ShadowFax schreef:Waarom ik nogsteeds de voorkeur geef aan de ronde kop van Oral B ipv de rechte grote kop van Philips:
- de haren van de philipsborstel zijn vrij hard en niet afgerond waardoor je kleine sneetjes kunt creeren in het tandvlees
- er onderzoek gedaan is tussen de ronde kop van Oral B en de rechte kop van Philips en de ronde kop van Oral B significant meer plak verwijderd dan de Philipskop
- je met de ronde kop van Oral B de contour van de tanden kunt volgen en dus ook iets tussen de tanden komt, met de grote kop van Philips lukt dat echt niet want die is recht. De achterzijde van de ondertanden is een van de lastigste plekken om te reinigen, door de grootte van de Philipskop verwijder je daar slechter de plak dan met een ronde borstel, puur omdat je h'm niet goed kan plaatsen
En dan heb ik het nog niet eens over de prijs van de opzetborstel van Philips... vind ik echt teveel geld als je iedere 3 maanden je kop moet vervangen!
Misschien een tip:
koop bij de drogist van die plakverklikkers en zie zelf waar de plak nog blijft zitten.
Al met al, als je met een Sonicare niet overal in je mond optimaal de plak kunt verwijderen, laat staan dat ie dan aanslag verwijderd!
Ik weet niet hoe je erbij komt dat de sonicare een rechte kop heeft? Ik heb al een paar jaar de sonicare (niet de healthywhite dus) en deze heeft weliswaar een langwerpig borsteltje maar niet recht hoor. De vorm is juist zo dat hij goed om de kiezen heenpast. De zijkanten en het midden zijn hoger. De haartjes van mijn borstel zijn ook superzacht, zachter dan de braun die ik had trouwens.
Ik heb de braun ronde borstelkoppen gebruikt en de philips sonicare maar ik geef absoluut de voorkeur aan de sonicare.
Ik vond het met de braun vervelend poetsen. Het ging allemaal veel harder voor mijn gevoel. Ook kon ik me de ronde kop niet goed achterin komen. Met de sonicare kom ik overal en ik heb ook het idee dat mijn tanden veel gladder worden.
Zo zal iedereen zijn persoonlijke voorkeur hebben maar ik vind het niet juist om te stellen dat de sonicare "slechter" plak verwijderd dan de braun. Dat is jouw mening maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk