uitverkocht bij de apotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Invisible

Re: uitverkocht bij de apotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:44

MISTRAL94 schreef:
Invisible schreef:
ongelovelijk wat sommige apothekersassistentes tegen patienten uitkramen zeg..

Wat een geluk dat patienten altijd zo netjes en beleefd zijn Vork

Oja. vooral de mensen die geen gedag zeggen en gelijk beginnen te schreeuwen
Dan tel ik tot 5 en zet mijn liefste glimlach op Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:50

Bijna al mijn medicijnen moeten altijd nageleverd worden. Als ik alle doosjes inlever en ze weer vol wil ophalen zijn er altijd wel 2 bij die nog niet leverbaar zijn. Nu lever ik ze weken eerder in om te voorkomen dat het op is.
VAn 1 type medicijn krijg ik ook altijd verschillende merken...
En met de pil netzo.

Even offtopic, heeft zo'n prikpil een nare grote naald?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:27

Valt mee het ligt meer aan het persoon die hem geeft of zij prikken kan of niet.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:53

MISTRAL94 schreef:
Valt mee het ligt meer aan het persoon die hem geeft of zij prikken kan of niet.

Jij laat het niet door ha doen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:13

valt echt reuze mee de prikpil-naald,ik krijg m zelf van de assistente van de huisarts,en ondanks dat ik nogal pieperig kan zijn,voel je echt haast niks,prikkie van niks!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:15

Ik ben niet zo bang voor de pijn... maar voor de naald....

Ik haaaaaaaaaaaat naalden.....

Het is toch ook best wel groot ding dat ze in je arm doen?

sundancer87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:20

Ja, ik ben ook ontzettend bang voor naalden. Maar ik denk wel hoe vaker je het doet, hoe meer het een gewenning wordt.
Zou er zelf ook niet aan moeten denken hoor Clown
Maar moet wel zeggen dat mij het ideaal lijkt. ( eerst maar es gewoon weer een keer bloedpikken zonder op de loop te gaan Bloos )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:23

valt echt mee paardje2005,hij gaat er maar een klein stukkie in joh,gewoon niet naar kijken,ze prikken m vlak boven je bil meestal,kan je niet eens goed kijken!

sundancer,ik ben ook een pieperd,maar echt deze valt zo erg mee en je hebt er veel profijt van,ik wilde dat ik m eerder had ontdekt,ik heb echt vanalles geprobeerd,aan de balie kan ik vrouwen ook echt verhalen uit eigen ervaring vertellen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:26

Ik gebruik al meer dan tien jaar de prikpil, stelt echt niets voor dat prikje. Maar balen zeg dat het slecht leverbaar is, ik moet binnenkort weer en heb geen zin in gerommel met menstruatie. Ben al zo blij dat ik het heel lang niet ben geweest.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:32

Ik gebruik de prikpil niet ik geef ze alleen Haha! Voor dit soort dingen kun je vaak beter bij de assistente zijn dan bij de huisarts. Tenminste ik hoor het vaak van patienten die hun voorkeur voor de assistente hebben. Prikpil wordt meestal ook in je bil gegeven dan voel je het minste.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:33

MISTRAL94 schreef:
Ik gebruik de prikpil niet ik geef ze alleen Haha! Voor dit soort dingen kun je vaak beter bij de assistente zijn dan bij de huisarts. Tenminste ik hoor het vaak van patienten die hun voorkeur voor de assistente hebben. Prikpil wordt meestal ook in je bil gegeven dan voel je het minste.

Ik meende in de bovenarm.....
Ik heb maar een dun spekloos achterwerk......

Hoeveel heb jij er al gegeven? En waar in drenthe zit je??

Die assistentes hier zijn erg onnozel en kunnen amper een vingerprikje geven....
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 23-08-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:34

Borg,hij is weer leverbaar hoor,en anders waren er ook nog losse ampullen.

een prik zetten bij een patient lijkt me doodeng.
de assistente die mij meestal helpt doet het prima,en snel.
er is een jong meisje wat me ook weleens helpt,dan voel ik het wat meer,maar evengoed een prikkie van niks

ik heb een dikke spekkont,misschien valt het daarom bij mij erg mee Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:38

paardje2005 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik meende in de bovenarm.....
Ik heb maar een dun spekloos achterwerk......

Hoeveel heb jij er al gegeven? En waar in drenthe zit je??

Die assistentes hier zijn erg onnozel en kunnen amper een vingerprikje geven....

Ik geef hem eigenlijk alleen maar in de bil heb hem een enkele keer in de arm gegeven omdat het meisje zich schijnbaar wat schaamt. Ook prima hoor u roept wij spuiten Haha!

