iemand nog plek voor mij in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: iemand nog plek voor mij in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:23

pinuts schreef:
nou, dan ben je er iniedegeval mee bezig, das wel goed.. realiseer dat je dan veel minder tijd en geld voor je hobby hebt.. daar heb je nu een luxe leventje in (qua tijd dan)

heb totaal geen tijd voor me zelf. dat paard is een luxe ok maar me paard heeft er niet voor gevraagt hoor om tussen 4 muren in testaan en wil dus ok graag bewegen
ok ze staan nu op het land maar daarom heeft ze ook wel de medicijnen nodig. en dat andere paard rij ik niet dagelijks mag wel maar het er geen tijd voor
Pascalleee schreef:
Misschien is het verstandiger om wat meer te werken als dat kan!!
en misschien iets zoeken waar je beter verdient en dat toch maar op je zelf..
een flatje ofzo is niet zo duur..

ben ook opzoek naar ander werk lees eerst het topic voor je dit neer zet
Wind schreef:
Op jezelf gaan wonen en dan tegen betaling bij je ouders gaan schoonmaken. Haha!

nee als ik uit huis ga ga ik idd naar de andere kant van nederland

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:25

Tallie_Ho schreef:
Dan laat je het toch gewoon liggen?

Ik zou gewoon datgene wat mij te veel is lekker laten liggen voor anderen.

Hoewel ik vind dat je het erg makkelijk hebt. 3 uurtjes werken en dan lekker de hele middag tussen de paarden bezig zijn. Ik zou zo met je ruilen hoor..

Ik woon op mezelf, werk 40 uur in de week, heb een paard te verzorgen, kook iedere avond voor mezelf, 2 katten in huis en dus veel werk, doe eigen was en vouw het ook nog zelf op..

En als mijn vriend er in het weekeind is, heb ik ook nog de neiging om achter zijn kont op te ruimen. Clown

Nahhh, zo slecht heb je het eigenlijk nog helemaal niet.. Knipoog

het gaat erom dat ik het niet slecht heb maar het gaat erom dat door de andere 3 personen NIKS IN HUIS GEDAAN WORDT

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:27

kijk alvast naar huizen, appartementen waar je kunt gaan wonen, houd er rekening mee dat makelaars erg duur zijn en je in dit land niet mag inschrijven op een vakantieadres (wonen veel mensen).
Kijk wat je per maand kwijt bent voor stalling,huur, gas, water, boodschappen enz
Voor 1 persoon ben je denk ik 400,- kwijt aan huur, gas,water, boodschappen. Stalling verschilt best wel per regio.

Ik snap dat je ouders een eigen zaak hebben, ze zullen ontzettend moe zijn als ze thuis komen.
Je broer kan idd wat doen, maar je hoeft niet zijn dingen te doen.
Als hij zijn was op de gang gooit, zou ik erover heen lopen en negeren.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:29

ik had mooi zijn was laten liggen en eigen was ertussenuit gezocht om te wassen , binnen no time heeft hij geen onderbroeken meer in zijn kast ( of hij moet ze een week dragen Bloos dat dat hem nog teveel moeite is ) en zal hij wel gedwongen zijn dus o,a zijn eigen was te gaan doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:31

brenpasbeau schreef:
het gaat erom dat ik het niet slecht heb maar het gaat erom dat door de andere 3 personen NIKS IN HUIS GEDAAN WORDT

Zoals ik het zie klaag je steen en been omdat je wat in huis moet doen.. kan het mis hebben hoor Knipoog Ik zal je verhaal dan ook maar met een korreltje zout nemen Tong uitsteken

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:31

jackgirl schreef:
ik had mooi zijn was laten liggen en eigen was ertussenuit gezocht om te wassen , binnen no time heeft hij geen onderbroeken meer in zijn kast ( of hij moet ze een week dragen Bloos dat dat hem nog teveel moeite is ) en zal hij wel gedwongen zijn dus o,a zijn eigen was te gaan doen.

hij trek idd niet elke dag een schone onderbroek aan Tong uitsteken maar hij loopt ook rustig de hele dag in zijn badjas rond hoor dat maakt hem helemaal niks uit
hij zegt ook gewoon als ie iets wil hebben en ligt niet voor de hand bren kan je pakken kom er niet bij.
ik pak het dus niet he .

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:32

wat vervelend dat jij je niet happy voelt thuis! Ach gut
ik vind dat iedereen dat verdient.

