Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:30

Ik vond het een beetje onzinnig Verward

Ik heb het afgelopen half jaar een loge gehad die de ene week 2 dagen en de andere week de gehele week bij mij inwoonde.
Ook zij douchte, net als ik en mijn vriend iedere dag. De kachel werd meer opgestookt, omdat zij vaak overdag thuis was (werkte in de zorg en vaak avond diensten) Mijn PC draaide overuren, de wasmachine draaide extra, de afwasmachine en wat je je nog maar extra kan bedenken.

Bij de vorige afrekening moest ik maandelijks meer gaan betalen, dat heb ik terug laten zetten omdat ik juist geld terug kreeg. (Heb dus hetzelfde betaald als dat jaar er voor)
Nu heb ik vorige week de afrekening gekregen en ik hoefde maar 69 euro bij te betalen.
En dat terwijl er gegild word dat alles zoveel duurder is geworden en ik een extra persoon een half jaar in huis heb gehad.
Ik had dus een veel hogere rekening verwacht Koe
(en geloof me, zij hield (net als ik) van lang douchen. regelmatig langer dan de 15 minuten die hier genoemd zijn.)

Dus in dat opzicht vind ik het allemaal wel een hoop gezeik hoor.
Als ze echt wilen besparen, zet de verwarming een graad lager en doe een trui aan.
Doe kleding 2 dagen aan, in plaats van 1. (behalve natuurlijk je onderbroek Clown al hoewel daar 2 kanten op zitten Clown, maar doe toch maar niet gaat zo stinken Clown ))
Gebruik, zoals je zelf al zegt, een glas meerdere keren, spoel het desnoods even onder de kraan af.
Kost minder dan een hele afwasbeurt van de vaatwasser.
Laat geen apparaten aan staan als het niet hoeft.
En, natuurlijk neit te vergeten, neem Spaarlampen in huis. (ze hebben tegenwoordig hele mooie)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:37

De rekeningen zouden met 200 euro voor in een jaar omhoog gaan. Dat vind ik geen kleine prijsstijgingen meer. Overigens hebben wij ook een lange periode iemand in huis gehad waarvan de vaste lasten wel degelijk omhoog gingen en niet zo'n klein beetje ook.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:42

ik sta duswel een half uur onder de douche end at is echt te lang!
daarom ga ik nu met een wekkertje dat ik 10 minuten mag douchen engeloof me dan meot ikecht opschieten!!
ik heb krullend haar en als je cremespoeling erin doet moet je ook gelijk de klitten eruit halen met je handen want je mag mn haar niet echt kammen en danben ik weleven bezig..
daarnaast moet ik ook mn make-uperaf halen neit dat hetveel is gewoon mascara enz maar dan worden mijn hele ogenz wart en meot ik goed boenen Tong uitsteken!
en dan poets ik meestal oko gelijk mn tanden onder de douche en mn gezicht nog wassen..dus ik ben wel even bezig Tong uitsteken!
maarja 10 minuten vindt ik wel kunnen endat ga ik dus nu ook proberen.. Knipoog
7 minuten tjaa..kun je niet vragen om iets meer tijd?
want lang haar is echt wel anders dan kort haar als het om wassen gaat Knipoog!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:47

Ik persoonlijk vind het erg flauw van je ouders. Ik heb dit zelf thuis ook meegemaakt.
Maar ik weet niet hoelang je dan wel doucht? Als je er echt een half uur onder staat, dan vindt ik dat ze er zeker wat van mogen zeggen. Maar 7 min op de seconde af Gestoord

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:50

Ik douche elke dag zo ongeveer 5 minuten. Lachen
Ik mag niet te lang douchen anders gaat het € behoorlijk oplopen.
Nu hebben we zo bedacht, ik mag 2 liedjes afluisteren die ik op mijn mobiel afspeel.
(Luister namelijk altijd muziek) En dan kom je toch wel rond de 6 minuten. Het is te doen.. Lachen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:53

Als ik het goed begrijp is de rekening hoger sinds de vaatwasser? Hoevaak gebruiken jullie de vaatwasser per dag? Als je alles goed spoelt kan je hem op het kortste programma draaien Lachen doen wij ook altijd. Scheelt een hoop warm water want dat is ook het minst warme programma (en alsnog warm water hoor!) Wij hebben hier ook altijd 1 glas dat je de hele dag moet gebruiken. Spoel het even om en hoppa. Haha! Dan hoeft de vaatwasser ook niet zo vaak aan Knipoog

Ik hoop dat je wat langer mag douchen Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:54

Wij hebben geen vaatwasser, dus dat scheelt ookal Knipoog Haha!