Ik werk in Zuidlaren en hoeveel ik al gespoten ik heb geen idee ik hou de tel niet bij. Maar het is natuurlijk niet alleen de prilpil, ook de B12 (erg vervelende vloeistof aldus patienten) de tetanus, ijzerinjecties, penidural (deze wil je echt niet krijgen) Dus ik injecteer niet alleen de prikpil eigenlijk alles wat im gespoten mag worden doen wij hier.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:41

is de penidural erg pijnlijk?
ja de B12 heb ik ook gehoord dat die vervelend is

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:41

Snoevie schreef:
Borg,hij is weer leverbaar hoor,en anders waren er ook nog losse ampullen.

een prik zetten bij een patient lijkt me doodeng.
de assistente die mij meestal helpt doet het prima,en snel.
er is een jong meisje wat me ook weleens helpt,dan voel ik het wat meer,maar evengoed een prikkie van niks

ik heb een dikke spekkont,misschien valt het daarom bij mij erg mee Tong uitsteken

De eerste keer is het even slikken maar wat mij goed geholpen heeft is de instelling hoe l*llig het ook klinkt maar ik voel het niet en zij hebben het nodig om wat voor reden dan ook dus ze hebben het nodig. De eerste keer bloedafnemen was bij mijn stagebegeleider dan zit je ook wel even met trillende handjes. Want een kunstarm is toch heel wat anders. Maar alles went Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:43

Snoevie schreef:
is de penidural erg pijnlijk?
ja de B12 heb ik ook gehoord dat die vervelend is

Pijnlijk maar ook dramatisch om te geven, als ik weet dat mensen ervoor komen op mijn spreekuur kan het zweet me uitbreken Haha! Wanneer je de poeder niet goed vermengd en dus niet blijft schudden gaat het klonten waardoor de naald verstopt gaat zitten. Wij geven de penidural dus ook met een opzuignaald (en dat is zeker geen kleintje Nagelbijten / Gniffelen )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:43

ik ben ook aan de prikpil en bij ons heeft de huisarts hem altijd op voorraad dus ben
benieuwd hoe het gaat als ik de volgende keer kom Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:44

ik geef weleens bloed bij de bloedbank,en ik heb nooit problemen eigenlijk,en toen werd ik geholpen door een mevrouw die mijn ader niet kon vinden(je kon m zowat zien kloppen,een dikke blauwe,maargoed Tong uitsteken ) en toen roerde ze wat rond in mijn arm om m te vinden........oei dat was echt niet fijn hoor.......ook vervelend voor die vrouw

mistral94,vervelend is dat!
een tetanus injectie schijnt ook vervelend te zijn

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:47

Tetanus voelt vervelend alleen de immunoglobuline is het geloof ik he? Die met het paarse dopje is stroperig dus als je de vloeistof opzuigt en je laat los dan schiet alles weer terug Clown

Wij mogen in principe niet roeren met de naald maar in sommige gevallen kun je dat beter wel doen voornamelijk met hele angstige patienten. Wat wel kan is dat je en rolader hebt, ik had dat ook een keer ader was niet te missen, je prikt weg ader Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:47

alja schreef:
ik ben ook aan de prikpil en bij ons heeft de huisarts hem altijd op voorraad dus ben
benieuwd hoe het gaat als ik de volgende keer kom Lachen

Volgens mij zijn de grootste problemen voorbij nu

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:49

ja idd dacht ook dat het de immunoglobuline was ja.....en over het roeren,echt bang ben ik niet hoor.....maar uit schrik riep ik toen wel iets van sjips Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:51

Snoevie schreef:
ja idd dacht ook dat het de immunoglobuline was ja.....en over het roeren,echt bang ben ik niet hoor.....maar uit schrik riep ik toen wel iets van sjips Tong uitsteken

Was wel handig geweest als ze je even gewaarschuwd had dus! Ach ja er zitten mensen in dit beroep die er eigenlijk niet hadden moetne zitten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:54

het is ook maar 1x gebeurd hoor......de meeste mensen in de zorg doen toch gewoon hun best om goed te helpen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:57

Snoevie schreef:
het is ook maar 1x gebeurd hoor......de meeste mensen in de zorg doen toch gewoon hun best om goed te helpen.

Ik hoor toch altijd best wel wat horrorverhalen over doktersassistentes dit is ook een baan wat je wel liggen moet. Mijn voorganger in deze praktijk vond het werk bijvoorbeeld helemaal niet leuk het maakte haar onzeker waardoor ze fouten maakt. Dus niet eens echt moedwillig maar de verhalen van de nagellakkende assistentes kent iedereen wel Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:04

haha ja dat is waar........in de apotheken loopt ook niet alles gesmeerd,ik zie weleens assistenten waarvan ik denk,hmmm dat is niet erg klant vriendelijk.....

maarja dat heb je overal,als je eens weet wat voor dingen ik soms naar mn kop geslingerd krijg door patienten......