Ik heb het afgelopen half jaar een loge gehad die de ene week 2 dagen en de andere week de gehele week bij mij inwoonde.
Ook zij douchte, net als ik en mijn vriend iedere dag. De kachel werd meer opgestookt, omdat zij vaak overdag thuis was (werkte in de zorg en vaak avond diensten) Mijn PC draaide overuren, de wasmachine draaide extra, de afwasmachine en wat je je nog maar extra kan bedenken.
Bij de vorige afrekening moest ik maandelijks meer gaan betalen, dat heb ik terug laten zetten omdat ik juist geld terug kreeg. (Heb dus hetzelfde betaald als dat jaar er voor)
Nu heb ik vorige week de afrekening gekregen en ik hoefde maar 69 euro bij te betalen.
En dat terwijl er gegild word dat alles zoveel duurder is geworden en ik een extra persoon een half jaar in huis heb gehad.
Ik had dus een veel hogere rekening verwacht

(en geloof me, zij hield (net als ik) van lang douchen. regelmatig langer dan de 15 minuten die hier genoemd zijn.)
Dus in dat opzicht vind ik het allemaal wel een hoop gezeik hoor.
Als ze echt wilen besparen, zet de verwarming een graad lager en doe een trui aan.
Doe kleding 2 dagen aan, in plaats van 1. (behalve natuurlijk je onderbroek

Gebruik, zoals je zelf al zegt, een glas meerdere keren, spoel het desnoods even onder de kraan af.
Kost minder dan een hele afwasbeurt van de vaatwasser.
Laat geen apparaten aan staan als het niet hoeft.
En, natuurlijk neit te vergeten, neem Spaarlampen in huis. (ze hebben tegenwoordig hele mooie)