Maar in 7 minuten je haar wassen moet toch wel lukken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:56

Melanie_B schreef:
Wij hebben geen vaatwasser, dus dat scheelt ookal Knipoog Haha!

Maar in 7 minuten je haar wassen moet toch wel lukken?

Dat lijkt mij wel, zoveel tijd heb je niet nodig om jezelf goed te wassen. Zeker als je regelmatig onder de douche stapt valt het met de viezigheid ook wel mee.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:01

Ik vind het een beetje flauw van jou. Je woont bij je ouders en hebt je ook maar aan die regels te houden. En kom op 2x je haar wassen... dat lukt makkelijk binnen 7 minuten en als jij dat niet kan, dan was je het toch gewoon 1x. En anders ga je gewoon elke dag douchen.

Ik mocht vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonden ook niet lang douchen, ik douchte toen altijd in de reclame bij gtst en was bijna altijd op tijd klaar, even snel haar shampooen en dan oksels scheren, haar uitspoelen en dan creme spoeling erin, even in laten trekken en ondertussen lijf wassen en tandenpoetsen, haar uitspoelen en aankleden.

Nu douche ik ook zo kort, alleen als ik mijn benen ga scheren duurt het iets langer, maar ik douche maximaal 10 minuten denk en als ik echt een keer uitgebreid douche dan sta ik er toch echt niet langer dan een kwartier onder.

Ik snap niet waarom je er een topic over opent, vind het een beetje verwend overkomen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:06

Ik vind het ook een beetje flauw van je ouders. Ik heb best lang haar (tot aan het sluitingkje van je bh zeg maar), ik heb veel dik haar dat wat droog kan zijn aan de puntjes (zeker als ik geen zin heb op tijd naar de kapper te gaan) dus het klit snel. De kapper moet ook altijd behoorlijk wat cremespoeling gebruiken en dan nog even kammen voordat het uit de klit is. Ik laat na het wassen mijn anti-klit cremespoeling altijd wel 2 minuten inwerken. En ik was ook heel voorzichting om zo min mogelijk klitten te creëren. Als ik dat allemaal doe en met ontklitte haren de douche instap kan ik er zo doorheen kammen. Doordeweeks red ik dat (en nog wassen met douchegel) wel binnen tien minuten, met 7 minuten zou ik echt moeten haasten.
Douchen vind ik heerlijk en heb ik ook echt nodig om wakker te worden. Als ik 's ochtends vroeg ga paardrijden en even snel een plens koud water in mijn gezicht gooi om na het rijden te douchen, blijf ik slaperig, mijn ogen slecht open krijgen etc.
Zeker omdat je om de dag doucht lijkt het me niet meer dan redelijk dat je 14 minuten krijgt. Het lijkt me ook wel redelijk dat je wat extra tijd krijgt voor lang (vet) haar eigenlijk.
Kunnen ze niet (aangezien ze het toch als een politieagent bijhouden met de koud water kraan) niet gewoon een aantal minuten per week geven aan iedereen? Dan kun je de ene dag alles heel snel doen en tenminste in het weekend een keertje genieten van je douche.
Ik zou trouwens ook verdomd chagerijnig worden van een douche die koud werd gezet 's ochtends vroeg.
Bij mij thuis doen ze ook zuinig met energie (lampen meteen uit, op alles een stekkerdoos met schakelaar zodat tv, printer, dvdspeler enzo nooit op standby blijven staan etc.). Mijn moeder is niet zo'n douchefanaat als ik, dus ik mocht heus niet iedere dag 20 minuten douchen, maar wel gewoon de tijd pakken die ik nodig had en in het weekend soms iets langer.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:07

Voor de mensen die het zo flauw vinden van de ouders vraag ik me af of zij ook mee betalen aan de vaste lasten? Is geen aanval maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:09

Ik vind het wel goed, zouden veel meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen. Milieu zou dankbaar zijn

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:09

Ik snap het punt ''Flauw van me ouders'' ook niet zo goed..