Ik zou kijken of ik inderdaad meer werk kan vinden. Je kan makkelijk een baantje erbij nemen, als je niks kan vinden waarmee je meer uren kan maken. Bijvoorbeeld post bezorgen, dat schijnt ook lekker te verdienen. En dan doe je dat gewoon tot je een baan hebt die zorgt voor genoeg maandelijkse inkomsten om zelfstandig te kunnen gaan wonen. Dan kan je gelijk sparen, want het begin is erg duur (huis en spullen e.d. wil je meestal aanpassen/moet je nog kopen enzo).

En dan zou ik nu ook je kamer als een veilige en fijne ruimte maken, koop wat lekkere kussens en wat andere leuke dingetjes waat je blij van wordt. Hoeft niet duur te zijn, maar het maakt het misschien wel wat knusser.

Ik zou trouwens zoeken naar woonruimte net buiten amsterdam. En als je problem zo groot is, dan kan je ook niet anders maar dat begrijp je denk ik zelf ook wel Knipoog
Succes!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:34

Tallie_Ho schreef:
brenpasbeau schreef:

Zoals ik het zie klaag je steen en been omdat je wat in huis moet doen.. kan het mis hebben hoor Knipoog Ik zal je verhaal dan ook maar met een korreltje zout nemen Tong uitsteken

dan moet je het maar goed lezen.
ik vindt het niet erg om iets tedoen in huis maar er wordt door de andere niks gedaan ja troep gemaakt en welke slaaf kan het voor hun opruimen IK
je mag het ook met 500kg zout nemen hoor als jij daar blij van wordt meid doe je het toch alsik zelfmaar de waarheid weet en weet hoe het zit toch Verward

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:35

Ik ga denk ik iets zeggen wat al heel veel gezegd is;

Als je wilt dat er wat verandert, moet jezelf wat veranderen. Je hebt nu de neiging in een slachtofferrol te kruipen (wat je min of meer ook bent), maar je moet zelf de problemen oplossen en wat van je leven maken...........

Ik herken je situatie, zoals je deze beschrijft in het geval van je pa. Je wilt hem niet teleurstellen. Je leeft in een omgekeerde wereld. Jij zorgt voor je ouders in plaats dat je ouders voor jou zorgen.

Zoals ik jou situatie opvat werk je nu 4/5 uur op een dag door omstandigheden die je liever voor je houdt. Ik kan hier niet uit raden of het gaat om ziekte/lichamelijke beperkingen of iets anders. Mocht het zo zijn dat je door 'genoemde' omstandigheden niet kan werken, kun je misschien de mogelijkheden van subsidies bekijken als de ziektewet of de WIA.

Ik weet niet wat voor werk je doet en wat voor niveau dit werk betreft, maar de meeste uitzendbureaus staan bol van de vacatures en bieden scholings mogelijkheden aan om verder te komen = meer verdienen. Daarnaast ben je nog jong en als je het nu niet trekt om te werken (door omstandigheden), misschien is studeren dan een optie (=uitwonende beurs + evt. goedkoop lenen). Er vanuitgaand dat je nu 20 u per week werkt zou je dan misschien in die situatie er nog een aantal uur naast kunnen werken (zaterdag/avond uren), zodat je je paard ook nog kan behouden. Of iets via studiebaan.nl

Ik wens je iig heel veel succes! leuk is anders Huilen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:38

Slotty schreef:
wat vervelend dat jij je niet happy voelt thuis! Ach gut
ik vind dat iedereen dat verdient.

Ik zou kijken of ik inderdaad meer werk kan vinden. Je kan makkelijk een baantje erbij nemen, als je niks kan vinden waarmee je meer uren kan maken. Bijvoorbeeld post bezorgen, dat schijnt ook lekker te verdienen. En dan doe je dat gewoon tot je een baan hebt die zorgt voor genoeg maandelijkse inkomsten om zelfstandig te kunnen gaan wonen. Dan kan je gelijk sparen, want het begin is erg duur (huis en spullen e.d. wil je meestal aanpassen/moet je nog kopen enzo).

En dan zou ik nu ook je kamer als een veilige en fijne ruimte maken, koop wat lekkere kussens en wat andere leuke dingetjes waat je blij van wordt. Hoeft niet duur te zijn, maar het maakt het misschien wel wat knusser.

Ik zou trouwens zoeken naar woonruimte net buiten amsterdam. En als je problem zo groot is, dan kan je ook niet anders maar dat begrijp je denk ik zelf ook wel Knipoog
Succes!

ja een baan naast me baan als post bezorster ja dat ik daar zelf niet ben opgekomen. OK dan!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:39

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit, gezien de titel, niet zo heul serieus neem. En dus ook met een korreltje zout. Knipoog

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat jij helpt in het huis waar je woont, en aangezien je geen volle baan hebt moet dit ook makkelijk kunnen.

