat iemand een zieknhuis al snel minder vind.
Zo ben ik geen fan van het diakonesse in Zeist en Utrecht, maar in Doorn waren de medewerkers allemaal erg aardig.
Zelf ben ik patient bij het mesos, net als gabyfedde heb ik ik er ook gewerkt en als personeelslid heb ik ook geen goede ervaringen, maar als patient juist weer wel. Oudenrijn komt bij mij als favoriet Lachen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:06

Vlindie schreef:
Soms houdt de kennis bij het ene ziekenhuis op en wordt je doorgestuurd naar een ander
ziekenhuis die wel deze kennis en kunde 'bij de hand' heeft. Is het dan zo dat dat ziekenhuis beter is?
Mensen redeneren echter wel zo. Terwijl ik dan dankbaar ben dat het eerste ziekenhuis open
ervoor uit komt dat 'dit boven hun pet gaat'.

Maar dan moet die arts wel op de hoogte zijn van de behandelmogenlijkheden van dat andere ziekenhuis. Wat ook gebeurt dat een arts niet zo erg gelooft in die nieuwe bahandelmethode (terwijl die wel wetenschappelijk onderbouwt is) of is het een egotripper en wil hij het zo lang mogenlijk zelf proberen waardoor verdere behandeling niet meer mogelijk is. Tja dan ben als patient mooi de pineut. En het gebeurt hoor.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:02

Inderdaad, dat gebeurt helaas ook........
Het valt de artsen soms zwaar om toe te moeten geven dat ze een bepaalde kunde/kundigheid niet beheersen,
daarom pleit het vóór degene die dat wel doen.
Maar ja, en dan gaat het alsnog mis...... 'Mijn' ex-professor gaf daarna niet thuis. Pas máánden later werd
de fout toegegeven. Is mijn uitslag bepalend of een ziekenhuis goed of slecht is? Het is enkel een eigen ervaring,
zoals bij de meeste mensen.

Hoe dan ook, ik blijf zitten waar ik zit, en verroer me niet....... Knipoog .

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:44

ik kom al jaren wekelijks in isala klinieken in zwolle..en tja wat vind ik ervan..gezellig dat wel want ken zo ongeveer alle dokters/verpleeging etc...beetje ons tweede huis, maargoed dr worden wel vaak fouten gemaakt ,maargoed waar mensen werken maken mensen fouten..ik denk dat iedereen zich prettig voelt in het ziekenhuis waar diegene een fijne ervaring heeft,en zich niet prettig voelt in een ziekenhuis waar je een nare ervaring hebt..,