behaard... wie nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Re: behaard... wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:50

Een collega zei laatst tegen mij "Goh, jij hebt helemaal geen haar op je armen?!?". "Nee, klopt" zei ik Knipoog Hij moest eens weten Bloos Ben wel blij dat het haar op mijn armen goed weg te halen is (epileren), ben even bezig maar het lijkt inderdaad of het zo hoort, haarloos... Weet ik in ieder geval wel waarvoor ik het doe. Mijn vingers is een ander verhaal, dat moet ik echt elke dag doen anders zie je van die zwarte puntjes, bleh!
Denkt dat het bij mij ook deels te maken heeft met het feit dat ik een Indo ben, die mix van Hollands+Indisch zorgt voor harige mensjes Clown Mijn vriend bijvoorbeeld is kwart chinees en die heeft juist weer heel weinig haar. Sowieso niet op zijn armen, borst, rug en billen. Eigenlijk alleen waar het hoort bij mannen Cool

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:50

Ah.. Dat doe ik sowieso iedere dag al.. Tong uitsteken

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:53

Robijntjah schreef:
Dat denken we volgens mij allemaal!

Hebben jullie het ook met een nieuwe relatie ofzo, dat je dan echt als een bezetene iedere dag alles netjes weghaalt? Clown

Mijn vriend vindt dat ik het erger maak dan dat het is, maar het is voor mij echt al zo lang als die haren er zitten een obsessie, het moet gewoon WEG!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:59

Ja, nou dat heb ik dus precies hetzelfde!

En vind het ook echt erg, als ik het wil laten harsen, moet het eerst een week groeien! Verschrikkelijk!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:06

Ik heb ook al bijna 10 jaar dezelfde vriend hoor, dus dat is het niet Haha!
Die haren op mijn grote teen heb ik ook al een jaar of 15 trouwens. Rond de tepel vind ik dus echt heel erg... dat kwam toen ik stopte met de diane 35. Dat vind ik zo lelijk, zo onvrouwelijk.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:44

ik heb inderdaad ook zwarte haartjes op mijn vingers. ech balen is dat. maar daar doe ik niets aan. ik onthaar alleen mijn benen, oksels en bikinilijn.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:56

pff, Ik heb er ook een beetje last van eigelijk alleen bij me bikini lijn, Maar het is indd heel vervelend met zwemmen, en een bikini kopen VRESELIJK!!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:23

Daarom draag ik ook alleen bikini's/tankini's met een broekje met pijpjes. Zou best een normaal broekje willen dragen, maar dat gaat het volgens mij nooit worden

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:43

MoonWencke schreef:
Daarom draag ik ook alleen bikini's/tankini's met een broekje met pijpjes. Zou best een normaal broekje willen dragen, maar dat gaat het volgens mij nooit worden

Dat staat mij dus echt niet... ik heb al korte stevige benen en dan is dat dus geen gezicht.

Al merk ik wel dat als ik mijn bikinilijn heel regelmatig scheer, de bultjes minder worden.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:51

Ik heb ook korte stevige benen, dus ik weet hoe het er uit ziet Knipoog Maar ja.. een gewoon broekje staat al helemaal niet, dus dan blijft er weinig keus over. Scheren haalt bij mij echt helemaal niets uit. Liefst zou ik het gewoon weg laten laseren, en weet ook wel een niet al te duur adresje, maar dat is helaas te ver weg.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:55

Ik heb wel last van donkere haren op mijn benen en erg veel last van mijn bikinilijn Huilen
Mijn benen scheer ik alleen als ik zeker weet dat ze bloot moeten en dan draag ik vaak nog een panty omdat ik zo witte huid heb.
Bikini's not done, al dat haar Misselijk

Ik heb al van alles geprobeerd maar elke keer komt het snel terug en zeker niet minder
Harsen is niet te doen, ik heb heel erg dikke haarwortels dus breekt het haar af en gaat het ingroeien Boos!

Misschien dat ik ooit voor de haren in mijn gezicht (wenkbrauw en 1 plekje onder mijn kin, pigment vlek) voor IPL zou gaan maar benen enz, dan trek ik wel een broek aan Knipoog

