Wanneer reden jullie weer voor 't eerst na je bevalling??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Wanneer reden jullie weer voor 't eerst na je bevalling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:19

Dat is heftig geweest zeg!
Kan wel met zekerheid zeggen dat een kind ter wereld brengen pas topsport is! Ben nog nooit zo kapot geweest als die dag.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:33

Ik ben gestopt met 18 weken, had erg last van mijn lichaam, vooral met draven.

Heb na de bevalling van manlief netjes 6 verplichte weken moeten wachten met paardrijden, ik mocht pas na controle van de gynacoloog ......
Ben bevallen via een keizersnee en mocht zelf na 2 weken nog niet fietsen ........... (in de zin van echt fietsen, niet fietsen fietsen Bloos ). Dat vond ik op dat moment nog veel erger, wou zo graag even op pad.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:34

Zo herkenbaar, ik wilde na bijna 2 weken alleen even bij het paard langs gaan. Mijn man vond het niet verantwoord dat ik al in de auto stapte terwijl mijn Hb nog zo laag was. Hij was bang dat ik een blackout zou krijgen in de auto... Ik had net zo goed thuis van de trap af kunnen vallen... Ben toch maar nog een weekje thuis gebleven. Achteraf maar goed ook, want ik had die dagen heel erg last van een zwaar gekneusd schaambot waardoor zitten of lopen heel erg pijn deed.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:36

Ik ben weer begonnen met een maand ongeveer, bij allebei. Wel ben ik bij allebei al snel gestopt toen ik zwanger was, bij Maaike met een week of 12 en bij Jolien met een week of 8 al. Ik voelde me gewoon niet meer veilig op een paard.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:14

Ik heb gister dan voor t eerst na m'n bevalling (5 wkn geleden)weer echt fanatiek gereden en dat ging hartstikke goed. Heb niet eens spierpijn. Scheelt misschien toch wel dat ik er eerst een aantal keer op hen gezeten zonder echt iets te doen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:19

ik ben in de achtste maand gestopt met rijden (toen wilde t echt niet meer, stond echter wel de avond voor de bevalling de stallen nog te doen maar goed..) Toen de kleine een week was ben ik weer gaan longeren en na een dag of 14 zat ik er weer op (heel rustig aan aangezien ik wel een paar hechtingen had) helaas de eerste tijd wel wat spierpijn maar goed

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:40

Ik ben 13 augustus jl bevallen en zat de 20e aug. weer op m'n paard Haha! .
Redelijk vlotte bevalling gehad ( half 5 in ziekenhuis en 07.49 was ze er) en 3 ienieminie hechtingen waar ik totaal geen last van heb gehad. Na m'n bevalling zowiezo nergens last van gehad!

Afgelopen weekend voor het eerst weer eens dik een uur erop gezeten (buitenritje, stap-draf-galop) en totaal geen spierpijn de dag erna. Ideaal dus!

Bij mij zei de kraamzorg en verloskundige idd ook de dag na de bevalling dat mn buispieren in de weg zaten om de stand van mn baarmoeder te voelen, zou idd door paardrijden komen. Verloskundige vond het tijdens de bevalling wel goed te merken dat ik paardrij, stugge onderkant waardoor de baby niet heel makkelijk naar buiten kon komen en het beetje opgerekt moest worden Clown . Maar voordeel was wel weer met persen dat je heel veel controle hebt over je buikspieren, dankzij paardrijden.

Maar doe het niet nog een keertje hoor, bevallen...

heb zondag, maandag, dinsdag met weeën gelopen, en uiteindelijk gestript (was al 72 uur wakker) en later vliezen gebroken door verloskundige. Toen kwam de boel snel op gang. Binnen 5 uur na het breken van de vliezen was ze er. Maar man oh man...die weeën!!! wat doen die pijn. Wilde pijnbestrijding, trok het niet meer. Maar had al 10 cm ontsluiting en mocht gaan persen. Had alleen geen persdrang dus deed eigenlijk maar wat, hihi. Blijkbaar deed ik toch iets goed want ze kwam er toch uit.

