Verstandkiezen verwijderen onder narcose of...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Verstandkiezen verwijderen onder narcose of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:08

Fijn dat het zo goed is gegaan! Hopelijk valt het mee met de pijn als de verdoving is uitgewerkt.

Lijkt me apart als je de mensen die met je bezig zijn hoort praten, was bij mij (gelukkig) niet het geval. Maar ik kan me ook voorstellen dat het je niet zoveel boeit als je toch ver weg bent en niets voelt. *LOL*

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:19

ik ben ook erg bang voor de tandarts en kaakchirurg maar ben nu erg blij dat vandaag mijn iritante verstandskies die me de afgelopen 5 dagen en een afschuwlijke pijnlijke nacht heeft veroorzaakt eruit is Haha! Haha! plaatselijke verdoving ..ogen dicht even een rot gevoel(prik) en binnen 15 min liep ik weer naar buiten Haha! is zo gebeurd joh Knipoog ....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:24

Heb je de rest van het topic wel gelezen Marissa?

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:27

niet echt goed om eerlijk te zijn

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:19

Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Dan ga je inderdaad rustig naar de volgende afspraak.

Ik heb afgelopen vrijdag 1 verstandskies laten trekken onder plaatselijk verdoving. Vond het niet prettig, want hij zette toch een kracht op mijn onderkaak. Was echt bang dat hij hem brak Nagelbijten / Gniffelen Kijk dus ook niet uit naar over 3 weken, als de andere uit moet Bloos

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:08

bij mijn dochter zijn onlangs 6 kiezen verwijdert onder narcose. En ik kan het enkel iedereen aanrade. je ligt zo ontspannen dat je kaak ook niet dik word. Was er heel bang voor, zag overal leeuwen en beren, maar het is 1000% meegevallen.
Bij jou dus ook, super hoor

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:16

Als mijn verstandskiezen dr ooit uitmoeten zal ik denk ik toch een narcose willen.
Heb het gezien bij een vriend van mij, maar omdat ik al niet zo'n held ben in dat soort dingen, ging ik toen al bijna van mijn stokje, zelfs met de nabehandeling.

Gelukkig heeft mijn tandarts gezegd dat dr nog niks zit, houden zo Vork

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 13:13

Zo, weer even een update. Haha! De day after ontwikkelde zich nog een flinke blauwe plek op mijn kaak. Ik zie er echt uit alsof iemand me in elkaar geslagen heeft. *LOL*
Maar het ziet er duidelijk erger uit dan het is, want pijn heb ik nauwelijks. De dag na de operatie nog 1,5 aspirientje genomen, sindsdien pijnstillervrij. Het is alleen irritant met dingen als gapen en lachen. Ik mag ook nog niet op harde dingen kauwen ed.
Verder natuurlijk veel gekoeld. Wang is wel wat dik, maar het blauwe valt meer op dan de zwelling.

Over een halve week gaan de hechtingen eruit, en dan eens kijken voor de afspraak om de andere kant te doen. Lachen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 03:50

Fijn dat alles zo goed is gegaan. Ben benieuwd hoe lang de zwelling/blauwe plek nodig hebben voordat ze weg trekken...

Ik heb voor as woensdag een afspraak staan. Het begon met een dubbele oorontsteking. Na enkele dagen trok die bij mijn linker oor weg. Alleen rechts bleef ik last houden. Allerlei druppeltjes hielpen niet, tot ik er achter kwam dat ik ineens kiespijn kreeg, opgezette lymfeklieren in de hals en last van de keel. Bleek dus een ontsteking aan mijn verstandskies te zijn...Er zouden er twee aan de linker kant uit gaan. Maar nu, vannacht kreeg ik dus ook een ontsteking aan mijn andere verstandskies (daar was niet naar gekeken omdat ik er geen last van had en deze nog geheel in de kaak ligt). Heb net dus gebeld met de spoedeisende hulp, die de kaakchirurg heeft gebeld. Nu mag ik zondagochtend komen...Straks zijn het er 3 die er uit moeten?-O-

Fijn om te weten dat je kunt kiezen voor narcose of roesje, dat zal ik direct bespreken. Misschien val ik wel flauw, dan heb ik geen roesje nodig en kunnen ze gelijk beginnen. Tong uitsteken

@ Randie; bij mij gaan ze ook de grote kaakzenuw beschadigen (kan niet anders). Hoe lang heb je met die zwelling en blauwe kaak gelopen voordat dat niet meer zichtbaar was? Moet nl over 2 weken nog met vakantie....anders kan ik die wel afzeggen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:05

Bij mij duurde het zeker 2 weken vooraleer blauwe plekken, die daarna nog geel/groen worden, weg waren. Maar het scheelt misschien wel als je alles er in één keer laat uithalen tegenover in 2 keer. (Maar de plekken vielen toen niet zo hard op en het valt wel te camoufleren Knipoog )

Goed dat het meeviel ts!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:58

Tip voor TS en iedereen die nog de verstandskiezen kwijt moet; direct koelen zodra je daar bij die kaakchirurg weg gaat en 3 x per dag een juiste dosis Arnica D6 tabletjes. Heb nagenoeg geen zwelling en al helemaal geen blauwe plekken dankzij dat koelen en de Arnica Knipoog

TS, succes met de andere verstandskiezen trekken...