Tanden witter in 2 weken! Philips Sonicare Healthywhite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien4

Re: Tanden witter in 2 weken! Philips Sonicare Healthywhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:50

brigitta1987 schreef:
Evelien4 schreef:
@ Brigitta

Graag gedaan, Knipoog hoe heet de tandenborstel precies?

De tandenborstel die ik test heet voluit: Philips Sonicare Healthywhite (staat ook in de titel he Knipoog )

oh haha, blond Blond ik bedoelde de tandenborstel die ik nu heb, de goedkoopste van philips, op de site staat als titel elektrische tandenborstel.
en diegene die ik daarvoor had waar ik positief over ben, is van braun sonicare.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:54

ShadowFax schreef:
Waarom wil iedereen toch witte tanden? Ik word zo ontzettend moe van die HYPE!!! Wil iedereen een perfecte American Smile? Zo'n neppe 'superbek'? Geef mij maar iemand met scheve en niet zulke perfecte witte tanden... dat geeft je gezicht uitstraling... zo'n perfect smile is echt zo'n 10 in een dozijn gezicht.

Maargoed, om nog even terug te komen op je vraag... ik geloof niet dat een tandenborstel voor wittere tanden zorgt... JA, hij kan door de sonische trillingen de aanslag verwijderen... waardoor ze witter LIJKEN! Philips geeft je geen advies over tandpasta... welke gebruik je? Want dat heeft meer invloed dan de meeste mensen denken! Bovendien is de kop van die Philipsborstel zo groot dat je overal slecht bij komt... zo'n ronde kop van Oral B is veel makkelijker in gebruik.

Dus ik zou liever die 160 euro, of hoeveel kost ie? sparen en gewoon een een goeie van Oral B kopen (een goeie kost rond 60-80 euro)... informatie vragen aan je mondhygieniste hoe je de electrische borstel moet gebruiken en welke tandpasta het beste is... want dat zorgt er namelijk o.a. voor dat je je gebit schoon houdt... en tandvleesontstekingen en gaatjes uitsluit... en daar leg ik mijn prioriteit... dat mijn gebit gezond is... en niet dat ik het verpest door bleken of whitnertandpasta's om maar met de 'hype' mee te gaan... dat vind ik zeer slecht en heel erg jammer dat mensen zich zo laten beinvloeden.

wat zal ik daar eens op zeggen? ik heb een nieuwe (roterende oral-b) gekocht toen ik tandvleesproblemen had (parodontitis) een half jaar geleden. Nu kon ik risicoloos als buzzer deze borstel uitproberen. Dan zou ik toch gek zijn als ik het niet deed? En mijn ervaringen zijn zo positief dat ik daarom overweeg deze aan te schaffen.

De grotere kop vind ik ook wat onhandig dus heb ik de mondhygieniste vorige week nog maar eens gevraagd even een demo te geven. Maar het feit dat mijn tandvlees nu gezond is, weegt voor mij natuurlijk als een zwaar argument pro.

Wat witte tanden betreft: als je van nature gelige tanden hebt, dan zou ik ze niet laten bleken. daarmee tast je ook je tanden aan. Ik wil wel schone tanden en mijn dagelijkse glaasje wijn laat natuurlijk wel zijn sporen na. En volgens mij is dat nou net wat deze borstel pretendeert weg te krijgen. Dat heeft volgens mij meer met het nastreven van goede hygiene te maken dan met het najagen van onnatuurlijke schoonheidsidealen.

Overigens gebruik ik tijdelijk meridol maar meestal gebruik ik parodontax (de zoute).

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:19

Waarom ik nogsteeds de voorkeur geef aan de ronde kop van Oral B ipv de rechte grote kop van Philips:
- de haren van de philipsborstel zijn vrij hard en niet afgerond waardoor je kleine sneetjes kunt creeren in het tandvlees
- er onderzoek gedaan is tussen de ronde kop van Oral B en de rechte kop van Philips en de ronde kop van Oral B significant meer plak verwijderd dan de Philipskop
- je met de ronde kop van Oral B de contour van de tanden kunt volgen en dus ook iets tussen de tanden komt, met de grote kop van Philips lukt dat echt niet want die is recht. De achterzijde van de ondertanden is een van de lastigste plekken om te reinigen, door de grootte van de Philipskop verwijder je daar slechter de plak dan met een ronde borstel, puur omdat je h'm niet goed kan plaatsen

En dan heb ik het nog niet eens over de prijs van de opzetborstel van Philips... vind ik echt teveel geld als je iedere 3 maanden je kop moet vervangen!

Misschien een tip:
koop bij de drogist van die plakverklikkers en zie zelf waar de plak nog blijft zitten.