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:36

Ben wel blij om een aantal van jullie reacties te lezen, ikzelf schaam me hier toch wel voor... Ook al is mijn haar op de meeste plaatsen blond, toch valt het helaas dankzij de hoeveelheid flink op. Mijn armen zijn erg behaard, maar daar heb ik dan in principe weinig moeite mee. Ik ga ook écht niet aan ontharing van mijn armen beginnen, dan ben ik wel een dag bezig Knipoog Verder heb ik inderdaad ook (veel) blond haar op mijn handen, vingers, buik, onderrug, bovenbenen (ook de achterkant) en tenen die dus vooral in de zomer flink opvallen omdat er dan veel licht op valt. Ook heb ik last van zwarte, stugge haren op rare plekken.
Mijn bovenbenen scheer ik zelden aangezien er altijd delen haartjes blijven zitten, en mijn onderbenen moet ik elke dag bijhouden als ik geen stoppeltjes wil krijgen. De bikinilijn gaat bij mij ook niet altijd even prettig door de stugge haren, gelukkig gaat het bijhouden nu weer even redelijk goed. Mijn buik wil ik tijdens het scheren nog wel eens meenemen (maar ook daar wil het haar graag blijven zitten...) maar mijn rug blijf ik ook vanaf. Durf dat toch niet aan, en ik probeer me er meestal maar bij neer te leggen omdat ik mijn dagen niet wil vullen met ontharen, ontharen en ontharen...
Verder heb ik ook veel donshaar in mijn gezicht waar ik zelf toch wel van schrik als ik voor een spiegel sta waar veel licht op valt...
Ik ben er trouwens (bijna) nooit op aangesproken, althans, op het haar op andere plekken dan armen en benen, maar ik schaam me er zeker voor.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:47

Dit topic stelt me weer wat gerust Knipoog Ik heb er ook ontzettend last van vooral mn bikinilijn. Tegenwoordig doe ik dit met Veet omdat ik door het scheren allemaal van die vieze rode bultjes krijg. Vooral nu het lekker weer is en je wil een bikinibroekje aan dan kun je die bultjes vet goed zien en die haartjes groeien per uur lijkt het wel. Nu met Veet geen rode bultjes meer en de haartjes groeien iets minder snel (maar nog steeds te snel Clown )
Mijn benen en oksels scheer ik om de dag tijdens het douchen en ook mn bovenbenen gaan regelmatig mee. Met dit weer scheer ik zelfs mn armen en handen, want ik voel me net een gorilla Haha! Dit hoeft gelukkig maar zelden (lees: 1x in de maand)
Ook op mn rug en onderbuik zit haar (blond gelukkig) en dat scheer ik ook regelmatig mee onder de douche.
Je hebt er echt een dagtaak aan Boos!
In de winter maak ik ook veelvuldig gebruik van mn wintervacht. Dan heb ik ook nooit zin om me te scheren.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:34

Ik loop enorm veel in me paardrijkleding dus mijn Beenwarmertjes zie je niet, maar als ik naar het strand ga ben ik wel een klein uurtje zoet met ontharen. Lachen
Benen Doe ik met veet, knieen met wax , en Bikinilijn tja heb ik er de tijd voor doe ik het als ik geen tijd heb trek ik gewoon mn Zwemshort van protest aan Haha!
snor ook een poos last van gehad, ben ermee naar de HA gegaan en die heeft me doorverwezen en is al mn kosten van weglaseren vergoed, helaas geld dat voor andere lichaamsdelen niet zo Boos!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:32

Ik hoor iedereen over bultjes bij de bikinilijn na het scheren..
Dit heb ik ook een hele poos gehad, en als je bedtijds je scheermesje verwisselt voorkom je dit probleem. Haha!
Althans.. Bij mij werkte het Knipoog

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:54

Bikinilijn en oksels doe ik met een ladyshave, want van ontharingscreme of mesjes krijg ik irritaties en rode bultjes. Het wordt wel iets minder glad, maar van een afstand lijkt het wel wat Haha!
Ik ben blij om te lezen dat er meer vrouwen zijn die haren krijgen op hun tenen of rond hun tepels. Ik ben 44 en heb ze sinds een paar jaar ook. Die epileer ik weg en het wordt al minder. Voor mijn benen gebruik ik wel een mesje, die van de Hema (roze verwisselbare) bevallen me prima. Dochter is kwart Indisch en heeft ook een donslipje. Mag ze van mij laten laseren als ze iets ouder is.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:21

Is het trouwens apart als je aan de achterkant van de bovenbenen veel (donker en lang) haar hebt? Bloos

Mijn bikinilijn rijkt trouwens ook erg ver (meer dan 5 cm) en moet iedere dag bijgehouden worden. Als deze bijgehouden is en mijn oksels ook blijf je zwarte puntjes zien.

Als ik mijn benen scheer voel ik de andere ochtend in bed mijn benen langs elkaar raspen wat een rotgevoel is dat zeg. Nu epileer ik ze al jaren af en toe en dan weer eens scheren. Haren blijven zelfde terugkomen en overal ingroeistipjes ed. Na epileren komen ze met een dag of 3 *vaak dag 2 al lijkt het) al weer gedag zeggen Boos!

