Ik kom net uit bad. Dus de wond is helemaal schoon, het lijkt er op dat er gewoon een heel stuk vel van mijn been af is. Het is verder ook niet rood van kleur.
Het is nu helemaal zeker dat het een open gereden blaar is, zo als een paar mensen hier al zeiden. Want ik heb eens goed gezocht op google, en het lijkt heel erg veel op elkaar. Nu vraag ik me af of ik dit http://www.bever.nl/img/gd/artikelen/465/869_main.jpg ook op mijn been zou kunnen doen, en blijft dit goed zitten?
Als dat die gelpleisters zijn, dan zou dat naar mijn idee wel kunnen. Ik heb er goede ervaringen mee met blaren van skischoenen en ik heb een keer een doorrijplek op mijn bil gehad waar ik toen ook een gelpleister van Compeed op heb geplakt.
Waar je wel op moet letten is dat de plek in zijn geheel onder het gelgedeelte van de pleister past.
Gelpleister erop, tape er overheen zodat t vast blijft zitten. Dan gewoon een week laten zitten (ook als je douchet enzo) en dan heelt het vanzelf. Geweldig spul.
Die van Compeed zijn heel prima, hechten ook goed aan de huid. Niet schrikken als je 'm eraf haalt, bij de blaren van mijn skischoenen (aan de binnenkant van mijn voet) had ik gewoon een 'krater' in mijn voet, maar er zat wél mooie nieuwe huid op. Is ook allemaal prima geheeld. En ook niet te vroeg eraf halen, je kunt 'm beter te lang laten zitten dan te kort, anders trek je de nieuwe huid mee.
Je kunt er idd gewoon mee douchen. En waarom tape? Bij mij blijven ze heel prima zitten zonder tape.
Karin: omdat ik merk dat als je een beetje lomp bent met strakke broeken aantrekken bijvoorbeeld, die pleisters nogal eens te vroeg loslaten. En dan is de huid nog niet geheeld en heb je echt een serieus gat in je been wat ook heel gevoelig is voor infectie.
Kijk tape is geen must, maar wel handig als het op een plek zit waar de stof nogal vaak schuift. Bv. als je op een stoel gaat zitten en kleren aantrekt.
Even dagelijks in een bad met (groene) badedas gaan zitten, daarna betadinespray erop (droogt sneller uit dan betadine zalf) en dan een gewone pleister erop of gaasje met een verbandje.
Ziet er inderdaad vrij onschuldig uit, maar kan zeker erg pijnlijk en vervelend zijn.
Vraag bij je apotheek even naar Duoderm of 'tweede huid' , is op maat te knippen en wat dunner dan die Compeed spullen. Maar verder hetzelfde...
Hansaplast heeft het ook trouwens, onder de naam 'Knip Plak en Ga' ( ze prijzen het aan als product voor de voeten, maar het zijn ook gewoon velletjes tweede huid die je op maat kan knippen en vrij dun. )
Nou deze wond is genezen. Maar nu krijg ik dus allemaal nieuwe wonden, en zelfs op mijn enkel. Dus ik heb net direct de dokter gebeld en om 10 voor 12 ben ik aan de beurt.
hmmm dat is niet zo lekker voor je. Ik hoop dat er snel duidelijkheid uitkomt, kan ook een infectie zijn die er door wonden naar buiten moet komen. veel succes strax
Mijn nichtje heeft ook zulke plekken gehad en ze had een bacterie in haar bloed. Die kwamen er op deze manier uit. Ze heeft een zware kuur gekregen en daarvan knapte het op. Veel succes bij de dokter vandaag