Schouder uit de kom.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Schouder uit de kom.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:23

Ik lees nu pas dat je geopereerd moet worden.

Chirurgen kunnen een hoop hoor !!

Pezen en spieren kunnen ze heel netjes maken.

Beide groeien namelijk weer goed na de operatie.
Spierkapsel groeit nooit meer aan helaas.

En dat was dus bij mij kapot.

Maar goed, dankzij fysio, heeeeeel veel thuis oefenen en later ook op mijn eigen paard , met zweepje, zat ik driftig te oefenen bij een bosritje Bloos

En later ook nog mbv een goede osteo, is mijn schouder toch weer bijna geworden wat ie was Lachen

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 18:26

Kijk van dit soort berichten worrd ik weer een beetje blij,want ik ga wel elke dag naar mijn paard ,maar ik kan er alleen maar naar kijken.En het is nu zulk mooi weer om te rijden,dus ik baal een beetje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 06:58

Frustrerend he !

Ik heb ongeveer 6 maanden niet goed kunnen opstijgen, dus steeg ik altijd met een krukje op, ik kon mezelf niet ophijsen aan mijn rechterarm Clown

Maar goed, ik zat na 2 maanden ofzo alweer te stappen op mijn paard, met een hand rijden, wat denk je, kom ik de dokter in het bos tegen. Hij schud zijn hoofd, zegt ie mag jij al wel paardrijden?? Clown

Ik heb lang moeten revalideren, dat geef ik toe. Ik ben geen stilzitter, ik werkte op stal van een grote slachterij. Dat werk kon ik toen niet doen.
Toen ben ik zodra ik weer een beetje kon schakelen met de auto, gaan lesgeven op een manege. Zwaar onder betaald, maar och ik kon tenminste wat doen.

Nu , 1,5 jaar verder, start ik de merrie die vorig jaar met geweld die schouder eruit trok, op de dressuurwedstrijden, en gisteren het kroontje, we waren 1e !
Dus ik heb het haar helemaal vergeven Haha!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:36

Nou,dan zou je zeggen ,eind goed,al goed !
Wat jij toen deed,doe ik dus nu ook.Maar ik ben al gelijk weer gaan autorijden,ik moest wel.Ik kan heel goed met links schakelen.Nu dus ook weer met rechts,maar ik vergeet het wel eens en schakel dan gewoon met links.Kan je nagaan ,hoe gauw je aan iets went.Ik kan b.v. beter schakelen met links ,dan me aankleden.Dat blijft een probleem.
Ja ,en rijden,ik heb een nogal groot paard [1.78m] en ook nog eens een druktemaker,dus ik weet niet hoe gauw ik weer op paard zal zitten.Opstappen zal wel gaan,dat deed ik tochal met een keukenkrukje,anders is het geen doen.Ik ben stijf en hij is groot..........haha.
Ik denk wel dat ik een poosje met een pelhampje ga rijden,dan heb ik even wat meer te vertellen dan met een trens.Maar goed ,dat is nog toekomstmuziek.Morgen eerst maar eens naar de anasthesist,kijken of ik door kan voor de operatie.Poeh,moet er morgen al om 8.20u zijn.Nouja ,wish me luck ?!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:08

Ik heb in totaal 7x mijn schouder uit de kom gehad en uiteindelijk hebben ze dat door een kijkoperatie kunnen verhelpen (bleek tijdens deze operatie ook nog dat ik mijn sleutelbeen had verbrijzeld --> vandaar die helze pijn in mijn nek). Vond het uit de narcose komen ook geen pretje. Ik kon dus rechts ook helemaal niets. Heb toen 10 weken in een brace gezeten (die ze 'vast' hadden gemaakt onder mijn kleding zodat ik dus absoluut geen beweging kon maken), wat ik persoonlijk echt een ramp vond. Daarna heb ik 5 maanden lang fysio gehad. Weet wel dat ik lange tijd niet heb kunnen rijden. Maar ach, nu doe ik er alles weer mee (kan alleen mijn arm niet helemaal omhoog doen maar genoeg om weer goed te kunnen functioneren). Sterkte ermee!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:36

Dank je ,dank je !Die hersteltijd,daar baal ik van.
Ben vandaag goedgekeurd voor de operatie.Heb een gesprek gehad met de anasthesist en allerlei info gekregen over de opname en de verdere gang van zake.Nou maar wachten ,wachten ,wachten............!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:59

Brrr laat maar weten wanneer je geopereerd moet worden , dan zal ik voor je duimen.