Ik zelf heb ook vrij lastig haar, maar 1 keer wassen is goed te doen, creme-spoeling erin..
Ondertussen de kraan even uit, benen en de rest scheren, en weer afspoelen. Lachen
Makkelijk te doen in 7 minuten tijd. Overigens was ik mijn haar om de dag, dus de dag
dat ik mijn haar niet was, kan ik gewoon onder de kraan blijven staan ondertussen ik me scheer.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:12

Je kan het flauw vinden, maar er valt weinig tegen in te brengen.
Hun huis, hun regels.
En 7 minuten moet makkelijk lukken lijkt me?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:12

Flauw vind ik het niet, maar snap je punt wel
Kijk je haar wassen in 7 min. lukt echt wel, denk dat je eerder gewoon even lekker wilt douchen of niet?
En dan heb je aan 7 min. niet genoeg, ik ben zelf ook zo ene die er een half uur onder blijft staan. Gewoon omdat het lekker is.
Maar nu douche ik me alleen om te douchen dus ben binnen 10 min. klaar. Ik ga ipv zo lang onder de douche nu in bad, dat scheelt een hoop water en je kan toch even lekker relaxen.
Hebben jullie ook een bad?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:13

MISTRAL94 schreef:
Voor de mensen die het zo flauw vinden van de ouders vraag ik me af of zij ook mee betalen aan de vaste lasten? Is geen aanval maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.

of uberhaubt kostgeld, dat vroeg ik me idd ook af... Pling

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:19

Hmm raar ik weet precies wat je bedoelt ik heb ook lang haar tot aan me bh bandje niet extreem lang maar goed je ben toch langer bezig als iemand die kort haar heb...
Gelukkig zeuren de mijne niet ik sta er geregeld 30 min onder s'ochtends en s'avonds....

Ik betaal geen kost geld.... Haha!
Eigenlijk betalen ze alles voor mij ook verzekering en als ik echt dingen nodig heb...
Moet alleen me tel rekening betalen maar soms is me ma me voor als ik een te hogen rekening heb.. Haha!

(Oke nu ga ik over komen als een heel erg verwend nest)
Maar goed ik vraag er ook niet om doen ze zelf...
Laatst bijgewerkt door x_Mliss op 10-08-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:21

Jolandaa_ schreef:
ik vind dat je ouder groot gelijk hebben. het zijn ten eerste hun regels, en de prijs van warm water is ook niet al te goed koop op jaarbasis. bij ons thuis is dat ook. ik heb ook lang haar, maar 1 keer wassen is bij mij voldoende ( ik heb heel snel vettig haar, dus probeer er zo min mogelijk aan te doen) en ik spoel het af met koud water, ( dan sluiten de porieen dicht en nemen ze minder vet op, dan word het minder vettig.)

Nou dit is echt klink klare onzin, waar slaat dit in hemelsnaam op? Er zijn ook andere manieren, de afwasmachine wegdoen, was drogen aan de waslijn en de kachel niet zo snel aandoen e.d. Waarom 7 minuten douchen? Ik begrijp best dat het water zo duur is maar max. 7 minuten douchen????

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:22

Aan de ene kant kan ik me vinden in het verhaal van TS haar ouders aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje overdreven. Zo duur is water nou ook weer niet. Met een paar minuutjes meer douchen gaat de rekening echt niet honderden euro´s omhoog. Ik denk dat die vaatwasser ook aardig wat verbuikt.

Douchen is tenminste voor mij en miss voor de TS ook wel gewoon even een ontspanningsmoment. Niet dat ik dan een half uur onder de douche sta maar meestal tien minuten tot maximaal een kwartier. En dat iedere dag.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:23

Purny: Je moet ergens beginnen toch? Ze mag blij zijn dat ze er nog douchen mag

dutchy_

purny schreef:
Jolandaa_ schreef:
ik vind dat je ouder groot gelijk hebben. het zijn ten eerste hun regels, en de prijs van warm water is ook niet al te goed koop op jaarbasis. bij ons thuis is dat ook. ik heb ook lang haar, maar 1 keer wassen is bij mij voldoende ( ik heb heel snel vettig haar, dus probeer er zo min mogelijk aan te doen) en ik spoel het af met koud water, ( dan sluiten de porieen dicht en nemen ze minder vet op, dan word het minder vettig.)

