Wel of niet voor controle naar huisarts ivm misselijkheid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Wel of niet voor controle naar huisarts ivm misselijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:58

succes woensdag!

Ik zou alle dingen even op papier zetten. Vaak vergeet je (ik wel in ieder geval) de helft als je daar zit..

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:40

Ik heb mogelijk een gaatje in mijn middenrif. Oorzaak kan stress, verkeerde voeding of overgewicht zijn (waarschijnlijk is bij mij het laatste een beetje van toepassing. Dus nog meer gaan sporten dan maar). Ik moet nu 2x per dag RANITIDINE slikken. Wanneer het overgaat moet ik na een aantal dagen af gaan bouwen. En als ik na 2 weken nog last heb, moet ik terug komen. Ze hebben mijn plas nog eens goed nagekeken, maar alles is verder negatief en dus niets uitgekomen. We hopen dus maar dat deze onstekingsremmers gaan werken.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:41

zie je wel dat het goed is naar de huisarts te stappen.

Hopenlijk slaat de medicatie aan Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:43

Succes met je kuur! Ach gut

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:06

Ben ook blij dat ik gegaan ben. Heb me voorgenomen om voortaan iets eerder naar mijn lichaam te luisteren.
Iedereen bedankt die zo met me meeleeft Kusje

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:12

@Nobbygaard: sterkte! Idd volgende keer wat eerder gaan! Over "jouw" aandoening is volgens mij ook al eens een topic geweest...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:50

Wat vervelend zeg. Hele tijd misselijk zijn is echt niet leuk. Ik hoop dat het over gaat met de tabletten die je nu hebt! Alleen Ranitidine is geen ontstekingsremmer hoor, maar een zuursecretieremmer! Knipoog

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:38

Sophie2 schreef:
Wat vervelend zeg. Hele tijd misselijk zijn is echt niet leuk. Ik hoop dat het over gaat met de tabletten die je nu hebt! Alleen Ranitidine is geen ontstekingsremmer hoor, maar een zuursecretieremmer! Knipoog

Bij de beschrijving van het medicijn die de apotheek erbij geleverd heeft, staat dat het ook werkt voor ontstekingen. Dus dan is het toch ook een ontstekingsremmer? Rolleyes

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:23

Nouu je weet wat het is! Mooi Lachen
Goed dat je toch gegaan bent, succes met je kuurtje!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:25

nobbygaard schreef:
Sophie2 schreef:

Bij de beschrijving van het medicijn die de apotheek erbij geleverd heeft, staat dat het ook werkt voor ontstekingen. Dus dan is het toch ook een ontstekingsremmer? Rolleyes

Nee, het zit iets anders. Het zuur verhindert de ontsteking om te genezen. Als het zuur wordt geremd, gaat de ontsteking sneller over Lachen

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:15

De kuur is afgelopen, maar de misselijkheid is niet over. Ik heb gewoon zelfs nog een paar keer moeten braken. Dus vanochtend maar weer een afspraak gemaakt. Volgende week dinsdagochtend weer langs komen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:37

he verdorie, schiet lekker op dan, hoop dat ze dan wel iets vinden wat je kan helpen.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 11:53

Heb nu medicijnen tegen een prikkelbare darm. Mijn buik voelde ook hard aan, dus proberen we dit maar eens.
Ook mag ik van vlees alleen maar kip of vis eten, aangezien ik geen vis lust word het dus lekker gevarieerd. Ook mag ik geen kool eten, maar dat deed ik toch al niet veel.
Afwachten dus maar of het nu overgaat.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:58

Sterkte en hopen dat de medicijnen nu wel aanslaan.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:07

das wel heel vervelend ja, sterkte! Ach gut

heb zelf ook wel vaak last van misselijkheid maar hoef zelf nooit over te geven (nu moet ik diet zowiezo bijna nooit) en ik had schijnbaar een bacterie in mijn maag, ben net klaar met de antibiotica dus moet nog even zien of het echt werkt anders ga ik ook terug.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:56

