engen zelfmoord mail van email vriendje.wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Re: engen zelfmoord mail van email vriendje.wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:13

Orange_peach schreef:
_Caitje__ schreef:
Boos omdat hij mensen onnodig ongerust maakt (TS dus) en dan een dom berichtje stuurt van: ik heb het niet gedaan, fijn weekeind verder.
En blij idd dat hij er nog is en toch geen zelfmoord heeft gepleegd.

Je zegt dat wij niet weten wat er in jouw omgaat ... wel, jij weet ook niet hoe HIJ dit heeft ervaren. Misschien heeft hij de hele nacht rondgelopen in de stad en is hij ontzettend moet geworden, heeft aangemeld, mail gelezen, gezien wat hij heeft veroorzaakt bij iemand (leukste zin was dan waarschijnlijk absoluut niet dat hij toch wel aanwezig was aangezien ik daarbij als suicidale het gevoel zou krijgen: je durft het toch niet, je bent er heus nog wel ... maar daarover ga ik verder niet want TS doet al meer dan genoeg haar best) en dan gedacht om een neutraal bericht te sturen waaruit TS zou kunnen afleiden dat hij haar nu ook even rust geeft en wetend dat hij zelf dit weekend niets van zich zal laten horen (ff melden), toen maar toegegeven aan de slaap, snel nog op verzenden gedrukt en afgesloten ...
Je weet het echt niet ... dit is erg extreem gedacht en ik kan er best veel reactie op krijgen ... maar we weten gewoon niet hoe hij dit heeft beleefd! Als hij heeft toegegeven dat dit ontzettend stom was en dat hij gewoon geen rekening wou houden met de gevoelens van TS en dat hij niet meende wat hij zei ... dan is het een ontzettend grote z**kerd en vind ik dat je meteen afscheid mag/moet nemen van hem!

Verder ben ik het volledig eens met Arrabel!!
Als iemand "aandacht vraagt" via dit soort mailtjes ... is er al iets aan de hand en lijkt TS mij zeker in de positie om een instantie te tippen over de gedachtegang van deze persoon (misschien niet politie maar psychiatrie?)

toch nog snel: het kan dat ik verschillende dingen verkeerd heb gesteld en dat ik hierdoor veel reacties losmaak, dit is wat er eerst bij mij opkwam ... *ik weet dat ik vaak dingen verkeerd verwoord*
x

Je hebt helemaal gelijk, en misschien is het wel het eerste, dat weet niemand (behalve hij dan misschien) en daar zal je vast ook niet achter komen.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:21

_Caitje__ schreef:
dat weet niemand (behalve hij dan misschien) en daar zal je vast ook niet achter komen.

Ik hoop iig dat hij het wel weet ...
Ik hoop ook dat TS hierover kan mailen met hem, zodat zij weet hoe en wat er gebeurd is (en de ernst kan inschatten) en zodat zij zelf ook weet hoe hij tegenover haar staat!

x

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:50

Ik zou toch voor je eigen bestwil deze contactpersoon verwijderen en als ongewenst instellen. Het is heel erg als hij dit echt serieus heeft overwogen, maar het is ook heel erg als hij jou hierin betrekt en vervolgens doet alsof er niets aan de hand is geweest.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 11:35

vandaag nog niks van hem gehoort,ik heb hem een mail gestuurd,en daar in vermeld dat als hij hulp wil ik hem daarbij wel wil helpen,wil hij geen hulp ook goed,en als hij gewoon een leuke onzin mail wil sturen ook goed!hij kan alle kanten op wat hij wil.heb nog niks weer van hem gehoort.
ik denk dat hij het even laat bezinken.en hoop dat ie geen rare dingen doet,mijn gevoel zegt dat dit een schreeuw om aandacht is,en dat hij de mil gestuurt heeft op het moment,dat hij zich enorm rot voelde,en even door de bomen het bos niet meer zag.
ik wacht het af!ik baal er wel van dat hij me hier in betrekt,maar aan de andere kant denk ik ook,mischien heeft hij ook wel niemand.het scheeld er zijn nu een aantal bokkers die mee denken in het verhaal!dus ik trek jullie nu ook gewoon mee Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:39