Heb ook op andere plekken waar niets of weinig hoort eigenlijk zwarte haartjes: bovenlip, kaak, hals, tepels, buik Huilen

Weet niet of ik er ooit wat aan kan of ga doen. Men neemt mij maar zoals ik ben en probeer er gewoon verzorgd uit te zien Vork

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:42

Ik heb het ook heel erg op mijn benen en armen. Vooral de achterkant van mijn bovenbenen. Haren blijven ook zwart en worden amper blond door de zon (alleen die op onderste stukje onderarm en handen worden blond... ) Oksels moeten ook dagelijks en bikinilijn ook...
Harsen is voor mij geen optie, aangezien ik eczeem heb. Waardoor scheren ook lang niet altijd een optie is en epileren ook niet. Heb deze zomer twee keer mn benen geschoren en kreeg uitgerekend op vakantie weer last van plekken in mn knieholtes en op mn onderbenen. (bovenbenen kan ik sowieso niet scheren, omdat ik dan meteen last heb) Ik loop dus nu al een poosje met ongeschoren benen, en kan het nu ongeveer weer proberen hoop ik...

Nouja goed, mensen nemen me maar zoals ik ben. Heb me er nooit echt heel erg voor geschaamt eigenlijk, en ben er nu eigenlijk wel overheen.

Ik zie er gewoon verzorgd uit, heb alleen wat meer haar als de meeste mensen op mn benen enja ik heb plekken en littekens op mijn benen van de eczeem (heb aantal jaar terug echt heel erg gehad, waardoor vooral mijn bovenbenen nogal wat littekens hebben, die niet heel duidelijk meer zijn gelukkig, maar met zwemmen nog wel wat), ik kan hier verder weinig aan doen, en scheren met eczeem plekken pas ik gewoon voor, aangezien het dan alleen erger wordt. Men moet me maar nemen zoals ik ben, zijn ze het er niet mee eens, heb ik geen boodschap aan ze.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:52

Horse_ schreef:
Is het trouwens apart als je aan de achterkant van de bovenbenen veel (donker en lang) haar hebt? Bloos

Nee dat heb ik ook, maar ik scheer het vaak mee onder de douche. Zo houd ik het beperkt Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:07

Helma_Amber schreef:
Horse_ schreef:

Nee dat heb ik ook, maar ik scheer het vaak mee onder de douche. Zo houd ik het beperkt Haha!

Het loopt bij mij ook helemaal door tot tussen mijn billen Bloos
Volgens mij ben ik eigenlijk een aap ofzo Huilen

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:11

Ik kan erover meepraten en ben toch wel een beetje opgelucht na het lezen van dit topic! Ik heb veel blonde haren op mijn armen. Opzich schaam ik me er niet voor en ik heb er nu steeds minder last van maar dat is wel eens anders geweest! Ook me bikinilijn is echt een hel! niet dat hij ver doorrijkt maar het groeit gewoon zó snel! Moet het elke dag bij houden met dit strand weer! Maargoed daar in tegen heb ik heel weinig been haar en hoef dit ook niet dagelijks bij te houden.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 13:06

ik ben ook opgelucht dat er zoveel mensen reageren....
denk dat ik maar ga sparen voor een laserbehandeling oid, want ik vind het ontzettend onprettig.
ik heb nu 2.5jaar dezelfde vriend, en die weet gewoon hoe ik eruit zie, met haar. maar als het uit zou gaan, en een andere jongen zou ontmoeten zou ik de grootste moeite hebben me bloot te geven.

trouwens, ik zag vandaag iemand op tv die haar wenkbrauwen altijd heel erg epileerde.
die haren kwamen na 4 jaar niet meer terug. dus misschien helpt epileren op lange termijn?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:15

Mijn wenkbrauwen hoef ik eigenlijk nooit meer te doen, die haren blijven zo onderhand wel weg. Duurt wel een tijd hoor

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:19

rosanne1988 schreef:
trouwens, ik zag vandaag iemand op tv die haar wenkbrauwen altijd heel erg epileerde.
die haren kwamen na 4 jaar niet meer terug. dus misschien helpt epileren op lange termijn?

Hmmm, ik epileer mijn benen en armen al meer dan 15 jaar (ben 33). Het wordt wel minder, maar er zit nog steeds veul te veul!!
Waarschijnlijk als ik 80 ben ben ik eindelijk uit ge-epileerd Clown Joepie Verdrietig

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:20

Ik ga maar niet kijken of ik haren op mijn rug heb want daar kom ik toch niet bij. Nee, volgens mij is dat me enige haarloze plaats. Aan mijn armen doe ik niets. Vind dat niet echt storend.