Hoe uitgebreid douche jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Re: Hoe uitgebreid douche jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:15

Ik maximaal 10 minuten.
Vaak korter.. Soms vind ik de warme straal gewoon lekker Haha!
Ik douche ook 3 keer per week. Ik kan wel een heel verhaal gaan houden waarom het zo slecht is voor je huid, als er geintresseerden zijn. Heb het verhaal al vaker verteld op bokt, maar veel mensen trekken zich er niet zo veel van aan haha.
Ik wel, en daarom douche ik kort en niet elke dag. Gewoon 's ochtends deo op en je stink heus niet. En als ik bij de paarden ben geweest, even afspoelen, meer ook niet.
Tandenpoetsen gewoon bij de wasbak en scheren met een ladyshave, of harsen..
Nee, dat elke dag douchen zie ik echt niet zitten.
En ik moet ook zeggen dat ik je erg uitgebreid vind douchen Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:19

Ik douche in ongeveer 10 minuten, en dat is inclusief haren wassen en vervelende haartjes kortwieken.En in zelfzame gevallen doe ik er 15 minuten over.Als ik mezelf de tijd gun ga ik lekker in bad

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:25

Ik heb een grove hekel aan douchen en daarom douche ik heel kort. Alles schoon hup hup en er weer uit. Tweemaal in de maand ga ik echter wel in bad bij mijn ouders en dan zit ik er zo 3 of 4 uur in... Beetje slapen, beetje lezen, beetje muziek luisteren... Heel slecht voor mijn huid, ik weet het...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 01:23

Bij mij heel simpel... onder de douche ... om de dag haar wassen.... even lijf inzepen en afspoelen en dan ook de plekjes die wat meer zweten ... er onderuit en afdroge klaaaaaaaaar (15 minuten als ik het snel doe ) 00.00 klaar met werken ... naar huis fietsen en peukje onder weg en douche ..... Om 00.30 zit ik op de bank met een goed glas wijn en jaaa ik werk in een snackbar dus ik zou eigenlijk moeten stinken Tong uitsteken

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 01:34

Ik douche een half uur.

Eerst haar spoelen, daarna haar wassen. Daarna lijf zegmaar wassen, dan haar uitkammen dan nog een keer m'n haar wassen en dan eruit Clown

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:55

Vind ik helemaal niet overdreven *LOL* Als ik de tijd heb douche ik het liefst elke dag uitgebreid 10/15 min); haren wassen, zo nu en dan een haarmaskertje. Dan lichaam wassen. Alles uitspoelen en dan ga ik m'n benen scheren Clown (en oksels, bikinilijn....) daarna ga ik lekker scrubben! En dan stap ik onder de douche weg, afdrogen & insmeren met bodylotion.

Dat is mijn uitgebeide doucheprogramma. *LOL*

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:05

Gemiddeld douche ik een kwartier met douchegel en shampoo. En als ik tijd heb, neem ik een gezichts- en haarmasker, bodylotion en daarna een dagcrêmepje! Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:07

Wow. Ik douche ongeveer een kwartiertje maximaal..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:04

ik kwam vaochtend 2 heeeeule grote spinnen tegen in mn douche.. Je wilt niet weten hoe snel ik klaar was! Scheve mond Bloos!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:13

amigootje schreef:
vind echt heel raar dat mensen zo lang douchen, als je mijn dochter/zoon was geweest, had ik je persoonlijk onder die douche vandaan gesleurd Vork

Ooit wel eens gehoord van het mileu ?????

Ik douche hooguit 5 minuten !!

Inderdaad Bloos!
Ik douche op z'n langst 10 minuten..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:19

Ik douche ook echt niet elke dag is ook helemaal niet nodig vind ik en idd erg slecht voor je huid.
Maar als ik douche met haarwassen en scheren etc ben ik zo'n 20 minuten kwijt.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:27

Als ik douche zonder mijn haar te wassen; 5 min.
Met haar wassen (shampo+conditioner), scheren, gezicht scrubben enz; 30 min. Neem ik een haarmasker dan ga ik in bad. Ook lees ik weleens een boekje in bad ed, dan kan het zo 1,5 uur zijn dat ik in bad zit. Pas was ik in slaap gevallen; van half 2 tot half 5 heb ik toen in bad gezeten. Dat gebeurd dus nóóit meer, ik was helemaal uitgedroogd. M'n huid maar ook vanbinnen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:23

Ik douche ongeveer 10 minuten, inclusief afdrogen. Ik gebruik shampoo en douche gel en een scheermesje. Vork In die 10 minuten scheer ik dan alleen mijn oksels, wanneer ik de rest ook doe (ongeveer 1x per week), douche ik wat langer.

Als ik echt zin heb om te badderen, dan neem ik dus een bad. Overigens moet ik even vermelden, voor zover dit nog niet was gedaan, dat clearsil erg slecht is voor je huid (al dat soort producten) en dat je het dus echt niet moet gebruiken als je het niet nodig hebt.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:09

ik kan niet eens langer als 10 minuten douchen als ik thuis ben.. m'n boiler is namelijk nogal klein dus t warme water is gewoon op Tong uitsteken
mijn doucheritueel.. als ik m'n haren moet wassen: eerst haren nat, shampoo erin, uitspoelen, conditioner erin, ondertussen lijf insmeren met douchegel, daarna haar uitspoelen en lijf afspoelen, even snel spulletje op me gezicht smeren, terwijl dat ze werk doet tanden poetsen en daarna gezicht afspoelen.. nog een minuutje semi-warm water over me heen laten lopen en dan klaar..
haar wassen doe ik 2 keer per week.. maandag en donderdag.. en soms als ik toch echt niks moet zelfs maar een keer per week, voelt me haar uiteindelijk namelijk een stuk lekkerder van.. dus ja.. als ik niet me haar hoef te wassen ben ik meestal in 5 minuten klaar.. tenzij ik last heb van m'n spieren dan douche ik de 10 minuten warm water op om te ontspannen..
scheren doe ik overigens gewoon als ik op de deksel van me wc zit met een emmertje met warm water ernaast.. scheelt een hoop waterverspilling, gaat een stuk relaxter omdat ik niet hoef te haasten en dat scheelt dus weer wondjes.. en je kan een stuk beter voelen of je niks hebt overgeslagen..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:13