Ik zou die gozer lekker op de blokkeerstand zetten,toedeloe ermee.
Ik heb een hekel aan mensen die dreigen met zelfmoord via de email,en zeker naar mensen die ze niet eens irl kennen.
Kom op zeg,waar zit je verstand dan.
En ja,ik kan me prima inleven in mensen die depressief zijn,dat is allemaal heel erg,en heel verschrikkelijk,maar dan moet je maar hulp zoeken.
En áls je dan toch daarna een email stuurt dat je het niet hebt gedaan,wees dan ook zo dapper om uitgebreid je excuses te maken en uit te leggen waarom je je zo voelt en dergelijke.
Knooopje,wat wil je zelf met dit emailcontact?Het klinkt mij niet als een tweezijdige "relatie"in de ogen,maar vooral vanaf jou kant mag alle initiatief komen..

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:30

Anoniem schreef:
Ik zou die gozer lekker op de blokkeerstand zetten,toedeloe ermee.
Ik heb een hekel aan mensen die dreigen met zelfmoord via de email,en zeker naar mensen die ze niet eens irl kennen.
Kom op zeg,waar zit je verstand dan.
En ja,ik kan me prima inleven in mensen die depressief zijn,dat is allemaal heel erg,en heel verschrikkelijk,maar dan moet je maar hulp zoeken.
En áls je dan toch daarna een email stuurt dat je het niet hebt gedaan,wees dan ook zo dapper om uitgebreid je excuses te maken en uit te leggen waarom je je zo voelt en dergelijke.
Knooopje,wat wil je zelf met dit emailcontact?Het klinkt mij niet als een tweezijdige "relatie"in de ogen,maar vooral vanaf jou kant mag alle initiatief komen..

klopt hij doet er volgens mij zelf niks aan,ik heb hem die mail gestuurd,en dan moet hij maar zien wat ie er mee doet,ik neem ook verder geen contakt op,als hij hulp nodig heeft of als hij zijn verhaal kwijt wil dan kan hij dat doen,laat hij niks meer van zich horen,dan laat ik het zo.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:55

Anoniem schreef:

Hoe weet jij dat deze persoon nog geen hulp heeft gezocht? Sommige mensen hebben echt nix aan al die therapieen!
1 goede vriend die weet hoe om te gaan met zulke (extreme) wendingen kan meer doen dan 10 verpleegsters die je niet kennen en je aanzien voor een gek die behandeld moet worden ... als deze man dan geen vrienden heeft kan hij deze zoeken via internet.
Als TS daarop gereageerd heeft stuurt hij haar een mailtje op een (mogelijk) kritiek moment ... als je een zm-poging wil plegen ga je niet een afscheidmailtje sturen naar de politie!

TS: ik hoop dat je snel antwoord krijgt van hem waarin je meer uitleg krijgt (of dat je net geen mail meer krijgt maar dat dat niets slechts wil zeggen) ... misschien kan je proberen meer over hem te weten te komen? (bv. of hij al therapie heeft gehad/hoe zijn vriendenkring eruit ziet/...)
zo krijgen zowel jij als wij een beter beeld ... ik krijg het gevoel dat je wel wil helpen maar niet weet hoe, daarom zoek jij hier een plek om je verhaal kwijt te raken. Omdat je echter niet genoeg info hebt over deze persoon krijgen wij allemaal een ander beeld van hem waardoor hij voor sommigen mogelijk verkeerd word gezien (misschien door mij/darkchrystal/... door wie weten we niet maar zomaar allemaal een (slechte) kijk lanceren zonder echt te weten hoe hij denkt over dit alles en wat hij eraan doet ed )

x