En eerlijk is eerlijk, vond het zwanger zijn ook niet alles. Dikke buik, misselijk, maagzuur, verstoppingen, om de 10 minuten naar de wc...er zijn mensen die zeggen 'heerlijk zwanger zijn', maar ikke dus niet. Vond het vreselijk.....erg hè?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:20

Ach, mijn zwangerschap ging ook niet over rozen maar ik zou het zo weer over doen. Althans... over anderhalf jaar of zo.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:06

shaolanneke schreef:
Ik ben 13 augustus jl bevallen en zat de 20e aug. weer op m'n paard

Misschien voelt het wel goed... maar het is toch echt niet verstandig! Alles onder is zo verweekt onder invlied van hormonen en heeft zo;n optater gehad met de bevalling dat het nog lang niet hersteld is. Als je dan alles ineens te intensief gaat belasten heb je het risico op verzakkingen bijvoorbeeld (dan kan het dus zijn dat de banden waar je baarmoeder aan hangt zo doorzakken dat het helemaal naar beneden hangt en soms zelfs een stukje uitpuilt Bloos)
Met dat idee in mijn hoofd heb ik keurig de voorgeschreven 6 weken afgewacht tot ik weer ging rijden Ja Ik heb overigens wel tot 8 dagen voor de bevalling nog gereden Bloos

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:28

odetteke schreef:
shaolanneke schreef:
Ik ben 13 augustus jl bevallen en zat de 20e aug. weer op m'n paard

Misschien voelt het wel goed... maar het is toch echt niet verstandig! Alles onder is zo verweekt onder invlied van hormonen en heeft zo;n optater gehad met de bevalling dat het nog lang niet hersteld is. Als je dan alles ineens te intensief gaat belasten heb je het risico op verzakkingen bijvoorbeeld (dan kan het dus zijn dat de banden waar je baarmoeder aan hangt zo doorzakken dat het helemaal naar beneden hangt en soms zelfs een stukje uitpuilt Bloos)
Met dat idee in mijn hoofd heb ik keurig de voorgeschreven 6 weken afgewacht tot ik weer ging rijden Ja Ik heb overigens wel tot 8 dagen voor de bevalling nog gereden Bloos

ik heb na mijn tweede bevalling ook een verzakking over gehouden,gelukkig niet ernstig,
maar heeft toch wel een dik jaar geduurd dat het weg was(tampon viel er gewoon uit Bloos )
je moet een bevalling inderdaad niet onderschatten.
maar vaak als je je eigen goed voelt,doe je al gauw teveel,is toch vrouw eigen denk Haha!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:48

Ik ben 10 juli. jl. bevallen van de tweede (allebei heftige, in 5 uur eruit geknald en lekker uitgescheurd), 8 weken geleden. De eerste keer heb ik doorgereden tot 6 maanden, de 2e ook zoiets, maar na 4 maanden kalm aan gedaan, was er afgelazerd van mijn uberbrave -net zadelmakke- jongedame, ahem, niet slim Bloos ... Ze is toen verder doorgereden en ik heb nog wat gestapt en gedraafd verder niet.

Ik heb er met 5 weken voor het eerst weer opgezeten rondje stappen, maar ik had nergens last van. Inmiddels 2 x weer gereden, voelde prima, alleen heb ik normaal een klein cupje B, maar met de borstvoeding een flinke C, en daar had ik even geen rekening meegehouden Haha! . Een voedings-BH functioneert niet als een sport-BH kan ik je vertellen Ja zo ging dat en deed knap zeer.. Koe ! En toch ook geen zin in verzakkingen, heb me tot 4 weken na de bevalling knap beroerd gevoeld hoor!

Ik bouw weer rustig op, mijn paard heeft ook 4 maanden vrij gehad, lekker op het land, dus we hebben allebei geen conditie, dat komt prima uit, het is erg druk met een peuter en een beeb, dus heb nog weinig tijd Zij zijn groot en ik is klein! . Ik heb er zo'n zin in om na een half jaar er weer lekker tegenaan te gaan!