En stuur dan meteen je adres maar, dan stuur ik een opbeur-kaartje Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:03

gootje12 schreef:
Dank je ,dank je !Die hersteltijd,daar baal ik van.
Ben vandaag goedgekeurd voor de operatie.Heb een gesprek gehad met de anasthesist en allerlei info gekregen over de opname en de verdere gang van zake.Nou maar wachten ,wachten ,wachten............!

Fijn in ieder geval dat je bent goed gekeurd voor de operatie!
Laat je weten wanneer het zover is?

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:11

Heb hetzelfde... Echt een drama! Huilen

Moet ook geopereerd worden aan mijn rechterschouder en dan nog die revalidatie er achteraan.

Ik hou het topic in de gaten en wil je in ieder geval heel veel succes wensen. Ach gut Weet je al wanneer ze gaan opereren?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 20:03

Nee,ik stond nog niet op de lijst. Maar krijg wel een week van te voren bericht.Dus dan kan ik alles regelen.

Hee Shanou,zorg dat je hulp hebt als je bent geopereerd.

Ik laat in ieder geval weten wanneer het moment daar is.
Per pb doe ik dan wel mijn adres,jullie snappen wel waarom,toch.
En nogmaals al die steuntjes in de rug van jullie worden zeeeeeer gewaardeerd !!!!!!!

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:04

Ja zeker.

Ik ben ook al goedgekeurd en zou afgelopen maand geopereerd worden, maar mijn vriend heeft een zwaar motorcross ongeluk gehad en daarbij zijn rug gebroken en arm verbrijzeld Verdrietig Hij heeft op het moment alle zorg nodig en kan dus niet voor mij zorgen.
Heb mijn operatie nu voor Januari gepland.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 14:46

Jee Shanou,daarbij vergeleken is ons armpje een kleinigheidje.Wens hem maar sterkte !Ligt hij nog in het ziekenhuis ?

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:19

Bedankt, lief van je!

Nee hij is weer thuis, gelukkig! Hij krijgt nu 2x id week een half uurtje fysio en kan nu ongeveer 3 kwartier lopen een anderhalf uur zitten, dan moet hij weer liggen en rusten. Gelukkig loopt hij nog en komt alles weer goed met zijn rug. Over 3 weken mogen de pennen uit zijn arm en hopen we dat hij 50 tot 70% van zijn bewegings vrijheid terug krijgt. Nog even afwachten dus.....

Datum wist je nog niet he? Weet je wel al waar je je laat opereren?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 21:32

Ja ,in Zwolle.In de Isela kliniek[Wezelanden]bij Dr.Bots.Schijnt een hele goeie te zijn .Kennis is ook door hem gedaan,en die zat in het nederlandse team Judo.Die werkten altijd met hem,omdat hij zo goed is.Dus hoop dat hij mij ook goed kan helpen.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:56

Ik bij de Bergman kliniek in Bilthoven. Voor mij zal het pas in Januari worden ivm nog een andere operatie die als het goed is eind oktober is en dan moet daar weer min 6 wkn tussen zitten. Pffff wat een gedoe is het ook. Dr vd List gaat mijn schouder doen. Heb er wel vertrouwen in.

Nou nog iemand zoekken die mijn paard kan rijden dan. Heb jij dat probleem niet?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 14:18

Vandaag dan gehoord wanneer de operatie plaats vind.
Het wordt 9 oktober om 14.00u.Ik moet om 12uur in het ziekenhuis komen en dan gaat het gebeuren. Ik ga aftellen.