En miss doet de rest in jouw oogopzicht vrij weinig en blijkt dat in de realiteit niet zo te zijn.

Maar als je er zo erg mee zit, ga op zoek naar eigen woonruimte of bespreek het met je familie. Ik zie nl niet in hoe bokt je hierbij verder kan helpen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:42

Nanne schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit, gezien de titel, niet zo heul serieus neem. En dus ook met een korreltje zout. Knipoog

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat jij helpt in het huis waar je woont, en aangezien je geen volle baan hebt moet dit ook makkelijk kunnen.

En miss doet de rest in jouw oogopzicht vrij weinig en blijkt dat in de realiteit niet zo te zijn.

Maar als je er zo erg mee zit, ga op zoek naar eigen woonruimte of bespreek het met je familie. Ik zie nl niet in hoe bokt je hierbij verder kan helpen.

Eens Ja

Thuis in de groep gooien.. Je vader kennende is hij een redelijke man die ongetwijfeld het onderwerp wel bespreekbaar kan maken voor je Brenda..

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:45

Nanne schreef:

wil wel een weekje ruimen hoor
wat voor titel zou jij het geven

Tallie_Ho
me vader is geen man die makkelijk praat
me broertje is een jonge die eigenlijk ze bek niet open doet
en me moeder wil wel praten maar dat eindigt altijd in ruzie met me vader.
en wil niet dat door mij me ouders uit elkaar gaan. en las dit zo door gaat zit ik staks met me pa alleen en me broertje met me moeder.
Laatst bijgewerkt door brenpasbeau op 01-08-08 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:46

postbezorger is maar een idee hoor, maar als je geen lichamelijke problemen hebt (dat weet ik dus niet, ik weet niet waardoor je niet meer kan werken) kan je er altijd wel zoiets bij doen. Of ergens bedienen, dat is meestal 's avonds. En in a'dam heb je zat van dat soort mogelijkheden. Of iets anders creatiefs, bedenk wat leuks zou ik zeggen!
Zat manieren om aan werk te komen, en ik kan me eigenlijk slecht voorstellen dat er banen zijn waarmee je niet meer kan werken Bloos hebben ze dan zoveel personeel ofzo?! Verward
er zijn denk ik wel banen te vinden die je zou kunnen doen (nogmaals: ik weet niets wat voor niveau/beperkingen/pro's/enz je hebt dus dit is erg algemeen)
succes

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:48

Citaat:
HOEVAAK MOET IK NOG ZEGGEN DAT IK HET IN HUIS HELPEN NIET ERG VINDT, MAAR STA WEL VOOR ALLES ALLEEN. TERWIJL ME BROERTJE GEEN ENE DONDER DOET.
WAT VOOR TITEL MOET IK HET ANDERS GEVEN.

KUNNEN JULLIE NIET LEZEN OFZO

Dit vind ik nou niet echt een vriendelijke of volwassen manier van reageren eerlijk gezegd.

Mijn reactie was goed bedoeld en totaal geen aanval. Toch jammer dat je dan zo moet reageren. Dat komt nl niet vriendelijk over.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:50

Slotty schreef:
postbezorger is maar een idee hoor, maar als je geen lichamelijke problemen hebt (dat weet ik dus niet, ik weet niet waardoor je niet meer kan werken) kan je er altijd wel zoiets bij doen. Of ergens bedienen, dat is meestal 's avonds. En in a'dam heb je zat van dat soort mogelijkheden. Of iets anders creatiefs, bedenk wat leuks zou ik zeggen!
Zat manieren om aan werk te komen, en ik kan me eigenlijk slecht voorstellen dat er banen zijn waarmee je niet meer kan werken Bloos hebben ze dan zoveel personeel ofzo?! Verward
er zijn denk ik wel banen te vinden die je zou kunnen doen (nogmaals: ik weet niets wat voor niveau/beperkingen/pro's/enz je hebt dus dit is erg algemeen)
succes

kan op dat bedrijf niet meer uren maken dan 4 / 5 uur per dag.
Nanne schreef:
Citaat:
HOEVAAK MOET IK NOG ZEGGEN DAT IK HET IN HUIS HELPEN NIET ERG VINDT, MAAR STA WEL VOOR ALLES ALLEEN. TERWIJL ME BROERTJE GEEN ENE DONDER DOET.
WAT VOOR TITEL MOET IK HET ANDERS GEVEN.

KUNNEN JULLIE NIET LEZEN OFZO

Dit vind ik nou niet echt een vriendelijke of volwassen manier van reageren eerlijk gezegd.

