Hier nog 1 met een lui oog.
Ik moet zeggen dat ik er weinig tot geen last van heb en dat al 37 jaar lang
Veel van de problemen die jullie hier noemen ken ik niet. Toen ik 7 was kwamen ze er op school achter dat ik eigenlijk niet zo goed zag en werd ik naar de oogarts gestuurd die me vertelde dat het wss te laat was om er nog iets aan te doen. Gevolg was dat ik buiten ging met een bril met aan 1 kant matglas en ook nog eens afgeplakt, nu was ik er een ster in om over, onder of langs die bril te kijken zodat dat weinig tot geen resultaat opleverde natuurlijk.
Na 2 jaar pesterijen op school werd me door de oogarts verteld dat het jammer was maar dat ze er niks meer aan konden doen omdat mijn ogen volgroeid waren.
Nu staat mijn oog gelukkig recht en ook als ik moe ben of hoofdpijn heb blijft mijn oog recht. Ik heb geen bril en heb die ook niet nodig, omdat mijn goede oog blijkbaar alles goed opvangt.
Met mijn luie oog zie ik zo goed als niks, tenminste ik zie allerlei kleuren en vormen maar ik kan er geen kaas van maken. Zet mij in de auto met mijn goed oog afgeplakt en de eerste beste boom of sloot raak ik gegarandeerd
Ze hebben me wel eens verteld dat het misschien ooit nog wel eens zo ver zal komen dat het licht uitgaat in dat oog, maar voorlopig heb ik daar dus nog niks van gemerkt.
Ben 2 jaar terug nog een keer naar de oogarts geweest en die zei : "Helaas voor jou, maar je mag nog steeds geen bril, een bril zou er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat je oog nog luier wordt dan het al is"
Gelukkig maar, want ik zit niet te wachten op een bril eigenlijk
Soms heb ik wel eens zo`n dag dat mijn beeldscherm wat wazig overkomt en als ik dan ff een simpel leesbrilletje opzet, dan is het eigenlijk ook na een uurtje wel weer over, meestal gaat dit ook gepaard met een flinke hoofdpijn.
Blijkt dat dan je goede oog wat overbelast is en door die leesbril geef ik die dan even wat rust, voor dat luie oog maakt het weinig uit want al steken ze daar +100 in dan nog zie ik er niks mee, maar ik mag er dus geen gewoonte van maken.

Auw..
Ik kan hem ook zelf laten weg draaien.
Als ik me focus op het ding waarna ik kijk, draait ie niet meer weg. 
, lui oog zit in je hersenen, want ik heb gewoon 0, maar zie niets, als ik geen lui oog had kon ik alles perfect zien.