Welke vorm van anticonceptie en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Re: Welke vorm van anticonceptie en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:49

Tamaartje schreef:
Ik heb ook van alles geprobeerd. Ik heb ongevoor 5 soorten verschillende pillen geprobeerd. De een werd ik erg depresief van de ander brak ik doorheen. De volgende werd ik onwijs dik van Huilen . Ik heb ook de nuvaring geprobeerd geen succes. De eerste keer seks nou echt dat ding meteen er weer uit getrokken Haha! . Nu heb ik een mirena spiraaltje. Het zetten was inderdaad niet echt fijn maar bij mij zat ie er binnen 10 min in. Deed wel een paar dagen pijn omdat je baarmoeder eraan moet wennen maar daarna heerlijk. Vooral de bijwerking dat je niet meer ongesteld word erg fijn. Knipoog

Mag ik vragen wat je slechte ervaring was met de nuvaring?

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:05

ik voelde hem heel erg zitten en dat was niet fijn verder tijdens de seks voelde we hem beide erg zitten

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:40

Tamaartje schreef:
ik voelde hem heel erg zitten en dat was niet fijn verder tijdens de seks voelde we hem beide erg zitten

Ik denk dat ie bij jou dan niet hoog genoeg zat. Je moet hem net dat laatste stukje door duwen zodat ie mooi op de goede plek komt te zitten.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:51

Ik gebruik sinds 3 maanden de nuvaring en ben ontzettend tevreden!! Veel minder buikpijn enzo, meer zin, nergens aan hoeve denken, gewoon stickertje op de kalender en klaar!

Ik was bang dat ik hem zou voelen, gebruik geen tampons, vind ik een drama, maar voel helemaal niks! Vriendlief heeft ook nergens last van, bij ons is het ringsteken ook nog niet gelukt Haha! Clown.

Ik las ook dat iemand hem kwijt geraakt is, nou ik weet niet wat je gedaan hebt, maar kan me er weinig bij voorstellen... Bloos Haha!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:40

ik ga de ha maar eens bellen denk ik...Ben nu helemaal overtuigd van de keuze om de nuvaring te gaan proberen Haha!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:34

Ik heb ook de nuvaring en voor de bevalling ook nergens last van. Niet voelen etc.

Geen idee hoe het kan maar nu lijkt hij ineens minder goed te zitten. Bloos

voor de rest ben ik er wel tevreden over. Ik ben hem ook gaan gebruiken als alternatief
na diverse jaren de pil te hebben geslikt.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:37

Ik zou het bij de pil houden of een nuvaring nemen. Ik zocht ook een andere vorm van anticonceptie (uiteindelijk toch maar bij de pil gebleven aangezien ik de andere opties niks voor mij vond, ben als de dood voor prikjes en die ring vind ik maar een maf ding) en de dokter heeft mij de prikpil en dat staafje in je arm afgeraden aangezien veel vrouwen daarna heel onregelmatig worden en last krijgen met de menstruatie, ook blijft de menstruatie wel eens uit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:37

Nou die nuvaring vond ik dus ook niet fijn. Ik voelde hem tijdens de sex en het ding kwam ook nogal eens mee naar buiten. Bah bah. Ik heb ook verschillende soorten pillen geprobeerd. Maar ik had teveel last van de bijwerkingen. Dus ik heb nu voor de permanente oplossing gekozen: sterrilisatie. Nergens omkijken meer naar.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:05

Cookies schreef:
Nou die nuvaring vond ik dus ook niet fijn. Ik voelde hem tijdens de sex en het ding kwam ook nogal eens mee naar buiten. Bah bah. Ik heb ook verschillende soorten pillen geprobeerd. Maar ik had teveel last van de bijwerkingen. Dus ik heb nu voor de permanente oplossing gekozen: sterrilisatie. Nergens omkijken meer naar.

ja, maar zij wil nog een 2e kind, dus dat is dan ook geen oplossing he Tong uitsteken

ikzelf heb de spiraal ( mirena).
nergens last van.

maar er is hier een centraal topic voor.

stel daar je vraag eens Cool

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:46

Ik slik de pil maar wil eigenlijk iets anders, helemaal na het doorkammen van dit topic... Denk dat ik maar eens een afspraak met mijn HA maak, of mag je voor zulke dingen naar het spreekuur?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:22

Ik ben aan de prikpil, binnenkort mijn derde prik halen.
Vind het werkelijk waar heerlijk en zalig!
Heb echt nergens last van!
Het is ook veiliger dan de gewone pil, omdat de kans dat je 'm vergeet erg klein is.
Dat is het enige risico dat aan de gewone pil kleeft, in mijn ogen.
Mensen denken dat het slecht is dat je niet ongesteld wordt, maar met de gewone pil wordt je ook niet ongesteld, je krijgt een bloeding.
Er wordt met de gewone pil namelijk een prop voor de baarmoedermond gevormd, die prop wordt elke maand afgebroken, en dat is een bloeding.
Daarbij wordt er minder tot geen baarmoederslijmvlies gevormd, en dat is wat je bij een normale ongesteldheid kwijtraakt.
Bij de prikpil wordt er ook minder tot geen baarmoederslijmvlies gevormd en komt er ook geen eicel vrij. Waardoor dus ook de menstruatie uitblijft.

De prikpil is dus totaal niet onveilig en ongezond.
Je krijgt een stoot hormonen, maar met de normale pil krijg je dagelijks hormonen.
En het werkt hetzelfde, de hormonen worden opgeslagen, en dagelijks gedoseerd. Lachen

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:00