Ik zit wel een half uur/drie kwartier in de badkamer, maar meestal maar 10 minuten onder de douche, 15 als ik mijn haar moet wassen. Dit doe ik maar eens in de week omdat mijn haar daar het beste op reageert. Ik heb het ook een tijdje vaker gewassen (2x per week) maar ik kreeg een hele geirriteerde hoofdhuid. Anderhalve week geleden moest het ook vaker (3x, zwemmen) en heb ik ook nog mijn hoofdhuid verbrand op mijn scheiding, maar ik schilver nog steeds meer dan normaal, ook op de rest van mijn hoofdhuid (dus waar ik niet verbrand ben)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:14

10 minuten sta ik meestal onder de douche, gezicht wassen, haren wassen, conditioner in me haar en uitwassen, lichaam wassen.

Daarna smeer ik me nog uitgebreid in me bodylotion...

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:16

Licht eraan of ik zin heb om te douche of niet. Als ik lang douche is het een half uur en als ik kort douche 10/15 min. Ik gebruik dan shampoo, creme spoeling en dove voor je lichaam.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:14

Wij hebben thuis gewoon een limiet van 10 minuten waar iedereen zich makkelijk aan kan houden. In die tijd was ik mijn haar, crèmespoeling en terwijl die intrekt facewash en oksels+bikinilijn scheren, en daarna inzepen met douchegel. Heb ik echt niet meer tijd voor nodig.
Ik was ook niet elke dag mijn haar, eerder een keer in de 2/3 dagen en dan sta ik er echt niet langer als 5 minuten onder voordat ik me ga vervelen of een schuldgevoel tov het milieu en de waterrekening krijg Nagelbijten / Gniffelen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:18

Ik doe meestal niet langer dan 10 minuten.
Haar wassen, beetje cremespoeling. Indien nodig scheren en klaar.
Ik ga me niet met zeepjes wassen, want ik heb een onwijs gevoelige huid, dus dan krijg ik alleen maar extra last van eczeem omdat m'n vet weggaat.

Na het douchen smeer ik me lekker in met bodylotion en dan ben ik klaar.
Als ik moe ben, of behoefte heb aan douchen doe ik er wel langer over Tong uitsteken Ga ik in de douchebak zitten en ga zo lekker een tijdje onder de straal zitten Clown

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:26

Normaal is het ongeveer 10 min.
Maar was vorige week op de camping en daar was het maar 3 min.
Dat is voor mij dan echt tekort bovendien was het water niet eens warm Boos!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:29

Ik douche nooit ..... ik lig elke dag in bad Haha! Minstens een half uur heeerlijk Haha!
Om de dag was ik mijn haar en ik gebruik altijd heerlijke badschuim.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:31

hahah wat een leuk topic dit Haha!
Ik douche 1x per dag een kwartier ('s ochtends) 5 minuten wakker worden en dan inzepen/ haar wassen.
En dan meestal in het weekend doe ik uitgebreid douchen, met scrub, scheren, voeten, dan komen alle potten en pannen de douche in Vork Pling . Gelukkig ben ik vaak weg voor mijn werk, dat reduceert de water rekening Haha!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:34

Ik douch iedere dag, 's ochtends en als ik gereden heb ook 's avonds.
Dit houdt in, haar wassen, crémespoeling, m'n lichaam wassen, en eens in de 3 dagen denk ik, scheren.
En de tweede keer douchen is alleen afspoelen en soms ook shampoo. Behalve als ik daarna wegga, dan doe ik wel alles.
Ik doe er denk ik een kwartiertje over. Lachen

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:34

_Patriciaa schreef:
WillemYntJee schreef:
Dat is echt mega slecht voor je haar & huid..(en je portomonnee). Was je ook echt elke dag je haar!? Dan kan je beter 3 x in de week je haar wassen en verder alleen even uitspoelen, zodat ook de lucht eruit is.
K douche gemiddeld een kwartiertje en dat is inclusief haar wassen met shampoo en conditioner, douchegel en vaak ook nog even benen scheren.

Als ik mijn haar niet elke dag was, is het zo vet als het maar kan..
En ja, die warme douche is ook wel erg lekker, dat moet ik toegeven..

Als ik echt haast heb, dan kan ik het ook wel binnen 5 min.. Bloos (Zonder mn haar te wassen)

Mijn haar werd juist vet als ik ze bijna elke dag waste. Door het vele wassen worden ze júist vet en daarom was ik ze 2 tot 3 keer per week.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:40

amigootje schreef:
vind echt heel raar dat mensen zo lang douchen, als je mijn dochter/zoon was geweest, had ik je persoonlijk onder die douche vandaan gesleurd Vork

Ooit wel eens gehoord van het mileu ?????

Ik douche hooguit 5 minuten !!

Mijn ouders waarschuwden een keer, maar ja hard leers en dan lieten ze de hete kraan stromen in de keuken en dan stond je in een keer onder een koude douche Duivel
Dan leer je het wel af