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:32

Ik zal voor je duimen.... Ach gut

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:53

Sterkte!!!! Hoop wel voor je dat je in de ochtend nog wat mag eten anders duurt de dag heel lang Knipoog

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:32

Ja ,ik mag om 8uur s`morgens een beschuitje met een kop thee hebben.Daarna mag ik alleen nog heldere dranken drinken.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:28

ik heb het vorig jaar gehad na een val van een paard..
Ze hebben hem toen in het ziekenhuis teruggezet nadat ik valium en morfine had gehad.
ik heb toen 3 weken met een mitella gelopen. dit was een vrij aparte met naast een band om mijn nek, ook 1 om mijn middel zodat de arm tegen mijn lijf bleef. na die 3 weken heb ik nog wel last ervan gehad ne zelf nu een jaar later voel ik het nog... als hij nog een keer uit de kom gaat dan moet ik geopereerd worden eraan Scheve mond
trouwens ik heb ook fysiotherapie moeten volgen erna..

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:41

FU*K Gisteren een fles wasverzachter hoog van de kast gepakt... krak... Ja hoor heb weer super last, hoorde het gewoon kraken. Huilen Heb volgende week maandag een afspraak met de chirurg. Ik hoop dat het meevalt en dat ik het nog even uit kan houden tot Januari. Zit er niet op te wachten nu.

Hoe is het met jou? Heb jij veel pijn?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:56

@ shanou: Aan Dr. van de List heb je een hele goede. Hij heeft mij ook 2 keer aan mijn schouder geopereerd.
Hij zat eerst in het Meander Medisch Centrum Amersfoort, maar is nu bij een kliniek gaan werken. Dus zullen het vast over de zelfde hebben, hihi.
Maar hij staat ontzettend goed aangeschreven!
Wat vervelend dat je nu weer ontzettend last van je schouder hebt, ik hoop dat het meevalt. Beterschap.

@ Gootje: Dat gaat snel nu dan. Ik ga voor je duimen.

Edit: Topic van mij toendertijd, topic van mijn 2e operatie.
[MW] Help!! Hoe fatsoenlijk slapen met ....
Is ook te lezen hoe de revalidaie etc. is gegaan. Let wel, bij mij was er veel stuk en het was 'al' de 2e operatie.
Iedere revalidatie is weer heel anders!

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:43

Oh meid Bloos! Mij hoor je niet meer klagen! Wat ziet dat er uit!!

Ga snel even je topic lezen ben heel benieuwd. Knipoog

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:15

Heb er geen woorden voor..... Hoe gaat het nu met je dan? Ach gut

Ben je inmiddels nog een keer geopereerd? Jij hebt ook heel wat tegenslagen gehad.... Ongeloofelijk!

Ben er stil van.......

Rij je alweer paard eigenlijk?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:24

Hoi Doei!

Ik meld mij ook even in dit topic..
Mijnman heeft door een ongeluk zijn schouder uit de kom gekregen.. Dit is zo'n 4 jaar geleden en de schouder komt steeds vaker uit de kom.. Nu is het al zo dat als hij izjn arm naar voren doet die al uit de kom kan schieten..
Een paar weken geleden heeft hij een kijkoperatie gehad en het blijkt zo te zijn dat hij helemaal geen kraakbeen meer heeft wat de schouder in de kom moet plaatsen..
Vandaag is hij naar de anesthesist geweest voor de nracose te bespreken omdat hij daar afgelopen keer erg ziek van is geweest. En nu is het wachten op een datum van de herstel operatie..
Als het goed is word zijn arm dan 4 weken geimmobiliseerd zodat hij er niks meer kan doen.. En daarna is het met rustig aan bewegen en veel therapie weer de bedoeling dat hij straks alles weer kan doen, zonder dat hij er bij na hoeft te denken hoe hij zijn arm moet bewegen zonder dat zijn schouder uit de kom schiet..

Jij veel succes met je operatie, hoop dat alles goed komt Lachen