Al met al, als je met een Sonicare niet overal in je mond optimaal de plak kunt verwijderen, laat staan dat ie dan aanslag verwijderd!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:22

ShadowFax schreef:
Waarom ik nogsteeds de voorkeur geef aan de ronde kop van Oral B ipv de rechte grote kop van Philips:
- de haren van de philipsborstel zijn vrij hard en niet afgerond waardoor je kleine sneetjes kunt creeren in het tandvlees
- er onderzoek gedaan is tussen de ronde kop van Oral B en de rechte kop van Philips en de ronde kop van Oral B significant meer plak verwijderd dan de Philipskop
- je met de ronde kop van Oral B de contour van de tanden kunt volgen en dus ook iets tussen de tanden komt, met de grote kop van Philips lukt dat echt niet want die is recht. De achterzijde van de ondertanden is een van de lastigste plekken om te reinigen, door de grootte van de Philipskop verwijder je daar slechter de plak dan met een ronde borstel, puur omdat je h'm niet goed kan plaatsen

En dan heb ik het nog niet eens over de prijs van de opzetborstel van Philips... vind ik echt teveel geld als je iedere 3 maanden je kop moet vervangen!

Misschien een tip:
koop bij de drogist van die plakverklikkers en zie zelf waar de plak nog blijft zitten.

Al met al, als je met een Sonicare niet overal in je mond optimaal de plak kunt verwijderen, laat staan dat ie dan aanslag verwijderd!

Ik weet niet hoe je erbij komt dat de sonicare een rechte kop heeft? Ik heb al een paar jaar de sonicare (niet de healthywhite dus) en deze heeft weliswaar een langwerpig borsteltje maar niet recht hoor. De vorm is juist zo dat hij goed om de kiezen heenpast. De zijkanten en het midden zijn hoger. De haartjes van mijn borstel zijn ook superzacht, zachter dan de braun die ik had trouwens.

Ik heb de braun ronde borstelkoppen gebruikt en de philips sonicare maar ik geef absoluut de voorkeur aan de sonicare.
Ik vond het met de braun vervelend poetsen. Het ging allemaal veel harder voor mijn gevoel. Ook kon ik me de ronde kop niet goed achterin komen. Met de sonicare kom ik overal en ik heb ook het idee dat mijn tanden veel gladder worden.

Zo zal iedereen zijn persoonlijke voorkeur hebben maar ik vind het niet juist om te stellen dat de sonicare "slechter" plak verwijderd dan de braun. Dat is jouw mening maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk Lachen

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:44

kaj schreef:
ShadowFax schreef:

Misschien een tip:

Ik weet niet hoe je erbij komt dat de sonicare een rechte kop heeft? Ik heb al een paar jaar de sonicare (niet de healthywhite dus) en deze heeft weliswaar een langwerpig borsteltje maar niet recht hoor. De vorm is juist zo dat hij goed om de kiezen heenpast. De zijkanten en het midden zijn hoger. De haartjes van mijn borstel zijn ook superzacht, zachter dan de braun die ik had trouwens.

Ik heb de braun ronde borstelkoppen gebruikt en de philips sonicare maar ik geef absoluut de voorkeur aan de sonicare.
Ik vond het met de braun vervelend poetsen. Het ging allemaal veel harder voor mijn gevoel. Ook kon ik me de ronde kop niet goed achterin komen. Met de sonicare kom ik overal en ik heb ook het idee dat mijn tanden veel gladder worden.

Zo zal iedereen zijn persoonlijke voorkeur hebben maar ik vind het niet juist om te stellen dat de sonicare "slechter" plak verwijderd dan de braun. Dat is jouw mening maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk Lachen

Ik heb het ook alleen over de KOP van de borstel, niet over de haren of de vorm van de haren. Oral B heeft ook haren op de RONDE kop die aan de zijkant langer zijn... ik heb het alleen over de vorm van de kop. Dus de sonicare is recht of langwerpig hoe je het noemen wilt, heeft de vorm van een gewone handtandenborstel, en de Oral B rond, heb het dus niet over de haren of die langer korter in het midden langer korter, alleen over de vorm van de kop.

En dat de Oral B beter plak verwijderd dan de sonicare verzin ik niet zelf... wil best het onderzoek voor je opzoeken. Het is onderzocht en bewezen door de beste tandheelkundige lui uit NL.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:11

Aha dan was dat dus het misverstand jij hebt het over "de onderkant".

Ik vond het al zo raar Haha!
Overigens ben ik het er nog steeds niet mee eens dat je met deze kop moeilijker op plekken komt. Juist met deze kan ik ook goed bij mijn verstandskiezen komen terwijl me dat me de ronde borstel niet lukte.

Onderzoek hoef je wat mij betreft niet op te zoeken hoor. Ik blijf erbij dat ik supertevreden ben met de sonicare en dat mijn tanden er erg schoon van worden.

Er zijn zo vaak en zo veel onderzoeken geweest naar van alles en nog wat en de ene keer vindt men A beter en de andere keer weer B.

Wat dat betreft ga ik liever op mijn eigen ervaring af en die is op dit moment beter met de philips sonicare. In de toekomst kan dat wel weer heel anders zijn ik ben verder niet merkvast wat dit betreft. Ik ga gewoon voor hetgeen wat ik het fijnste vind en dat is op dit moment de sonicare.