Nou dit is echt klink klare onzin, waar slaat dit in hemelsnaam op? Er zijn ook andere manieren, de afwasmachine wegdoen, was drogen aan de waslijn en de kachel niet zo snel aandoen e.d. Waarom 7 minuten douchen? Ik begrijp best dat het water zo duur is maar max. 7 minuten douchen????

Nouja waar haal jij dat vandaan. Alle kleine beetjes helpen en het is het huis van haar ouders, dus hun regels. Als zij het zo willen doen, dan doen ze het zo. Wie ben jij om te zeggen dat dat onzin is.

Fleurtje100

Ik betaal inmiddels zelf een groot deel van mijn vaste lasten. Gelukkig heb ik een studentenkamer met kosten voor gas, water en licht bij de prijs inbegrepen Haha!.
Ik vind het niet meer normaal dat je energiebespaart en geen half uur onder de douche staat iedere dag. Maar tien minuten moet toch kunnen? Je kunt op vele manier besparen en voor de een is die manier makkelijk en voor de ander een andere manier.
Ik trek liever in de winter een dikke trui aan en een plaid over me heen op de bank ipv de verwarming hoog, en een ander levert liever 5 minuten douchetijd in. Ik was bijvoorbeeld ook alleen met een écht volle machine, eet weinig vlees, scheidt mijn afval, heb geen droger, spaar papier op etc. Allemaal dingen die ik graag over heb voor het milieu en een ander vindt het makkelijker andere dingen te doen en te laten (zoals lang douchen), nouja ieder zijn ding toch.
Ik zou het van ouders veel beter vinden als ze in huis een plan zouden opstellen hoe het milieu en de energierekening gespaart zouden worden. Dat iedereen dan ideeën mag aandragen en de een dit doet, de ander dat etc. Zeker met wat oudere kinderen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:25

Het is overigens sowieso oneerlijk dat iedereen in huis 7 minuten per dag mag douchen en dat de ts dan niet om de dag 14 minuten mag douchen, maar zich dan ook aan de 7 minuten limiet moet houden.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:26

EngeltjeS schreef:
Hallo,

het is weer zo ver hoor. Weer een topic van mij Tong uitsteken

Heel leuk hoor, bij je ouders wonen. Maar regels gelden er natuurlijk ook. Nu hebben ze een nieuwe regel om water te besparen! Namelijk max. 7 min. douchen per keer.

Iedereen thuis heeft kort haar, wat snel gewassen is. Ik heb haar tot op ong. voorbij schouderlengte, en ik moet het echt 2x wassen om het goed schoon te hebben. Ik douche om de dag, was per douche beurt mijn haren dus 2x. De rest thuis, douched elke dag, wast 1x zn haar, en is dus snel klaar.

Vanmorgen aan de ontbijt tafel discussie gehad...
Ik zei: de vaatwasser kan ook minder draaien, pak je eigen kopjes van dezelfde dag, dat scheeld ook stukken! (ook met borden en bestek, ik ben niet vies van hun hoor).

Maar nee, hier waren ze het niet mee eens. Ik moest maar leren binnen 7 min. klaar te zijn onder de douche. Maar dit red ik echt niet hoor. Elke keer als ik over de 7 min. kom, staat ze beneden de warme kraan aan te draaien, zodat de douche ijskoud wordt. Belachelijk toch?

Ik wil graag jou/jullie mening hier over horen...

blijkbaar is dit een issue voor je ouders, praat erover met elkaar en gaat het wel over de 7 minuten en is het niet gewoon een onderliggende strijd ?
Mijn oudste dochter wil graag een half uur douchen en dat vind ik ook te gek, na 20 min draai ik soms de kraan hier ook wel eens open maar meer om even te pesten Haha!
mijn andere dochter vind het een hobby om zo snel mogelijk er onder vandaan te komen, goed gewassen en al, shampo en cremespoeling in 3 minuten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:26

Ze kan er toch ook voor kiezen om elke dag 7 minuten te gaan douchen?