Mijn reactie was goed bedoeld en totaal geen aanval. Toch jammer dat je dan zo moet reageren. Dat komt nl niet vriendelijk over.
was ook niet voor jou bedoel alleen
sorry

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:50

verschillende mensen hebben je tips gegeven. Hopelijk kan je er wat mee. Duidelijk is wel dat je wat moet doen als je het anders wilt hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:51

Jouw vader is echter wel een aardige, vriendelijke man die volgens mij alles voor zijn kinderen over heeft, zoals ik hem gezien heb dan he..

En je kunt wel heel erg je stekels opzetten ten opzichte van alle mensen die hier goedbedoeld advies geven, maar daar schiet je ook geen flikker mee op.

Ik kan trouwens prima lezen, en wat ik lees doet mij denken: Het valt reuze mee Tong uitsteken

Omdat datgene wat je doet bij een leven hoort waarbij je voor jezelf zorgt Clown

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:53

Tallie_Ho schreef:
Jouw vader is echter wel een aardige, vriendelijke man die volgens mij alles voor zijn kinderen over heeft, zoals ik hem gezien heb dan he..

En je kunt wel heel erg je stekels opzetten ten opzichte van alle mensen die hier goedbedoeld advies geven, maar daar schiet je ook geen flikker mee op.

Ik kan trouwens prima lezen, en wat ik lees doet mij denken: Het valt reuze mee Tong uitsteken

Omdat datgene wat je doet bij een leven hoort waarbij je voor jezelf zorgt Clown

weekje ruilen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:53

Okee, maar goed wat de meeste mensen hier proberen te zeggen.. Je moet het zelf oplossen en dat kan je het beste doen door met je ouders te praten en te vertellen hoe je je voelt.

Ik snap dat je het kwijt moet, maar Bokt kan je hier nou eenmaal niet bij helpen.

Dit is iets wat je voor jezelf moet doen.

Maar veel verantwoordelijkheid is ook een deel van volwassen worden.

En wij kunnen niet in het dagelijks leven van jouw familie kijken en daar dus ook niet over oordelen.

We weten alleen wat we van jou horen en er zitten vaak twee kanten aan een verhaal. Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:55

Nanne schreef:
Okee, maar goed wat de meeste mensen hier proberen te zeggen.. Je moet het zelf oplossen en dat kan je het beste doen door met je ouders te praten en te vertellen hoe je je voelt.

Ik snap dat je het kwijt moet, maar Bokt kan je hier nou eenmaal niet bij helpen.

Dit is iets wat je voor jezelf moet doen.

Maar veel verantwoordelijkheid is ook een deel van volwassen worden.

En wij kunnen niet in het dagelijks leven van jouw familie kijken en daar dus ook niet over oordelen.

We weten alleen wat we van jou horen en er zitten vaak twee kanten aan een verhaal. Knipoog

ben het met je eens hoor Knipoog
maar het zat hoog in me strot en moest het ergens kwijt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:56

brenpasbeau schreef:
weekje ruilen

GRAAG!! Haha! Haha!

Jij mijn 40 uur drama op het werk, de file 's morgens, eigen boodschappen doen, eten koken, paardrijden, tussendoor de was doen, om de dag stofzuigen, iedere week de plee boenen, kattenbakken 3x per week schoonmaken en om de dag de vaatwasser in en uitruimen..

Prima! Lijkt me heerlijk Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:56

pff, je mag met mij een weekje ruilen.. Je wilt niet weten hoe t hier op t moment is:) En dan zeik ik ook niet over mijn pa en ma.. maargoed, das mijn ding, niet de jouwne. We weten nu wel dat je t heeeeeel slecht hebt thuis, maar realiseer je dat je als je op jezelf woont hele dagen moet werken, dan nog een x huishouden doen, eten maken enz. en dan haast geen tijd/geld hebt voor een paard..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:59

klopt precies! niks is echt ideaal en het kan altijd anders/beter, maar je zal toch wat moeten ondernemen als je het anders wilt hebben!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:59

pinuts schreef:
pff, je mag met mij een weekje ruilen.. Je wilt niet weten hoe t hier op t moment is:) En dan zeik ik ook niet over mijn pa en ma.. maargoed, das mijn ding, niet de jouwne. We weten nu wel dat je t heeeeeel slecht hebt thuis, maar realiseer je dat je als je op jezelf woont hele dagen moet werken, dan nog een x huishouden doen, eten maken enz. en dan haast geen tijd/geld hebt voor een paard..

je hoort mij niet zeggen dat ik het slecht heb thuis totaal niet.
als ik op me zelf woon dan kies ik er zelf voor nu moet ik het doen uit respect voor me pa en ma.
terwijl en een luiwammes de heledag zit teniksen en alleen maar zit tezeiken