Weer een nieuwe update omdat het nog steeds hetzelfde is gebleven. Vanochtend maar weer eens naar de huisarts gegaan omdat ik nog steeds blijf overgeven. Mijn buikpijn word ook alsmaar erger. Hij heeft nu een inwendig onderzoek gedaan, wat behoorlijk pijnlijk was en hij voelde ook wat zitten. Nu moet ik morgenmiddag een echo laten maken omdat hij bang is dat er iets met mijn eierstokken is of dat ik misschien een miskraam gehad heb. Nu heeft mijn moeder voor mijn broer en tussen mijn broer ook 2 miskramen gehad, waarbij haar klachten veel op die van mij leken en ook zij was gewoon ongesteld. Dus had mijn moeder vorige week al aangegeven dat ze bang is dat ik dit nu ook heb. Ook omdat toendertijd de huisarts (de vader van mijn huidige huisarts) vol bleef houden dat mijn moeder niet zwanger kon zijn. Totdat er plots een vrucht bij het plassen af kwam en ze de huisarts thuis liet komen om te laten zien. Toen bleek ze dus wel degelijk een miskraam te hebben. Met dit in de achterhoofd van mijn huisarts verwijst hij me liever nu door. Dus afwachten wat er morgen uit de echo komt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:06

Wat een vervelend nieuws weer. Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:14

He wat vervelend! Ik hoop dat ze snel kunnen achterhalen wat het daadwerkelijk is! Ach gut

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 17:42

De gynocoloog kon niets verontrustends vinden. Ik heb wel veel slijm in mijn baarmoeder, maar dat kon geen kwaad. En hij merkte wel dat mijn baarmoeder erg gevoelig reageerd en dat het onderzoek pijn deed, hij vermoed dat er wel iets met mijn baarmoeder is gebeurd waardoor die zo gevoelig is geworden maar dat hoefde geen miskraam te zijn. Maar om alles uit te sluiten heb ik bloed moeten prikken om te kijken of er geen zwangerschapshormonen in zitten. Voor deze uitslag moet ik a.s. vrijdag om 12 uur bellen naar het ziekenhuis. En ik moet over 2 maanden terug komen (maar vraag me niet wat hij dan wil gaan doen).

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:54

Spannend hoor. En ben je nog steeds misselijk?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:40

Hoe gaat het nu?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 14:01

silvana84 schreef:
Spannend hoor. En ben je nog steeds misselijk?

In het bloed hebben ze ook verder niets gevonden. Mijn misselijkheid is wel grotendeels over, heb sinds vorige week ook niet meer gebraakt. Maar mijn buik doet nog steeds enorm veel pijn Huilen . De ene dag is het erger als de andere dag. Vannacht was het wel weer heel erg, kreeg er ook nog eens hoofdpijn bij en heb dus vannacht maar weer 2 advils ingenomen om een beetje te kunnen slapen. Ook nu heb ik nog steeds kramp. Het gevoel of ik ongesteld moet worden, vooral onderin mijn buik en daarbij heb ik enorm veel druk op mijn blaas waardoor ik bijna elk uur naar de wc moet plassen.
Weet ook niet of ik blijf wachten tot 15 december als ik op controle moet komen in het ziekenhuis of dat ik maar weer eens eerder aan de bel trek omdat dit echt niet gaat.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 23:39

Vanmiddag weer eens bij de gynaecoloog geweest voor mijn buikpijn. Een uitgebreide inwendige echo gekregen. En nu eindelijk weten we wat ik heb.
Ik blijk endometriose te hebben. Dat houdt in dat het slijmvlies zich ook buiten de baarmoeder bevind en dat die de klachten geeft die ik heb.
Het heeft vooral met hormonen te maken.
Nu een hormonenkuur slikken en kijken of het helpt. Op 15 december moet ik terug komen en dan kan ik ook beslissen of ik een kijkoperatie wil zodat ze het goed kunnen nakijken en eventueel alles kunnen weg halen.
Zie meer informatie: http://www.endometriose.nl/endometriose/index.php

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:46

wat vervelend voor je!
wel fijn dat je nu weet wat het is, hoop dat de kuur aanslaat! Ach gut

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:09

Oe wat naar.. Inderdaad Fijn dat je het nu weet Lachen

Ik heb zelf ook buikklachten..Al een half jaar ongeveer aan de gang. De laatste tijd (periode) doet het dus zeer. Van alles gehad en gedaan niks gevonden. Moet nu tot donderdag wachtte op bloed uitslag. Mn duik is opgezet enzo, steken, krampen.. Ben benieuwd. Kunnen mn darm (dikke) zijn of miss mn baarmoeder, moet 3 dec naar de gynaecoloog.

Misschien dat ik je nog ff PM stuur! Lachen En succes met je kuur!